برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۵۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کوچه‌های امیریه برای اهالی این محله قدیمی پر از خاطرات است، خانه‌هایی قدیمی و زیبا که روح شهر را زنده نگه می‌دارند.

خرید آپارتمان در امیریه

خرید آپارتمان در امیریه را از سایت دلتا بخواهید.

آیا تاکنون به خرید آپارتمان در امیریه فکر کرده‌اید؟ پاسخ شما هر آنچه که باشد نیاز به اطلاعات دارید، اطلاعاتی که بتواند شما را در شناخت دقیق این محله راهنمایی کند و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

موقعیت جغرافیایی

برای خرید آپارتمان در امیریه تهران ابتدا باید درباره نقشه محله امیریه و منطقه‎ی آن آگاهی پیدا کنید. امیریه تهران در منطقه 11 و 12 این شهر واقع شده و جزو بخش‎های مرکزی پایتخت به حساب می‎آید و تشکیل محلات قدیمی این دو منطقه سابقه دیرینه‎ای دارند.

منطقه 11 پایتخت دارای بافت قدیمی و سنتی است که با مساحتی بسیار وسیع با 4 ناحیه و 17 محله در قلب تهران واقع شده است. این منطقه از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‎های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان‎های شهید نواب صفوی، شهید ابراهیمی و میدان حق شناس محدود می‎شود.

منطقه 12 نیز همچون منطقه 11 به علت داشتن مراکز علمی، نظامی و سیاسی بی‌شماری در حوزه‌ی خود جزو مراکز مهم برای خرید آپارتمان در این شهر محسوب می‎شود و خرید آپارتمان در آن می‎تواند اقدامی خوب و موثری به حساب آید.

این منطقه از سمت شمال به خیابان انقلاب، از سمت جنوب به خیابان شوش از سمت شرق به خیابان 17 شهریور و از سمت غرب به خیابان‌های حافظ و وحدت اسلامی منتهی می‌شود.

امیریه کجا است؟

محله امیریه در جنوب شهر تهران واقع شده است. این محله از شمال به محله منیریه و از جنوب به محله فروزش و قلمستان منتهی می‌شود.

دسترسی های شهری

محله  امیریه دارای ایستگاه تاکسی و خط اتوبوس BRT خیابان ولیعصر است. همچنین از نزدیک ترین ایستگاه‌های مترو به این محله می‌توان از ایستگاه مترو منیریه نام برد.

ویژگی‌های محله امیریه

از بناهای قدیمی و مهم این محله قدیمی می‌توان به باغ امیریه، عبادتگاه شاه ورهرام ایزد زرتشتیان در خیابان ژیان، مرکز ناشنوایان سماء، مسجد ولی الله اعظم (سنگلجی)، خیابان فرهنگ که از راسته‌های قدیمی این محله است، گرمابه انصاری، سرپل امیربهادر، مهدیه تهران و خانه های قدیمی آن اشاره کرد.

همچنین از ویژگی­‎های فرهنگی مهم این منطقه نیز می‌توان به سرای محله امیریه اشاره کرد که با برگزاری کلاس‎ها و دوره‎های مهم فرهنگی، علمی و هنری نقش مهمی را در پیشبرد مسائل فرهنگی منطقه برعهده دارد.

برای جستجوی ملک و مشاهده آپارتمان‌های موجود در این منطقه ایـــنجـــا کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

با 500 میلیون تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (6)

خرید آپارتمان زیر 800 میلیون در منطقه 3 امکان پذیر است؟ (6)

خرید خانه در بلوار دریا ،انتخابی برای خوش سلیقه ها! (6)

خرید آپارتمان در مرزداران ؛ بهترین محله شمال غرب تهران (6)

داشتن آپارتمانی رویایی با خرید خانه در فرشته ! (6)

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

طراحی و دکوراسیون خانه‌های کوچک از آنچه که می‌دانید سخت‌تر است، زیرا طراح مجبور است که در یک فضای کوچک تمام محیط‌های لازم برای زندگی مانند آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و... را بگنجاند.

طراحی خانه کوچک

امروز استفاده از طراحی‌های خلاقانه و چیدمان‌های نوین در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یک طراح هرچه بیشتر بتواند از فضاهای کوچک بیشترین بهره را ببرد موفق‌تر خواهد بود.

در مقاله امروز می‌خواهیم یک خانه کوچک 18 متری را به شما نشان دهیم که با ایده‌هایی ساده اما کاربردی طراحی شده است. در نگاه اول شاید زندگی کردن در چنین فضای کوچکی بعید به نظر بیاید، اما بعد از تماشای عکس‌ها و خواندن مطالب این گزارش خواهید دید که چطور می‌توان از یک محیط کوچک بهترین استفاده را کرد و آن را همانند خانه‌های بزرگ طراحی نمود.

طراحی یک خانه کاربردی فقط در 18 مترمربع

طراحی داخلی متنوع و جذاب این آپارتمان بسیار کوچک، به زیبایی و با ارائه راهکارهایی متنوع، به صورت کاملاً مینیاتوری دیزاین شده است. این آپارتمان کوچک با مساحت 18 متر مربع در یک ساختمان کلاسیک قرار گرفته که نمونه باشکوهی از روند تطبیق زیبایی دکوراسیون در حین کاربردی بودن برای آسایش بیشتر اهالی ساکن را تداعی می‌کند.

طراحی منحصربه‌فرد بالکن در این آپارتمان بسیار کوچک، معماری منحصر به فردی را ایجاد کرده و مکانی چالش برانگیز با چاشنی هنری را به وجود آورده است. در این نوع طراحی از حداقل فضا استفاده شده و جلوه مدرن و زیبایی شکل گرفته است.

طراحی خانه کوچک فقط در 18 مترمربع

چیزی که از نمای ساختمان دیده می‌شود، بالکنی ظریف به همراه درهای شیشه‌ای و ساختاری گشوده و نورگیر در سقف است که سبب شده تا فضا بسیار پویا به نظر بیاید و جلوه‌ای معاصر را یادآور شود.

در محیط این خانه، آرایش فضای داخلی با کف بتنی و صاف نیز زیبایی تاثیر گذاری را به وجود آورده است.

طراحی داخلی

از راهکارهای معماری و طراحی هوشمندانه این خانه کوچک، تعبیه قسمت هایی برای فضای ذخیره سازی پنهان و استفاده از عناصر مبلمانی تاشو (مانند میز ناهار خوری) است که به راحتی از کمدها خارج می‌شود و فضایی برای محیط غذاخوری و یا مطالعه افراد را مهیا می‌سازد.

دکوراسیون خانه های کوچک

در قسمت دیگر استفاده از تختخواب‌های پلت فرم با ارتفاع بالاتر از سطح کف مورد توجه است. از این طریق در حین ایجاد تفکیک فضایی برای قسمت خواب و استراحت و خصوصی‌تر نمودن فضا، سعی شده تا از پله های تخت خواب و قسمت زیرین آن برای ذخیره سازی وسیله ها استفاده شود.

همچنین طراح با ایجاد قفسه‌هایی برای المان‌های دکوری و کتاب، این حوزه را از دید مستقیم خارج کرده و با ایجاد سطوح، فضای موجود بیشتری را ایجاد کرده است.

طراحی داخلی

سبک دکوراسیون فضا با نور طبیعی ورودی، مکانی ارگانیک و زیبا به همراه رنگ سفید درخشان و فضایی کاربردی در آپارتمان ایجاد کرده که این تاثیرات با به کارگیری گیاهان سبب ایجاد احساس طراوت و پویایی در فضا شده و در همراهی با استفاده از متریال چوب در برخی قسمت‌های مبلمان و فریم‌های پنجره ها تکمیل شده است.

در این آپارتمان کوچک 18 متری با استفاده حداکثری از فضای موجود سعی شده تا با وجود محدویت فضا تمامی حوزه‌ها برای نیاز افراد تامین گردد و علاوه بر زیبایی،کاربردی بودن را با راهکارهایی هوشمندانه در اولویت قرار دهد.

 از ویژگی‌های مثبت طراحی این خانه نُقلی توجه به نقاط قوت پروژه برای تقویت کردن فضای داخلی است. در این آپارتمان با در نظر گرفتن قسمت بزرگی از مساحت موجود به‌عنوان بالکن برای ورود نور و گشایش فضا و همین‌طور بزرگ‌تر جلوه دادن فضا در حین رفع نیاز های روحی افراد یکی از  نقاط عطف در طراحی متناسب و کاربردی فضا است.

دکوراسیون

از سوی دیگر استفاده از مبلمان چندمنظوره و کم جا ایده‌ای بسیار کاربردی و در عین حال ضروری برای چنین فضاهایی محسوب می‌شود که می‌تواند با وجود محدودیت ابعاد، نیازهای بیشتری را پوشش داده و سایر حوزه‌های منزل را بدون تداخل و محدودیت مجزا سازد. در ادامه با مشاهده‌ی تصاویر بیشتر با مجله پیام دلتا همراه باشید.

دکوراسیون خانه 18 متری

همچنین بخوانید:

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت (5)

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019 (5)

طراحی دکوراسیون داخلی منزل ؛5 اشتباه که نباید انجام دهید (5)

7 اشتباه که نباید در خرید فرش مرتکب شوید! (5)

5 ایده جالب برای نورپردازی با شمع (5)

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

اگر می‎خواهید اطلاعات مفیدی درباره‎ی محله ولنجک به دست بیاورید تا انتها با این گزارش همراه باشید.

خرید آپارتمان در ولنجک و داشتن خانه‎ای آرام و زیبا برای بسیاری از افراد می‎­تواند اتفاقی خوب و ویژه محسوب شود. ولنجک یکی از محلات مرفه­‎نشین منطقه 1 تهران است که به خاطر هم‎جواری با مناطق کوهپایه‎ای قله توچال، دارای آب و هوای بسیار خوب و دلپذیر است.

به گزارش مجله پیام دلتا، این منطقه با خیابان‎ها و محلات بسیار خوبی هم‎جوار است که از جمله مهمترین آن‌ها می‎توان به خیابان‎های ساسان، سیزدهم، امیرآبادی و دانشجو اشاره کرد.

دسترسی شهری:

خیابان ولنجک به لحاظ شرایط حمل و نقل عمومی شهری از وضعیت نسبتاً خوبی برخوردار است و به دلیل آنکه این محدوده خارج از طرح ترافیک است به راحتی می‎توان با اتومبیل شخصی در این محدوده تردد کرده یا با استفاده از نزدیکترین خط مترو که ایستگاه تجریش است به سایر نقاط شهر دسترسی داشت.

همچنین مسیر ولنجک یکی از معابر عمومی است که دسترسی به اماکن مهمی مانند بام تهران، تله کابین توچال، دانشگاه شهید بهشتی و سالن اجلاس سران را راحت‎تر کرده است.

مراکز درمانی:

برای برخی از افراد وجود مراکز بیمارستانی و درمانی در نزدیکی محل زندگیشان از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است. خوشبختانه در محدوده‎‎ی نام برده مراکز درمانی خوبی وجود دارد که به راحتی توانسته‎اند نیاز ساکنین به این بخش را مرتفع کنند. از بیمارستان‎های مهم این منطقه می‎توان به بیمارستان آیت الله طالقانی، بیمارستان رامتین، کلینیک دی و مرکز جراحی ولنجک اشاره کرد.

مراکز خرید ولنجک و حوالی آن:

  • مرکز خرید ولنجک
  • مرکز خرید توچال
  • مرکز خرید خلیج فارس
  •  مرکز خرید هشت بهشت زعفرانیه (در حال احداث)
  •  فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی (شعبه ولنجک)
  •  بازار روز میوه و تره بار ولنجک
  • مرکز خرید تعاونی تحقیقات گیاه پزشکی کشور

برای دیدن املاک بیشتر در منطقه ولنجک ایـــنجـــــا کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

خرید آپارتمان با 700 میلیون تومان در تهرانپارس (6)

خرید آپارتمان با 400 میلیون در منطقه 2 تهران (6)

خرید آپارتمان در ستارخان ، محله ای خاص برای صاحبخانه شدن! (6)

خرید آپارتمان در پونک ؛ پرمعامله ترین محله در غرب تهران! (6)

خرید خانه در خیابان جمهوری (6)

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

برای آگاهی از شرایط اجاره آپارتمان در هفت تیر با این گزارش همراه باشید.

اجاره آپارتمان در هفت تیر

خیابان هفت تیر یکی از خیابان‌های پر جنب و جوش تهران است. میدانی که به هر سمت آن نگاه کنید مغازه‌هایی را خواهید دید که با ویترین‌های رنگارنگ خود جلوه متفاوتی به پایتخت بخشیده‌اند.

هفت‌تیر نام محله‌ای در منطقه هفت تهران است و این میدان یکی از میدان‌های مهم پایتخت محسوب می‌شود که در محدوده‌ی مرکز شهر جای گرفته است.

این خیابان دارای کوچه‌ها و ساختمان‌های بسیار خوش ساختی است و به همین دلیل بازار رهن و اجاره آپارتمان در هفت تیر از رونق نسبی خوبی برخوردار است.

موقعیت جغرافیایی:

به گزارش مجله پیام دلتا، این میدان به لحاظ جغرافیای شهری از سمت جنوب با خیابان‌های شهید مفتح و کریم‎خان زند و از سمت شمال با خیابان شهید مفتح، بهار شیراز و بزرگراه مدرس همجوار است.

این خیابان در منطقه 7 تهران واقع شده است. منطقه 7 به لحاظ جغرافیایی و دسترسی به خیابان‎ها و مناطق دیگر دارای موقعیت‌های خوبی است به این ترتیب که از شمال با مناطق 3و 4، از شرق با منطقه 8، از غرب با منطقه 6 و از سمت جنوب با مناطق 12 و 13 همجوار بوده و امکانات ویژه‎ای را برای ساکنین خود به وجود آورده است.

ویژگی‌های محلی

از ویژگی‎های مهم این منطقه علاوه بر فضای تجاری موجود می‌توان به وجود خیابان‎های اصیل مانند خیابان بهار شیراز اشاره کرد. این خیابان که در بخش شمال شرقی میدان هفت تیر قرار دارد، دارای فضای سبز و پارک‎های متعددی است، اما یکی از ویژگی‎های مهم آن وجود موزه «عکاسخانه شهر» در این محدوده است.

مراکز خرید خیابان هفت تیر

این بخش از شهر تهران دارای جوی پویا و تجاری است که توانسته انواع نام‌های تجاری داخلی و خارجی موجود در بازار پوشاک را در خود جای دهد. از مراکز مهم خرید در این محدوده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فروشگاه زنجیره ای یاس
  •  پاساژ مادر
  • مغازه ها و پاساژ های سطح خیابان هفت تیر

اجاره آپارتمان در هفت تیر

مراکز درمانی

متاسفانه این بخش از شهر دارای امکانات درمانی ویژه‌ای نیست و ساکنین برای رفع نیازهای درمانی خود غالباً باید از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های محله‌های مجاور خود استفاده کنند، اما با این اوصاف می‌توان گفت که وجود بیمارستان سجاد و چند درمانگاه کوچک در این محله برخی از مشکلات مربوط به این حوزه را برطرف کرده‌اند.

اماکن تفریحی، ورزشی، رفاهی

  • فروشگاه یاس
  • پارک بهار
  • موزه عکاس خانه
  •  پارک هنرمندان در مجاورت محله

برای مشاهده املاک موجود در این منطقه و آگاهی از قیمت اجاره بهای آپارتمان‌های هفت تیر ایـــنجــــاکلیک کنید.

همچنین بخوانید:

اجاره خانه در امیرآباد ؛گزینه ای خوب برای زندگی

اجاره آپارتمان در مجیدیه ؛خانه ای نو در محله ای قدیمی

اجاره خانه در قلهک

قیمت اجاره خانه در الهیه چند است؟

بهترین منطقه برای رهن و اجاره خانه در تهران

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

خبرها حاکی از آن است که به علت کاهش قدرت خرید مردم تهرانی ها به خانه های کوچک تر رو آورده اند.

خانه تهرانی ها کوچک تر می شود

با افزایش نوسان های بازار مسکن هر روزه شاهد خبرهای جدید در این حوزه هستیم. خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم. اما این بار خبرهای موجود در این حوزه حاکی است که تهرانی‌ها به خانه‌های کوچک‌تر رو آورده‌ و بیشتر مردم به سمت خانه‌های کم متراژ گرایش پیدا کرده اند.

به گزارش مجله پیام دلتا ، طی سال‌های پس از 1392 واحدهای 60 تا 70 متر مربع همواره بیشترین سهم را از تعداد معاملات مسکن شهر تهران به خود اختصاص می‌دادند تا این‌که آذرماه 1397 برای اولین بار این رتبه از آن واحدهای 50 تا 60 متر مربع شد که نشان می‌دهد جهش قیمت مسکن منجر به گرایش تقاضا به سمت واحدهای کوچک متراژ شده است.

این روند با نوسان هایی در ماه‌های آینده مواجه شد و در تیرماه 1398 واحدهای 50 تا 60 متر مربع با 14.6 درصد از کل معاملات، بالاترین سهم را در توزیع فراوانی تعداد معاملات شهر تهران بر حسب سطح  زیربنای و احد مسکونی  از آن خود کردند. خانه‌های 60 تا 70 و خانه‌های 70 تا 80 متر مربع نیز به ترتیب با 13.8 و 11.9 درصد از کل معاملات در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

هم‌چنین مهرماه سال 93 واحدهای بیش از 20 سال 6.6 درصد از کل معاملات را در بر می‌گرفت. این میزان در تیرماه 98 به 10.4 درصد رسیده است. خرید و فروش خانه‌های 16 تا 20 سال نیز از 6.1 درصد در مهرماه 93 به 16.1 درصد از کل معاملات در تیرماه 98 رسید.

با وجودی که تعداد قراردادهای خرید و فروش در تیرماه با 4800 مورد 65 درصد و در 15 روز ابتدای مردادماه با 2020 مورد 78 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته، حرکت متقاضیان به سمت واحدهای قدیمی و کوچک متراژ، از نشانه‎های اصلی بازار مسکن در ماه‌های اخیر بوده است. رسیدن تعداد معاملات به کمتر از 5000 مورد در شرایطی که 2 میلیون و 650 هزار واحد مسکونی در پایتخت وجود دارد به این معنااست که معاملات تقریبا قفل شده است.

خانه تهرانی ها کوچک تر می شود

سکونت 77 درصد تهرانی ها در خانه های زیر 100 متر

بازار مسکن شهر تهران به دلیل سوددهی بالا در بخش مسکن لوکس و نیمه لوکس که طی دهه های گذشته وجود داشته با تناقضاتی مواجه شده که هنوز لاینحل باقی مانده است؛ به طوری که با وجود 490 هزار واحد مسکونی خالی در شهر تهران، همچنان روند ساخت مسکن تناسبی با الگوی مصرف ندارد.

مهدی روانشادنیا، کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه در شهر تهران تقاضا برای واحدهای کوچک و عرضه در واحدهای بزرگ انجام می‌شود  می‌گوید: «آمار ارایه شده از آذرماه 1397 نشان می‌دهد بالغ بر 23 درصد مردم تهران در خانه های بالای 100 متر مربع و 77 درصد در خانه های کوچکتر زندگی می‌کنند، اما همچنان میانگین متراژ واحدها در پروانه‌های صادره بالای 100 متر مربع است.»

وی می‌گوید: «تقاضا برای واحدهای کوچک و عرضه واحدهای بزرگ منجر به گرانی شدید و کمبود واحدهای کوچک از یک طرف و حدود 500 هزار خانه خالی در استان تهران شده است.»

کمترین تورم مسکن در 5 منطقه جنوبی تهران

پنج منطقه‌ پیشتار تورم ملکی در شهر تهران طی سه سال اخیر به ترتیب مناطق 2، 5، 22، 14 و 21 با  255، 248، 238، 238 و 236 درصد رشد قیمت نسبت تیرماه 1395 بوده‌اند.

کمترین میزان رشد نیز در مناطق 20، 12، 19، 15 و 18 به ترتیب با 168، 179، 184، 185 و 189  درصد افزایش اتفاق افتاده است. همانطور که آمار نشان می‌دهد کمترین میزان افزایش قیمت در مناطق جنوبی بوده و در بین این نقاط، بالاترین میزان رشد قیمت مسکن به منطقه 14 با 238 درصد افزایش قیمت تعلق داشته است.

بررسی وضعیت کنونی بازار حاکی است که مناطق واقع در نیمه شمالی پایتخت به اشباع قیمت رسیده‌اند اما ممکن است مناطق جنوبی ظرفیت اندکی برای افزایش تا پایان شهریورماه 1398 داشته باشند. با این حال هنوز بیشترین تعداد معاملات در مناطق 5، 2 و 4 انجام می‌شود که در تیرماه 12.3، 9 و 9 درصد از کل قراردادهای خرید و فروش در تهران را به خود اختصاص داده اند.

همچنین بخوانید:

تحلیل بازار مسکن ؛ پیش بینی رئیس اتحادیه املاک از آینده مسکن

هزینه ساخت یک متر مسکن در تهران

چه خبر از وام اجاره خانه؟

کدام خانه ‌ها مشمول مالیات بر اجاره می‌شوند؟

آخرین آمار خرید و فروش مسکن ، افت 49 درصدی معاملات

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

برای داشتن آشپزخانه ای زیبا باید کابینت های مقاوم و سالمی داشته باشید.

روکش کابینت آشپزخانه

کابینت یکی از وسیله‌های پرکاربرد و با ارزش آشپزخانه است. این وسیله کمک کند تا علاوه بر زیبا دیده شدن فضا تمام وسیله ها و ابزارهای مورد نیاز در این محیط ساماندهی شوند. اما آیا می‌دانید که روکش کابینت آشپزخانه چند نوع است و بهترین آن کدام است؟ امروزه کابینت‌ها از جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ساخته می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها کابینت ام دی اف با روکش‌های متفاوت است. در این مقاله به معرفی انواع روکش‌های کابینت‌ها خواهیم پرداخت.

روکش اکریلیک

روکش کابینت آشپزخانه اکریلیک یکی از انواع روکش‌های ترموپلاستیک با قابلیت فرم پذیری و انعطاف پذیری بالا است. این روکش از رایج ترین روکش‌های براق و درخشنده است که با تنوعی از طرح و رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابینت های ام دی افی که با اکریلیک روکش می‌شوند نسبت به کابینت هایگلاس سطح براق تر و زیباتری دارند و علاوه بر آن مقاومت آن‌ها نسبت به خراشیدگی نیز بالاتر است.

از مزایای روکش اکریلیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  مقاومت بالا در برابر ضربه و خاصیت ترمیم پذیری
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • عدم تغییر رنگ
  • درخشندگی بی نظیر سطوح
  •  مقاومت در برابر مواد شوینده و پاک کننده‌های شیمیایی
  • مقاوم در برابر نفوذ نم و رطوبت
  • انعکاس نور بیشتر در فضا به علت براق بودن سطوح
  • آسانی در تمیز کردن

روکش اکریلیک

روکش کابینت آشپزخانه HPL

روکش کابینت آشپزخانه HPL نوعی لمینت تحت فشار بالا است که از چندین لایه از جمله کاغذ کرافت، کاغذ رنگی، رزین ملامین و رزین فنلیک ساخته می‌شود. این نوع روکش مقاومت بسیار بالایی نسبت به رطوبت، حرارت، آلودگی، مواد شیمیایی و تغییر رنگ دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع روکش می‌توان به انعطاف پذیری بالا، قابلیت شستشو، عدم پوسیدگی، ترک خوردگی و ورقه ورقه شدن آن اشاره نمود.

کابینت با روکش HPL

روکش ملامینه

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین روکش‌ها برای کابینت ام دی اف روکش ملامینه است. این روکش از کاغذهای دکوراتیو به همراه چسب ملامین فرم آلدئید ساخته شده است و بدون نیاز به چسب مستقیماً بر روی صفحه ام دی اف چسبانده می‌شود. روکش ملامینه در برابر ساییدگی، خراش، حرارت و آب مقاومت بسیار بالایی دارد.

یکی از ویژگی‌های کابینت با روکش ملامینه این است که لبه‌های این نوع ام دی اف را می‌توان ماشین کاری کرد و بعد از آن لبه‌های آن را با نوار لبه چسباند. قیمت روکش ملامینه بسیار مناسب است و اکثر کارخانه ها مجهز به خط روکش کاری ملامینه هستند. روکش ملامینه دارای سطحی صاف با ضخامت مناسب است که در رنگ های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابل شستشو نیز هست.

روکش ملامینه

روکش وینیل یا PVC

روکش وینیل به ورق‌های پلاستیکی گفته می‌شود که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. صفحات PVC با ضخامت‌های مختلف در طرح و نقش متنوع از جمله مات، براق، طرح دار و … موجود است و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا برای روکش نمودن در کابینت و پروفیل و ساخت نوار لبه های فرم دار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر ویژگی‌های این نوع روکش قابلیت تاپذیری و ایجاد شیار v شکل روی تخته است.

کابینت های روکش شده با پی وی سی در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارند و دوام و طول عمر آنها بالا است. این کابینت ها صد در صد ضد آب بوده و پوسته پوسته نمی‌شوند. علاوه بر آن مراقبت و نگهداری از این کابینت‌ها آسان است و به راحتی روی آن‌ها خط و خش ایجاد نمی‌شود.

کابینت با روکش وینیل یا PVC

روکش کاغذی یا لترون

فویل‌های کاغذی یا به اصطلاح لترون یکی دیگر از روکش‌هایی است که روی در کابینت ام دی اف قرار می‌گیرد. روکش لترون از یک لایه کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین ملامین فرم آلدئید تشکیل شده است. این روکش‌ها در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. روکش لترون علاوه بر پوشش ورق های MDF برای روکش پروفیل ها و ساخت نوارلبه ها کاربرد دارد. این روکش جزو ارزان‌ترین و رایج‌ترین روکش‌های دکوراتیو محسوب می‌شود که نسبت به سایر روکش ها در برابر رطوبت، حرارت، خش و ساییدگی مقاومت پایینی دارد. روکش های لترون دارای رنگ های جذاب و زیبایی  هستند که می‌توان آن‌ها را متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی انتخاب کرد.

روکش کاغذی یا لترون

همچنین بخوانید:

طراحی آشپزخانه، مهم ترین بخش خانه

با قوانین فنگ شویی ؛ آشپزخانه را پر انرژی کنیم

با این ترفندها خانه ­‎تان را بزرگتر کنید (+ویدیو)

کابینت ممبران ؛ تحولی در دکوراسیون آشپزخانه

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اطلاعات درباره قیمت خرید خانه 60 متری در تهران این گزارش را تا انتها بخوانید.

خانه 60 متری در تهران

با توجه به اوضاع بازار مسکن و شرایط نابه‌سامان خرید و فروش ملک، خرید خانه های وام دار، آپارتمان های ارزان یا خانه‌هایی که در حدود قدرت خرید مردم باشند، طرفداران بسیار زیادی دارند.

امروزه خرید خانه خیلی سخت‌تر از ماه های پیش شده، مخصوصاً در شهر بزرگی مانند تهران که قیمت های موجود به یک باره تغییر می‌کند و هر روز شاهد قیمت گذاری‌های جدید و سلیقه‌ای در بازار املاک این شهر هستیم.

اما ما در این گزارش قصد داریم بر اساس این دغدغه مهم، شما را با خانه‌های زیر 60 متر و خانه 60 متری در تهران که در سراسر مناطق پایتخت موجود است آشنا کنیم تا شاید با کسب این اطلاعات و آگاهی‌های به روز بتوانید قیمت‌های موجود را با بودجه‌ی خانواده‌ی خود تطبیق داده و خرید موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

اگر تعداد اعضای خانواده شما کم است یا می‌توانید در یک واحد آپارتمانی 60 متری زندگی کنید اولین پیشنهاد ما به شما یک خانه 60 متری در تهران با 12 سال ساخت است که در محله دروازه شمیران واقع شده است.

این خانه‌ی نقلی اما خوش ساخت دارای یک عدد اتاق خواب بوده و در طبقه اول ساختمان نامبرده واقع شده است.

این خانه دارای یک انباری بزرگ است پس چنانچه لوازم و وسیله‌های زیادی دارید نگران نباشید زیرا این فضای موجود می‌تواند بخش اعظمی از وسایل غیر کاربردی شما را در خود جا دهد.

اما اگر از قیمت آن بپرسید باید بگوییم که می‌توانید با در دست داشتن 630 میلیون تومان صاحب این خانه‌ی زیبا شوید.

مورد دوم مربوط به ملکی با مساحت 58 متر است که در محله بهار شمالی و در خیابان علمداری واقع شده است. این بنا نیز دارای یک اتاق خواب، پارکینگ، آسانسور و انباری است و حدود 2 سال از ساخت آن می‌گذرد. گفتنی است برای خرید چنین خانه‌ای باید 986 میلیون تومان پول نقد داشته باشید.

این خانه دارای امکانات دیگری است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرویس بهداشتی فرنگی
  • کفپوش سرامیک
  • کابینت آشپزخانه MDF
  • پکیج
  • ریموت در
  •  پارکینگ

اما مورد آخری که می‌خواهیم به شما پیشنهاد دهیم خانه 59 متری است که دارای 2 اتاق خواب بوده و 15 سال از ساخت آن می‌گذرد.

این آپارتمان در محدوده طالقانی و در خیابان سمیه واقع شده و همچون سایر موارد قبلی دارای پارکینگ، انباری و آسانسور است. قیمت این ملک نیز مبلغی در حدود 870 میلیون تومان آگهی شده است.

برای مشاهده‌ی املاک بیشتر در ایـــنجـــا کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

خرید آپارتمان ارزان در شمال غربی تهران

خرید آپارتمان با 400 میلیون در منطقه 2 تهران

خرید آپارتمان در شهر زیبا ؛ تجربه سکونت در محیطی آرام

قیمت آپارتمان در آیت الله کاشانی چند است؟

خرید خانه در خیابان جمهوری

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

با چراغ دیواری دکوراتیو می‌توانید فضای زیبایی را برای اتاق خواب خود به وجود بیاورید.

چراغ دیواری

یکی از بهترین وسایلی که می‌توانید با آن یک نورپردازی زیبا و شیک برای اتاق خواب خود درست کنید، چراغ خواب دیواری است. چراغ‌ها مدت‌ها است که فقط با هدف روشنایی ساخته نمی‌شوند. امروزه طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی از انواع مدل چراغ دیواری دکوراتیو در بازار موجود است که هر یک عملکرد متفاوتی داشته و برای اتاق خواب یا سالن پذیرایی کاربرد دارند.

همانطور که می‌دانید نورپردازی اتاق بر حس و حال کلی محل خواب تاثیر به سزایی دارد و به همین دلیل است که باید به شیوه نورپردازی و قوانین موجود در این باره واقف باشیم. چراغ دیواری اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که درخشندگی، گرما و حس مطلوب را در فضا ایجاد کند؛ بنابراین همه مدل چراغ دیواری دکوراتیو برای اتاق خواب مناسب نیست. در این گزارش قصد داریم تا شما را با برخی از مدل‌های موجود در این مورد آشنا کنیم.

انواع مدل چراغ دیواری دکوراتیو

اگر در پی ایده هستید، مدل‌های زیر برای شروع عالی هستند. طراحی آن‌ها ترکیبی هماهنگ از فلز، شیشه و نور است. سازه‌ی فلزی شامل یک حلقه است و شکل‌های هندسی پراکنده روی سنگ‌های زیبا و قیمتی هستند که در واقع سایه‌ای شبیه به شیشه ایجاد می‌کند. متریال این چراغ دیواری توسط نور نقطه‌ای مستقیم و غیرمستقیم برجسته شده‌اند.

چراغ دیواری

نظرتان راجع به داشتن ماه در اتاق خواب چیست؟ این مدل چراغ دیواری دکوراتیو شبیه به یک ماه مصنوعی کوچک است که  تمثیلی از کسوف را با بازی نور و سایه‌ها ایجاد کرده است. چراغ ترکیبی سنگ، فلز و نور المان‌هایی متضاد و البته مکمل یکدیگر را دارند.

چراغ دیواری

زمانی که صحبت از چراغ و لامپ می‌شود، همه یاد شیشه می‌افتند. اما در واقع در طراحی‌های مدرن شیشه اصلاً متریال رایجی در ساخت چراغ‌های دکوراتیو نیست. بسیاری از مدل‌های چراغ دیواری دکوراتیو هستند که برای اتاق خواب ساخته شده‌اند و نه فقط از شیشه درست نشده‌اند، بلکه کاملا از فلز هستند. مدل چراغی که در زیر می‌بینید یکی از این نمونه‌ها است.

چراغ اتاق خواب

چراغ دیواری دکوراتیو زیبایی که در تصویر زیر می‌بینید، با نیکل سیاه صیقلی ساخته  و با رنگ طلایی و مسی تزیین شده است. همچنین قطعات شیشه‌ای اطراف چراغ موجب پخش شدن نور در همه جهات می‌شود. این مدل چراغ دیواری ترکیبی از طرح‌های تجملی و مینیمالیستی است که هر عنصر توسط دیگری به تعادل رسیده است.

چراغ اتاق خواب

نمونه‌هایی مانند مدل زیر، چراغ را به مجسمه تبدیل می‌کنند و طراحی مدرن را به یک سطح بالاتر می‌برند. این یک مدل چراغ دیواری دکوراتیو است که به ظاهر نوردهی را در اولویت دوم قرار می‌دهد و در عوض روی طراحی قاب دور آن تاکید می‌کند. این مدل اساساً یک مجسمه‌ی انتزاعی است که خودش را برجسته می‌کند.

نورپردازی اتاق خواب

مدل چراغ دیواری زیر، در کمال سادگی و خلوص برجستگی خاصی دارد و همه‌ی اجزای آن به زیبایی با هم ترکیب شده‌اند. این چراغ شبیه به یک توپ نوری است که بر جاذبه‌ی زمین غلبه کرده و بر یک سطح نامحسوس تکیه داده است.

مدل بعدی نیز همچنان در برابر جاذبه زمین مقاومت می‌کند، اما تکیه گاهی جز خودش ندارد. طراحی آن مینیمال و تمیز است. نقطه‌ی تمرکز طرح این چراغ دیواری دکوراتیو یک کره شیشه‌ای نورانی، سوار بر یک سطح نازک L شکل است. این مدل قابلیت نصب با هر زاویه و هر شکلی را دارد.

نورپردازی اتاق خواب

در صورتی که بخواهید کمی پیچیدگی به مدل چراغ دیواری دکوراتیو اضافه کنید، بدون اینکه هزینه‌ی زیادی داشته باشد، ما به شما مدل لوکس و برجسته‌ی زیر را توصیه می‌کنیم. این مدل‌ها نه خیلی پرزرق و برق و نه به سادگی مدل‌های قبلی هستند.

گزینه‌ی دیگر برای مدل چراغ دیواری پیچیده می‌تواند مدل لیلی زیر باشد. با اینکه این چراغ دیواری خیلی بزرگ است، اما زیبایی منحصربه فردی دارد. طراحی این چراغ الهام گرفته از طبیعت است و همه چیز آن دست ساز است. این به آن معنا است که دو نمونه از این چراغ شبیه یکدیگر نیستند. چیزی که بیش از همه در این مدل جذاب است، نورپردازی ظریف و دلپذیر آن است که می‌تواند، یک نقطه کانونی و روشی برای تزیین دیوار اتاق خواب شما باشد.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019

آینه کاری دیوار ؛ تحولی در دکوراسیون داخلی

دیزاین میز جلوی مبل ؛ایده‌هایی ساده برای دکوراسیون منزل

کدام رنگ ها را نباید برای اتاق غذاخوری انتخاب کنیم؟

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

خرید آپارتمان در ستارخان مزایای بسیاری دارد که از جمله مهمترین آن ها می توان به دسترسی های خوب شهری این محدوده اشاره کرد.

خرید آپارتمان در ستارخان

منطقه 2 تهران در محدوده جغرافیایی خود موقعیت‎های مناسبی را برای خرید آپارتمان در ستارخان به وجود آورده است. خیابان ستارخان با نام قبلی ( تاج) یکی از خیابان های مهم منطقه 2 تهران است و به خاطر پاسداشت رشادت‌ها و کوشش‎های ستارخان که یکی از سرادان جنبش مشروطه ایران بوده به این نام خوانده می‎شود. این محله به لحاظ تراکم جمعیتی از ازدحام بالایی برخوردار است.

موقعیت شهری

 این خیابان از میدان دوم صادقیه آغاز و با گذشتن از میدان اول صادقیه و رد شدن از پل های ستارخان و «یادگار امام»، به سه راه تهران ویلا می‌رسد. همچنین این محله با خیابان باقرخان و میدان توحید هم‎جوار است.

 خیابان ستارخان هم به علت تراکم جمعیتی بالا و هم به علت وجود مراکز تجاری و اداری در بافت خود جوی بسیار پویا، زنده و فعال دارد و با ساخت و سازهای جدید صورت گرفته در کنار بافت قدیمی و خانه های حیاط‎دار به سرزنده‎گی آن اضافه شده است.

اما برای خرید خانه در ستارخان چه کار باید کرد؟

اولین کار برای خرید خانه در این خیابان کسب اطلاعات مورد نیاز درباره‎ی نوع محله، خیابان های مجاور، ویژگی ها و امکانات محلی و… است. برای اولین قدم در این شناخت می‎توان به محلات مهم این منطقه اعم از برق آلستوم، شادمهر، شادمان و دریان نو اشاره کرد.

در این محله آپارتمان های متفاوتی از بابت سال ساخت، قیمت و … پیدا می‎شود و تنها کافی است که با یک گشت زنی مختصر در منطقه به آگاهی لازم جهت خرید آپارتمان در ستارخان دست پیدا کنید.

اما یک شیوه‎ی راحت‎تر نیز برای به دست آوردن اطلاعات درست و دقیق در کمترین زمان وجود دارد و آن مراجعه به سایت دلتا اولین وب سایت ملکی ایران است. مشاوران املاک دلتا در تمام ساعت‌ها آماده‎اند تا با ارائه به‎روزترین اطلاعات شما را در تجربه خریدی موفق همراهی کنند.

 

همچنین بخوانید:

خرید آپارتمان با 700 میلیون تومان در تهرانپارس

با 500 میلیون تومان کجای تهران خانه بخریم؟

خرید آپارتمان با 400 میلیون در منطقه 2 تهران

خرید آپارتمان زیر 800 میلیون در منطقه 3 امکان پذیر است؟

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در پونک

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

اگر می‌خواهید خانه خود را با کمترین زحمت تغییر دهید، حتماً از کاغذدیواری استفاده کنید.

کاغذ دیواری یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه است. کاغذ دیواری ها یکی از ایده های رایج در جلوه دادن دیوارهای خانه به جای رنگ  کردن آن ها است. امروزه انواع کاغذ دیواری ها در طرح و رنگ ها، الگو ها و جنس های مختلف در بازار موجود هستند و می‌توانید با توجه به سلیقه خود از این کاغذ دیواری ها استفاده کنید. در این گزارش به معرفی و بررسی انواع کاغذ دیواری ها خواهیم پرداخت.

کاغذ دیواری وینیل یا پلاستیکی

وینیل یکی از محبوب‌ترین و رایج ترین انواع مدل‌های کاغذ دیواری است که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزیت کاغذ دیواری های یادشده می‌توان به نصب آسان و نگهداری ساده آنها اشاره کرد. کاغذ دیواری ساده اتاق‌ها را می‌توان از جنس وینیل انتخاب کرد. برخی از انواع این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو هستند و می‌توان به واسطه جنس پلاستیکی روی آن‌ها دستمال نمدار کشید.

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پارچه‌ای

کاغذ دیواری های پارچه‌ای تقریباً یکی از انواع قدیمی کاغذ دیواری ها هستند که در انواع رنگ و بافت ها موجود‌ند و می‌توانید طرح‌های ظریف‌تر را نیز در آن‌ها پیدا کنید. این نوع کاغذ دیواری به شما حس قرارگیری در محیط مخملی، ابریشمی، کتان یا پنبه ای را بسته به ترکیب می‌دهد.

طرح های کاغذ دیواری در این نوع محصول بسیار متنوع هستند، اما از بدی‌های این نوع کاغذ دیواری این است که بسیار تحت تاثیر رطوبت است و به سرعت بو را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین نیاز به شرایط نگهداری و محیط تمیز دارد و برای شهرهای با رطوبت بالا مناسب نیست، چرا که ممکن است کنده شود.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری فویلی یا متالیک

 این کاغذ ها دارای کیفیت بازتابنده بوده و می‌تواند فضاهای کوچک و تاریک را روشن کنند. البته بهتر است در استفاده از آن‌ها زیاده روی نکنید، بلکه برای جلوه بخشی فقط یک دیوار کوچک را از این نوع کاغذ دیواری نصب کنید. پوشش‌های دیواری فویلی منحصر به فرد و جزو کاغذ دیواری های مدرن هستند و همچنین دیدگاهی چشمگیر و کلاسیک را وارد فضای اتاق می‌کنند.

توجه داشته باشید باید هنگام استفاده از فویل در اطراف پریزها و خروجی‌های برق و یا در نزدیکی هر نقطه الکتریکی، مراقب باشید که مواد را در فاصله معقول قطع کنید، زیرا فویل فلزی می‌تواند رسانای برق باشد.

کاغذ دیواری پارچه ای

کاغذ دیواری با چوب بامبو

یکی از انواع کاغذ دیواری کلاسیک؛ کاغذ دیواری های جنس بامبو است که می‌تواند حس طبیعت و تازگی را وارد خانه کرده و با دیگر المان‌های خانه هماهنگ شود. بافت و رنگ‌های این نوع کاغذ دیواری شیک از نظر رنگ و بافت ممکن است در هر رول متفاوت باشد، زیرا این نوع کاغذ دیواری از مواد طبیعی ساخته شده و دارای تغییرات رنگ و بافت متفاوت است. این مدل کاغذ دیواری تمام ویژگی های کاغذ دیواری های قابل شستشو را دارد در ضمن ضد حساسیت و سازگار با طبیعت است.

کاغذ دیواری بامبو

کاغذ دیواری پوستری

این نوع مدل کاغذ دیواری که می‌تواند به عنوان کاغذ دیواری برچسبی نیز محسوب شود، تصاویری را به اتاق شما می‌آورد که گویی واقعی است. در حقیقت شما هنگامی که در منزل خود نشسته‌اید، طرح یک پلنگ یا نمایی از آسمان شب یک شهر را می‌بینید و حس می‌کنید به همان نقطه تعلق دارید. فقط باید توجه داشت که مدل این کاغذدیواری‌ ها مخصوص خانه‌های بزرگ است آن ‌قدر که بیشتر روی دیوارهایی با طول چهار متر به بالا نصب می‌شوند.

خوبی این تصاویر این است که به دلخواه خریدار هر طرحی روی آن چاپ می‌شود، ولی نقطه ضعف ‌شان خسته کردن بیننده است. برای همین طراحان دکوراسیون همیشه قبل از خرید این پوسترها پیشنهاد می‌‌کنند که آن‌ها را بر دیوارهایی نصب کنید که کمتر در طول روز از مقابل‌‌شان عبور می کنید.

کاغذ دیواری پوستری

کاغذ دیواری سه بعدی

این نوع از کاغذ دیواری جزو کاغذ دیواری های مدرن است. کاغذ دیواری های سه بعدی از فاصله سه تا چهار متری کاملاً برجسته به نظر می‌آیند. در واقع کاغذ دیواری های سه بعدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طرح و نقش روی آن به دلیل سایه‌های خاصی که داده شده، برجسته به نظر می‌رسند. معمولاً کاغذ دیواری های سه بعدی دارای تصاویر هندسی و گل سه بعدی هستند که می‌توانند جلوه‌های خاصی خلق کنند. این نوع کاغذ دیواری برای اتاق های کوچک توصیه می‌شود زیرا این کاغذ ها فضای اتاق شما را بزرگتر نشان می‌دهند.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری نانو

از دیگر انواع کاغذ دیواری چسبی، مدل نانو است که با تکنولوژی نانو و سازگار با محیط زیست تولید می‌شود. این کاغذ دیواری ها گران‌تر بوده اما ویژگی‌های مثبتی چون ضد کثیفی و پارگی دارند و در برابر تابش آفتاب مقاومند و عایق صدا و گرما هستند و برای محیط های کوچک می توان از این نوع کاغذ دیواری استفاده کرد.

کاغذ دیواری نانو

همچنین بخوانید:

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019

ساخت کتابخانه مدرن در خانه

با مزیت های کاغذ دیواری پشت چسب دار آشنا شوید

از سبک مدیترانه ای چه می‌ دانید؟

  • فائزه پیروی