برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۸۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
ست کردن پرده با مبل و فرش نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا بتوانید منزلی ایده آل و هماهنگ را طراحی و دکوراسیون کنید.
ست کردن پرده با فرش

ست کردن پرده و فرش یکی از دغدغه‌های خانم‌ها است که خیلی زیبایی دکوراسیون داخلی، برایشان اهمیت دارد و دوست دارند همه وسایل با هم هماهنگی داشته باشد. تنوع رنگ و مدل این وسایل، انتخاب را برای آن‌ها سخت می‌کند اما به پیشنهاد طراحان دکوراسیون بین پرده، فرش و مبلمان باید هماهنگی از نظر رنگ وجود داشته باشد. ما در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم با توجه به رنگ‌ها و طرح‌های احتمالی، به شما بگوییم که چطور پرده و فرش را با هم ست کنید.

رنگ‌های خنثی

یکی از راه‌های ست کردن پرده و فرش استفاده از رنگ‌های خنثی است. با کاربرد رنگ‌های بژ، مشکی، قهوه‌ای و یا سفید همیشه خیال‌ شما راحت خواهد بود. علاوه براین، رنگ‌های خنثی می‌توانند بسیار آرامش‌بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.

ست کردن پرده و فرش

 تک رنگ

نیازی نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش شما سبز ملایم است، پرده‌ای با رنگ سبز آهکی مناسب است. زمانی هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه کمتری پیش خواهد آمد و در حین سادگی دکوراسیونی متعادل خواهید داشت.

طرح‌های مشابه

بسیاری از فرش‌ها در طرح‌های مختلفی و با الگوهای متفاوت ارائه می‌شوند که بتوان به راحتی آن‌ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح یا پترن فرش و پرده در منزل به شما امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه بسیار هماهنگ و زیبا به نظر می‌رسد.

ست کردن پرده با فرش

بافت

این گزینه راه حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.

برای کسانی که به جزئیات اهمیت داده و به نکات ریز در دکوراسیون بها می‌دهند، می‌تواند راهکار خوبی باشد. البته می‌تواند برای تاثیرگذاری بیشتر با گزینه‌های ارائه شده در بالا نیز ترکیب شود.

رنگ سوم و رنگ های مکمل

به خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ حاصل نمی‌شود. می‌توانید از چند رنگ و همین‌طور رنگ‌های مکمل که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است استفاده کنید و حتی می‌توانید از اقلام دکوری و کوسن‌ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگ‌های مشابه دکور و هماهنگ کنید.

ست کردن پرده با فرش

نقطه کانونی

اگر نمی‌توانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید، بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می‌شود که توجه به الگوهای مختلف و اقلام موجود در فضا متمرکز شود و عدم هماهنگی در فضا کمرنگ‌تر به چشم آید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید به مطلب چیدمان اتاق نشیمن، بدون مبل! سر بزنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
یکی از فضاهایی که می‌توان شیوه چیدمان بدون مبل را در آن استفاده کرد، اتاق نشیمن است که بسیار پرکاربرد بوده و افراد، زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند.
چیدمان نشیمن بدون مبل

ممکن است تصور فضایی بدون مبلمان در دنیای مدرن و پر زرق و برق امروزی، برای بیشتر افراد امری غیرممکن به‌نظر برسد، در حالی که استفاده از دکوراسیون بدون مبلمان می‌تواند کاربردهای فراوانی را در بسیاری از فضاهای خانه‌های امروزی داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان نشیمن بدون مبل می‌پردازیم.

استفاده از پشتی و تشکچه به‌عنوان مبلمان

همانند تصویری که می‌بینید، می‌توان با قرار دادن تعدادی پشتی ساده در کنار یکدیگر و تشکچه‌هایی در زیر آن‌ها، مبلمانی راحت را برای فضای نشیمن درست کرد.

چیدمان نشیمن بدون مبل

پشتی‌ها و تشکچه‌ها می‌توانند ظاهری مدرن داشته باشند. برای پوشش آن‌ها از رنگی هماهنگ با کاغذ دیواری و رنگ دیوارها استفاده کنید تا فضایی ساده و آرامش‌بخش به‌وجود آید.

استفاده از تخته‌های چوبی همراه با پشتی و تشکچه

می‌توانید از تخته‌های چوبی بلا‌استفاده نیز برای ساختن مبلمان استفاده کنید. با قرار دادن این تخته‌ها در قسمت زیرین تشک‌ها مبلمان ساخته شده ارتفاع بیشتری خواهند داشت و در نتیجه شرایط راحت‌تر و استانداردتری در هنگام نشستن بر روی آن ایجاد خواهد شد.

چیدمان نشیمن بدون مبل

همچنین مانند تصویری که در بالا می‌بینید، از فضای بوجود آمده در زیر این تخته‌های چوبی می‌توان برای نگهداری وسایلی مانند کتاب استفاده کرد.

استفاده از رختخواب برای ساختن مبلمان

این ایده، راهکار بسیار مناسبی برای خانه‌هایی است که فضای کافی برای نگهداری از رختخواب در آن‌ها وجود ندارد. با این ایده می‌توانید هم چیدمانی بدون مبلمان خلق کنید و هم دیگر نگران پیدا کردن فضایی برای نگهداری از رختخواب‌های خود نخواهید بود.

استفاده از رختخواب برای ساختن مبلمان

استفاده از پارچه‌هایی رنگی و هماهنگ با سایر وسایل موجود در نشیمن خانه شما می‌تواند جلوه‌ای جذاب و دلنشین در آن خلق کند.

استفاده از کوسن‌های بزرگ و کوچک

با استفاده از کوسن‌های کوچک و بزرگی که ساخته دست خود شما هستند، می‌توانید فضایی گرم و نرم و دلنشین را ایجاد کنید. استفاده از ترکیب رنگ‌های شاد، جذاب و متفاوت می‌تواند فضایی پویا و سرزنده را برای شما به ارمغان بیاورد. وجود رنگ‌های جذاب، فضای خالی خانه را پر کرده و جایگزینی برای مبلمان‌ پر زرق و برق هستند.

کوسن‌های بزرگ و کوچک

مبلمانی که فاقد پایه‌ها و یا دسته‌های چوبی یا فلزی هستند

یکی از ایده‌های چیدمان نشیمن بدون مبل استفاده از مبلمانی است که فاقد پایه و دسته هستند. این دسته از مبلمان‌ فضایی بسیار نرم و راحت را برای نشستن ایجاد می‌کنند و معمولا در مقایسه با مبلمان‌ معمولی جای کمتری را اشغال می‌کنند. ترکیب این مبلمان با کوسن‌های رنگارنگ و زیبا را می‌توان بر زیبایی فضای نشیمن افزود.

نشیمن بدون مبل

استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب

با استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع می‌توانید روحی دوباره به اتاق نشیمن خود ببخشید و گوشه‌ای دنج و دوست‌داشتنی را در آن ایجاد کنید و اگر فضای نشیمن خانه شما بزرگ است این رنگ‌ها کمک فراوانی برای پر نشان دادن فضای خانه شما خواهند کرد.

استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب

مبلمان موردنظر را خودتان بسازید

همانند تصویری که در زیر نشان داده شده است، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی ساده، مانند: لاستیک، پارچه، کاموا، چسب و … برای اتاق نشیمن خود مبلی بسازید و از وسایلی که روزی ضایعات به‌حساب می‌آمدند، مبلمان دلخواه خود را خلق کنید.

خانه بدون مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه فرشی خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
مهم‌ترین نکته برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه‌های کوچک، انتخاب رنگ‌ فرش است. استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ برای فرش‌ها و سایر وسایل خانه باعث هماهنگی فضا می‌شود.
فرش مناسب فضای کوچک

افزایش جمعیت، کم بودن فضا برای ساخت‌ و ساز منازل و بالا بودن قیمت‌ها مردم را مجبور به زندگی در آپارتمان‌ و خانه‌های کوچک کرده است. طراحی دکور و انتخاب فرش مناسب فضای کوچک سخت‌ است، زیرا در صورت رعایت نکردن برخی اصول، فضا کوچک‌تر از آن‌چه که هست به‌نظر می‌رسد. انتخاب فرش برای خانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که تاثیر بالایی در سبک و اندازه دکوراسیون خانه دارد که در مجله دلتا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رنگ فرش مناسب برای فضای کوچک

در طراحی دکوراسیون منازل یک اصل کلی برای انتخاب رنگ فرش وجود دارد. انتخاب فرش­ تیره، فضا را کوچک‌تر و فرش‌­های روشن فضا را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان می­‌دهند.

فرش دست بافت

اگرچه در طراحی دکوراسیون توصیه می‌شود رنگ فرش تیره‌تر از رنگ مبلمان و پرده انتخاب شود، در فضاهای کوچک می­‌توان این مورد را نادیده گرفت. مگر آن‌که همه‌ طیف‌­های رنگی به‌کار رفته در دکوراسیون از بین رنگ­‌های روشن انتخاب شده باشند.

مدل و طرح فرش برای خانه کوچک

هرچه طرح و نقش فرش ماشینی بیشتر باشد، در اصطلاح شلوغ‌تر به‌نظر می‌­رسد. فرش‌­های شلوغ بخصوص اگر دارای رنگ­‌های تیره باشند، فضا را کوچک‌تر نشان می‌­دهند. استفاده از فرش‌­های پر نقش و نگار در فضاهای کوچک انتخاب مناسبی نیست.

فرش ماشینی

چنان‌چه به فرش‌های پر نقش و نگار علاقه دارید، رنگ آن را از میان رنگ­‌های روشن انتخاب کنید تا به این ترتیب تاثیر شلوغی فرش را کاهش داده باشید.

فرش افشان مناسب برای خانه های کوچک

در انتخاب فرش مناسب فضای کوچک، فرش‌های طرح افشان به‌دلیل نداشتن ترنج در وسط فرش و پراکندگی گل‌ها، فرش‌های مناسبی برای خانه آپارتمانی و کوچک هستند و باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه می‌شوند.

فرش

قالی مناسب‌تر است یا فرش؟

انتخاب قالی یا فرش به نظر و سلیقه خود شما بستگی دارد. در این مورد محدودیتی وجود ندارد. ممکن است بخواهید کف اتاق خود را با یک قالی یا گلیم بپوشانید.

 بهتر است مانند فرش گرد، ابعاد قالی را طوری در نظر بگیرید که نه خیلی کوچک باشد و نه این‌که پایه‌های مبلمان بر روی آن قرار بگیرند.

در این صورت طرح و جلوه قالی بخصوص اگر دستباف باشد، بیش‌تر به چشم می­‌آید. همچنین برای مجزا کردن میز غذاخوری یا قسمت­‌های مختلف منزل، قالی­‌ها می­‌توانند کارایی خوبی برای شما داشته باشند.

فرش مناسب فضای کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ نکته طلایی برای چیدمان اتاق پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
اگر اتاق پذیرایی به‌صورت اصولی چیدمان شود، علاوه‌بر داشتن جلوه‌ای شیک و زیبا، به مهمانان حس آرامش و صمیمیت نیز انتقال می‌دهد.
نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

برای ایجاد دکوراسیونی اصولی و مناسب در پذیرایی، تنها استفاده از اثاثیه و دکوریجات گران‌قیمت و فوق العاده زیبا کافی نیست و باید در انتخاب رنگ و طرح آن‌ها و نوع چیدمان نکات مهمی را نیز رعایت کنیم. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

نقطه کانونی ایجاد کنید!

یکی از نکات چیدمان در اتاق پذیرایی ایجاد یک نقطه کانونی در آن است. در واقع این نقطه هم باید زیبا و جذاب باشد و هم مبلمان و وسایل دیگر به‌گونه‌ای در اطرافش چیدمان شده باشد تا تبدیل به مرکز توجه پذیرایی شما شود و نگاه مهمانان را به محض ورود، به خود جلب کند.

نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

چیدمان مبل در اطراف نقطه کانونی

چیدمان مبل‌ها باید بر اساس نقطه کانونی انجام شود. بنابراین مبل‌ها را مانند تصویر زیر، به‌گونه‌ای بچینید که نقطه کانونی در محور مرکزی آن‌ها قرار بگیرد.

نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

توجه داشته باشید، علاوه‌بر در نظر گرفتن نقطه کانونی، چیدمان مبل‌ها در پذیرایی باید به‌گونه‌ای باشد که رفت و آمد، صحبت کردن و پذیرایی از مهمانان در آن، راحت و بدون دردسر باشد.

چیدمان مبل در اطراف نقطه کانونی

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

بهتر است که رنگ دیوارهای سالن پذیرایی را بر اساس علاقه و سلیقه خود انتخاب نکنید. چراکه ممکن است رنگ مورد علاقه شما، برای مهمانان شما خوشایند نباشد و حس بدی به آن‌ها انتقال دهد.

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

بنابراین دیوارها را به رنگ خنثی نقاشی یا کاغذ دیواری کنید که مورد پسند همه است و حس آرامش را به انسان انتقال می‌دهند. اگر پذیرایی کوچکی دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره برای دیوارهای آن استفاده نکنید تا فضای آن کوچک‌تر به‌نظر نرسد.

اندازه مناسب فرش پذیرایی

فرش پذیرایی خانه شما نباید به‌اندازه‌ای باشد که تمام سطح کف اتاق پذیرایی را پوشش دهد. بنابراین برای پذیرایی کوچک، فرشی را خریداری کنید که فاصله هر طرف آن با دیوارها حداقل ۱۳ سانتی‌متر و برای پذیرایی بزرگ، حداقل ۴۵ سانتی‌متر باشد.

همچنین در نظر داشته باشید، بهترین حالت برای قرار دادن مبل بر روی فرش این است که مانند تصویر زیر، پایه‌های جلوی مبل و نیمی از آن روی فرش قرار بگیرد.

اندازه مناسب فرش پذیرایی

انتخاب طرح و رنگ پرده بر اساس نقطه کانونی

اگر قصد دارید پرده به نقطه کانونی پذیرایی خانه شما تبدیل شود، مانند تصویر زیر از پرده والان‌دار یا دولایه در آن استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی

در حالتی که پرده نقطه کانونی نیست، می‌توانید مانند تصویر زیر، رنگ پرده را شبیه به رنگ دیوار و یا مبل انتخاب کنید تا فضایی هماهنگ و منسجم ایجاد شود.

انتخاب طرح و رنگ پرده

ترکیب نور زرد و سفید برای پذیرایی

یکی از اهداف دکوراسیون پذیرایی، ایجاد فضایی آرام و صمیمی برای میهمانان است که این حس را از لامپ‌هایی که نور زرد دارند، ایجاد می‌کنند.

همچنین شما قبل از میهمانی‌ها، ساعاتی را نیز مشغول نظافت و تدارک وسایل پذیرایی هستید که انرژی و تمرکز لازم این فعالیت‌ها را لامپ‌هایی با نور سفید، برای شما ایجاد می‌کنند.

ترکیب نور زرد و سفید برای پذیرایی

یکی از اصول در نورپردازی سالن پذیرایی، استفاده از نور تاکیدی برای جلوه دادن به عناصر و دکوریجات خاص و زیبای موجود در آن است. بنابراین از نور مخفی و چراغ‌های ریلی برای زیباتر کردن دکوراسیون استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش‌ها آشپزخانه خود را روشن‌تر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
نورپردازی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. با یک نورپردازی عالی می‌توانید به آشپزخانه خود جلوه دیگری بدهید.
نکات نورپردازی آشپزخانه

از آن‌جا که آشپزخانه محلی است که اکثر خانواده‌ها زمان زیادی را در آن می‌گذرانند، طراحی مناسب آن بخصوص از جهت نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا به نکات نورپردازی آشپزخانه می‌پردازیم.

نورهای LED خطی زیر کابینت آشپزخانه

این نورهای باریک و ممتد، به‌طور مستقیم زیر کابینت‌های شما نصب می‌شوند، که علاوه‌بر زیبایی، سطح میزکار و فضاهای آماده‌سازی را روشن می‌کنند. نورهای خطی LED در طول‌های مختلف موجود هستند و همچنین قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند.

نکات نورپردازی آشپزخانه

حتی میزکارهای کشیده هم می‌توانند به‌صورت کامل و یکدست روشنایی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند داخل یک دیوار بدون هیچ درزی جاسازی شوند، یا برای نصب آسان به پریز متصل شوند.

نورپردازی طنابی زیر کابینت

مانند نورهای LED خطی، نورهای طنابی هم برای روشن کردن سطوح میز کار بهترین کارایی را دارند. نورهای طنابی همچنین نصب آسانی دارند. آن‌ها می‌توانند با احتیاط زیر یک ردیف از کابینت‌ها به‌وسیله مجموعه‌ای از طناب‌ها که به‌طور مستقیم به دور کابینت‌ها پیچ خورده‌اند، آویزان شوند.

نورپردازی طنابی زیر کابینت

لوسترهای تزئینی

یکی از نکات نورپردازی آشپزخانه استفاده از لوسترها است. لوستر آشپزخانه به راحتی فضای بزرگ سقف را پر می‌کنند و می‌توانند به نقطه کانونی فضا تبدیل شوند.

لوسترهای تزئینی

یک لوستر هیجان‌انگیز با جزئیات تزئینی مثل این نور استوانه‌ای دراماتیک با خطوط هندسی یک وسیله چشم‌گیر است که برای نصب تنها به چند طناب و پیچ‌گوشتی نیاز دارد.

چراغ‌های آویز

اگر آشپزخانه شما یک اپن یا صبحانه‌خوری دارد، چراغ‌های آویز بهترین گزینه انتخابی برای شما است. چراغ‌های آویز نه تنها به فضا سبک می‌بخشند، بلکه می‌توانند به اپن آشپزخانه جلوه بیشتری بدهند و تاثیر زیادی در روشنایی خانه شما داشته باشند.

چراغ‌های آویز

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

نورپردازی داخل کابینت می‌تواند برای کابینت‌های پرعمق و تاریک بسیار کاربردی باشد، ولی علاوه‌بر آن، اضافه کردن نور در داخل کابینت‌های شیشه‌ای، به وسایل تزئینی آن‌ها گرما، انرژی و جلوه می‌بخشد.

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

نورپردازی بالای کابینت

نصب کردن چراغ‌های خطی یا طنابی زیر کابینت‌ها انتخاب مناسب و کاربردی محسوب می‌شوند. قرار دادن آن‌ها در بالای کابینت‌های شما نیز می‌توانند تاثیری دلنشین و آرامش‌بخش به سقف آشپزخانه القا کنند که خالص و زیبا هستند.

نورپردازی خطی

اگر نور یک سقف واحد در آشپزخانه شما قطع نشده است، نورپردازی خطی بهترین راه حل برای آن است. تنها با یک جعبه اتصال سقف، شما می‌توانید یک نورپردازی خطی را نصب کنید که به شما اجازه می‌دهد تا هرجایی که بیشترین نیاز به روشنایی است، نور را هدایت کنید.

نورپردازی خطی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ تغییر کوچک در دکور خانه که آن را شیک‌تر خواهد کرد! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
تغییرات دکوراسیون ممکن است پرهزینه و مشکل به‌نظر برسد اما در حقیقت با انتخاب‌ها و راهکارهای هوشمندانه می‌توان خانه‌ای زیبا با هزینه‌ای کمتر ایجاد کرد.
خانه زیبا و شیک

همه ما به‌دنبال زندگی در خانه‌ای شیک و زیبا هستیم که نیازهای همه افراد خانواده را پوشش داده و زندگی راحتی را برای ما به ارمغان آورد. این موضوع به نحوه چیدمان و انتخاب‌های مناسب در دکوراسیون منزل بستگی داشته و استفاده مناسب از فضا و به‌کارگیری دکوری‌ها و دیگر اقلام زیبا خانه را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای خلق خانه‌ زیبا و شیک می‌پردازیم.

رنگ‌های موجود در منزل خود را به‌روز کنید

یکی از راه‌های تغییر فضا با هزینه محدود  افزودن رنگ به دکوراسیون و اقلام دکوری موجود در آن است. می‌توانید دیوارها یا سقف و حتی مبلمان موجود که قابل رنگ‌آمیزی هستند را مطابق سلیقه خود رنگ‌آمیزی کنید.

خانه زیبا و شیک

استفاده از پرده‌ها

افزودن پرده‌ها راهی برای اهدای ظرافت و هارمونی به منزل است. پرده‌هایی را که از ابریشم طبیعی، پارچه کتان و پنبه ساخته شده‌اند، ایده بسیار خوبی برای اجتناب از خرید پارچه‌های گران‌قیمت هستند. حتی متناسب با دکوراسیون می‌توانید از رنگ‌های مختلف پرده و سایه‌بان‌ها استفاده کنید.

خانه زیبا و شیک

انتخاب لوسترهای تزئینی

انتخاب لوسترهای تزئینی و یا آویزهای زیبا فضا را بسیار تغییر داده و فضایی دراماتیک ایجاد خواهد کرد. برای تاثیرگذاری نیازی به خریدهای گران قیمت ندارید، فقط لازم است به دنبال تغییر فضای خانه با ایجاد نورهای زیبا و ایجاد سایه‌های مناسب باشید.

انتخاب لوسترهای تزئینی

استفاده از ایده‌های دست‌ساز و کارهای هنری

استفاده از ایده‌ها و کارهای هنری دست‌ساز قطعا بسیار ارزان‌تر است. اما اگر هیچ ایده‌ای در مورد چگونگی انجام این کار ندارید، بهترین کار جست‌و‌جو و یادگیری مراحل انجام کار است.

استفاده از ایده‌های دست‌ ساز

می‌توانید از اقلام دکوری، گلدان و آباژورهای دست‌ساز استفاده کنید که با صرف هزینه کم تنوع زیادی به فضا می‌بخشند و در واقع سلیقه شخصی شما را به منزل اهدا می‌کنند.

استفاده از کوسن‌ها

افزودن کوسن‌ها یکی از ایده‌های جذاب برای داشتن خانه زیبا و شیک است. کوسن‌ها با طراحی خلاقانه و انتخاب الگوها و پارچه‌های مختلف برای افزودن جذابیت و گرما به فضا، ایده‌ای بسیار ارزان قیمت بوده که می‌توانند ترکیب جالبی ایجاد کنند.

استفاده از کوسن‌ها

حتی می‌توانید از کوسن‌هایی با سایز بزرگ‌تر که فضا را بیشتر پر کرده و فضای راحت‌تری ایجاد می‌کنند، استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی در مورد چیدمان صحیح مبلمان را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
چیدمان مبلمان در نشیمن و پذیرایی یکی از مهم‌ترین و هنرمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توان در خانه انجام داد. چیدمان درست، تاثیر بسیاری بر جذابیت، زیبایی و استفاده بهینه از فضای موجود در خانه را دارد.
روش صحیح چیدمان مبلمان

تاثیر چیدمان صحیح بر خلق و خوی و روحیه افراد خانه را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت. چیدمان اشتباه و غیر اصولی می‌تواند شما را بدون آنکه دلیل آن را بدانید عصبی، افسرده و کم‌انرژی کند. بنابراین نحوه چیدمان خانه نیاز به مطالعه دارد. از این‌رو در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم قوانین و قواعد چیدمان صحیح مبلمان در خانه را بررسی کنیم.

نقطه کانونی

اول نگاهی به تعریف نقطه کانونی بیندازید، نقطه کانونی قسمتی از خانه یا جزیی از دکوراسیون است که همه نگاه‌ها را در همان لحظه اول به خود جلب می‌کند. نقطه کانونی می‌تواند قسمتی از خانه مانند پنجره‌های بزرگ و بلند، شومینه، یا دیواری با طراحی متفاوت یا اثاثیه منزل مانند قاب، آینه، لوستر و تلویزیون باشد.

چیدمان صحیح مبلمان

نقطه کانونی به شما امکان ایجاد محوریت می‌دهد که بتوانید مبلمان خود را حول آن بچینید که طبیعتا باعث ایجاد نظم نیز می‌شود. به هیچ وجه قدرت نقطه کانونی را دست کم نگیرید.

فاصله بین دیوار و مبل

بزرگی فضا برای شما تعیین می‌کند که تا چه میزان می‌توانید بین مبل و دیوار فاصله در نظر بگیرید اما حتی در خانه و فضاهای کوچک هم بهتر است، فاصله‌ای بین مبل تا دیوار قائل شوید.

روش صحیح چیدمان مبلمان

برخلاف چیزی که به‌نظر می‌رسد، فاصله ایجاد شده بین دیوار و مبل باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. اگر خانه بزرگی دارید، آزاد هستید با فاصله گرفتن از دیوارها مبلمان‌ خود را به نحوی چیدمان کنید که فضایی برای گفتگو میان اتاق پذیرایی ایجاد شود.

فضایی برای گفتگوی خانوادگی 

بهتر است، مبل‌ها را نزدیک به هم قرار دهید تا گفتگو بتواند به راحتی انجام پذیرد و نیازی به بالا بردن صدا نباشد. اگر خانه‌ای بزرگ دارید، می‌توانید چند ست مبلمان را برای مکالمه و گفتگو کنار یکدیگر چیدمان کنید.

تعادل در چیدمان مبل 

تعادل همیشه در طراحی امری مهم بوده و هیچ فاکتور دیگری در چیدمان صحیح مبلمان و دیگر اثاثیه در اتاق نشیمن به این اندازه اهمیت ندارد. بزرگ و کوچکی مبل و جایی که مبل‌ها قرار می‌گیرند را در نظر بگیرید نباید مبل‌های سه نفره یا دو نفره همگی در یک قسمت اتاق و مبل‌های تک نفره قسمتی دیگر گذاشته شود که در این‌صورت تعادل محیط به هم می‌خورد. از اشکال مختلف در مبلمان‌ خود استفاده کنید.

روش صحیح چیدمان مبلمان

سایز فرش

فرش می‌بایست به قدری بزرگ باشد که زیر مبلمان شما را کامل پوشش دهد یا به قدری بزرگ باشد که حداقل دو پایه جلویی مبل‌های سه نفره و بزرگ بتواند روی آن قرار بگیرد.

میز جلوی مبل 

پیشنهاد ما در اکثر موارد انتخاب میز جلو مبلی بزرگ است. میز بزرگ در میان اتاق پذیرایی علاوه بر زیبایی، کارایی بیشتری نیز دارد. میز بزرگ این امکان را به شما می‌دهد که اکسسوار زیبا روی میز قرار دهید و همچنین دسترسی برای همه به میز راحت‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترکیب‌های رنگی پرطرفدار برای اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
پیدا کردن مناسب‌ترین رنگ برای اتاق‌ خواب همیشه کاری جذاب است. هر رنگ ویژگی و تاثیرات خاص خود را داشته و باعث بروز احساسات متفاوت در شما می‌شود.
ترکیب های رنگی برای اتاق خواب

امروزه رنگ طوسی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ٰها برای دکوراسیون اتاق خواب است. شما می‌توانید از رنگ طوسی برای پرده، دیوارها، روتختی و حتی تخت و کمد خود استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ترکیب های رنگی برای اتاق خواب با رنگ طوسی می‌پردازیم.

اتاق خواب طوسی و کرم

اگر می‌خواهید تا یک اتاق خواب پر از آرامش و شیک داشته باشید ما به شما استفاده از رنگ طوسی و کرم را پیشنهاد می‌دهیم. پالت رنگی طوسی و کرم بیشتر مناسب اتاق خواب بزرگسال است.

شما اگر می‌خواهید تا از رنگ طوسی در کنار کرم استفاده کنید، بهتر است از رنگ طوسی گرم و کم رنگ استفاده کنید. برای مثال به تصویر زیر دقت کنید که کاغذ دیواری طوسی و کرم را در کنار تخت خواب طوسی و بالش‌های کرم استفاده کرده‌اند.

ترکیب های رنگی برای اتاق خواب

اتاق خواب طوسی و زرد

یکی از رنگ‌هایی که به زیبایی در کنار رنگ طوسی خودنمایی می‌کند، رنگ شاد و سرزنده زرد است. شما می‌توانید از ترکیب رنگی زرد و طوسی برای اتاق خواب بزرگسال و نوجوان استفاده کنید.

ترکیب های رنگی برای اتاق خواب

به‌عنوان مثال از رنگ زرد خردلی و یا طلایی برای اتاق خواب بزرگسالان، و از رنگ زرد فسفری و یا لیمویی برای اتاق خواب نوجوانان در کنار رنگ طوسی استفاده کنید.

اتاق خواب طوسی و صورتی

همان‌طور که می‌دانید، طوسی رنگی خنثی است که شما می‌توانید از رنگ‌های مختلفی در کنار آن استفاده کنید. یکی دیگر از این رنگ‌ها صورتی است.

اتاق خواب طوسی و صورتی

ترکیب رنگی طوسی و صورتی یکی از پالتٰ‌های رنگی پرطرفدار برای اتاق خواب است. شما می‌توانید با روش‌های مختلفی از رنگ طوسی و صورتی در اتاق خواب خود استفاده کنید.

اتاق خواب طوسی و آبی

آبی و طوسی می‌توانند رنگ‌های بسیار مناسبی برای اتاق خواب باشند. رنگ آبی بسیار آرامش‌بخش است و برای خواب نیز مناسب است و استفاده از آن در کنار رنگ طوسی می‌تواند فضایی شیک و زیبایی را به‌وجود بیاورد.

اتاق خواب طوسی و آبی

شما می‌توانید از رنگ‌های گرم مانند آجری، قهوه‌ای و کرم هم به‌صورت محدود در اتاق خواب آبی و طوسی خود استفاده کنید تا تعادل در فضا حفظ شود.

اتاق خواب طوسی و بنفش

یکی از ترکیب های رنگی برای اتاق خواب رنگ بنفش و رنگ طوسی است. رنگ بنفش دارای طیف رنگی گسترده‌ای است. به‌عنوان مثال: رنگ یاسی، بنفش سیر، ارغوانی، بادمجانی و… همگی جزو خانواده بنفش هستند. شما می‌توانید از تمامی این رنگ‌ها در کنار رنگ طوسی استفاده کنید.

اتاق خواب طوسی و بنفش

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند ترفند فوق العاده و جذاب برای چیدمان خانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
یادگیری نکات اصلی چیدمان منزل، فرصتی است تا در خانه احساس آرامش و رضایت کنید. در مطلب پیش‌رو، به نکات اصلی چیدمان پرداخته می‌شود.
نکات کلیدی برای چیدمان خانه

چیدمان خانه همیشه کاری لذت‌بخش است اما بهتر است به یک‌سری از نکات مهم توجه کرد تا بعد از اتمام کار، ناهماهنگی میان وسایل و فضا سبب پشیمانی شما از این نوع چیدمان نشود. در این مطلب از مجله دلتا با نکات کلیدی برای چیدمان خانه آشنا می‌شوید.

استفاده از وسایل چوبی

چیدمان خانه با انواع وسایل چوبی همیشه زیبا است. ولی این نکته قابل ذکر است که چیدمان خانه با یک رنگ از چوب، فضای خانه را بسته و بی‌روح می‌کند. بنابراین بهتر است از طیف‌های مختلف چوب که رنگ‌هایی نزدیک به‌هم دارند در خانه استفاده کنید.

نکات کلیدی برای چیدمان خانه

استفاده از آینه

قرار دادن آینه‌های بزرگ با شکل و شمایل زیبا به خانه روح می‌بخشند و وسعت دید در چشم بیننده ایجاد می‌کنند. بنابراین همیشه قسمتی از خانه را برای قرار دادن آینه اختصاص دهید تا از بازتاب نور و رنگ در فضای خانه لذت ببرید.

انتخاب فرش مناسب

از نکات کلیدی برای چیدمان خانه انتخاب فرش مناسب است. بهتر است فرش یا قالیچه‌ای که برای پوشش کف در نظر می‌گیرید دارای اندازه مناسب باشد، یعنی حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر از اطراف میز وسط مبلمان بیرون زده باشد. در غیر این‌صورت فضای خانه از شکل زیبای خود خارج می‌شود.

نکات کلیدی برای چیدمان خانه

انتخاب کوسن‌های مناسب

کوسن‌ها از جمله وسایل تزئینی برای مبلمان بوده که در زیبا به‌نظر رسیدن مبل‌ها تاثیرگذار هستند. بهتر است تعداد محدودی کوسن روی مبلمان استفاده شود زیرا در صورت قرار دادن تعداد زیادی از کوسن روی مبلمان، زیبایی، رنگ و طرح مبلمان دیده نمی‌شود.

رنگ مناسب برای دیوارها

سعی کنید از رنگ‌های بی‌روح برای رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده نکنید زیرا رنگ‌ها به خانه عمق و وسعت می‌بخشند. در صورت قرار گرفتن در چنین فضایی، دیوارهای خانه را با تابلوها، تصاویری شاد و نیز وسایل رنگی تزئین کنید.

رنگ مناسب برای دیوارها

سقف بلند

سقف‌های بلند همیشه زیباتر به‌نظر می‌رسند. بهتر است برای آن‌که ارتفاع سقف تا کف زمین بیشتر به‌نظر برسد، چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد. سعی کنید پرده فقط عرض پنجره را بپوشاند که در این‌صورت خانه باشکوه‌تر و بزرگ‌تر به چشم می‌آید.

چیدمان مناسب مبلمان

مبلمان را در خانه به صورت متعادل چیدمان کنید که در هر سمت از مبلمان، ۵۰ سانتی‌متر فضا برای رفت و آمد ساکنان وجود داشته باشد. همچنین قرار دادن آباژوری بزرگ در یک قسمت از این فضا، خانه را بسیار زیبا می‌کند. بهتر است مبلمان به به‌طور کامل به دیوارها چسبیده نشود.

چیدمان مناسب مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل مناسب برای دکور نشیمن شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
تقریبا اکثر ما ساعت‌های زیادی از روز خود را مشغول تماشای تلویزیون یا استراحت کردن در مقابل آن هستیم.
مبلمان جلو تلویزیون

امروزه خرید مبل مخصوص جلوی تلویزیون یکی از مهم‌ترین خریدها برای تکمیل دکوراسیون خانه محسوب می‌شود، زیرا جایی که تلویزیون قرار می‌گیرد یکی از مکان‌هایی است که افراد خانه بیشترین وقت خود را آنجا می‌گذرانند. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی مدل‌های مبلمان جلوی تلویزیون پرداخته می‌شود.

مبلمان راحتی

ممکن است خانه کمی کوچک باشد و فضای اتاق نشیمن و پذیرایی از یکدیگر جدا نباشند. در این‌صورت بهتر است که مبل راحتی و مدرن را به‌عنوان مبل جلوی تلویزیون خود انتخاب کنید.

این نوع مبلمان هم از لحاظ ست کردن با دیگر وسایل اتاق و هم از لحاظ چیدمان، بسیار ساده هستند و فقط باید به راحتی و نرمی پشتی مبل خود و کیفیت پارچه و الیاف آن توجه کنید، زیرا قرار است ساعت‌های زیادی بر روی آن بنشینید و لذت ببرید.

مبلمان مناسب برای جلوی تلویزیون

مبل ال

چه خانه بزرگ باشد و چه کوچک، همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مبل مخصوص جلوی تلویزیون مبل‌های ال است که به‌دلیل راحتی که دارند در هر فضایی جای می‌گیرند و تعداد افراد زیادی می‌توانند روی آن بنشینند. از آن‌جایی که این مدل از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، مطلوب همگان قرار می‌گیرد.

مبل جلوی تلویزیون

مبل پایه کوتاه

می‌رسیم به مبل‌های پایه کوتاه که یکی دیگر از گزینه‌های ما است. این نوع از مبلمان زاویه دید بسیار مناسبی برای بیننده تلویزیون فراهم می‌کند و از نشیمن‌های پهن و بسیار راحتی برخوردار است. همچنین این نوع مبلمان بعد از مبلمان ال شکل، بهترین گزینه برای اتاق نشیمن شما است که تلویزیون در آن قرار دارد.

مبل پایه کوتاه

مبل نیمکتی

مبلمان نیمکتی نیز می‌توانند برای فضای جلوی تلویزیون شما مناسب باشند. نشیمن این مبل پارچه‌ای بوده و پشتی‌ آن چوبی است. اگر تکیه دادن به پشتی چوبی برای شما سخت نیست و مشکلی ندارید، مبل‌های نیمکتی نیز انتخاب جذابی هستند که می‌توانند فضای استراحت کردن شما را جذاب‌تر کنند.

مبل نیمکتی

مبل تخت‌خواب‌شو

یکی دیگر از مبل‌هایی که برای گذاشتن در جلوی تلویزیون می‌توانند مناسب باشند، مبل‌های تخت‌خواب‌شو هستند. بسیاری از افراد دوست دارند هنگام تماشای تلویزیون در حالت خوابیده قرار گرفته و بتوانند پاهای خود را دراز کنند. پیشنهاد ما به این افراد مبلمان تخت‌خواب‌شو است که بتوانند در نهایت آرامش، استراحت کنند. این نوع مبلمان به همراه کوسن یکی از پرطرفدارترین مبلمان‌ها برای جلوی تلویزیون هستند.

مبل تخت خواب شو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون ۵ ایده برای طراحی دیوار در دکوراسیون منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی