برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

  • ۰
  • ۰
تمیز کردن خانه

تمیز کردن خانه اغلب کار سخت و طاقت فرسایی است به خصوص اگر زمان زیادی از مرتب کردن آن گذشته باشد. در این صورت شما با خانه‎ای روبه‎رو هستید که سرشار از آلودگی و گرد و غبار است. کمدهای به هم ریخته، سرامیک‎های کثیف و تپه‎ای از لباس که در انتظار ماشین لباسشویی هستند. اما بعد از تمیزی خانه به رغم تمام دقت و وسواسی که به خرج می‎دهید ممکن است بعضی از جاها از چشم‎تان دور بماند. در این گزارش 7 نقطه‎ی مهم از خانه که ممکن است تمیز کردنش را فراموش کنید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

1.زیر مبلمان و تخت خواب

زیر مبلمان و تخت خواب جزو آن دسته از فضاهایی است که اغلب به خوبی تمیز نمی‎شوند. غالباً این مراکز پر از گرد و غبار هستند، زیرا به ندرت جابه‎جا می‎شوند و آلودگی های آن زیاد به چشم نمی‎خورد. اما اگر می‎خواهید در یک خانه تکانی اساسی، تمام آلودگی‎ها را از محیط خانه‎تان دور کنید، حتما باید سری به این فضاها بزنید.

 تمیز کردن خانه

2.قرنیز های کفپوش

قرنیزها مخصوصاً آنهایی که به سبک کلاسیک در کنج دیوارها نصب شده‎اند، جای مناسبی برای جمع شدن غبار هستند. قرنیزها، پشت پرده و وسایل منزل پنهان می‎شوند و کم‎ترین دید را نسبت به آن‎ها دارید؛ بنابراین برای تمیز کردن آنها باید مبلمان را جلو بکشید، پرده‎های بلند را باز کنید و سطح قرنیزها را تمیز کنید.

تمیز کردن خانه

3.قاب در و پنجره ها

معمولاً تمیز کردن شیشه‎ها جزو کارهای سخت منزل به حساب می‎آیند و مهارت خاصی را می‎طلبند. زیرا باید شیشه‎ها را جوری پاک کنید که هم تمیز شوند و هم لکه‎ای روی آنها به جا نگذارید.

 این مورد شامل قاب‎ عکس‎ها و تابلوهای هنری هم می‎شود. بهترین راهکار برای تمیز کردن سطوح نامبرده این است که با دستمال مرطوب قاب‎های در، پنجره و قاب عکس‎ها را تمیز کنید.

دکوراسیون خانه

4. کمدها

کف کمدها همیشه تمیز به نظر می‎آیند. اما برای اطمینان کامل حداقل سالی دو بار باید این فضا را تمیز کنید.

همچنین تمیز کردن کمدها علاوه بر پاکیزه‎گی محیط، محاسن دیگری نیز دارند. شما با تمیز کردن این فضا می‎توانید تعدای از لباس ها‎ و وسایل خود را که دیگر قابل استفاده نیستند یا به هر دلیلی دیگر قصد استفاده از آنها را ندارید، از کمد خارج کرده و به مرتب دیده شدن این فضا کمک کنید.

تمیز کردن خانه

5.فیلترهای هوا

فیلتر هود، هواکش یا دستگاه‎های تصفیه هوا را چک کنید. اگر نیاز به تعویض دارید این کار را در اسرع وقت انجام دهید. در غیر این صورت با آب ولرم و مایع شوینده فیلترها را به آرامی بشویید. خوب است بدانید که چربی جمع شده در فیلترِ هود به موتور آن آسیب می‎زند و فیلترهای هوا دوباره کثیفی را در فضا به جریان می‎اندازند.

خانه

6.گل های آپارتمانی

گیاهان نقش بسیار موثری در شادابی و طراوت فضای خانه دارند؛ بنابراین حداقل سالی یک بار، نیاز به خانه تکانی دارند. گرد و غبار جمع شده روی برگ‎ها، میزان دریافت نور خورشید را کاهش می‎دهند و تنفس گیاه را ضعیف می‎کنند.

گیاهان آپارتمانی

7.وسایل تمیزکاری را تمیز کنید

آخرین مورد تمیز کردن لوازم تمیز کاری هستند. کیسه جاروبرقی را تخلیه یا تعویض و روی بدنه‎اش را هم گردگیری کنید. سر طِی‎های شستشو را باز کرده، بشویید و برای استفاده‎ی بعدی در مکان خود قرار دهید. آب باقیمانده در بخارشوی را تخلیه کرده، بدنه آن را تمیز و حوله‎هایش را بشویید.

دکوراسیون آپارتمان


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی