برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۸۹ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل خود را به‌صورت حرفه‌ای شکل دهید، نباید ساعت‌ها را فراموش کنید.

ساعت‌ در دکوراسیون منزل

شاید باورتان نشود، اما ساعت‌ در دکوراسیون منزل یکی از عناصر دکوراتیو مهم است. ساعت بزرگی که به دیوار می‌زنید، جدا از این که زمان را به شما یادآوری می‌کند، یکی از اجزای دکوراسیون است و باید با سلیقه انتخاب شود. با مجله دلتا همراه باشید.

ساعت دیواری پازلی

ساعت پازلی از انتخاب‌های جالب و جذابی است که غالبا در خانه‌هایی با سبک مدرن دیده می‌شود. طراحی این ساعت‌ها بسیار جالب است. شما از تماشای این ساعت‌ها خسته نمی‌شوید. این ساعت‌ها نیز درست مانند ساعت‌های بسیار بزرگ دیواری، تنها یک ساعت نیستند. بلکه بخش قابل‌توجهی از دکوراسیون دیوارها را تشکیل می‌دهند.

ساعت‌ در دکوراسیون منزل

ساعت مدل روستیک

سبک روستیک از جمله سبک‌های محبوب امروزی است که در طراحی داخلی و چیدمان منزل کاربرد دارد. این سبک را بیشتر با نوع چوب‌های مخصوصی که در آن استفاده می‌شود، می‌شناسند. اگر دکوراسیون منزل شما سبک روستیک دارد، می‌توانید همین تم را برای ساعت نیز در نظر گرفته و آن را با دیگر بخش‌های دکور ست کنید. ساعت‌های مدل روستیک از یک صفحه چوبی ساده و بدون تزیینات تشکیل شده‌اند.

ساعت‌ در دکوراسیون منزل

انواع ساعت دیواری مدل فانتزی

اگر به دنبال داشتن یک دکوراسیون متفاوت و جذاب هستید، اضافه کردن چند فرم فانتزی به فضای منزل شما می‌تواند جالب باشد. مدل‌های فانتزی ساعت دارای فرم‌های بسیار متنوعی هستند. اصولا طراحی این مدل‌ها به گونه‌ای است که هیچ قاعده خاصی نمی‌پذیرد و به همین خاطر انواع بسیار مختلفی را می‌توانید از میان آن‌ها پیدا کنید.

ساعت دیواری مدل فانتزی

ساعت مدل تیپوگرافیک

طرح تیپوگرافیک به طرح‌هایی گفته می شود که در آن حروف و اعداد به چشم می‌خورند. طرح تیپوگرافیک را می‌توان در برخی از لوازم دکوری دید. ساعت نیز یکی از این لوازم است که طرح‌های تیپوگرافیک مختلفی برای تزیین آن به‌کار می‌رود. در این مدل ساعت، حروف و در بسیاری از اوقات، شماره‌های ساعت با فونت‌های غیرمعمول و خاصی طراحی و اجرا می‌شوند که به ساعت، فرم خاص و جدیدی می‌دهد. مدل تیپوگرافیک را می‌توانید با دکوراسیون مدرن خود ست کنید.

ساعت مدل تیپوگرافیک

ساعت مدل کلاسیک

ساعت‌های دیواری متعددی با طرح های متنوع کلاسیک وجود دارند که زیبایی و تجمل آن‌ها می‌تواند شکوه و جلوه خاصی به دکوراسیون شما بدهد. این ساعت‌ها که اغلب از جنس چوب و دارای کنده کاری‌های ظریف و زیبا هستند، با مبلمان کلاسیک شما ست بسیار مناسبی ایجاد خواهند کرد. نکات بیشتر در مورد سبک کلاسیک در دکوراسیون را در مطلب اتاق پذیرایی خود را به سبک کلاسیک دیزاین کنید بخوانید.

ساعت مدل کلاسیک

ساعت دیواری مدرن

یکی از ساعت‌ در دکوراسیون منزل ساعت مدرن است. دنیای ساعت‌های مدرن، بسیار متنوع و پر از گزینه‌های مختلف برای انتخاب است. به‌طور حتم ساعت‌های مدرن را می‌توان با سبک‌های مختلف دکوراسیون ست کرد. اما بهتر است این ساعت‌ها را در ترکیب با چیدمان مدرن، مینیمال یا تلفیقی به‌کار ببرید.

ساعت دیواری مدرن

انواع ساعت دیواری مدل مینیمال

ساعت‌های مینیمال با وجود سادگی از طرح های جذاب و نوینی برخوردار هستند که آن‌ها را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند. این ساعت‌ها بر خلاف بسیاری از مدل‌های قبلی، چارچوب ساده و بدون تزیینی دارند. ساعت‌های مینیمال در یک دکوراسیون به همین سبک، انتخاب فوق العاده‌ای خواهند بود و در ترکیب با عناصر مدرن نیز مناسب هستند.

ساعت دیواری مدل مینیمال

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباهی که اتاق پذیرایی را کوچک‌تر می‌کند را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون داخلی مدرن بهترین حالت دکوراسیون است که می‌توان برای خانه در نظر گرفت. در دکوراسیون داخلی مدرن ملزومات با نظم و ترتیب درکنار هم قرار گرفته و ظاهری زیبا به ما ارائه می‌دهند.

دکوراسیون داخلی مدرن در منزل

در خانه‌هایی که از دکوراسیون مدرن بهره می‌برند، معمولا وسایل تزیینی کمی به‌کار گرفته می‌شود و در صورت استفاده به‌صورت پراکنده قرار می‌گیرند. ایده های گوناگونی جهت رسیدن به دکوراسیون داخلی مدرن در منزل وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نمونه‌هایی از این ایده‌ها پرداخته‌ایم.

آشپزخانه به سبک مدرن

آشپرخانه‌ها در سبک و دکوراسیون مدرن با وسایل نمایشی و براق و رنگ‌های درخشنده با لبه‌های برش خورده به نمایش گذاشته می‌شوند. قوانین سادگی در این سبک شامل این است که کابینت‌ها دارای درهای ورقه‌ای هستند، اپن آشپزخانه دارای لبه ساده است و از مواد و ابزارهای شلوغ در آن استفاده نشده است.

آشپزخانه در دکوراسیون مدرن به این گونه است که باید کابینت‌های دردار را با کابینت‌هایی که مدل ساده دارند جایگزین کنید و کفپوش را چوب پنبه کنید و یا برای دیوارهای بین کابینت‌ها سرامیک‌های رنگی برگزینید. ایده‌های بیشتر در مورد آشپزخانه مدرن را در مطلب ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه بخوانید.

دکوراسیون داخلی مدرن در منزل

 

اتاق خواب با دکوراسیون مدرن

در اتاق خواب از یک تخت کوتاه استفاده کنید و دو پاتختی بگذارید و دو چراغ بر روی آن قرار دهید. برای تزیین آن نیز می‌توانید مجسمه بگذارید و یا روی دیوار نقاشی کنید. لوستر نصب کنید و کاغذ دیواری بکشید و قالیچه هم در اتاق بگذارید. همچنین می‌توانید یک میز آرایشی بگذارید با یک صندلی مدرن که باعث می‌شود اتاق زیبایی بیشتری داشته باشد. ایده‌های بیشتر در مورد اتاق خواب مدرن در مطلب با کاغذ دیواری اتاق خواب را شیک و مدرن کنید بخوانید.

دکوراسیون داخلی مدرن در منزل

اتاق پذیرایی مدرن

مکانی که بیانگر سلیقه و حس هنری صاحب خانه است اتاق پذیرایی است. برای مبلمان اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن می‌توان از مبل و کاناپه و یک میز در جلوی آن‌ها، میز ناهارخوری، دیوارهای رنگی، تلویزیون و وسایل دکوری دیگر استفاده کرد. برای مدرن نشان دادن اتاق پذیرایی می‌توان از چند شمع با رنگ‌های روشن استفاده کرد. توجه کنید بهتر است برای داشتن اتاق پذیرایی به سبک مدرن، مبل راحتی خریداری کنید. چرا که مبلمان کلاسیک و یا استیل برای این سبک مناسب نیستند. برای چیدمان پذیرایی مدرن مطلب دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن را بخوانید.

اتاق پذیرایی مدرن

اتاق ناهار خوری مدرن

اگر می‌خواهید حس خوبی در خانه مدرن خود داشته و از خوردن ناهار در کنار دوستان و خانواده خود نهایت لذت را ببرید، استفاده از میز ناهارخوری بزرگ شیشه‌ای با صندلی‌های زیبا در اتاق ناهارخوری دکوراسیون مدرن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای تزیین نیز می‌توانید در بالای میز ناهارخوری از چراغ‌های دکوری استفاده کنید و در اتاق از پرده‌های تزیینی هم استفاده کنید.

اتاق ناهار خوری مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه ساده و ارزان برای لوکس‌ شدن منزل را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

چیدمان و دکوراسیون پذیرایی می‌تواند با چالش‌های دشواری همراه باشد، خصوصا اگر نوری که این فضا دریافت می‌کند هم چندان زیاد نباشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

اگر دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل برای شما مهم است، می‌توانید نکاتی را که در این مطلب از مجله دلتا ذکر شده است مطالعه نمایید و در خصوص تغییراتی که می‌توانند نمای زیباتری در منزل شما ایجاد کنند تصمیم بگیرید.

استفاده از وسایل بزرگ و حجیم

این خطا یکی از بدترین اشتباهاتی است که می‌تواند دیزاین منزل شما را کاملا دلگیر و کوچک نشان دهد و جلوه‌ای شبیه یک سمساری یا فروشگاه مبلمان در سالن پذیرایی خانه شما ایجاد کند. پس بنابراین باید اندازه وسایل شما متناسب با اندازه اتاق باشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

مبلمان و اکسسوری‌های پر از خورده ریز و شلوغ

برای دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل لازم است از مبلمان و اکسسوری‌هایی استفاده کنید که نقش‌ها و طرح ساده و آرامی دارند. در نهایت اگر به یک اکسسوری خاص یا مبلمان با پارچه دارای طرح شلوغ علاقه‌مند هستید، می‌توانید به‌صورت محدود در بخشی از دیوار از چنین طراحی خاصی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

رنگ‌آمیزی چندین دیوار پذیرایی کوچک با رنگ‌های تیره و شاخص

شاید لازم به گفتن نیست که رنگ‌های تیره بر روی دیوار تا چه حد می‌توانند نمای دلگیر و بسته‌ای در یک نشیمن و پذیرایی کوچک ایجاد کنند. رنگ دیوارها در بسیاری از خانه‌ها بیش از رنگ سایر بخش‌های فضا می‌تواند بر روی جلوه کلی منزل تاثیر داشته باشد. اساسا بهتر است در یک پذیرایی کوچک از رنگ‌های تیره یا شاخص مثلا قرمز، بنفش، صورتی و … برای دیوارها استفاده نشود. مطالب بیشتر در مورد انتخاب رنگ منزل را در مطلب ۵ رنگی که باید در دکور خانه خود داشته باشید بخوانید.

انتخاب مبلمان اصلی با رنگ‌های تیره و شاخص

رنگ‌های تیره در مبلمان اصلی باعث غلبه تیرگی، بسته به چشم رسیدن و دلگیر شدن فضای یک پذیرایی و نشیمن کوچک می‌شود. برای تجسم بهتر چنین فضایی می‌توانید تصور کنید یک صفحه کاغذ روشن با لکه‌های بزرگ تیره رنگ به چه شکلی در می‌آید. هرقدر هم به این صفحه رنگ‌های روشن در ابعاد کوچک و متوسط اضافه کنید، باز هم نمای تیره و البته شلوغ خود را حفظ می‌کند.

مبلمان اصلی با رنگ‌های تیره و شاخص

انتخاب پرده‌های تیره و سنگین با پوشش زیاد نور برای پنجره‌ها

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل بیشتر و پیشتر از هر چیز برای دلباز و بزرگ به‌نظر رسیدن، نیازمند نور مناسب است. پرده‌های بزرگ و تیره علاوه بر اینکه جلوه دلگیری در فضای پذیرایی ایجاد می‌کنند، ورود نور به فضا را نیز محدود می‌کنند.

در هنگام دکوراسیون یک پذیرایی کوچک به ایجاد تغییر و یک چشم انداز بسیار شاخص با پرده فکر نکنید. پرده‌های حریر ساده یا دارای طرح‌های روشن و خلوت می‌توانند بهترین گزینه‌های انتخاب پرده در یک نشیمن کوچک باشند.

انتخاب پرده‌های تیره و سنگین

پوشش بخش عمده‌ای از کف زمین با فرش‌های تیره

فرش و اصولا هر نوع کفپوش تیره برای پذیرایی‌های کوچک، می‌تواند فضای خانه را بسیار گرفته کند. همچنین آن را کوچک‌تر از آنچه که هست به نمایش بگذارد.

این مشکل زمانی بیشتر شده و خود را به بدترین نحو نشان می‌دهد که فرش‌ها بخش عمده‌ای از فضای پذیرایی را پوشانده و در فاصله اندک یا بدون فاصله از دیوارها چیدمان شوند. جلوه کلی کف منزل نمای شلوغ و تیره رنگی است که همه بخش‌های دکوراسیون را تحت الشعاع خود قرار داده و پذیرایی کوچک‌تر و بسیار دلگیر به‌نظر می‌رسد.

پوشش زمین با فرش‌های تیره

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون دیوار تلویزیون را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون اطراف تلویزیون از آن جهت که جزو نقاط کانونی و اثرگذار است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون

برای تزیین فضای دکوراسیون اطراف تلویزیون ایده‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون می‌پردازیم.

تابلوهای مورد علاقه شما روی دیوار

اگر تلویزیون شما از جمله تلویزیون‌های دیواری است، می‌توانید از ایده گالری دیواری استفاده کنید. شما برای زیباتر کردن دکوراسیون اطراف تلویزیون، می‌توانید از قفسه و شلف نیز استفاده کنید. تابلوهای خانوادگی ‌و تابلوهای نقاشی خود، یا اقلام دکوری مثل مجسمه و غیره را روی این قفسه‌ها قرار دهید. اگر قصد ایجاد گالری دیواری دارید بهتر است پس زمینه دیوارتان را سفید کنید. در هر صورت، ایجاد نمایشگاهی از تابلوهای مورد علاقه شما کنار تلویزیون، بسیار خوب و جذاب است.

ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون

 نصب چراغ های تزیینی روی دیوار

اگر به دنبال ایجاد فضایی شیک و مدرن در فضای اطراف تلویزیون خود هستید، می‌توانید از لامپ‌های دیواری نیز استفاده کنید. این لامپ‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار موجود است و هر شخص ‌با توجه به سلیقه و ویژگی‌های دکوراسیون خانه خود، می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. چراغ‌هایی ریسه مانند نیز، ایده‌های خوبی برای قرار گرفتن در قسمت اطراف میز تلویزیون شما هستند.

ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون

ایجاد حال و هوای قدیمی در‌فضای اطراف تلویزیون

یکی از ایده‌های جالبی که برای دکوراسیون اطرا‌ف تلویزیون می‌توانید از‌ آن بهره ببرید، استفاده از عناصر قدیمی است. به‌کارگیری میز تلویزیونی با شرح و سبک چوب قدیمی و قرار دادن دکوری‌ها و مجسمه‌های ‌چوبی روی آن و یا قرار دادن تابلوهای قدیمی و اقلام تزیینی که به نوعی نمایانگر گذشته است این ایده را کامل می‌کند. در این صورت، حس و حال خانه شما بسیار عوض شده و سبک روستیک در خانه شما ایجاد می‌شود.

حال و هوای قدیمی در‌فضای اطراف تلویزیون

استفاده از شمع و گل برای دکوراسیون اطراف تلویزیون

یکی از ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون اینکه از تعدادی شمع و جاشمعی جذاب در کنار گل‌های طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک قفسه روی دیوار، تعدادی شمع و گل در کنار هم قرار داده و فضا را جذاب کنید. ایده‌های استفاده از شمع در دکوراسیون را در مطلب با شمع آرایی دکور منزل خود را رویایی کنید بخوانید.

استفاده از شمع و گل

 استفاده از باکس‌های دیواری و کمد دیواری

دیوارهای اطراف میز تلویزیون معمولا بی‌استفاده هستند. از این رو می‌توانید باکس‌های دیواری را روی آن‌ها اجرا کنید تا علاوه بر صرفه‌جویی در فضا و استفاده از فضای اضافه، نمای خالی و زشت دکوراسیون اطراف تلویزیون در ذوق نزند. اگر دیوار اطراف میز تلویزیون شما نسبتا بزرگ است، به جای باکس دیواری از کمد دیواری استفاده کنید. یک کمد دیواری اضافه می‌تواند کمک بسیار زیادی در ایجاد نظم و ترتیب در خانه شما کند. اگر از این ایده استفاده کردید، سعی کنید آن را کمی متفاوت و زیبا کنید تا از لحاظ زیبایی در سطح پایینی قرار نداشته باشد.

 استفاده از باکس‌های دیواری و کمد دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه ساده و ارزان برای لوکس‌ شدن منزل را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

یکی از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار در خانه‌های ساده، شیک و لاکچری استفاده درست از رنگ‌ها است که نباید از هر رنگی در فضا استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی لوکس و شیک

خانه لوکس خانه‌ای است که حداکثر استانداردهای یک دکوراسیون شیک در آن رعایت شود. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی ویژگی‌های دکوراسیون داخلی لوکس و شیک می‌پردازیم.

اضافه کردن پوشش های چوبی در دکوراسیون

دیوارهای خانه را رنگ‌آمیزی کنید، عناصر تازه‌ای به دکوراسیون اضافه کنید و هر عمل دیگری که می‌تواند فضای خوشایندتری برای شما ایجاد نماید را انجام دهید. یکی از کارهایی که پیشنهاد می‌کنیم آن را عملی کنید، استفاده از چوب است. چوب یکی از مصالح جدانشدنی از دکوراسیون‌های لوکس است و از این جهت اگر می‌خواهید خانه‌ای لوکس و درخور تحسین داشته باشید، حتما آن را به‌کار ببرید.

دکوراسیون داخلی لوکس و شیک

رنگ کردن درب‌های خانه

هرچه درب‌های خانه شما شیک‌تر و خلاقانه‌تر باشد، کسانی که آن را می‌بینند شما را بیشتر تحسین خواهند کرد. انتخاب رنگ درب‌ها یک امر کاملا سلیقه‌ای است اما معمولا از سه رنگ سیاه، سفید و قهوه‌ای برای رنگ درب استفاده می‌شود. رنگ‌های مختلف زیبایی‌شناسی‌های گوناگونی دارند و هر رنگ مناسب شرایط مخصوص خود است. بنابراین قاعده این سه رنگ یک قاعده کلی نیست.

دکوراسیون داخلی لوکس و شیک

توجه به دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها

آشپزخانه، همیشه جزو قسمت‌هایی بوده است که در دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی گذاشته و طراحی دکوراسیون آن می‌تواند بسیار سخت و چالش برانگیز باشد. هر آشپزخانه، دارای قسمت‌های مختلفی است. در این بین، این کابینت‌ها هستند که نقش تعیین کننده‌ای در نمای کلی آشپزخانه می‌گذارند.

در نتیجه، توجه به شکل و ظاهر آن می‌تواند کمک زیادی به داشتن آشپزخانه و در نهایت خانه‌ای لوکس به شما کند.

توجه به دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها

توجه به ملزومات قدیمی و استفاده از وسایل جدید

ترکیب کردن قطعات قدیمی‌تر با دکورهای جدید یک راه سرگرم کننده برای اضافه کردن پیچیدگی و شخصیت در خانه شما است. این کار همیشه یکی از کارهای جذاب و چالش برانگیز در طراحی دکوراسیون یک خانه لوکس به‌شمار می‌رود.

خانه لوکس خانه‌ای است که سبک سنتی و مدرن را در کنار یکدیگر به‌گونه‌ای در معرض نمایش قرار دهد که زیبایی این ترکیب، قدمت ملزومات قدیمی را بپوشاند. استفاده از یادگاری‌های قدیمی مثل ساعت، ظروف، تابلوهای دیواری و رومیزی، کتاب‌های قدیمی، اکسسوری‌های عتیقه و غیره در این زمینه پیشنهاد می‌شود. برای اینکه دکور خانه خود را مجلل کنید مطلب چگونه دکور خانه را شیک و مجلل کنیم؟ را بخوانید.

توجه به ملزومات قدیمی

از رنگ‌های جذاب برای دیوارها استفاده کنید

برای دکوراسیون داخلی لوکس و شیک به رنگ دیوارهای خانه خود اهمیت ویژه بدهید. رنگ دیوارها در خانه باید به شما احساس خوب بدهد و شما را خسته نکند. بهترین رنگ برای افراد مختلف می‌تواند گوناگون باشد. برای مثال به فردی که رنگ‌های فانتزی را می‌پسندد، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های پرجنب و جوش استفاده کند. در مقابل برای افرادی که دیگر فضاهای رسمی را ترجیح می‌دهند، رنگ‌های خاکستری، طوسی و سفید بهترین انتخاب‌ها به‌شمار می‌آیند.

رنگ‌ های جذاب برای دیوارها

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رنگی که باید در دکور خانه خود داشته باشید را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

افزودن رنگ به ترکیب رنگی خانه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون بدون اعمال تغییرات پرهزینه و سنگین است.

بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل

با افزودن بعضی از این رنگ‌ها به خانه می‌توانید دکور منزل خود را تغییر دهید. ممکن است تغییر رنگ در دکوراسیون منزل شما  از قبل برنامه‌ریزی نشده باشد و ناگهان رخ دهد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل پرداخته می‌شود.

رنگ سیاه

مهم نیست که سبک دکوراسیون شما چیست، می‌توانید نقاط سیاه رنگ را به آن اضافه کنید. سیاه بیشتر در سبک‌های تزیینی و کاملا مدرن کاربرد دارد و در خانه‌های قدیمی خنثی دیده می‌شود. راز تزیین خانه با رنگ سیاه در درخشش یا ترکیبی است که شما انتخاب می‌کنید. در یک خانه معمولی رنگ سیاه می‌تواند برای کابینت‌ها، مبلمان و حتی درها استفاده شود. با نورپردازی مناسب سیاه را می‌توان برای دیوار و اتاق غذاخوری هم انتخاب کرد.

بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل

سبز متمایل به آبی از بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل

آیا در خانه خود اتاقی به رنگ سبز مایل به آبی دارید؟ سبز مایل به آبی محبوبیت زیادی دارد. زیبایی این رنگ در دکوراسیون در آن است که رنگ آبی قدرتمندی در لایه زیرین خود دارد و در عین حال به دلیل سبزی بیشتر احساس گرما و صمیمت را منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید رنگ آبی یا سبز دیوار را تغییر دهید رنگ سبز مایل به آبی بهترین گزینه خواهد بود.

سبز متمایل به آبی

رنگ خاکستری

در میان گزینه‌های مختلفی که در رنگ خاکستری وجود دارد، از خاکستری مایل به آبی گرفته تا بژ گرم را دربرمی‌گیرد، می‌توانید رنگی متناسب با دکور کنونی خود را انتخاب کنید. تمام ترکیب‌های رنگ خاکستری به زیبایی در اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری جلوه می‌کنند. اما خاکستری بیشتر در آشپزخانه و حمام محبوبیت دارد. آشپزخانه سفید هنوز هم ارجحیت دارید اما با رنگ‌های دیگر ترکیب شده است.

رنگ خاکستری

از داشتن رنگ خنثی مطمئن شوید

یکی از بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل رنگ خنثی است. در صورتی که پالت رنگ خانه شما مقدار زیادی رنگ خنثی داشته باشد، حتی ممکن است بر اساس یک رنگ خنثی باشد. رنگ خنثی اگر به درستی انتخاب شود آرامش‌بخش و پذیرا خواهد بود. اگر به نظرتان دیوارهای خنثی مشکل دارند بهتر است رنگ دیگری بزنید. احتمالا بژ برای دکورتان عالی است اما باید با همه چیز هماهنگ شود. در مورد ایده‌های جدید پذیرا باشید.یک رنگ روشن می‌تواند پالت رنگی شما را به‌طور کلی تغییر دهد. نکات بیشتر در مورد انتخاب رنگ منزل را در مطلب انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه بخوانید.

رنگ خنثی در دکوراسیون

افزودن رنگ برجسته

شاید خانه شما به رنگی برجسته و پرنقش نیاز داشته باشد. حتی دقیق‌ترین طرح‌های تزیینی نیز به هیجان و انرژی رنگ تند نیاز دارند. این راز رسیدن به تعادل در خانه است. ممکن است زیاد به آویزان کردن وسایل تزیینی علاقه نداشته باشید اما می‌توانید از رنگ‌های روشن بر روی بالش‌ها یا کاناپه استفاده کنید. حتی کمترین ترکیبات رنگ متمایز می‌تواند فضای کسالت بار اتاق را تغییر دهد.

رنگ برجسته در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند بی‌نظیر برای تزیین آشپزخانه شما را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

مهم‌ترین موضوع در تزیین آشپزخانه، استفاده خلاقانه از تمامی فضاهای موجود است. پس پیش از هر اقدامی، برای تزیین آشپزخانه خود، با دقت به فضای آن توجه کنید.

ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه

در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه آشنا کنیم. بدون آن که متوجه باشیم، در طول روز ممکن است ساعات زیادی را در آشپزخانه صرف کنیم، پس بهتر است که از فضای آن لذت ببریم.

تزیین آشپزخانه به وسیله مجسمه دکوری یا مدرن

مجسمه‌ها یکی از گزینه‌های جذاب برای اپن آشپزخانه هستند. با افزودن برخی از وسایل جذاب دکوراسیون داخلی همچون مجسمه‌ها می‌توانید زیبایی دو چندانی به آشپزخانه خود بدهید. انتخاب مجسمه جذاب یکی از ساده‌ترین راه‌ها در نحوه تزیین آشپزخانه است.

ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه

در تزیین آشپزخانه اشیای ساده را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین موضوعات در نحوه تزیین آشپزخانه توجه به ساده‌ترین وسیله‌های موجود در فضای آن است. یک سبد میوه تازه، خود می‌تواند یک المان جذاب دکوری باشد. ضمنا شما می‌توانید با یک چیدمان زیبا از ظروف ادویه در بخشی از آشپزخانه، یک منظره جذاب درست کنید. استفاده از شلف‌های دکوری نیز می‌تواند علاوه بر افزودن به فضای آشپزخانه شما، محل قرار گرفتن زیباترین ظروف نیز باشد.

استفاده از گیاهان رونده

برخی از پیچک‌ها می‌توانند به خوبی در محیط آپارتمان رشد کنند و اگر آشپزخانه شما نورگیر مناسبی دارد حتما به شما توصیه می‌کنیم از این گیاهان استفاده کنید.

ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از پارچه‌های رنگی

یکی از ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه استفاده از پارچه های رنگی است. پارچه‌های رنگی می‌توانند یک رومیزی خیلی جذاب یا یک پرده آشپزخانه زیبا باشند. این پارچه‌های جذاب که معمولا فرمی چهارخانه دارند، بسیار خوش آب و رنگ بوده و ضمنا قیمت کمی هم دارند. مدل‌های بیشتر برای پرده آشپزخانه را در مطلب زیباترین مدل‌های پرده آشپزخانه برای خانه شما ببینید.

استفاده از پارچه‌های رنگی

 صندلی اپن

اگر آشپزخانه اپن دارید حتما و حداقل با استفاده از دو صندلی اپن، یک فضای جدید و خودمانی برای صرف غذا ایجاد کنید.

 صندلی اپن

استفاده از شلف دکوری و تزیینی

در صورتی که از کمبود کابینت و محدویت فضا رنج می‌برید، می‌توانید از شلف‌های دیواری استفاده کنید. ضمنا انواع شلف‌های دکوری نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید زیباترین ظروف خود را در جایی کاملا امن قرار دهید. شلف های دکوری ضمنا بهترین محل برای قرار دادن وسایل دکوری و همچنین گلدان‌های کوچک و جذاب است.

استفاده از شلف دکوری و تزیینی

توجه به هماهنگی در نحوه تزیین آشپزخانه

یکی از ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه اینکه از سبک طراحی داخلی خانه خود پیروی کنید و آشپزخانه خود را به‌گونه‌ای دکور کنید که در هماهنگی کامل با سایر اجزای دکوری خانه باشد. برای آنکه بتوانید یک خانه زیبا داشته باشید، حتما در نحوه تزیین آشپزخانه دقت کرده و اجازه دهید تمامی خانه شما فضایی دلپذیر و جذاب داشته باشد.

هارمونی در نحوه تزیین آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب از قرمز یلدا تا قرمز کریسمس در دکور خانه شما را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

رعایت برخی نکات اساسی می‌تواند نقش مهمی در داشتن دکوراسیون منزل شما ایفا کند و حال و هوای تازه‌ای را به منزل شما ببخشد بدون آنکه نیاز به صرف هزینه‌های زیاد باشد.

وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل

ما می‌توانیم دکوراسیون منزل خود را به‌گونه‌ای سر و سامان دهیم که ضامن سلامتی خود و خانواده ما باشد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم ضمن معرفی وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل بتوانیم با این ایده‌ها به خانه شما تندرستی و سلامتی هدیه بدهیم.

پرورش گل و گیاه خانگی

نگهداری و پرورش گل و گیاه خانگی در منزل می‌تواند به سلامتی و روحیه اعضای خانواده کمک کند. گل و گیاه خانگی هوای موجود در خانه شما را تصفیه می‌کند و با آلودگی هوای فضای خانه مبارزه خواهد کرد. از این گیاهان می‌توان هم برای تزیین دکوراسیون منزل و هم برای تصفیه هوای خانه خود استفاده کرد. این گیاهان به سلامتی خانواده شما کمک می‌کنند. برای آشنایی با گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می‌کنند، مطلب گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند را بخوانید.

وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل

تشک‌های ارگانیک

تشک‌های معمولی منبع زیادی از مواد شیمیایی مضر هستند. این تشک‌ها در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از مواد بسیار سمی ضد اشتعال‌زا تشکیل می‌شوند. بنابراین اگر نگران سلامتی خود هستید و می‌خواهید یک خواب سالم را تجربه کنید تشک ارگانیک گزینه مناسبی است. این تشک‌های طبیعی فاقد هرگونه موا شیمیایی مضر هستند و برای بدن حساسیت به همراه نمی‌آورند و کاملا زیست تخریب پذیر هستند.

وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل

استفاده از دستگاه‌های بخور و رطوبت‌ساز در هنگام خواب

یکی دیگر از وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل که می‌تواند به استانداردهای سالم بودن و تندرستی بخشیدن خانه شما کمک کند استفاده از دستگاه‌های مرطوب ساز یا همان بخور است. دستگاه‌های بخور نه تنها هوای داخلی منزل شما را تهویه می‌کند بلکه می‌توانید با آن‌ها خواب خوبی را هم تجربه کنید.

لامپ نمک هیمالیا

این لامپ یک جسم جامد از نمک است که با گرم شدن آن می‌تواند برای خانواده شما مزایای سلامتی به همراه داشته باشد. لامپ نمک هیمالیا علاوه بر دادن انرژی مثبت و تغییر خلق و خوی ساکنین خانه با منفی کردن یون‌های مثبت ساطع شده از دستگاه‌های الکترونیکی نظیر تلویزیون، کامپیوتر و گوشی همراه به متعادل سازی تابش الکترومغناطیسی در خانه کمک می‌کند. نکات بیشتر در مورد سنگ نمک را در مطلب ۶ نکته برای استفاده از سنگ نمک در دکوراسیون بخوانید.

لامپ نمک هیمالیا

استفاده از رنگ‌های روشن در خانه

قبل از اینکه به سادگی از رنگ‌های روشن بگذرید و از به‌کار رفتن آ‌ن‌ها در دکوراسیون منزل خود صرف نظر کنید به این نکته توجه کنید که تحقیقات نشان داده‌اند انتخاب رنگ دیوار، رنگ فرش و پرده‌های منزل به شدت بر خلق و خوی شما می‌تواند تاثیر بگذارد. بنابراین با استفاده از رنگ‌های روشن و به‌کاربردن آن‌ها در دکوراسیون منزل خود به سلامت روحی و روانی خانواده خود کمک کنید.

استفاده از رنگ‌ های روشن در خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند بی‌نظیر برای تزیین آشپزخانه شما را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

رنگ قرمز جزو دسته رنگ‌های گرم است که می‌تواند در هر قسمت از دکوراسیون خانه شما جادو کند. با ما همراه شوید تا با ترکیب رنگ‌های قرمز برای شب یلدا و کریسمس آشنا شوید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون

در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به شما بگوییم که ما همه این زیبایی‌ها را در کنار هم داریم و می‌توانیم آن‌ها را بهانه‌ای برای شاد زندگی کردن خود قرار دهیم. از بین همه مواردی که گفتیم، یلدا و کریسمس با فاصله چند روز از هم اتفاق می‌افتند. بنابراین تم رنگ قرمز در دکوراسیون را به‌عنوان فصل مشترک تزیینات و دکورهای خاص این دو انتخاب کردیم.

ترکیب رنگی مناسب برای قرمز

رنگ قرمز که از سنگ لعل گرفته شده، به‌عنوان رنگی گرانبها و قیمتی یاد می‌شود. در ادامه این مطلب با چهار ترکیب مختلف از این تم رنگ قرمز آشنا می‌شوید.

تم رنگ قرمز برای شب یلدا

رنگ‌هایی که تنالیته‌هایی از رنگ‌های شعله آتش هستند، بیشتر برای کامل کردن ترکیب رنگی فضا و عمق بخشیدن به آن مورد استفاده هستند. از این رنگ‌ها می‌توانید برای رنگ موکت کف، رنگ میز ناهارخوری یا در کابینت استفاده کنید. در تصویر زیر رنگ قرمز اصلی برای دیوارها به‌کار رفته و رنگ‌های دیگر برای مبلمان و قاب تزیینی استفاده شده‌اند. نکات بیشتر برای دکور شب یلدا را در مطلب با دکوراسیونی خاص به استقبال یلدا بروید بخوانید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون

ترکیب رنگ قرمز با فیروزه‌ای برای شب یلدا

رنگ فیروزه‌ای برای همه ما آشنا است. این رنگ ترکیب فوق‌العاده‌ای را به‌وجود می‌آورد که می‌تواند برای پارچه مبل‌ها، پرده و حتی به صورت محدودتر برای چراغ‌های دکوری و ظروف استفاده شود. در تصویر زیر می‌توانید انواع استفاده‌ از این رنگ را مشاهده کنید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون

تنالیته رنگ قرمز برای تزیینات شب یلدا

این ترکیب رنگی زیبا پیشنهاد من به شما برای یلدایی خاص و متفاوت است. شاید بهتر باشد برای تزیینات یلدای خود کمی خلاقیت به خرج دهیم و سفره‌ای متفاوت بچینیم. آبی فیروزه‌ای باعث می‌شود در عین مدرن بودن، تم سنتی و قدیمی یلدا نیز حفظ شود. گل‌ها را برای میز شام خود فراموش نکنید. نکات بیشتر در مورد کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون را در مطلب ترفندهای کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون بخوانید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون

تم رنگ قرمز برای کریسمس

ترکیب رنگی قرمز، سبز و قهوه‌ای که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، برای اولین بار در کاخ‌های خانواده سلطنتی انگلستان به‌کار برده شد اما امروزه می‌توان به‌عنوان یک تم سنتی و با وسایل و مبلمان قدیمی از آن استفاده نمود.

تزیینات منزل برای کریسمس

تم قرمز در دکوراسیون

  • رنگ صورتی قهوه‌ای و سبز

​این دو رنگ در ترکیب با تم رنگ قرمز در دکوراسیون برای لوکس‌تر کردن فضا به‌کار می‌روند. شما می‌توانید از آن در انتخاب پارچه مبلمان استفاده کنید. اگر مبلمان تیره‌تر باشد لاکچری بودن فضا بیشتر می‌شود. در تزیینات کریسمس این رنگ با درخت کریسمس تکمیل می‌شود.

  • رنگ فیروزه‌ای و سبز

​این دو رنگ برای همنشینی با تم رنگ قرمز آکادمی، بهتر است به‌عنوان فرش یا کف مورد استفاده قرار گیرند. البته در این مورد مبلمان چوبی را هم فراموش نکنید زیرا به زیبایی فضای شما کمک شایانی خواهد کرد. معمولا این دو رنگ به‌صورت محدود استفاده می‌شوند اما کامل کننده دکوراسیون شما با تم رنگ قرمز خواهند بود.

چیدمان زیبای اتاق نشیمن

تم قرمز در تزیینات کریسمس

در تزیینات کریسمس، رنگ‌های قهوه ای و سبز بیشتر دیده می‌شوند. تنالیته رنگی قرمز، قهوه‌ای و سبز بهترین و مناسب‌ترین ترکیب رنگی برای این جشن هستند. پارچه‌های چهارخونه سبز و قرمز حس آرامش‌بخشی را به فضای شما می‌دهند. برای رنگ قهوه‌ای هم وسایل چوبی را فراموش نکنید.

تم قرمز در تزیینات کریسمس

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ نکته مهم در چیدمان خانه های بدون پنجره را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

افرادی که خانه آن‌ها فاقد پنجره و منبع نور خوبی است، با مطالعه این مطلب می‌توانند راهکارهای جالبی را در راستای مقابله با این مشکل در نظر داشته باشند.

چیدمان خانه های بدون پنجره

دکوراسیون فضای بدون پنجره و طراحی دکوراسیون اتاق بدون نور از مشکلات بسیاری از افراد است. در این مطلب از مجله دلتا به نحوه چیدمان خانه های بدون پنجره پرداخته‌ایم.

لامپ و روشنایی، مهم ترین اهرم در دکوراسیون فضای بدون پنجره

خانه های بدون پنجره، معمولا از نور و روشنایی نسبتا ضعیفی برخوردار هستند. بنابراین تاثیر لامپ و روشنایی در آن‌ها بیش از پیش احساس می شود. سعی کنید از لامپ‌های ترکیبی استفاده کنید. به‌گونه‌ای که ترکیبی از رنگ‌هایی مثل زرد و سفید باشد. بدین منظور، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از لوسترهایی که قابلیت به‌کارگیری چندین لامپ در آن‌ها فراهم است، استفاده کنید.

همچنین، آباژور و چراغ‌های رومیزی گزینه‌های دیگری هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند بتوانید نور را در گوشه‌های دنج خانه که نمی‌توان لوستر یا لامپ‌های سقفی را در آن‌ها نصب نمود، به ارمغان بیاورید. به یاد داشته باشید. برای دیدن آباژورهای جذاب به مطلب شیک‌ترین آباژورهای مدرن در دکوراسیون منزل شما سر بزنید.

چیدمان خانه های بدون پنجره

آینه و نحوه صحیح قرار دادن آن‌ها

آینه‌ها از جمله ملزوماتی هستند که در چیدمان خانه‌های بدون پنجره و فضاهایی که نور در آن‌ها کمتر دیده می‌شود، می‌تواند به کمک صاحبان خانه آمده و برای آن‌ها فضای بهتری را به‌وجود آورد. این عناصر، نور را بازتاب کرده و به همین دلیل می‌توانند فضا را روشن‌تر آن چیزی که هست نشان دهند. آینه‌ها در اشکال گوناگون می‌تواند در خانه مورد استفاده قرار بگیرد. برای دیدن آینه‌های جذاب در چیدمان منزل به مطلب ۶ آینه پرطرفدار در چیدمان منزل سر بزنید.

چیدمان خانه های بدون پنجره

رنگ‌های روشن را فراموش نکنید

ترکیب‌های رنگی مختلفی برای دکوراسیون وجود دارد که ما از میان این ترکیب‌ها، آن دسته ترکیب رنگ‌هایی که در آن‌ها از رنگ روشن بیش از سایر رنگ‌ها استفاده شده است را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که رنگ‌های روشن در چیدمان خانه های بدون پنجره باعث می‌شوند فضا بازتر و بزرگ‌تر دیده شده و جلوه روشن‌تری به خانه شما می‌دهند. به یاد داشته باشید در دکوراسیون اتاق بدون نور تا حد امکان از رنگ‌های تیره و ترکیب رنگ‌های متضاد دوری کنید.

رنگ‌ های روشن در چیدمان

ملزومات براق یک ایده خلاقانه برای چیدمان خانه های بدون پنجره

ملزومات براق و درخشنده، همان کاری را انجام می‌دهند که آینه‌ها در دکوراسیون اتاق بدون نور آن را انجام می‌دادند. این وسایل نور را بازتاب کرده و درخشش بیشتری در خانه شما ایجاد می‌کنند. ظروف شیشه‌ای و فلزهای براق بهترین انتخاب‌ها برای انجام این ایده هستند.

ملزومات براق یک ایده خلاقانه

 معجزه خطوط به کمک شما می‌آید

شاید یکی از اولین مواردی که در هنگام طراحی دکوراسیون فضای بدون پنجره می‌تواند کمک شما باشد، استفاده از هارمونی خطوط در دکوراسیون داخلی است. در یک خانه هرچقدر خطوط و اشکال به‌کار رفته صاف‌تر باشند، آن فضا بزرگ‌تر دیده می‌شود. شما می‌توانید در دکوراسیون اتاق بدون نور از مبلمانی با طرح خطوط ساده استفاده کنید. این مبلمان نه تنها ظاهر شیکی دارد، بلکه فضای شما را مرتب و منظم‌تر نشان می‌دهند.

معجزه خطوط به کمک شما می‌آید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این رنگ‌ها آرامش را به خانه خود دعوت کنید را بخوانید.

  • فائزه پیروی