برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۶۵ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
اتاق خواب‌ها همیشه قسمتی از خانه‌ها بودند که توجه زیادی به آن‌ها می شود و برای خرید وسایلی که در این اتاق به کار می‌رود معمولا هزینه و وقت زیادی صرف می ‌شود
تزیین دیوار بالای تخت خواب

تزیین پشت تخت خواب

وسایل اتاق خواب اهمیت زیادی دارند این موضوع که این وسایل به چه صورت چیدمان و طراحی کلی دکوراسیون اتاق خواب به چه نحوی انجام شود نیز حائز اهمیت است زیرا هرچه این اتاق جذاب‌تر و دلنشین‌تر باشد حسی که در افراد منزل به وجود می‌آورد قطعاً بیشتر و باعث زیباتر شدن فضا نیز خواهد شد. در این مقاله از مجله دلتا سعی داریم تا شما را با راهکارهای تزیین دیوار بالای تخت خواب آشنا کنیم .

تزیین پشت تخت خواب به کمک کاغذ دیواری

دیوار پشت تخت خواب شما می‌تواند جایگاهی باشد که با استفاده از کاغذ دیواری طرح‌دار و متنوع تزیین  و باعث زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما شود. با تزیین کردن دیوار پشت تخت خواب می‌توانید باعث جلب توجه بیشتری به سمت تخت خواب اتاق هم بشوید. با ترکیب رنگ‌های متنوع در کاغذ دیواری اتاق خواب و روتختی می‌توانید ظاهر اتاق را زیباتر و دلنشین تر کنید.

اتاق خواب

تزیین پشت تخت خواب به کمک رنگ ها

اگر شما جزء افرادی هستید که روح شاعرانه و هنرمندانه‌ای دارید می‌توانید در دیوار پشت تخت خواب خود از یک سری طرح‌های هنری و زیبا همراه با نقش و نگارهای متنوع که با استفاده از رنگ های گوناگون اتاق تان را زیباتر می کند استفاده کنید. تاثیر گذار ترین وسیله ای که در اتاق خواب شما وجود دارد تخت خواب است. با تزیین دیوار‌های پشت تخت خواب می‌توانید باعث شوید که تخت بیشتر به چشم بیاید. به طور مثال شما می توانید دیوار پشتی تخت را یک دست مشکی کنید و پشتی تخت خواب را رنگ سفید و طرح‌های کوچک مشکی بزنید و با این کار باعث می‌شوید که ظاهر بسیار جذابی در اتاق حاکم شود .

تزیین پشت تخت خواب به کمک قاب‌های زیبا

در صورتی که جزو آن دسته از افرادی هستید که به سبک روستیک علاقه خیلی زیادی دارید و جز طرفداران آن محسوب می شوید می‌توانید یک قاب چوبی زیبا روی دیواری که پشت تخت خواب شما قرار دارد نصب کنید.

قاب‌های چوبی می‌توانند با دست‌ها و طبق خلاقیت و سلیقه خود شما هم ساخته شوند. اگر نگران این هستید که ساختن این طور قطعات چوبی از عهده شما بر نمی‌آید می‌توانید طرح خود را به یک نجار بدهید و از او بخواهید که برای شما قاب عکس چوبی مورد نظرتان را بسازد. افرادی که طرفدار سبک کلاسیک هستند و سعی دارند در دکوراسیون اتاق خواب خود این سبک را پیاده کنند  از رنگ‌های معمول در سبک کلاسیک می‌توانند برای دیوار پشت تخت خواب خودشان استفاده کنند .

دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از کارهایی که برای تزیین دیوار پشت تخت خواب می توانید انجام دهید قرار دادن تابلوها و قاب عکس هایی است که با ست و دکوراسیون کلی اتاق شما هم خوانی داشته باشد. به طور مثال اگر تم اصلی اتاق خواب شما رنگ‌های روشن است می‌توانید از رنگ‌های سفید و صورتی و طلایی برای تابلوها و دیوار پوش‌ها استفاده کنید که باعث زیباتر شدن اتاق خواهد شد.

تزیین پشت تخت خواب به کمک آینه

یکی دیگر از روش هایی که اخیراً باب شده است و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند استفاده از آینه های هندسی است که در دکوراسیون‌های مدرن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.به علت استقبال مردم، این آیینه‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که متناسب با اتاق خواب‌های کوچک تا بزرگ است.

طراحی اتاق خواب

در نظر داشته باشید که استفاده از آینه این حس را به مخاطب منتقل می‌کند که اندازه اتاق شما بزرگتر است و بازتاب تصویر فضا در آینه همه چیز را بزرگتر نشان می‌دهد اگر اتاق شما مرتب باشد تمیزی و جذابیت دوبرابر شده و در عین حال اگر اتاق نامرتبی داشته باشید وجود این آینه‌ها باعث می‌شود اتاق را آشفته‌تر از چیزی که واقعاً هست نشان دهد.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید پرده اتاق خواب مطلب “انتخاب بهترین پرده اتاق خواب” را مطالعه کنید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
این رنگ‎‌ها برای هر دو سبک کلاسیک و معاصر مناسب بوده و می‌تواند طراحی جالبی را برای فضا رقم بزند.
رنگ خنثی در دکوراسیون

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی کدامند؟

رنگ خنثی در دکوراسیون پس‌زمینه‎‌ عالی را برای تمامی رنگ‎‌های سرد و گرم فراهم می‌‎کنند و با خیال راحت می‌توانید با توجه به سبک طراحی دکوراسیون خود از آن‎ها استفاده کنید. این رنگ‌های همه‎‌کاره از گذشته تا به امروز در دکوراسیون‌ خانه‌ها وجود داشته‌اند و با نگاهی به دیزاین خانه‎‌های ایرانی متوجه حضور آن‌ها در دکوراسیون ایرانی خواهید شد. اما با همه‎‌ی این‌ها اگر نتوانید رنگ‎‌های خنثی را به درستی در دکوراسیون‌ استفاده کنید، فضای زندگی می‌تواند کسل‌کننده شود. در این نوشتار از مجله دلتا راهنمای جامعی را برای استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی ارائه می‌دهیم تا بتوانید طراحی داخلی‌ را جذاب، گرم و دوست‌داشتنی از آب در آورید.

رنگ خنثی

رنگ‌های خنثی در فضا

رنگ‎های خنثی گزینه‌ امنی برای طراحی داخلی اتاق‌های نشیمن و پذیرایی است. اگر از این می‌ترسید که استفاده‌‎ بیش از حد از رنگ‎های خنثی باعث شود محیط‌ اتاق‌، خسته‌کننده به نظر برسد، بهتر است که برای‎ پرده‌ها و کوسن‌ها از رنگ‌‎های متفاوتی استفاده کنید و به این ترتیب روح و جان تازه‎ای به فضای زندگی‌ ببخشید.

دکوراسیون رنگ خنثی

به هنگام دکوراسیون خانه با رنگ‎های خنثی، حتی تغییرات جزئی نیز می‌تواند فضا را زیباتر کند. می‌توانید رنگ‎‌های خنثی را برای دیوارها، پرده‎‌ها، مبلمان و کفپوش خانه استفاده کنید اما باید به یاد داشته باشید که برای لوازم تزیینی مثل کوسن‌ها یا میزهای جلو مبلی و کنار مبلی، رنگ‎ و الگوهای بولد را به کار ببرید تا جذابیت بصری اتاق حفظ شود.

طرح رنگی خنثی در اتاق می‌تواند به خوبی روی ویژگی‌‎های خاصی از اتاق تاکید کند. اگر اتاق نشیمن نیز یکی از این موارد را دارد، می‌توانید با کمک رنگ‎‌های خنثی آن را در فضای اتاق برجسته کنید. همین‌طور نورپردازی مناسب در اتاق باعث می‌شود که فضا ظریف و پیچیده به نظر برسد.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون مطلب “چیدمانی برای استفاده از مبل‌های رنگ روشن” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
ترکیب این دو در کنار هم کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و تنها به ذوق و سلیقه بستگی دارد.
چیدمان مبل و میز ناهارخوری

مبلمان و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن

در خانه‎های بزرگ، مخصوصا در دکوراسیون خانه‌های قدیمی، فضاهای غذاخوری به صورت اتاق‌های جداگانه در نظر گرفته می‎شوند. اما امروزه در خانه‎هایی با متراژهای کوچک، معمولا همگی این فضاها در اتاق نشیمن جای داده می‌شوند. چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری در چنین فضاهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا هر گونه اشتباه دکوراسیونی می‌تواند اتاق را شلوغ و تنگ‌تر نشان دهد. باید بتوانید با انتخاب هوشمندانه‌ محل قرارگیری مبلمان و اندازه‎ی مناسب آن‎ تعادلی را در اتاق‌نشیمن پلان باز خود برقرار کرده و هر فضا و عملکرد آن را به خوبی تعریف کنید. در این نوشتار از مجله دلتا روش‌های مفیدی را برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری و تعریف این فضاها معرفی می‌کنیم.

مبل و ناهارخوری

تردد در اتاق

اولین چیزی که باید قبل چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری باید انجام دهید، اندازه‌ دقیق اتاق‌ را داشته باشید تا به کمک آن بتوانید مسیرهای رفت‌وآمد آسانی در اتاق ایجاد کنید. درست است که اندازه‌گیری فضا و توجه به کاربردی که این فضا دارد، برای چیدمان مبلمان ضروری است اما کافی نیست. باید به هنگام چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن به تردد راحت، محل قرارگیری در و پنجره‌ها و منابع روشنایی توجه کنید.

مبلمان و میز ناهارخوری

چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری

برای شروع، می‌توانید فضای خود را با استفاده از مبل و قرار دادن آن در مرکز اتاق تعریف کنید. پشت مبل باید به طرف فضای ناهارخوری باشد تا بتوانید این دو فضا را از هم جدا کنید. چیدمان مبلمان در اطراف میز مرکزی نباید از شکل U یا L دور شود. چنین چیدمانی به خوبی می‌تواند فضای نشیمن را تعریف کند و محیط مستقلی را تشکیل دهد.

تفکیک نشیمن و ناهارخوری

اگر فضای خانه‌ کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم که برای دکوراسیون آن به سمت مبل مدل مبل ال راحتی بروید. مبل ال با اشغال فضای کمتر تعداد نشیمن بیشتری را فراهم می‌کند. برای چنین دکوراسیونی سعی کنید که از میزهای ناهارخوری گرد استفاده کنید.

نکات پایانی

  • میز و صندلی‌های طویل و همین‌طور میز‌های گرد کوچک از لحاظ بصری فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • می‌توانید برای تعریف فضاهای جداگانه ارتفاع سقف یا کفپوش را در سمت ناهارخوری تغییر دهید.
  • برای فضاهای کوچک می‌توانید از مبلمان‌های چندمنظوره استفاده کنید. با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توانید مدل‌های بسیار جذاب را پیدا کرده و از آن‌ها الهام بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “اصول چیدمان مبلمان نشیمن مربع شکل” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
تزیین فضاهای کنج خانه یکی از مواردی است که اغلب به آن توجهی نمی‌شود اما می‌توان با چند راهکار ساده بهترین استفاده را از آن قسمت‌ها برد.
تزیین گوشه پذیرایی

چیدمان گوشه پذیرایی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که با فضاهای کنج خانه چه باید کرد؟ فضاهایی که نه وسایل بزرگ در آن جا می‌گیرند و نه می‌توان کاربرد خاصی از آن‌ها انتظار داشت. در این مطلب از مجله دلتا با شما هستیم تا به سراغ راه‌های تزیین گوشه پذیرایی برویم. پس این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از بهترین ایده‌ها برای تزیین گوشه پذیرایی استفاده از گیاهان آپارتمانی است. همه ما دوست داریم که با کمک گل و گلدان‌های متنوع، فضای خانه خود را زیباتر و گرم‌تر کنیم. برای آن که بتوانید گل و گیاه آپارتمانی خود را در سلامت و طراوت کامل نگه دارید، باید اصول و نکاتی را رعایت کند. نور مناسب، خاک خوب، آب و هوای ایده آل و البته آبیاری درست برخی از معیارهای اصلی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی هستند.

نکته ای باید در این باره ذکر کنیم این است که احتمالا در بسیاری از شرایط، گوشه پذیرایی از نور چندان خوبی برخوردار نیست، در نتیجه می‌توانید برای این قسمت از گیاهانی که به نور کمی نیازمند هستند استفاده کنید.

برای استفاده از گیاهان آپارتمانی در گوشه پذیرایی می توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. چیدمان چند گلدان بزرگ و کوچک در کنار هم، استفاده از استند گل برای قرارگیری چند نوع گلدان متفاوت، استفاده از چند گلدان در کنار وسایل تزیینی مثل مجسمه و… تعدادی از راه‌های استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی هستند.

گیاهان آپارتمانی

استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی دیگر از راه های تزیین گوشه پذیرایی این است که به سراغ وسایل دکوری و تزیینی بروید و آن‌ها را در گوشه پذیرایی چیدمان کنید. برای این کار هم راه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که کاملا به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. برای مثال قرار دادن تعدادی فانوس نسبتا بزرگ در گوشه نشیمن باعث می‌شود که فضای بدون استفاده پذیرایی به بهترین شکل طراحی شود.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی استفاده از یک میز عسلی در این قسمت از خانه است. با این کار می‌توانید وسایل مختلفی مثل آباژور، گلدان، مجسمه و… را بر روی میز قرار دهید و به بهترین شکل ممکن بتوانید از گوشه بدون استفاده پذیرایی خود بهره بگیرید. برای این کار بهتر است به سراغ میز‌هایی بروید که یا با مبلمان شما ست هستند و یا آنکه از نظر سبک و رنگ با بدنه مبل تناسب دارند.

استفاده از کتابخانه برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از راه‌های هوشمندانه و مناسبی که می‌توانید برای تزیین گوشه پذیرایی خود انجام دهید استفاده از یک کتابخانه است. شما می‌توانید به تناسب ابعادی که در گوشه پذیرایی‌تان دارید دست به انتخاب مدل کتابخانه بزنید.

یکی از مدل‌های ساده و ارزان تر، همان شلف‌های دیواری هستند که بر روی دو دیوار کنج نصب می‌شوند. با این کار می‌توانید فرصت مطالعه را نیز برای خودتان افزایش دهید. وقتی که در نشیمن  یا پذیرایی می‌نشینید می‌توانید به راحتی به کتاب‌های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید و شروع به خواندن آن‌ها کنید.

کتابخانه

استفاده از آباژور برای تزیین گوشه پذیرایی

اگر خانه‌تان نورپردازی کافی ندارد، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و با قرار دادن یک آباژور در گوشه پذیرایی، هم فضا را روشن‌تر کنید و هم استفاده مفیدی از گوشه پذیرایی داشته باشید. برای این کار بهتر است به سراغ آباژور‌هایی بروید که هم از نظر ظاهری و سبکی وهم از نظر ابعاد با سایر فضاهای موجود در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی هماهنگ باشد.

 آباژور

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تاثیر رنگ در دکوراسیون، مطلب “تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی” را بخوانید

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
تابلوهای بزرگ دیواری برای تمامی فضاهای کوچک و بزرگ مناسب بوده و می‌توانند حس و حال جدیدی به فضای زندگی‌ بدهند.
تابلو بزرگ

تابلوهای بزرگ در دکوراسیون

تابلوهای بزرگ سبک منحصربه فردی دارند که باعث می‎شوند اتاق جذاب به‌نظر برسد. علاوه بر این به کمک این آثار هنری می‌توانید روی سبک دکوراسیون داخلی خود تاکید کنید. این تابلوها با تمرکز روی چند عنصر بزرگ،‎ فضاهای کوچک را بهینه کرده و آن‌ها را بزرگ‌تر از اندازه‎ واقعی خود نشان می‌دهند. بر عکس این قضیه می‌تواند فضا را شلوغ و تنگ و در نتیجه کوچک‌تر از آنچه هست، بنظر برساند. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی مفید برای استفاده از تابلو بزرگ در دکوراسیون‌ ارائه می‎دهیم که می‌توانند در تزیین خانه‌ کمک کنند.

چیدمان تابلو

تابلوهای بزرگ دیواری را از کجا آویزان کنیم؟

بهتر است که کار را با انتخاب اثر هنری موردعلاقه‌ و جایی که می‎خواهید آن را آویزان کنید، شروع کنید. استفاده از تابلوهای بزرگ در فضای خانواده می‎تواند دلهره‎آور باشد ولی نباید نگران این موضوع باشید. آن‎ها می‌توانند حس دراماتیکی را به دیوارهای کوچک اضافه کرده و نقطه کانونی ورودی‌های بزرگ را تشکیل دهند. اگر فضاهایی با ظاهر قدرتمند و جذاب را دوست دارید، مطمئن باشید که تابلوهای بزرگ دیواری می‌توانند انتخاب خوبی باشند. دیوارهای اتاق‌خواب، نشیمن، بالای طاقچه، فضای بین پنجره‎ها یا ورودی خانه می‌توانند گزینه‎های آیده‌آلی برای این منظور باشند.

تابلو بزرگ در دکواسیون

نحوه استفاده از تابلوهای بزرگ دیواری

با کمک چیدمان مبلمان در اطراف تابلو بزرگ خود، آن را به نقطه کانونی اتاق تبدیل کنید. این ایده مخصوصا برای فضاهایی که تابلو روی شومینه نصب می‎شود، به خوبی کار می‎کند. این چیدمان به خوبی می‌تواند نگاه‌ها را به سمت تابلو دیواری‌ بکشد و باعث درخشش آن در فضای اتاق شود.

 همینطور می‌توانید مبل یا صندلی‎های خود را روبه‌رو با تابلو یا پشت به آن‎ها قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید مبل و صندلی‎ها را با کمک دیواری از تابلوهای بزرگ از هم جدا کنید. در مورد اتاق خواب می‎توانید تابلوهای بزرگ را بالای تخت یا روبه‌رو با آن قرار دهید.

تابلو در دکوراسیون

  • به یاد داشته باشید که هر چقدر فضای اطراف تابلو ساده‎تر باشد، تابلو بیشتر به چشم آمده و مرکز توجه قرار می‌گیرد.

همین‌طور قرار نیست که تابلو یکپارچه باشد. می‎توانید از تابلو‌های چند تکه‌ای بزرگ برای اتاق‌ استفاده کنید. این سبک طراحی برای دیوارهای بزرگ بسیار مناسب و جذاب بوده و می‌تواند دیوار را به خوبی پوشش دهد. علاوه بر این حمل و نقل این تابلوها راحت‎تر بوده و احتمال اینکه مشکلی پیش بیاید، بسیار کم است.

اگر می‌خواهید که تابلو به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل شود، بهتر است که به دنبال طراحی خاصی از آن باشید که در همان نگاه اول هر کسی را به خود جذب کند. می‎توانید از تابلوهایی با طرح‎های هندسی، طبیعت یا هر چیزی که شما را به خیال‌پردازی می‎کشاند، استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بدای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دیوارکوب تزیینی برای زیبایی دیوارها” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
در انتخاب رنگ مناسب پرده‎ اتاق پذیرایی‌ به یاد داشته باشید که فقط یک عنصر می‌تواند در اتاق مثل یک ستاره بدرخشد.
رنگ پرده

رنگ مناسب پرده خانه

عموما اولین چیزی که به هنگام ورود به یک اتاق متوجه آن می‎شوید، رنگ غالب دکوراسیون و میزان نور دریافتی از پنجره‌ها است. پنجره دقیقا مانند چشم‌ خانه است و خانه‎ بدون پنجره مانند خانه‌ای است که زندگی در آن جریان ندارد. برای همین نحوه‎ی تزیین و دکوراسیون پنجره‌ها از اهمیت بالایی در طراحی‌داخلی برخوردار است. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی مدل‌های رنگ پرده برای خانه می‎پردازیم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند الهام‌بخش باشند.

نگ پرده در دکوراسیون

متداول‌ترین پردهای رنگی

البته توصیه می‌شود که اگر رنگ‌های پرجنب‌وجوشی را برای دیوارها، فرش و سایر لوازم اتاق را بکار برده‌اید، بهتر است که برای رنگ پرده به سمت رنگ‌های خنثی بروید. یا در مقابل، اگر کل اتاق و مبلمان دارای تونالیته رنگ‎های خنثی است، پرده‎های رنگارنگ می‌توانند سرزندگی و نشاط را به اتاق آورند.

رنگ قرمز

قرمز رنگ بسیار محرکی بوده و می‌تواند انرژی را افزایش داده و اشتها را بالا ببرید. به همین خاطر پرده‌های قرمز رنگ برای آشپزخانه‌ها و اتاق‌های ناهارخوری بسیار مناسبند. اما با این حال می‌توانید از آن‌ها برای اتاق نشیمن‌ نیز استفاده کنید. این رنگ به عنوان رنگ پرده‌های اتاق خواب اصلا توصیه نمی‎شود.

پرده قرمز

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی به خوبی می‌تواند تغییرات را بپذیرد، حس راحتی ایجاد کرده و انرژی را بالا ببرد. پرده‌های نارنجی برای فضاهای نشیمن و دورهمی‌ها می‌تواند بسیار مناسب باشد. این رنگ برای پرده‌های آشپزخانه‌ها بسیار مناسب است و باعث می‎شود که غذا راحت‌تر هضم شود. با این وجود نارنجی بسیار مهیج بوده و بهتر است که برای اتاق خواب از این رنگ استفاده نکنید.

پرده نارنجی

رنگ زرد

رنگ زرد نیز دقیقا شبیه به نارنجی است و به عنوان رنگ محبت و دوستی شناخته می‎شود. اگر می‌خواهید که مهمانان شما احساس آرامش بیشتری داشته و راحت‎ باشند، اتاق نشیمن خود را با پرده‌های زرد رنگ تزیین کنید.

پرده زرد

رنگ سبز

پرده‌های سبز برای اتاق‌خواب بسیار مناسب است و می‌توانند فضای آرامی را برای خواب شبانه‎ فراهم کنند. علاوه بر این پرده‌هایی به رنگ سبز باعث می‎شوند که اتاق بزرگ‌تر بنظر برسد. با این حال این رنگ برای همه مناسب نیست و می‎تواند باعث عصبانیت و ناراحتی شود.

پرده رنگ سبز

رنگ فیروزه‌ای

رنگ فیروزه‌‌ای یکی از رنگ‎های مورد علاقه‎ی بسیاری از مردم است چرا که حس آرامش و خونسردی را با خود به همراه دارد. بنابراین این رنگ از پرده‌ها برای هر اتاقی که می‌خواهید بعد از یک روز سخت‌ کاری در آن استراحت کنید، مناسب است. علاوه بر این رنگ فیروزه‌ای می‌تواند با بی‌خوابی و اضطراب مقابله کرده و به تمرکز کمک کند.

پرده فیروزه‌ای

رنگ بنفش

اگر به دنبال یک فضای پرانرژی و آرامش‎بخش هستید، پرده‌هایی به رنگ بنفش را پیشنهاد می‌کنیم. رنگ بنفش و صورتی می‌توانند احساسات عاشقانه و محبت را افزایش داده و تاثیر خوبی در روابط بگذارند. بنابراین این پرده‌ها برای اتاق‌خواب بسیار مناسبند.

پرده بنفش

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “انواع پرده در دکوراسیون داخلیرا بخوانید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های دکوراسیون، انتخاب رنگ حمام خواهد بود.

انواع رنگ حمام و سرویس بهداشتی

وقتی نوبت به بررسی بهترین رنگ حمام برای خانه می‌رسد، یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های دکوراسیون خواهد بود. متاسفانه این فضا، جایی است که اغلب از نظر طراحی داخلی، به آن توجهی نمی‌شود. با این وجود، این تصور باید تغییر کند و ایده‌های طراحی رنگ حمام باید به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گیرند. با این حال، هر تنالیته تاثیرات روحی خاص خودش را دارد که بسیار با اهمیت است. به همین دلیل در این نوشتار از مجله دلتا تعدادی از این تنالیته‌ها را بررسی خواهیم کرد.

دارچینی

رنگ حمام را با سایه‌های پرطراوت دارچینی زنده کرده و آن را به یک ویژگی برجسته در خانه تبدیل کنید که در طولانی مدت، از نظر جذابیت بی‌انتها بماند. نکته مهم‌تر درباره تنالیته دارچینی این واقعیت است که، تقریبا به عنوان یک رنگ خنثی عمل می‌کند؛ زیرا با انواع عناصر طراحی حمام بسیار خوب هماهنگ می‌شود.

 

رنگ دارچینی

سبز سیج

درست مانند خاکستری مفرغی، رنگ حمام سبز سیج، تقریبا با هر سبک طراحی و تمام عناصر به کار رفته در حمام هماهنگ می‌شود و هرگز از مد نمی‌افتد. به علاوه، این تنالیته برای پنهان کردن لکه‌های ایجاد شده روی دیوار، بسیار مناسب است؛ بدون اینکه انتخابی برجسته و چشم‌گیر باشد.

سبز سیج در حمام

قرمز گوجه‌ای

برای ایجاد انرژی در حمام، از قرمز پر جنب و جوش گوجه‌ای، روی دیوار تاکیدی استفاده کنید تا عمق بیشتری داشته باشد و حس نشاط و زندگی را بسازد. گرچه تعداد زیادی ایده تنالیته قرمز برای انتخاب وجود دارد، اما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال رنگی باشید که کمی تم نارنجی درون خودش داشته باشد. در این حالت برای سال‌های آینده نیز تازه خواهد بود.

حمام قرمز گوجه ای

آبی سلطنتی

آبی سلطنتی گزینه غنی و بسیار مجللی را ایجاد می‌کند و از آنجا که بسیار قدرتمند است، در حمام‌های بزرگتر، بهترین عملکرد را خواهد داشت. به علاوه، تقریبا با هر رنگ به راحتی هماهنگ می‌شود.

حمام آبی

یاسی

تنالیته آرام و ملایم یاسی، هرگز از مد نمی‌افتد و جنسیت خنثی و تنالیته غیر منتظره‌ای دارد؛ زیرا در خانه‌های مدرن آن را زیاد نمی‌بینید. برای داشتن ظاهری مناسب و نگه داشتن آن به صورت بی‌انتها، به سراغ سایه‌های یاسی آبرنگی و ظریفی بروید که با وسایل سفید و عناصر تزیینی هماهنگ شده باشند.

رنگ حمام یاسی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون مطلب “راه هایی آسان برای تغییر دکور سرویس بهداشتی” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
بهترین مبلمان، انتخابی است که تلفیقی از ویژگی‌های کاربردی و ظاهری در یک مبلمان باشد.
مبل مدرن

ویژگی مبلمان مدرن

به طور کلی می‌توان گفت که تنوع در سبک مبل مدرن آنقدر زیاد است که گاه بدون راهنمایی برای خرید مبل دچار مشکل خواهید شد. مبلمان گرد، ال، مستطیلی و … در سبک مدرن را می‌توان خیلی ساده در دکوراسیون داخلی به کار برد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی ویژگی‌های مبلمان مدرن ونکاتی که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد، پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

مبلمان دکوراسیون مدرن

جنس مبلمان مدرن

مبلمان مدرن را در زیر مجموعه مبلمان راحتی و نیمه راحتی می‌توانید پیدا کنید. در ساختار این مبل‌ها پارچه زیادی استفاده می‌شود، حتی برای راحتی بیشتر استفاده کنندگان در طی روز، روی دسته‌های مبل نیز پارچه کار شده است. به علت استفاده زیاد پارچه در این مبلمان، زمان خرید حتما به جنس پارچه دقت کنید تا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

دکوراسیون مدرن

ویژگی‌های اصلی

در سبک مبلمان مدرن هیچ نوع تزیینات اضافه‌ای وجود ندارد. هر چه مبلمان و صندلی‌ها ساده‌تر باشند، جلوه و زیبایی دکوراسیون مدرن افزایش پیدا می‌کند. برای این که مبلمان مدرن را در منزل به زیبایی بچینید به نکاتی که در ادامه ارائه شده است توجه کنید.
مبل مدرن در دکوراسیون

توجه به سادگی مبلمان

همان طور که بالاتر اشاره کردیم این اصل یکی از مهمترین جلوه‌های مبلمان مدرن است. در این سبک حتما توجه کنید که باید جزییات غیرضروری را حذف کنید. خطوط صاف را جدی بگیرید، چون یکی از کلیدی‌ترین عنصر‌های یک مبل مدرن است. می‌توانید با کمک گرفتن از سایر وسایل موجود در دکوراسیون سادگی در چیدمان را تقویت کنید و جلوه بصری سبک مبل مدرن را دو چندان کنید.
مبلمان مدرن

کاربردی بودن

ویژگی دومی که در این سبک وجود دارد کاربرد وسایل است. هر چه وسایل کاربرد بیشتری داشته باشند بیشتر به سبک مدرن نزدیک می‌شوند. همیشه به یاد داشته باشید استفاده از وسایلی که کاربردی فراتر از کاربرد اصلی داشته باشند بهترین وسایل در قبال سایر وسایل مشابه است. برای مثال میزی که بتواند علاوه‌بر کاربرد، در قسمت زیرین یک گنجه برای نگهداری داشته باشد بیشتر از سایر میز‌ها به سبک مدرن شبیه است.
 
 
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “تضاد رنگی، راه حلی برای دیزاین مدرن منزل را بخوانید.
  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
مهم‌ترین نکته که در طراحی اتاق‌پذیرایی در نظر گرفته می‌شود این است که بدون اینکه فضا را شلوغ و به هم ریخته کنید، از تمام قسمت‌های فضا استفاده کنید.
دکوراسیون نشیمن بزرگ

دکوراسیون خانه‌های بزرگ

یک اتاق نشیمن بزرگ می‌تواند چندین کاربری را با هم داشته باشد، بدون این که احتیاجی باشد برای هر کاربری، یک اتاق جداگانه را در نظر گرفت. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی نکاتی پیرامون این موضوع می‌پردازیم تا راحت‌تر بتوانید دکوراسیون خود را بچینید.

دکوراسیون پذیرایی بزرگ

فضاهای مجزا تعریف کنید

در مورد دکوراسیون نشیمن بزرگ باید خلاقیت خود را بکار گیرید و با توجه به اندازه و شکل اتاق استفاده‌های متنوعی از فضا داشته باشید. اتاق نشیمن می‌تواند به بخش‌های مختلفی تقسیم شود که هر کدام کاربردهای منحصربه فرد خود را دارند. مثلا می‌توانید بخشی از اتاق را به دورهمی و گفتگو، بخشی را به تماشای تلویزیون، میز ناهارخوری، مطالعه‎ کتاب و سرگرمی و بازی اختصاص دهید. حتما قبل از هر چیزی در مورد چگونگی استفاده از فضای خود فکر کنید و سپس اقدام کنید.

تفکیک نشیمن بزرگ

فضا را از لحاظ بصری تقسیم‌بندی کنید

می‌‌توانید از فرش، پرده‌ها، کاغذدیواری یا مبلمان بدین منظور استفاده کنید. می‌توانید از ایده‌های متنوعی برای تقسیم فضای نشیمن استفاده کنید. مبل شزلون به خوبی می‌تواند به عنوان پارتیشن عمل کرده و فضای نشیمن را به بخش‌های مختلف تقسیم کند. همینطور می‌توانید از مبل ال به عنوان تقسیم‌کننده‎ فضا استفاده کنید. مبل ال می‎تواند به راحتی فضای نشیمن و ناهارخوری را از هم جدا کند. استفاده از یک میز کنسول برای جداسازی فضای اتاق نشیمن‌ نیز می‌تواند ایده‎ی بسیار جالبی باشد. می‌توانید مبل را در وسط اتاق و میز کنسول را پشت سر آن قرار دهید.

نشیمن بزرگ

مقیاس در دکوراسیون خانه‌های بزرگ بسیار مهم است

اتاق‎های نشیمن بزرگ با مبلمان‌هایی با سایزهای کوچک می‌توانند فضای ناخوشایندی را بسازند. مبل ال بهترین انتخاب برای اتاق‌های نشیمن بزرگ است زیرا که به راحتی می‌تواند فضای بزرگ را پر کند. سعی کنید از کاناپه و میزهای جلومبلی با اندازه‎های بزرگ استفاده کنید.

پذیرایی بزرگ

از رنگ‌ها استفاده کنید

تونالیته رنگ‌های روشن نور را منعکس کرده و باعث می‎شوند فضا بزرگ‌تر به نظر برسند. این در حالی است که رنگ‌های تیره فضای اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهند. پس بهتر است برای دیوارهای فضاهای بزرگ از تونالیته رنگ‎های گرم و تیره مثل سبز تیره، قهوه‌ای ملایم و آبی سیر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “نکاتی برای مدرن‌تر دیده شدن اتاق‌نشیمن” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
منظور از دیوار گالری، یک یا تعدادی از دیوارهای منزل که برای زدن تابلوهای دکوراتیو یا نقاشی و عناصر جذاب دیگر در نظر گرفته می‌شود.
دیوار گالری

دیوار گالری؛ طراحی جدید خانه‌ها

دیوار گالری مجموعه‌ای از گروه‌های عکس و کاغذهای چاپ شده و عجیب و غریب است که می‌تواند به شخصیت و کارکتر یک خانه بیفزایند. هر نوع از این طراحی‌های گالری، برای خالق آن منحصر به فرد و خاص است. اندازه این تصاویر می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد، اما هر اندازه‌ای که باشد، همیشه به اتاق جذابیت و مکانی برای خیره شدن چشم‌ها می‌دهد. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی برای دیوار گالری گفته شده است. با ما همراه باشید.

چیدمان دیوار گالری

تعدای آینه به دیوار گالری اضافه کنید

آینه‌ها می‌توانند به بزرگ‌تر شدن فضا کمک کنند. تعدادی آینه به دیوار گالری بیفزایید و آن وقت می‌بینید که این کار یک اثر هنری به شما می‌دهد که با نور تغییر می‌کند.

طرح‌های سیاه و سفید

مجموعه تصاویر سیاه و سفید مطمئنا احساسی را به دیوار می‌دهد که شیک و مدرن باشد. اما به هیچ وجه گزینه‌های گالری را محدود نمی‌کند.

دیوار گالری سیاه سفید

عکس‌های خانوادگی قدیمی

برخی از تصاویر خانوادگی قدیمی خود را به دیوار گالری اضافه کنید. مطمئنا به واسطه این عکس‌های قدیمی تعدادی داستان‌های مختلف به مکالمه‌ با دوستانتان اضافه خواهد شد.

دیوار گالری در خانه

مجموعه نقشه‌های قدیمی

اگر اهل سفر و مسافرت هستید برای تزیین دیوار اتاق خود از نقشه‌های قدیمی به جای تصاویر استفاده کنید. حتی می‌توانید از این نقشه‌ها به شیوه‌ای استفاده کنید تا مکان‌هایی را که در آن بوده‌اید علامت گذاری کنید!

طرح های رنگی رنگی

هرچه رنگ بیشتری به گالری اضافه کنید، جذابیت بیشتری به دیوار خود اضافه کرده‌اید. از به کار بردن رنگ‌هایی مانند زرد و صورتی نیز نترسید.

دیوار گالری رنگی

استفاده از فریم و قاب تنها

چه کسی می‌گوید که باید قاب‌ها را پر کنید؟ بگذارید آن‌ها با انتخاب چند الگوی جالب و لایه‌بندی گوشه‌ها، خودشان را همان طور روی دیوار نشان دهند.

ایجاد گالری روی قفسه ها

اگر تردید دارید که تعداد زیادی سوراخ را در درون دیوار خود به وجود آورید، یک قفسه قرار داده و تصاویر خود را روی آن‌ها ترتیب دهید.

گالری در خانه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “فضاهای پرت خانه را رها نکنید!” را بخوانید.

  • فائزه پیروی