برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۴۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
اگر فرزندان کوچک دارید، برای طراحی دکوراسیون اتاق آن‌ها از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید. دیوارها را می‌توانید با کاغذدیواری‌های کودکانه تزیین یا از استیکرهای دیواری استفاده کنید. استفاده از رنگ‌هایی مثل آبی و قرمز، انتخاب‌هایی کلاسیک هستند. از اینکه از رنگ‌های جدید و روشن استفاده کنید، نترسید و از دکوراسیونی متفاوت لذت ببرید.
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

معمولا طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه و  دخترانه نیاز به خلاقیت زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی درباره‌ دکوراسیون اتاق خواب پسرانه مطرح می‌کنیم. این عکس‌ها و ایده‌ها می‌تواند جرقه‌ای باشد که ایده‌های جدیدتر و بهتری به ذهن‌تان برسد.

استفاده از رنگ‌ها و تم‌های خنثی برای اتاق پسرانه انتخاب بهتری است. برای اینکه حال ‌وهوای دیگری به اتاق اضافه کنید می‌توانید پرده‌های چاپی با طرح‌های جذاب کودکانه به کار برید.

اگر فرزند شما از طرفداران تیم‌های ورزشی است، می‌توانید اتاق را با تم‌های قدیمی فوتبالی یا پوسترهای مرتبط تزیین کنید.

یکی دیگر از بخش‌های اتاق که می‌توانید روی آن تمرکز کنید، کفپوش‌های مدرن یا فرش اتاق است. فرقی نمی‌کند که چه سبکی برای دکور اتاق در نظر بگیرید یا فرزندتان چند ساله باشد، در هر صورت باید به کمد و جایی برای نگهداری وسایل توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تخت‌های دوطبقه یا تخت‌هایی که کمد و کشو دارند برای اتاق‌های کوچک مناسب است. می‌توانید طبق نقشه‌ اتاق از فضاهای خالی استفاده کنید و تخت و کمد اختصاصی سفارش دهید تا از فضای اتاق به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

دو نکته‌ی مهم که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید در نظر بگیرید عبارتست از:

استفاده از تخت‌های تاشو یا دوطبقه

این مدل تخت‌ها جای کمی می‌گیرند و درعین‌حال که فضای کمی اشغال می‌کنند، جاداراست. درواقع غیر از تخت، بخش‌های دیگری مانند کشو دارند که برای نگهداری وسایل بچه‌ها ضروری است. بعضی از آن‌ها از زمین ارتفاع دارند و زیر آن می‌توانید چندین سبد قرار دهید تا وسایل و خرده‌ریز بچه‌ها را در آن‌ها جمع‌آوری کنید.

برای تخت‌ها، می‌توانید رنگ‌های متمایز و خاص را انتخاب کنید که از سایر بخش‌های اتاق متمایز باشد و جذابیت خاصی به اتاق بدهد. دراین‌صورت می‌توانید دیوارها و کفپوش‌های ساده‌تری در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که رنگ‌های روشن و شاد، همیشه جذابیت خاصی به اتاق بچه‌ها می‌‌دهد ولی باید در حد معقول استفاده شود.

 دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون تک‌رنگ

همیشه لازم نیست که از رنگ‌های متنوع و متعدد برای تزیین اتاق استفاده کنید. اگر اتاق‌های تک ‌رنگ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با اضافه کردن بافت‌ها و طرح‌های متنوع، آن را از سادگی خارج کنید. همچنین از آثار هنری فرزندان‌تان برای تزیین اتاق‌‌شان بهره ببرید.

اتاق خواب پسرانه

طرح‌های جدید برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

اگر درپی ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه هستید، طرح‌های زیر را دنبال کنید.

اتاق پسرانه با کاغذ دیواری طرح‌دار

این اتاق با کاغذدیواریِ طرح سرباز تزیین شده که رنگ آن با رنگ سایر وسایل اتاق هماهنگ است.

اتاق خواب پسرانه

اتاق پسرانه با کفپوش راه‌راه

این کفپوش‌های راه‌راه و چندرنگ، فضای جذابی ایجاد می‌کند. برای رنگ کردن کفپوش‌ها می‌توانید از طیف‌های رنگی استفاده کنید یا ایده‌های ترکیب رنگ را مدنظر داشته باشید.

 دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

اتاق قرمز و آبی، به‌سبک کلاسیک

رنگ‌های قرمز و آبی جزو رنگ‌های کلاسیک برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه است. در این اتاق، بالای تخت با رنگ آبی و نیمی از دیوار با قرمز رنگ‌آمیزی شده که گرمابخش دکوراسیون است. قابی با جملات الهام‌بخش و نور ملایم، جذابیت خاصی به این اتاق داده است.

اتاق خواب پسرانه

اتاق ساده‌ پسرانه

اگر فرزند شما اتاق ساده را بیشتر می‌پسندد، برای دکوراسیون اتاق، وسایل ساده و بدون زرق‌و‌برق را در نظر بگیرید. رنگ ملایم سبز در این اتاق، بدون اینکه چشمگیر و اذیت‌کننده باشد، حال‌و‌هوای خاصی به اتاق داده است.

تزیین اتاق با کاغذ دیواری طرح‌دار

برای تزیین اتاق خواب پسرانه می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های جذاب کودکانه استفاده کنید. در این تصویر، از موتیف روباه برای تزیین دیوار استفاده شده است. بالش با طرح روباه و رنگ نارنجی چراغ مطالعه، هماهنگ با طرح کاغذ دیواری انتخاب شده است.

 دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
برای طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید به نورپردازی فضا اهمیت دهید و وسایلی مانند لوستر، صندلی و آینه را به اتاق اضافه کنید. استفاده از موارد گفته شده نقش مهمی در لوکس شدن فضای داخلی اتاق خواب دارد.
طراحی دکوراسیون اتاق خواب

تزیین اتاق خواب لوکس شاید در نگاه اول کمی پرهزینه به نظر برسد و نیازمند خرید لوازم و وسایلی گران قیمت با طرح‌های خاص باشد، اما باید بدانید که تمام طراحی‌های ژورنالی و خاص هم لزوما پر هزینه نیست و با کمی دانش در رابطه با چگونگی انتخاب وسایل مناسب و ست کردن جزییات موجود در فضای خود می‌توانید اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب را رعایت کرده و آن را به یکی از لوکس‌ترین اتاق خواب‌ها تبدیل کنید. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

به نورپردازی دیوار‌ها اهمیت دهید

یکی از راه‌های ایجاد ظاهری لوکس برای فضای داخلی طراحی نورپردازی مناسب است. با انتخاب منابع نور نقطه‌ای و یا استفاده از نورپردازی‌های مخفی که معمولا در سقف های  کاذب‌ ایجاد می‌شوند، می‌توانید علاوه بر نورپردازی سقف و ایجاد فضایی روشن‌تر، اتاق خواب را گرم‌تر و زیبا‌تر نشان دهید.

سرتخت مناسبی انتخاب کنید

انتخاب یک سر تخت جذاب برای تخت خواب می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب را تا حد زیادی از حالت معمولی خارج کند و شخصیت ویژه‌ای به آن ببخشد. می‌توانید با توجه به لوازم و وسایل موجود در اتاق خواب، جنس سر تخت را انتخاب کنید و یا از سر تخت‌هایی با پارچه‌های فاخر مثل مخمل و چرم کمک بگیرید.

طراحی دکواسیون

از لوستر‌های پر زرق و برق استفاده کنید

یکی از راه‌های لوکس نمایی فضای داخلی استفاده از مبلمان پر زرق و برق است! لوستر‌ها یکی از پر زرق و برق‌ترین وسایل فضای داخلی است که می‌توانید برای اتاق خواب تهیه کنید. هنگام انتخاب لوستر حتما به ارتفاع سقف توجه کنید، اگر سقف کوتاهی دارید از انتخاب لوستر‌های پر شاخه بپرهیزید چرا که فضای شما را گرفته خواهد کرد.

در اتاق خواب‌های کوچک جایگزین لوستر‌های بزرگ و پر شاخه می‌توانید از چراغ خواب‌ها و یا آباژور‌های ایستاده با ظاهری براق استفاده کنید، آباژور‌هایی با بدنه‌های رزگلد و یا نقره‌ای برای این منظور بسیار مناسب است.

اتاق خواب لوکس

به اتاق خواب صندلی اضافه کنید

انتخاب یک صندلی شیک مثل صندلی راک یا مبل تابی، هر چند کوچک برای فضای اتاق خواب تا حد زیادی در ایجاد ظاهری منحصر فرد و لوکس موثر است. شما می‌توانید این صندلی را در کنار پنجره و یا در نزدیکی تخت قرار دهید و از آن برای مطالعه و یا حتی قرار دادن موقت لباس های خود استفاده کنید.
اگر فضای اتاق خواب نسبتا بزرگ است، استفاده از مبل‌های پای تختی را فراموش نکنید. این نوع از مبلمان در دکوراسیون‌های اشرافی گذشته به وفور یافت می‌شوند و می‌توانند در لوکس نمایی فضای اتاق خواب شما نیز موثر باشند.
توجه داشته باشید که این نوع از مبلمان را با شزلون‌ها اشتباه نگیرید. شزلون‌ها به گونه‌ای از مبلمان گفته می‌شود که به صورت مبل تک در فضای دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد و معمولا دارای یک دسته قوس دار است، اما مبلمان پای تختی صرفا پای تخت قرار می‌گیرند و الزاما دسته دار نیستند.

از آینه‌ها استفاده کنید

استفاده از آینه‌هایی با قاب‌هایی پر زرق و برق یکی از ساده‌ترین و البته موثرترین روش برای ایجاد فضایی لوکس است.  می‌توانید با کمک آینه‌ها فضای داخلی را هم بزرگتر نشان دهید، پس اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود را لوکس جلوه دهید حتما آینه‌هایی با قاب‌های خاص و رنگ‌هایی مثل طلایی را در فضای اتاق قرار دهید، حتی اگر آینه  موجود رنگ دلچسبی ندارد خودتان دست به کار شوید و با یک اسپری رنگ آن را لوکس کنید!

دکوراسیون اتاق خواب

 تخت خواب مناسب بخرید

اولین و مهمترین عنصر موجود در دکوراسیون اتاق خواب شما تخت خواب است، پس در انتخاب تخت مناسب باید بیشتر دقت کنید. حتی اگر تخت انتخابی شما ظاهر چندان لوکسی نداشت با انتخاب یک رو تختی طرح دار و کوسن‌های متنوع می‌توانید به سادگی ظاهر تخت خواب را باشکوه‌تر جلوه دهید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
دکوراسیون اتاق کودک را بهتر است متناسب با سن و علاقه شخصی او طراحی کنید. در سنین پایین‌تر تغییر دکور راحت‌تر است، چراکه سلیقه شخصی شما حرف اول را می‌زند. اما با بالارفتن سن کودک باید از ایده‌‌های جدید و جذابی برای طراحی اتاق کمک بگیرید.
دکوراسیون اتاق کودک

آیا اتاق خواب کودک شما همانطور است که انتظار دارید؟ آیا او نسبت به اتاقش احساس حریم شخصی دارد یا هم چنان آن را فضای خاصی برای خود نمی‌داند؟ دکوراسیون اتاق کودک بر خلاف آن چه تصور می‌کنید، نیازمند رعایت نکات بسیاری است. فضای اتاق خواب کودک باید به گونه‌ای طراحی شود که کودک در آن احساس امنیت، آرامش و از همه مهم‌تر احساس تعلق خاطر کند. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

دکوراسیون اتاق پسرانه

دکوراسیون اتاق پسرانه

معمولا رنگ‌های انتخابی برای اتاق خواب کودکان پسر رنگ‌های آبی، سفید، طوسی، رنگ چوب و … است. اما اگر کودکتان رنگ دیگری را می‌پسندد طبق سلیقه‌ او پیش روید. در کنار ترکیب رنگ، به المان‌ها و عناصر دکوری و زینت بخش اتاق خواب او نیز بیندیشید.

برای مثال اگر فرزندتان علاقه‌ زیادی به نجوم دارد، سعی کنید این مورد را وارد طراحی و دکوراسیون داخلی کرده و حتما آن را در نظر بگیرید. می‌توانید به آن در طرح روی دیوار، پوستر و یا تابلو، روتختی، کوسن و … اشاره کنید.

فرش انتخابی برای اتاق خواب کودکتان نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین باید فرش و یا به طور کلی پوشش کف مناسب سن و علاقه فرزندتان باشد.شایان ذکر است سعی کنید در طراحی فضای اتاق کودکتان حتما رنگ سفید را به عنوان یک رنگ مکمل و دلخواه به کار برید.

دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق دخترانه

به تصویر بالا نگاه کنید. به نظرتان بی نظیر نیست؟ یک طراحی ایده آل برای زینت بخشیدن به اتاق خواب دخترتان.

به چراغ ابر شکل قرار گرفته روی دیوار بنگرید که چگونه با طرح ابر روی دیوار هماهنگ است. هم چنین به بستنی دکوری موجود بر قفسه و تخت. طراح آن توانسته است فضایی خلق کند که حتی باب میل بزرگسالان است.

به ترکیب رنگ صورتی و سبز نگاه کنید. یک ترکیب شاد و دوست داشتنی. در حقیقت این تصویر، یک نمونه‌ ایده آل از یک طراحی هماهنگ و یکپارچه است. نکته‌ قابل توجه در این تصویر در نظر گرفتن قفسه برای چیدن اسباب بازی‌ها و وسایل دکوری است. ایده‌ای که هم ارزان قیمت است و هم کاربردی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم به این تصویر به خوبی دقت کرده و از آن ایده بگیرید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
گرمای داغ مرداد در راه است و باید هرچه زودتر در فکر خرید یا دوخت لباس‌های خنک تابستانی باشیم. اما از چه پارچه‌های بهتر است استفاده کنیم؟
بهترین پارچه برای تابستان

بعضی پارچه‌ها گرما را قابل‌تحمل‌تر می‌کنند. اما بعضی دیگر، هرچند حتی سبک و خوش‌دوخت، برای اوقات گرم سال مناسب نیستند. در این بخش از مجله دلتا درباره بدترین و بهترین پارچه برای تابستان صحبت خواهیم کرد.

بهترین انواع پارچه برای تابستان

از انواع پارچه برای تابستان برای تن‌پوش‌های مردانه و زنانه که خنک باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نخ‌ پنبه

پنبه (cotton) پراستفاده‌ترین الیاف طبیعی در جهان است. پارچه‌های نخ‌پنبه انواع و کیفیت‌های مختلفی دارند. خصوصا از لحاظ نوع بافت و وزن بسیار متنوع‌اند. اما برای تابستان تنها پارچه‌های نخ‌پنبه‌ای سبک را پیشنهاد می‌کنیم که گرما را قابل‌تحمل‌تر می‌کنند. پارچه‌های نخ‌پنبه برای انواع پوشاک مردانه و زنانه، از تی‌شرت و بلوز گرفته تا پیراهن و مانتو، و برای آب‌ وهوای هم خشک و هم مرطوب مناسب‌ است.

  • تنفس‌پذیر پنبه الیاف فوق‌العاده تنفس‌پذیری است. یعنی از قابلیت عبور جریان هوا برخوردار است و نمی‌گذارد که گرما بین بدن و لباس‌ باقی بماند.
  • نرم و سبک اما مقاوم پارچه‌های نخ‌پنبه با اینکه می‌توانند خیلی سبک و نازک باشند، اما از استخوان‌بندی خوبی برخوردارند.
  • چروک‌پذیری بالابدترین عیب پارچه‌های نخ‌پنبه این است که زیاد چروک می‌شوند. پس اگر از اتوکردن لباس در روزهای گرم تابستان بدتان می‌آید، لباس‌ های نخ‌پنبه احتمالا روی اعصاب‌تان خواهند بود! اما پارچه‌های نخ‌پنبه با درصدی پلی‌استر کمتر چروک‌ می‌خورند.
  • آبرفتپارچه‌های نخ‌پنبه معمولا آبرفت دارند. برای دوخت پارچه‌هایی که شاید براثر شست‌وشو آب بروند، بهتر است پارچه را قبل از تحویل به خیاط آب بزنید.

بدترین پارچه برای تابستان

کتان

کتان محبوب‌ترین پارچه برای تابستان است که از الیاف طبیعی گیاه کتان بافته می‌شود. کتان تن‌خور شیکی دارد. پارچه کتان برای کت‌وشلوار غیررسمی تابستانی انتخاب فوق العاده ‌ای است. راحت و خنک و درعین‌حال خوش‌تیپانه! برای خانم‌هایی که لباس گشاد می‎پوشند نیز مانتو کتان با استایل مینیمال را در تابستان پیشنهاد می‌کنیم.

  • مقاوم و بادوامکمتر پیش می‌آید که از لباس‌های جنس کتان زود دل‌زده شویم. شاید چون کتان در مقایسه با نخ‌پنبه مقاوم‌تر و بادوام‌تر است.
  • بسیار خنککتان پارچه ذاتا تنفس‌پذیری است و با عبور هوا رطوبت بدن را می‌گیرد. خیلی هم زود خشک می‌شود.
  • چروک‌پذیری بالاکتان پارچه بسیار چروک‌پذیری است. دقیقا به همین دلیل خیلی از خانم‌ها و آقایان تمایلی به پوشیدن مانتو یا بلوز کتان ندارند. اما الیاف کتان به‌ مرور براثر استفاده منعطف‌تر می‌شود و درنتیجه کمتر چروک می‌خورند.

انواع پارچه برای تابستان

بدترین انواع پارچه برای تابستان

چند نمونه از رایج‌ترین پارچه‌های تابستانی خنک را برایتان گفتیم. اما پارچه‌هایی هم وجود دارد که باوجود سبکی و مزیت‌هایی همچون چروک‌ نشدن به اندازه پارچه‌های الیاف‌ طبیعی برای تابستان مناسب نیستند.

  • نایلون: نایلون جزو الیاف کاملا مصنوعی است. لباس‌های نایلونی چون جاذب و تنفس‌پذیر نیستند، شدیدا گرم و خیس عرق‌مان می‌کنند.
  • پلی‌استرپارچه‌های حاوی الیاف پلی‌استر تنها مزیت‌شان این است که کمتر چروک می‌خورند. اما ضدآب‌ و غیرقابل ‌تنفس‌اند و به‌جای جذب و تبخیرعرق باعث می‌شوند که گرما بین لباس و بدن باقی بماند و از شدت عرق احساس خیسی کنیم. حتی پارچه‌های الیاف طبیعی با ترکیب پلی‌استر هم به قدر کافی جاذب نیستند.
  • ریوناز ریون یا ویسکوز معمولا برای دوخت لباس‌های ظریف و سبک استفاده می‌شود. اما به‌هرحال ریون هم مثل سایر الیاف مصنوعی گرما را از بین بدن و لباس بیرون نمی‌دهد و جاذب عرق نیست.
  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
آشنایی با تاثیر رنگ‌‌ها و استفاده از آن‌ از اصلی‌ترین نکات دکوراسیون داخلی خانه است. چه رنگی برای دکوراسیون داخلی خانه من مناسب است؟
بهترین رنگ برای دکوراسیون

یکی از نکات مهم هنگام اجرای دکوراسیون، توجه به رنگ‌هایی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا شما را با بهترین رنگ برای دکوراسیون و تاثیری که این رنگ‌ها بر روحیه‎تان می‌گذارد، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی با رنگ آبی، آرامش در منزل

رنگ آبی موجب کاهش فشار خون، کاهش میزان تنفس، حفظ تعادل و ایجاد محیطی بی‌سروصدا، می‌شود و وفاداری، حس محافظه‌کارانه و مسئولیت را افزایش می‌دهد.

نکته جالب در رابطه با این رنگ این است که باعث احساس رفاه، تازگی، زیبایی و شادابی بیشتر در افراد می‌شود زیرا این رنگ تداعی‌کننده آب و آسمان است و آب و آسمان بیشترین تاثیر را در رابطه با آرامش افراد در بردارد.

شاید دلیل بیشتر افراد برای انتخاب آن احساس صلح و آرامشی است که در خانه خود پس از سپری کردن یک روز طولانی دارند. رنگ آبی از آن دسته از رنگ‌هایی است که علاوه بر آرامش اعتمادبه خود در فرد را افزایش می‌دهد و فرد با اعتماد به نفس بیشتری اوقات خود را سپری می‌کند.

دکوراسیون داخلی با رنگ سبز، آسایش در خانه

بر اساس تحقیقات متداول روی انسان‌های مختلف،کسانی رنگ سبز را برای دکوراسیون اتاق خواب یا منزل خود استفاده می‌کنند که از ارتباطات اجتماعی و معاشرت‌های اجتماعی سالم لذت می‌برند. اغلب این افراد شاد و سرزنده به فعالیت می‌پردازند و با آرامش خاصی روز خود را سپری می‌کنند چون رنگ سبز تضمین آرامش، آسایش، خنکی، رفع خستگی، اعتدال، احتیاط، امنیت، هماهنگی، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.

بیشتر افراد مشهور و سرمایه دار معاصر از این رنگ استفاده می‌کنند زیرا اعتقاد دارند که این رنگ باعث ثروت، رشد، تولد و تجدید حیات بیشتری در آن‌ها می‌شود و اعتماد به نفس خاصی برای امور روزمره به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر این‌ها رنگ سبز اجتماعی بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پیچیدگی، سنت، عادی و گران بودن را می‌رساند.

دکوراسیون داخلی با رنگ قرمز، شادابی و نشاط در خانه

اگر به دنبال رنگی مدرن با چیدمانی خاص از طیف رنگ‌ها هستید قطعا قرمز مناسب‌ترین رنگ برای این کار است. جذابیت و نشاطی که در رنگ قرمز وجود دارد در هیچ رنگ دیگری دیده نمی‌شود. از جمله ویژگی‌های این رنگ این است که خود یک سبک را ایجاد می‌کند و داشتن اعتماد به نفس را به فرد می‌رساند.

قرمز موجب افزایش فشار خون، بالا رفتن تنفس و افزایش مقاومت می‌شود و رنگ جسم را خوب منعکس می‌کند.

همیشه لازم نیست برای استفاده از این رنگ در منزل اغراق کنید، می‌توانید با ترکیب کمی از رنگ سفید همراه با آن جلوه‌ای مدرن و شیک به منزل خود بدهید.

روانشناسی رنگ

دکوراسیون داخلی با رنگ نارنجی، سرزندگی و هیجان

نیازی به توضیح زیادی نیست وقتی شما به این رنگ علاقه دارید قطعا انتخاب مناسبی برای شما است زیرا روانشناسی این رنگ قدمتی دیرینه دارد و فیثاغورس از سالن‌های نارنجی رنگ‌ برای درمان در چین قدیم، مصر باستان و هند استفاده می‌کرد

این ها نمونه‌های بارزی است که ثابت کند بهترین رنگ برای محیط از جمله سالن‌ها، از زمان قدیم تا به حال نارنجی است. علاوه بر این‌ها از بین رنگ‌ها، نارنجی رنگ مناسبی برای اجتماعات است. تحریک‌پذیری، زودرنجی، کج‌خلقی و خصومت بین افراد را کاهش می‌دهد و به بهبود رفتارهای اجتماعی کمک می‌کند.

به گفته «کریس ایزیکووسکی»، متخصص خواب مرکز خواب ادینبورگ، گیرنده‌های ویژه‌ای به نام سلول‌های گانگلیونی در شبکیه چشم وجود دارند که به رنگ نارنجی بسیار حساس‌ اند.

 تاثیر رنگ در دکوراسیون

 

 

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
اتاق نشیمن یکی از اتاق‌های مهم خانه است. اعضای خانواده در اتاق نشیمن دور هم جمع می‌شوند و گفتگو می‌کنند و و از صحبت های یکدیگر استفاده می کنند.
ست مبل با پرده

برای اینکه اتاق نشیمن خانه شما دلنشین و دکوراسیونی متوازن داشته باشد، باید از نحوه انتخاب ست مبل با پرده آگاهی کامل داشته باشید. هم پرده و هم مبل، دو وسیله بزرگ دراتاق نشیمن و دیگر اتاق‌های خانه اند و رنگ و طرح آن‌ها تاثیر بسیار مهم و تعیین کننده‌ای بر کلیت فضای خانه شما دارد. ما در این بخش از مجله دلتا با توجه به رنگ‌های احتمالی و پرطرفدار مبل، چند مثال ست مبل با پرده را مطرح می‌کنیم.

ست کردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبی، زیرطیف‌های رنگی خودش را دارد. قرمز هم همین‌طور است. اگر مبل قرمز دارید، بهتر است که دیوارهای اتاق شما سفید نباشند. در عوض دیوارها را به رنگ عاجی یا یک رنگ خنثی خیلی روشن رنگ آمیزی کنید تا با رنگ قرمز مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نیز دقیقا با توناژ و طیف رنگی مبل هماهنگ کرده و رنگ قرمز پرده را مشابه قرمزی مبلتان انتخاب کنید. اگر قرمزی پرده‌ها کمی نارنجی‌تر یا زرد‌تر از رنگ قرمز مبلتان بشود، ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همین‌طور اگر قرمزی پرده کمی صورتی‌تر یا قرمز‌تر از قرمزی مبلتان بشود، باز هم به مشکل برخواهید خورد.

اگر دلتان نمی‌خواهد که اتاق بیش از حد قرمز شود، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای پرده‌ها استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی برای تمام ست‌ها، در تمام زمینه‌ها جواب می‌دهد!

طیف رنگی

مبل طوسی و پرده مناسب برای آن

رنگ طوسی هم یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان است. می‌توانید مبل طوسی را با پرده‌های نوک مدادی یا مشکی ست کنید.

مبل طوسی همچنین با پرده‌های آبی و طوسی بسیار روشن هم ست می‌شود و فضا را به تعادل و زیبایی می‌رساند. استفاده از کفپوش‌های طرح چوب، سردی رنگ طوسی را می‌گیرد و فضا را صمیمی و گرم جلوه می‌دهد. یادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسی دیوارها را خیلی سفید نکنید تا توازن فضا به هم نریزد. در عوض می‌توانید از رنگ‌های طوسی روشن یا انواع کرم‌ها استفاده کنید.

در استفاده از رنگ طوسی برای ست مبل با پرده، اگر می‌خواهید کمی رنگ به فضا اضافه شود، می‌توانید اندکی رنگ یاسی به فضا اضافه کنید. کوسن‌ها، شال مبل، پرده، و دیگر لوازم تزیینی می‌توانند مقدار بسیار کمی از رنگ یاسی داشته باشند تا فضا رنگین‌تر شود.

رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانند به فضای طوسی رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولی هیچ کدام آرامش رنگ یاسی را ندارند و با رنگ طوسی به خوبی ست نمی‌شوند.

ست مبلمان

مبل قهوه ای و سیاه

مبل قهوه‌ای تیره و سیاه، از آن انتخاب‌های خاص است که هر اتاق نشیمنی را بسیار شیک و منحصر به فرد می‌کند. ولی اگر اتاق نشیمن کوچک باشد، انتخاب این رنگ‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. ولی با انتخاب پرده‌هایی با رنگ مناسب می‌توانید این احساس خفگی فضای کوچک را از بین ببرید.

استفاده از پرده‌های حریر و روشن، تیرگی مبل سیاه یا قهوه‌ای تیره را خنثی می‌کند و احساس دلباز بودن را به فضا می‌دهد. همچنین ترکیب سیاه و قهوه‌ای تیره با آبی، حسی دلنشین و صمیمی را القا  و فضا را بسیار زیبا و متوازن می‌کند.

مبل مشکی همچنین به خوبی با پرده قرمز و سفید هماهنگ می‎شود و فضایی بسیار زیبا و دلپسند به وجود می‌‌آورد.

انواع مبلمان

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
شاید برای شما هم تغییر پرده یکی از اصلی ترین انتخاب ها در تغییر دکوراسیون منزلتان باشد؟ زمانی که می خواهیم تغییر و تحولی در منزل ایجاد کنیم پرده می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. عوض کردن پرده‌ها به تغییر نمای کلی دکوراسیون داخلی خانه کمک می کند. از بهترین نمونه پرده های شیک و مدرن و جذاب ، پرده شید است.
پرده شید

یکی بهترین گزینه‌ها برای زیبا سازی فضای دکوراسیون داخلی منازل و اماکن تجاری و اداری استفاده از انواع پرده شید است. کلمه شید در زبان انگلیسی به معنای سایه است؛ در واقع می‌توان گفت این نوع پرده‌ها در ابتدا به منظور ایجاد سایه در پنجره ها به کار برده می‌شدند. در این بخش از صفحه دکوراسیون مجله دلتا درباره پرده شید و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

پرده شید رول از یک لایه پارچه که حول یک محور می‌چرخد تشکیل شده است. برای تنظیم نور، می‌توان پرده را حول محوری که در بالای آن نصب شده است، بالا یا پایین کشید. این پرده‌ها کاملا در قاب پنجره قرار می‌گیرند. پرده شید که در گذشته مرسوم بوده، عموما از یک پارچه تک رنگ ساده ساخته می‌شده. اما امروزه این پرده‌ها در جنس‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند. به ین ترتیب گزینه‌های بی‌شماری مقابل مشتری وجود دارد. بعنوان مثال امروزه پرده شید تصویری طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

پرده شید چیست

مزایا و ویژگی‌ها

  • پرده‌های شید دارای جنس‌های متنوعی است از جمله: پنبه، کتان، پلی استر، بامبو، سولیت (پارچه از جنس pvc)
    و همچنین این پرده‌ها با شفافیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. در صورتی که ضخامت آن کم باشد پرده شفاف‌تر بوده و زمانی که پرده پایین است نور تا حدودی از آن عبور کرده و زیبایی خاصی را به فضای داخلی می‌دهد.
  • مزیت دیگری که در این نوع پرده وجود دارد، چاپ تصاویر دلخواه روی این نوع پرده‌ها است، که در صورت شفاف بودن مانند یک قاب عکس نمایان می‌شود. همچنین روی پرده‌های شید از جنس بامبو نیز می‌توان تصاویر مورد نظر را چاپ کرد.
  • در دو طرف این پرده‌ها می‌توان تصاویر را چاپ و همچنین از این پرده در اُپن آشپزخانه یا ویترین مغازه استفاده کرد.
  • مزیت دیگر این نوع پرده‌ها در نحوه کنترل کردن آن است که به دوصورت دستی و کنترل ازراه دور انجام می‌شود.

انواع پرده شید

  • این پرده‌ها را می‌توان به تنهایی یا ترکیب نمودن با سایر پرده‌ها به کار برد.
  • پرده شید از نوع (پشت فوم دار) مانع از عبور نور به فضای داخلی می‌شود.
  • این نوع پرده‌ها بسته به ضخامتشان می‌توانند مانع اتلاف انرژی شوند.
  • مهمترین مزیت آن نصب آسان و سریع آن است.
  • مزیت دیگر راحتی در شستشوی این نوع پرده‌ها می باشد.
  • پرده‌های شید در مقابل تابش نور خورشید دارای مقاومت و طول عمر بیشتری می‌باشند.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
اتاق خواب‌ها همیشه قسمتی از خانه‌ها بودند که توجه زیادی به آن‌ها می شود و برای خرید وسایلی که در این اتاق به کار می‌رود معمولا هزینه و وقت زیادی صرف می ‌شود
تزیین دیوار بالای تخت خواب

وسایل اتاق خواب اهمیت زیادی دارند این موضوع که این وسایل به چه صورت چیدمان و طراحی کلی دکوراسیون اتاق خواب به چه نحوی انجام شود نیز حائز اهمیت است زیرا هرچه این اتاق جذاب‌تر و دلنشین‌تر باشد حسی که در افراد منزل به وجود می‌آورد قطعاً بیشتر و باعث زیباتر شدن فضا نیز خواهد شد. در این مقاله از مجله دلتا سعی داریم تا شما را با راهکارهای تزیین دیوار بالای تخت خواب آشنا کنیم .

تزیین پشت تخت خواب به کمک کاغذ دیواری

دیوار پشت تخت خواب شما می‌تواند جایگاهی باشد که با استفاده از کاغذ دیواری طرح‌دار و متنوع تزیین  و باعث زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما شود. با تزیین کردن دیوار پشت تخت خواب می‌توانید باعث جلب توجه بیشتری به سمت تخت خواب اتاق هم بشوید. با ترکیب رنگ‌های متنوع در کاغذ دیواری اتاق خواب و روتختی می‌توانید ظاهر اتاق را زیباتر و دلنشین تر کنید.

اتاق خواب

تزیین پشت تخت خواب به کمک رنگ ها

اگر شما جزء افرادی هستید که روح شاعرانه و هنرمندانه‌ای دارید می‌توانید در دیوار پشت تخت خواب خود از یک سری طرح‌های هنری و زیبا همراه با نقش و نگارهای متنوع که با استفاده از رنگ های گوناگون اتاق تان را زیباتر می کند استفاده کنید. تاثیر گذار ترین وسیله ای که در اتاق خواب شما وجود دارد تخت خواب است. با تزیین دیوار‌های پشت تخت خواب می‌توانید باعث شوید که تخت بیشتر به چشم بیاید. به طور مثال شما می توانید دیوار پشتی تخت را یک دست مشکی کنید و پشتی تخت خواب را رنگ سفید و طرح‌های کوچک مشکی بزنید و با این کار باعث می‌شوید که ظاهر بسیار جذابی در اتاق حاکم شود .

تزیین پشت تخت خواب به کمک قاب‌های زیبا

در صورتی که جزو آن دسته از افرادی هستید که به سبک روستیک علاقه خیلی زیادی دارید و جز طرفداران آن محسوب می شوید می‌توانید یک قاب چوبی زیبا روی دیواری که پشت تخت خواب شما قرار دارد نصب کنید.

قاب‌های چوبی می‌توانند با دست‌ها و طبق خلاقیت و سلیقه خود شما هم ساخته شوند. اگر نگران این هستید که ساختن این طور قطعات چوبی از عهده شما بر نمی‌آید می‌توانید طرح خود را به یک نجار بدهید و از او بخواهید که برای شما قاب عکس چوبی مورد نظرتان را بسازد. افرادی که طرفدار سبک کلاسیک هستند و سعی دارند در دکوراسیون اتاق خواب خود این سبک را پیاده کنند  از رنگ‌های معمول در سبک کلاسیک می‌توانند برای دیوار پشت تخت خواب خودشان استفاده کنند .

دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از کارهایی که برای تزیین دیوار پشت تخت خواب می توانید انجام دهید قرار دادن تابلوها و قاب عکس هایی است که با ست و دکوراسیون کلی اتاق شما هم خوانی داشته باشد. به طور مثال اگر تم اصلی اتاق خواب شما رنگ‌های روشن است می‌توانید از رنگ‌های سفید و صورتی و طلایی برای تابلوها و دیوار پوش‌ها استفاده کنید که باعث زیباتر شدن اتاق خواهد شد.

تزیین پشت تخت خواب به کمک آینه

یکی دیگر از روش هایی که اخیراً باب شده است و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند استفاده از آینه های هندسی است که در دکوراسیون‌های مدرن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.به علت استقبال مردم، این آیینه‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که متناسب با اتاق خواب‌های کوچک تا بزرگ است.

طراحی اتاق خواب

در نظر داشته باشید که استفاده از آینه این حس را به مخاطب منتقل می‌کند که اندازه اتاق شما بزرگتر است و بازتاب تصویر فضا در آینه همه چیز را بزرگتر نشان می‌دهد اگر اتاق شما مرتب باشد تمیزی و جذابیت دوبرابر شده و در عین حال اگر اتاق نامرتبی داشته باشید وجود این آینه‌ها باعث می‌شود اتاق را آشفته‌تر از چیزی که واقعاً هست نشان دهد.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید پرده اتاق خواب مطلب “انتخاب بهترین پرده اتاق خواب” را مطالعه کنید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
تزیین اتاق نوزاد بر اساس جنسیت مدت هاست از مد افتاده. می‌توانید با انتخاب تم جداب و پالت رنگی متنوع، فضایی جذاب و مدرن برای نوزادتان طراحی کنید
تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد برای پدر و مادر جذاب و سرگرم کننده است. اما اگر ندانید از کجا باید شروع کنید، ممکن است شما را گیج و سر در گم کند. این نکات کلیدی به شما کمک می‌کند تا اتاق نوزادتان را با ایده‌های جذاب و شیک تزیین کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

یک سبک یا تم خاص انتخاب کنید

اگرچه محدود کردن دکوراسیون اتاق نوزاد به یک مفهوم خیلی ضروری نیست، اما انتخاب تم به شما کمک می‌کند تا روی محدوده مشخصی تمرکز کنید و طراحی منسجم تری داشته باشید.

قبل از رنگ آمیزی دیوارها، روتختی و پرده‌ها را انتخاب کنید

بهتر است ابتدا روتختی و پرده مورد علاقه تان را انتخاب کنید، سپس با توجه به آن‌ها دیوار‌ها را رنگ کنید. به این ترتیب احتمال بروز ناهماهنگی در چیدمان اتاق را به حداقل می‌رسانید. از آنجا که دست‎تان در انتخاب رنگ دیوار باز است، می‌توانید با خیال راحت پارچه‌های پرده و روتختی مورد علاقه تان را انتخاب کنید.
در انتخاب مبلمان (گهواره، میز تعویض، دراور و کمد) لازم نیست همه یک شکل و یک رنگ باشند، گاهی ترکیبی از طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در کنار هم (بر اساس پالت رنگی مورد نظرتان) فضای جذابی خلق می‌کند.

 دکوراسیون اتاق نوزاد

نقطه کانونی اتاق را مشخص کنید

معمولا در اتاق نوزاد، گهواره در مرکز توجه قرار دارد. گهواره در کنار دیواری که تزیینات یا رنگ جذابی دارد قرار می گیرد. همچنین می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند یک پنجره بزرگ، کمد رنگی یا اسباب بازی بزرگ را به عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر بگیرید.

تزئین سقف را فراموش نکنید

نوزادان بیشتر وقت خود را به پشت می‌خوابند و به بالا نگاه می‌کنند. رنگ آمیزی سقف با یک رنگ آرامش بخش و قرار دادن المان‌هایی که برای نوزاد جلب توجه کند، موجب سرگرمی او می‌شود.

تزیین دیوار‌ها به اتاق جان می‌دهد

طراحی اسم نوزاد روی دیوار، نقاشی دیواری، تابلو‌هایی با رنگ‌های متضاد برای جلب توجه نوزاد، یا عکس‌هایی از دوران بارداری و تولد نوزاد، ایده‌هایی برای جذاب کردن دیوار‌های اتاق است. چیدمان اتاق

فرش را فراموش نکنید

فرش، اتاق نوزاد را گرم و دلپذیر نشان می‌دهد. می‌توانید فرشی با الیاف ضد حساسیت و مطابق با پالت رنگی برای تزیین اتاق نوزاد انتخاب کنید.

 فضایی برای تعویض پوشک نوزاد آماده کنید

یکی از ضروریات اتاق نوزاد، فضایی برای تعویض پوشک است. برای حفظ بهداشت و جلوگیری از آلودگی سطوح، روی میز تعویض ژل آنتی باکتریال و حوله‌های کاغذی قرار دهید. بایستی روزانه سطح میز تعویض را با دستمال‌های آنتی باکتریال، ضدعفونی کنید. همچنین محلی برای دفع پوشک‌های کثیف و لباس‌های آلوده نوزاد در نظر بگیرید، به گونه‌ای که فضای اتاق آلوده نشود.

دور اندیشی کنید

هنگام انتخاب مبلمان و اثاثیه اتاق نوزاد، دور اندیشی کنید. تختخواب نوزاد هرچند زیبا و جذاب به نظر می‌رسد، اما یک سال بعد دیگر کاربردی ندارد و نیاز به تخت بزرگتری برای کودک نوپایتان خواهید داشت. یک تختخواب قابل تبدیل گزینه مناسبی است. میز تعویض نیز می‌تواند یک دراور با کشو‌هایی بزرگ و کاربردی باشد. به این ترتیب در آینده استفاده بیشتری برایتان خواهد داشت. دور اندیشی موجب می‌شود که از بودجه و فضایتان بهترین استفاده را داشته باشید.

از پنجره‌ها غافل نشوید

پرده‌های اتاق نوزاد، فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه برای حفظ سلامت و ایمنی نوزاد ضروری است.
پرده‌هایی نصب کنید که توانایی تاریک کردن فضای اتاق را داشته باشد. می‌توانید از زیر پرده‌ای برای این منظور استفاده کنید. تاریکی اتاق به کودک کمک می‌کند تا طولانی‌تر و راحت‌تر بخوابد. مهمتر از همه، باعث می‌شود اتاق در طول روز بیش از حد گرم نشود

تزیین دیوار

فضای اتاق نوزاد را کاملا ایمن کنید

نوزاد در ماه‌های اولیه، حرکت نمی‌کند، اما این زمان زود می‌گذرد و در مدت کوتاهی راه می‌افتد و اگر محیط ایمن نباشد، فاجعه به بار می‌آید. بهتر است از همین حالا پریز‌های برق را بپوشانید، کابل‌ها را از روی زمین جمع کنید. کمد‌ها را به دیوار و میز‌ها را به زمین ثابت کنید تا خطر لغزش آن‌ها وجود نداشته باشد. مراقب خطرات احتمالی باشید. نوزادان در سال اول زندگی همه چیز را در دهانشان می‌گذارند. اسباب بازی‌ها، وسایل کوچک، دارو‌ها، پماد‌ها و دیگر موارد خطرناک را از دسترس کودک خارج کنید.

سخن آخر

تنوع طراحی و تزیین اتاق نوزاد دست شما را برای ایجاد سبک مورد علاقه تان کاملا باز می‌گذارد. به این ترتیب لازم نیست خود را به رنگ های صورتی و آبی محدود کنید. کلیشه ها را فراموش و دنیایی از طرح و رنگ را به نوزادتان هدیه کنید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
خیلی از خانه‌ها مشکل ستون‌های بد جا دارند ، ستون‌هایی که درست در وسط فضاهای داخلی خانه پدید آمده‌ و باعث شده‌اند که دید خانه کمی مختل شود
تزیین ستون وسط خانه

وجود ستون‌ در وسط خانه جلوه زیبایی ندارد و اکثرا افرادی که با این مشکل روبرو هستند درپی راهکار هایی برای تزیین ستون وسط خانه هستند. ما در مجله دلتا تعدادی از این ایده ها را برای شما مطرح می‌کنیم.

 استفاده از گیاهان

این ستون‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای دیوارهای سبز در دکوراسیون داخلی خانه باشند. مطمئنا شما هم می‌دانید که می‌توانید با دیوار سبز طراوت و شادابی را به دکوراسیون منزل خود هدیه کنید، پس چه ایده‌ای بهتر از تزیین ستون وسط خانه به وسیله گیاهان؟ در ضمن این گیاهان می‌توانند از انواع رونده یا همان پیچکی باشند که جذابیت و خاصیت بیشتری هم دارند.

ستون وسط خانه

سنگ های آنتیک و طبیعی

ترفند دکوراسیون دیگری که برای تزیین ستون وسط خانه می‌توانید به کار برید، پوشاندن آن‌ با سنگ‌های طبیعی و آنتیک است. جلوه خیره کننده سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل غیر قابل انکار است.

تخته‌های چوبی

 می‌توانید برای پوشاندن ستون از پوشش های چوبی استفاده کنید، تخته چوبی‌هایی که کمی از اندازه ستون‌ها بزرگ‌تر هستند، می‌توانند با الگوی چینش خاص و مورد علاقه شما کنار هم قرار گیرند و پوشش خوبی را برای ستون‌های وسط خانه پدید آورند. ضمن آن که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک المان دکوری در دکوراسیون داخلی خانه نیز بهره برد.

تزیین هنرمندانه ستون وسط خانه

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید ستون وسط خانه را تبدیل به ستون چشمگیر کنید. ستون‌هایی شبیه ستون‌های یونانی. برای ستون‌ها پایه درست کنید. حتی می‌توانید با استفاده از مواد و مصالحی مانند سیمان و بتون در ضخامت ستون‌ها تغییر ایجاد کنید، به همین سادگی.

تزیین با استیل

پوشش استیل هم می‌تواند راهی باشد برای تزیین ستون وسط خانه. اگر به سبک صنعتی علاقه دارید این ورقه‌های استیل بهترین گزینه است. استیل‌ می‌تواند دارای رنگ‌های مختلفی باشد. یعنی این که دیگر احتیاجی نیست که نگران ست شدن رنگ این ورقه‌ها با دکوراسیون داخلی باشید.

طراحی ستون وسط خانه

چوب های حکاکی شده

اگر دوست ندارید که ستون وسط خانه‌تان ساده و بدون تزیینات باشد، به جای الوار‌های طبیعی و ساده از چوب‌های حکاکی شده استفاده کنید. این چوب‌ها می‌تواند طرح‌های مینیاتوری داشته  یا این که شبیه مجسمه‌های آفریقایی حکاکی شده باشد، تصمیم در این مورد با شما است.

ستون‌های وسط خانه را طناب پیچ کنید

اگر می‌بینید که دیگر کاری از دستتان بر نمی‌آید که با آن این ستون‌های وسط خانه را بپوشانید، آن‌ها را طناب پیچ کنید تا دست کم شبیه یک اثر هنری به نظر برسند. این ایده هم مقرون به صرفه است و هم بامزه و توجه همه را هم به خود جلب می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های تزیین میزناهارخوری مطلب “تزیین میز ناهار خوری، ایده‌هایی برای افراد باسلیقه” را مطالعه کنید.

 

 

  • فائزه پیروی