برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۴۵ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کتابخانه  دیواری از آن عناصری هستند که چه کتابخوان باشید چه نه، برایتان جذاب  خواهد بود. اما معمولا هیچ خانه‌ای از قبل کتابخانه ندارد و لازم است  خودتان برای داشتن آن اقدام کنید. پس اگر قصد چنین کاری را دارید، حتما این  ایده‌ها را ببینید و الهام بگیرید.

کتابخانه طرح مدرن

آیا  در خانه فضای خالی اضافه دارید و نمی‌دانید از آن چه استفاده‌ای کنید؟ آن  را به یک کتابخانه‌ی دیواری تبدیل کنید. اگر شما از آن دسته از افرادی  هستید که دوست دارید در وقت اضافه خود مطالعه کنید و یا دوست دارید  کلکسیونی از کتاب داشته باشید، احتمالا باید چند کتاب یا مجله داشته باشید  که بخواهید در کتابخانه از آن‌ها نگهداری کنید. اگر کتابخانه‌های طرح سنتی  را دوست ندارید، می‌توانید یک کتابخانه طرح مدرن و ساده انتخاب کنید. ما  چند نمونه عالی برای شما پیدا کردیم تا در مجله دلتا به آن‌ها نگاهی بیندازید.

کتابخانه دیواری مدرن

کتابخانه طرح مدرن

این  اتاق با کتابخانه طرح مدرن دیواری کار شده در داخل چطور است؟ به نظر  می‌رسد که خیلی دقیق و زیبا داخل دیوار فضا‌های خالی ایجاد شده است. همچنین  ترکیب رنگی سفید و خاکستری تیره در طراحی بسیار زیباست. چهره‌ای مدرن و  معاصر دارد.

ترکیب پلکان و کتابخانه

کتاب

جای  اضافه برای ساخت کتابخانه دیواری ندارید؟ خب جای نگرانی نیست. هنوز هم  راهی هست که بتوانید کتاب هایتان را در جای مناسبی قرار دهید. برای مثلا به  این طراحی نگاه کنید. ترکیبی از پلکان با کتابخانه. استفاده‌ی بهینه از  فضا همراه با دکوراسیون مدرن و زیبا.

کتابخانه دیواری با طرح هندسی

اتاق کار

اگر  مجموعه کتاب بزرگی دارید، قطعا به چیزی بزرگتر از زیرپله نیاز خواهید  داشت. به این کتابخانه طرح مدرن دیواری نگاه کنید. این کتابخانه به طور  کامل یک دیوار را می‌پوشاند و طرح هندسی خلاقانه‌ای دارد، البته همچنان ساده و مینیمال است.

کتابخانه در اتاق خواب

شلف دیواری

اگر  از کتاب خواندن قبل از خواب لذت می‌برید، پس حتما دوست دارید همه‌ی  کتاب‌های مورد علاقه‌تان در اتاق خوابتان باشد تا به راحتی به آن‌ها دسترسی  داشته باشید. لازم نیست که یک دیوار کاملا خالی را برای طراحی کتابخانه  دیواری انتخاب کنید. می‌توانید کتابخانه را با پنجره ترکیب کنید و یک نمای  زیبا را شکل دهید.

ترکیب دفتر کار خانگی و کتابخانه

کتابخانه

کتابخانه  طرح مدرن دیواری، یکی از ضروریات دفتر کار خانگی محسوب می‌شود. در این  تصویر می‌توانید یک نمونه‌ی عالی از آن را ببینید. طراحی عمودی و بسیار  مینیمال، جزئیات جالبی به این اتاق اضافه کرده است.

کتابخانه در دیوار اتاق نشیمن

کتابخانه دیواری

البته  که در ساخت خانه‌های معمولی، محل به خصوصی برای کتابخانه طرح مدرن درنظر  گرفته نمی‌شود. اما کتابخانه دیواری می‌تواند به سادگی بخشی از دکوراسیون  خانه باشد.

دکور و کتابخانه

کتابخانه طرح مدرن

کتابخانه  دیواری، با اشغال حداقل فضا می‌توانند محل مناسبی برای نگهداری کتاب‌ها و  همچنین به نمایش گذاشتن لوازم دکوراتیو خانه باشند. این طراحی را می‌توانید  در اتاق خواب، اتاق نشیمن، دفتر کار و اساسا هر فضای دیگری به کار بگیرید.

همچنین بخوانید:

چیدمان انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون 

روش‌های چیدمان منزل کوچک 

چند نکته برای گرما بخشیدن به دکور خانه 

رنگ زرشکی نمادی از قدرت در دکوراسیون 

نکاتی طلایی که برای انتخاب رنگ مبل باید در نظر بگیرید 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

شکوه  در سادگی است. البته سادگی به این معنی نیست که در هر اتاق فقط یک صندلی یا  یک میز بگذارید، بلکه باید طراحی دکوراسیون پذیرایی به‌ خوبی تحلیل‌ شده  باشد تا کمترین به‌هم‌ ریختگی را ایجاد کند.

طراحی دکوراسیون نشیمن

بیشتر  آدم‌ها درباره‌ی دکوراسیون پذیرایی و چیدمان فضای زندگی هیچ نمی‌دانند.  اگر جزءِ این دسته هستید، همراه ما باشید. در این مطلب از مجله دلتا توصیه‌هایی جذاب و کاربردی درباره‌ی طراحی دکوراسیون نشیمن برای‌تان گردآوری کرده‌ایم.

وسایلی از جنس‌های گوناگون را ترکیب کنید

طراحی دکوراسیون نشیمن

طراحی  دکوراسیون نشیمن مدرن در این زمینه اولویت را به چوب، پلاستیک و همچنین  ابزار با نمای چوب می‌دهد. استفاده از فلزات براق هم تاحدودی رایج است  به‌شرطی که با اشیائی که کمتر جلب‌توجه می‌کنند، ترکیب شوند. مثلا  می‌توانید آنها را با طرح‌هایی از چوب صنعتی، شیشه یا تزئینات چشمگیر ترکیب  کنید.

نورپردازی مناسب داشته باشید

نورپردازی

نورپردازی درست منشأ احساسات مثبت است. پس علاوه‌بر زیبایی باید با نورپردازی فضایی  راحت و آرامش‌بخش خلق کنید. هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی باعث می‌شود فضا  وسیع و آرامش‌بخش به نظر برسد؛ و این برای فضایی که زمان زیادی را در آن  می‌گذرانید عالی است.

دیوارها را هنرمندانه‌ بیارایید

تزیین دیوار

دکوراسیون  نقش مهمی در جلوه‌ی اتاق نشیمن یا پذیرایی دارد اما به‌شرطی که بدانید چه  باید بکنید. می‌توانید دیوارها را با کاغذدیواری‌های طرح‌دار، پوسترهایی در  قاب‌های پلاستیکی یا تابلوهای نقاشی‌ و خطاطی به‌شکلی تزئین کنید که  برآیندی از شخصیت‌تان باشد. همچنین به‌جای تابلوهای نقاشی می‌توانید بخشی  از دیوارها را خودتان رنگ بزنید یا با پوشش‌های جذاب بپوشانید. هنگام  آراستن دیوارها فراموش نکنید که آنچه انتخاب می‌کنید باید نشانه‌ی  شخصیت‌تان باشد و برای‌تان معنای خاصی داشته باشد.

بدون شومینه چیزی کم است

طراحی دکوراسیون نشیمن

حتی  اگر در ناحیه‌ای گرم زندگی می‌کنید، باید بدانید شومینه نه‌تنها در زیبایی  فضا تأثیر دارد، بلکه حس راحتی و آرامش را به آدم منتقل می‌کند. در طراحی  دکوراسیون نشیمن حتما نباید شومینه‌ای واقعی داشته باشید، نمای سوراخی در  دیوار با آجر‌های آنتیک اطرافش هم همان نتیجه را خلق می‌کند.

هنر شما نشانه‌ی شخصیت شماست

اتاق نشیمن

کوتاه  نیایید! این اتاق نشیمن شماست و شما تصمیم می‌گیرید چگونه آن را بیارایید.  دکوراسیون مدرن فرصت خوبی برای انتخاب‌های هنری مانند تابلوهای انتزاعی یا  پوسترهای پویا فراهم می‌کند.  اصل مهم گوناگونی است؛ می‌توانید در دامنه‌ی  وسیعی از طرح‌های سرزنده تا تابلوهای تک‌رنگ و نقش‌های مینیمال دست به  انتخاب بزنید. طرح‌ها و رنگ‌های موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید و آنها را  به‌شکلی اصولی بچینید.

زینت‌آلات رایج و مدرن در طراحی دکوراسیون پذیرایی

چیدمان نشیمن

گلدانی چشم‌نواز، شمع‌های  عطرآگین یا ظرف‌های سفالی هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند، همچنین با طراحی  کمینه‌گرا سازگار هستند. آنها را در قسمت‌های مختلف اتاق، به‌شکلی که با  وسایل و عناصر دیگر هماهنگ باشند، پخش کنید.

جذاب‌ترین اشیا معمولا توی چشم نیستند

دکوراسیون پذیرایی

به‌کارگیری  همه‌ی این قوانین در طراحی دکوراسیون نشیمن مؤثر است؛ به‌شرطی‌که فضای  موردنیازتان را اشغال نکند و مانع راحتی‌تان نشود. وسایل و اشیا به تعداد  زیاد باعث تنگی فضا می‌شود، به آدم احساس خفگی می‌دهد و راحتی و آسایش را  از محیط می‌گیرد شما باید عناصر را هوشمندانه به‌کار بگیرید. این‌گونه فضا  هوشمند و شکوهمند جلوه می‌کند. کوچک یا بزرگ فرقی نمی‌کند، دکوراسیون  پذیرایی و نشیمن باید به‌گونه‌ای باشد که راحت‌ترین و خوشایندترین محیط را  ایجاد کند. انتخاب‌تان طراحی مدرن باشد یا کلاسیک، هدف مشترک است؛ خلق فضایی که شایسته‌ی این باشد که بیشترین زمان را در آن سپری کنید.

همچنین بخوانید:

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد 

نکات کلیدی در نورپردازی نشیمن 

دکوری‌های ساده برای اتاق نشیمن 

چیدمان نشیمن با روش‌های آسان 

ایده‌های جذاب برای دیوار پشت تلویزیون 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

در  کنار مبلمان، همیشه یک میز عسلی کوچک قرار دارد که اغلب نادیده گرفته  می‌شود. میزعسلی می‌تواند یک بخش بسیار جالب دکوراسیون خانه شما باشد.

میز عسلی فانتزی

میز  عسلی مناسب برای مبلمان معمولا جزئی از چیدمان خانه است که خیلی به آن  توجهی نمی‌شود، اما بسیار کاربردی و مفید است. به انواع مدل میز عسلی  فانتزی در این مطلب از مجله دلتا نگاهی بیاندازید تا ببینید منظور ما چیست.

چگونه میز عسلی مناسب خانه‌ خود را انتخاب کنیم

میز عسلی فانتزی

میز  عسلی از جمله اقلامی است که در بخش‌های متفاوت مبلمان منزل به کار برده  می‌شود. در واقع این میزها بخش عمده‌ای از مبلمان را به خود اختصاص  می‌دهند. مبلمان بدون حضور این میزها چندان سودمند نخواهد بود. چرا که این  میزهای نقلی نه تنها زیبایی چشم‌نوازی در فضا به‌وجود می‌آورند؛ بلکه  پذیرایی و میزبانی را به مراتب دلچسب‌تر می‌کنند.

ویژگی یک میز عسلی چیست؟

میز عسلی مناسب

یک میز عسلی از جمله لوازمی است که مبلمان اتاق‌نشیمن یا پذیرایی را کامل می‌کند. یک میز جلو مبلی مناسب علاوه بر زیبایی، هویت  میزبان را نیز به معرض نمایش می‌گذارد. میز عسلی در رنگ‌های متفاوتی عرضه  می‌شود.  لازم نیست؛ قیمت میز عسلی را فاکتور قرار دهید. یک میز ارزان نیز  می‌تواند همان عسلی جدیدی باشد که مدت‌ها به دنبال آن بوده‌اید. میزهای  عسلی را براساس کاربرد و فضاهای متفاوت در خانه خود انتخاب کنید و از  تماشای آن‌ها لذت ببرید.

میز عسلی با استفاده از اشیای غیرمتعارف

ممکن‌است  شما هم ایده‌های زیادی جهت استفاده از اشیای متفاوت به عنوان جایگزینی  برای یک میز عسلی فانتزی داشته‌ باشید. ما نیز در اینجا به برخی از  جالب‌ترین ایده‌های موجود در این زمینه اشاره خواهیم‌کرد.

میز عسلی مدرن

اگر صندوقچه قدیمی در خانه دارید که شما را به روزگار گذشته می‌برد؛ این صندوق را به عنوان میز کنار تخت در ‌نظر بگیرید.

اگر از آخرین گشت‌وگذار خود در طبیعت تنه درختی را با خود به منزل آورده‌اید که سطح مقطع صافی دارد و روی زمین صاف می‌ایستد، میز عسلی چوبی خود را یافته‌اید.

کافی‌است یک شیشه برای سطح روی کنده سفارش دهید؛ میز شما در هیچ بازاری یافت نمی‌شود.

چند چمدان قدیمی در اندازه‌های مختلف که روی هم چیده شده‌اند نیز انتخاب جالبی هستند.

میز عسلی

در واقع هر شی یا وسیله‌ای که به ارتفاعی در حدود تخت یا مبلمان برسد و سطح صافی داشته‌باشد؛ یک میز عسلی مناسب است. تعدادی کتاب میز عسلی جذابی برای یک فرد دوست‌دار کتاب خواهد‌بود.

یک  گلدان یا سطل برعکس که طراحی زیبایی دارد نیز نقش میز عسلی را به خوبی  ایفا خواهدکرد. ایده‌ها و اشیای موجود در این زمینه فراوان است. شما باید  ایده خود را با اطمینان عملی کنید و از تماشای هنر و خلاقیت خود لذت ببرید.

میز عسلی فانتزی

هر  چه باشد؛ اینجا خانه شما است؛ شما تعیین می‌کنید که چه میزی مناسب استفاده  در خانه شما است. دست به‌کار شوید و ایده‌های کهنه خود را عملی کنید.

همچنین بخوانید:

مبل مخملی، درخششی در نشیمن خانه 

نکاتی طلایی که برای انتخاب رنگ مبل باید در نظر بگیرید 

اصول چیدمان مبل نیم دایره 

با کمترین هزینه جلو‌ه‌ای زیبا به مبل بدهید 

بهترین ترکیب‌های رنگی مبل برای نشیمن 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

امروزه  در بازار تنوع مدل ساعت دیواری مدرن و شیک بسیار زیاد است. بیشترین تنوع  ساعت‌های منزل مربوط به ساعت‌های دیواری بزرگ و کوچک مخصوص پذیرایی و نشیمن  است که شما باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل و البته سلیقه شخصی خود  آن‌ها را انتخاب کنید.

ساعت دیواری مدرن

همه  ما می‌دانیم که تزئین دیوار خانه یکی از بخش‌های مهم در دکوراسیون منزل به  حساب می‌آید و آن را با وسایل تزئینی زیبا که مناسب و هماهنگ با سبک  دکوراسیون منزل است، هماهنگ می‌کنیم. استفاده از ساعت دیواری مدرن و شیک  یکی از ناب‌ترین و متداول‌ترین ایده‌ها برای داشتن فضای منزل است. که در  این مطلب از مجله دلتا به آن می‌پردازیم

کدام ساعت برای منزل مناسب است

ساعت دیواری

قبل  از خرید ساعت دیواری به محل نصب آن توجه کنید و بدانید برای چه فضایی و  کدام دیوار قصد تهیه آن را دارید. اگر خانه شما سبک کلاسیک دارید حتما ساعت  دیواری انتخابی شما هم باید کلاسیک باشد تا با دکوراسیون شما هماهنگ شود.

ساعت دیجیتالی

برای  دیوار‌های باریک مانند ستون‌ها از ساعت‌های باریک کمک بگیرید و برای  دیوار‌های بزرگ به سراغ ساعت دیواری‌های بزرگ‌تر بروید و اگر ساعت انتخابی  شما کوچک است با کمک سایر اکسسوری‌ها اطراف آن را تزیین کنید تا بزرگتر  دیده شود. ساعت بر محلی مناسب نصب شود که صفحه داخلی آن قابل مشاهده باشد.  یکی از ترکیب‌های بی نظیر دیگر می‌تواند، ترکیب ساعت و آینه باشد، این ترکیب ویژه علاوه بر زیبایی تحسین سایرین را نیز بر می‌انگیزد.

ساعت دیواری مدرن کدام است؟

ساعت رو میزی

ساعت  قدیمی دارای شیشه‌های محدب و صفحه‌های کوچک بودند، اما ساعت دیواری‌های  مدرن دارای ابعاد بزرگ، بدون قاب و محافظ هستند. سبک ساعت دیواری مدرن  دارای آزادی عمل در طراحی است.

ساعت‌های  مدرن را می‌توان با سایر سبک‌ها به راحتی هماهنگ کرد به همین دلیل می‌توان  در سایر سبک‌های دکوراسیون رد پایی از حضور ساعت‌های مدرن را دید. از جمله  ساعت‌های سبک مدرن می‌توان به ساعت‌های استیکری یا ساعت‌هایی که به دیوار  چسبیده می‌شود، نام برد.

چند نکته برای انتخاب درست مدل ساعت دیواری مدرن و شیک

قبل  از خرید ساعت دیواری مدرن به این نکته توجه کنید تا ساعت انتخابی شما با  مابقی وسایل منزل خانه هماهنگ باشد. زمان خرید ساعت دیواری به رنگ، مدل و  چیدمان دیوار‌های خانه دقت کنید.

ساعت انتخابی برای اتاق خواب را به نوعی انتخاب کنید تا کمترین صدا را داشته باشد. بهترین گزینه برای ساعت‌های اتاق خواب، استفاده از ساعت دیجیتالی است و بهترین محل نصب بر روی ذیوار مقابل تخت خواب است.

ساعت دیواری مدرن

اگر سبک پذیرایی شما کلاسیک است بهتر است از ساعت آونگ دار استفاده کنید و، اما اگر سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی شما مدرن است از ساعت‌های سبک مدرن و جذاب استفاده کنید.

حتما  به فضای اطراف ساعت دیواری خود بر روی دیوار توجه کنید. برای تکمیل فضای  اطراف می‌توانید بر روی دیوار یک یا چند قاب عکس، تابلو‌های نقاشی و … را  نصب کنید. اما توجه کنید اگر ساعت انتخابی شما بزرگ است بهتر است اطراف آن  بر روی دیوار را خالی بگذارید.

تزیین دیوار

بعضی  از افراد به دنبال یک گوشه دنج و نوستالژی در منزل خود هستند. پیشنهاد ما  نصب یک ساعت قدیمی در یک گوشه از فضای منزل شماست، با همین کار ساده  می‌تواند محلی کوچک و دنج را فراهم آورید و از آن برای صرف عصرانه یا فضایی  برای مطالعه استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

فضای مدرن و خلاقانه در خانه با پارتیشن بندی 

تزیین دیوار پذیرایی با ایده های خلاقانه 

خانه کوچک، مکان مناسب برای دکوراسیون 

دکوری‌های ساده برای اتاق نشیمن 

ایده‌های جذاب برای دیوار پشت تلویزیون 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

کرسی  جایگاهی ویژه‌ای در فرهنگ و سنت ایرانی داشته‌ است، همچنین شب یلدا، یکی از  جشن‌های سنتی ایرانیان در اوایل زمستان است که نقش کرسی در جمع کردن اعضای  خانواده به دور گرمای آن مشهود بوده‌است.

چیدمان کرسی

کرسی  یکی از قدیمی‌ترین ابزار گرم نگه داشتن منازل است که با گذشت زمان همچنان  جایگاه خود را در فصل زمستان در خانه‌های ایرانیان حفظ کرده است. امروزه  علاقه ایرانی ها به فرهنگ و سنت‌های قدیم و اثرات سلامتی آن باعث شده تا  چیدمان کرسی به روش‌های نوین در خانه‌های مدرن امروزی انجام شود. اگر شما  هم قصد دارین هم از مزیت‌های سلامتی آن بهره ببرید و هم یک فضای نوستالژیک و  زیبای سنتی را در گوشه ای از خانه داشته باشید این مطلب از مجله دلتا را از دست ندهید.

چگونه کرسی را با کمترین هزینه بسازیم

دکوراسیون یلدایی

برای چیدمان کرسی در منزل‌های مدرن امروزی می‌توانید با استفاده از یک میز چوبی که همه‌ی اعضای خانه بتوانند  دور آن جمع شوند و  استفاده از یک لامپ یا چراغ در زیر میز و در انتها قرار  دادن لحاف یا پتو روی آن شب یلدای خود را همراه با خانواده زیر کرسی  بگذرانید. در صورتی که قرار دادن لامپ زیر میز برای شما مقدور نیست  می‌توانید با استفاده از یک لحاف گرم و میز حس نوستالژی کرسی را در منزل  خود ایجاد کنید و میز یلدای خود را روی کرسی چیدمان کنید.

نحوه چیدمان اتاق کرسی

چیدمان شب یلدا

اتاقی که معمولا برای برپایی کرسی انتخاب می‌شود با توجه به تعداد اعضای خانواده معمولا فضای کوچکی است که افراد بتوانند به دیوار تکیه کنند، یا اگر جمعیت خانواده زیاد بود  اتاق بزرگتری انتخاب می‌کنیم. اما کرسی را از یک جهت نزدیک به دیوار اتاق  میگذاشتند تا بزرگ تر های خانواده بتوانند به دیوار تکیه بزنند.

چیدمان اطراف کرسی

چیدمان کرسی

در اطراف کرسی تشک‌های کم قطر  پهن میکنیم. آن‌هایی که از لحاف ساده استفاده میکنند یک پارچه ترمه یا پارچه تزیینی دیگری برای زیبایی روی لحاف پهن کرده به همین صورت برای  ایجاد حس و حال قدیمی تر می‌توانید یکی سینی مسی و ظرف های مسی یا سفالی پر  از تنقلات، و در صورت امکان از یک سماور در کنار کرسی استفاده کنید که در  دورهمی‌ خانوادگی می توان در کنار کرسی و هم روی آن قرار گیرد.

دور  تا دور کرسی را می‌توان بالش و کوسن‌هایی برای تکیه دادن قرار دهیم. در  قدیم اگر کرسی در اتاقی بر پامی‌شد که در یا پنجره‌ای به داخل حیاط داشت،  هنگام باریدن برف آن را باز می‌گذاشتند و زیر کرسی به تماشای برف  می‌نشستند.

همچنین بخوانید:

استفاده از آباژور برای فضای نشیمن 

چیدمان نشیمن با روش‌های آسان 

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد 

آشپزخانه مدرن با کمترین هزینه 

نحوه انتخاب صحیح کاغذ دیواری 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

دیواری  که تلویزیون در مقابل آن قرار می گیرد معمولا بزرگ‌ترین و بلندترین دیوار  سالن پذیرایی است بنابراین طراحی و تزیین دیوار پشت تلویزیون از اهمیت  زیادی برخوردار است و تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل  دارد.

چیدمان دیوار پشت تلویزیون

مهم‌ترین  نکته بعد از انتخاب میز تلویزیون توجه به چیدمان دیوار پشت تلویزیون است،  چرا که به طور مستقیم بر دکوراسیون داخلی و به خصوص بر دید شما به تلویزیون  تاثیر می‌گذارد دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون شما بیشترین تاثیر را در  دکوراسیون داخلی و چیدمان اتاق نشیمنتان دارد. امروزه با پیشرفت صنعت  دکوراسیون و معماری داخلی تزیین دیوار پشت تلویزیون به یکی از پر تنوع‌ترین  تزیینات مورد استفاده در منزل تبدبل شده است.با هم در این مطلب از مجله دلتا نمونه‌هایی از جدیدترین مدل دیزاین دیوار پشت تلویزیون به اختصار توضیح می‌دهیم.

تزیینات پشت تلویزیون با روش های جالب

تزیین دیوار

یکی از انواع روش‌های ساده برای چیدمان دیوار پشت تلویزیون استفاده از قاب عکس و یا تابلوهایی است که به صورت متقارن روی دیوار نصب شده‌اند این روش تزیین برای خانه‌های کوچک آپارتمانی مناسب و ایده آل است و در عین زیبایی نیازمند صرف هزینه کمی است.

انتخاب رنگی برای دیوار پشت تلویزیون

دکوراسیون دیوار

انتخاب  رنگی مناسب نیز می‌تواند برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون ایده کاربردی و  کم هزینه‌ای باشد. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن و قوی برای رنگ آمیزی  دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید و فضایی متفاوت را در این قسمت از  دکوراسیون سالن پذیرایی ایجاد کنید.

استفاده از کنسول

تزیین دیوار

 

روش دیگر برای تزیین کردن پشت تلویزیون استفاده از یک کنسول با قفسه‌ها و کمد است که در این مدل تزیین اغلب وسط کنسول تو رفتگی برای  نصب تلویزیون وجود دارد و اطراف تلویزیون نیز قفسه‌هایی نصب می‌شود که شما  می توانید از این قفسه‌ها برای قرار دادن وسایل تزیینی و دکوری استفاده  کنید و در قسمت پایینی کنسول نیز فضایی برای قرار دادن وسایل پخش کننده در  نظر گرفته می‌شود. برخی از کنسول‌ها به صورت سرتاسری برای دیوار پشت  تلویزیون طراحی می‌شوند که این مدل کنسول‌ها کم هزینه‌تر هستند و برای  خانه‌های آپارتمانی کوچک می‌توانند انتخابی مناسب باشند.

استفاده از سنگ و آجر برای دکوراسیونی مدرن

چیدمان دیوار پشت تلویزیون

برای چیدمان دیوار پشت تلویزیون همچنین می‌توانید از دیوار سنگی و یا دیوار آجری استفاده کنید که این مدل تزیین برای خانه‌ها با دکوراسیون کلاسیک و یا  مدرن مناسب است توجه داشته باشید که دیوار آجری و یا سنگی پشت تلویزیون به  فضای سالن پذیرایی صمیمت و گرما می‌بخشد و شما می‌توانید به غیر از سنگ و  آجر از سنگ‌های آنتیک نیز برای دیزاین پشت تلویزیون استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد 

چیدمان نشیمن با روش‌های آسان 

فضای مدرن و خلاقانه در خانه با پارتیشن بندی 

هوشمندانه از تمام فضای خانه خود استفاده کنیم 

دکوری‌های ساده برای اتاق نشیمن 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

پرده  اتاق خواب یک عامل بسیار تعیین کننده در دکوراسیون اتاق خواب می‌باشد.  انتخاب پارچه ایده‌آل و مناسب برای پرده در اتاق خواب بسیار ضروری است و کل  طراحی داخلی اتاق خواب را تحت تاثیر قرار میدهد.

انتخاب پرده برای اتاق

همه  می‌دانیم خواب خوب شبانه اهمیت زیادی دارد. بنابراین طراحی اتاق خواب  به‌شکلی که مایهٔ آرامش باشد، مهم است. در این بین طرح پرده اتاق خواب به  دلیل نقشی که در کنترل نور ورودی از پنجره‌ها دارد، اهمیت زیادی دارد. این  مطلب از مجله دلتا به شما در انتخاب پرده برای اتاق خواب‌تان به شما کمک می‌کند.

بهترین پارچه برای پرده اتاق خواب چیست

اتاق خواب کوچک

جنس  پارچه نقشی کلیدی دارد. پارچه‌های سبک و نازک چشم‌ نوازند و از فضای خصوصی  شما محافظت می‌کنند، اما اگر به‌دنبال تاریکی مطلق در هنگام خواب هستید،  چندان به کارتان نمی‌آیند. اگر تاریکی اتاق برایتان مهم است، گزینهٔ مناسب  شما پارچه‌های سنگین‌تر مانند پنبهٔ ضخیم، لنین و مخمل به‌ویژه اگر با  لایه‌ای پارچهٔ بلک‌اوت همراه شوند، گزینه‌های خوبی برای جلوگیری از ورود نور به اتاق هستند.

با پارچه‌های چندلایه طرح‌های متنوع و سازگارپذیر ایجاد ‌کنید

پرده

پرده‌های  چندلایه جلوه‌ای لوکس به اتاق می‌دهند، درحالی‌که لزوما خرج زیادی روی  دست‌تان نمی‌گذارند. دو نوع پارچه انتخاب کنید؛ یکی ضخیم و دیگری نازک و  شفاف. از ۲ چوب‌پرده برای آویزان کردن آن‌ها استفاده کنید. در پایان به  طرحی زیبا می‌رسید که هم نور را عبور می‌دهد و هم از فضای خصوصی‌تان محافظت  می‌کند.

با پارچه‌های کم‌رنگ فضایی آرامش‌بخش ایجاد کنید

اتاق خواب

اتاق خواب مکان آرامش و استراحت است. بنابراین از رنگ‌ها و بافت‌هایی استفاده کنید  که فضایی آرامش‌بخش ایجاد می‌کنند. نگران انتخاب پارچه‌های نازک و نمایان  نباشید؛ می‌توانید پرده‌ای دیگر را از میان پارچه‌های کلفت، پارچه‌های  بلک‌اوت و همچنین زیر پرده انتخاب کنید.

پارچه‌های طرح‌دار انتخاب کنید

پرده اتاق خواب کوچک

انتخاب  پرده برای اتاق می‌توانید از پارچه‌های طرح و نقش‌‌دار استفاده کنید این  پارچه ها به شما امکان می‌دهند، جلوه‌ٔ جذابی به اتاق‌های ساده، به‌ویژه در  خانه‌های اجاره‌ای، بدهید. ترکیبی روشن با طرح‌ها و رنگ‌های دل‌خواه‌تان  انتخاب کنید. حواس‌تان به هم‌خوانی رنگ پرده‌ها با دیگر لوازم اتاق باشد.

از نشانه‌های طراحی مدرن در اتاق خواب سنتی استفاده کنید

انتخاب پرده برای اتاق

اگر به‌دنبال ترکیب مدرنیته با طراحی سنتی هستید، باید دست‌کم یک عنصر متضاد داشته باشید. برای مثال  می‌توانید با پارچه‌های مدرن و غیرمنتظره طرحی سنتی خلق کنید، یا پارچه‌های  با نقش و نگارهای سنتی در رنگ‌های متفاوت انتخاب کنید.

بهتر است پرده سقف تا کف را بپوشاند

انتخاب پرده برای اتاق

اندازهٔ  پرده در نمای اتاق نقش مهمی دارد. هرچند از نظر کارکردی، کافی‌ست پرده فقط  پنجره را بپوشاند، اما مماس شدن پرده با کف، نمایی باشکوه ایجاد می‌کند.

همچنین بخوانید:

کمد دیواری مدرن برای اتاق‌های کوچک 

چیدمان اتاق خواب کوچک و کم هزینه 

نکات ضروری برای انتخاب رنگ اتاق خواب 

اتاق خواب دو نفره را چگونه طراحی کنیم 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

وجود  انرژی مثبت در همه بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل اعم از آشپزخانه ضروری است  بنابراین بهتر است در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از اصول فنگ شویی استفاده  کنید

اصول فنگ شویی در فضای آشپزخانه

«فنگ  شویی» ازجمله باورها و رسوم اهالی شرق آسیا برای قرار دادن هر وسیله در  جای خود، در منزل و محیط کار است. به‌عقیده‌ی اساتید فنگ شویی نتیجه‌ی  هماهنگی انسان با محیط اطرافش یک زندگی مثبت، موفقیت‌آمیز و با‌نشاط است.  با ما در مجله دلتا همراه باشید تا شما را با ترفندهایی در مورد اصول فنگ  شویی در فضای آشپزخانه برای داشتن فضایی منظم و شاد و خوش‌رنگ آشنا کنیم.

نظم دهی و طبقه بندی

گیاهان آپارتمانی

اولین اصل از فنگ شویی طبقه بندی و نظم دهی به وسایل موجود است. بر اساس اصول فنگ شویی باید محیط  آشپزخانه را از هر گونه شلوغی دور نگه دارید بنابراین بهتر است بعد از  انجام هر فعالیتی در آشپزخانه فضای آشپزخانه را تمیز و مرتب کنید و همه  وسایل و ظروف را در جای مخصوص به خود قرار دهید.

نورپردازی و روشنایی آشپزخانه

فنگ شویی آشپزخانه

در  اصول فنگ شویی میزان نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا  نورپردازی مانع از افسردگی و خستگی در فضا می‌شود بنابراین بهتر است  آشپزخانه در محلی از منزل که دارای نور طبیعی کافی است ساخته شود. اگر  آشپزخانه منزل شما دارای نور طبیعی کافی نیست می‌توانید با کمک نورهای  مصنوعی نورپردازی مورد نیاز و مناسب را برای آشپزخانه طراحی کنید توجه  داشته باشید نورهای مصنوعی باید در سراسر فضای آشپزخانه منزل شما جریان  داشته باشند.

انتخاب رنگ مناسب

آشپزخانه

در  فنگ شویی رنگ‌ها از مهم ترین عناصر ایجاد کننده انرژی مثبت در فضا هستند  بنابراین بهتر است از ترکیب رنگ‌های مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید. رنگ‌های تیره باعث ایجاد فضایی سنگین و توام با انرژی منفی  می‌شوند بنابراین بهتر است تا جایی که ممکن است از این رنگ‌ها در فضای  آشپزخانه استفاده نکنید.

قرار دادن وسایل در مکانی مناسب

فنگ شویی

محل  قرار گیری وسایل در مکان‌های مناسب یکی دیگر از مهم‌ترین اصول برای  آشپزخانه است. بر اساس این اصول عناصر آتش و آب نباید در ارتباط مستقیم با  یکدیگر قرار داشته باشند بنابراین ماشین ظرفشویی و سینک نباید در کنار اجاق  گاز قرار بگیرند زیرا تقابل بین آب و آتش باعث ایجاد تنش در فضای آشپزخانه  می‌شود. عناصر چوبی از عناصر اعتدال بین آب و آتش محسوب می‌شوند بنابراین  شما می توانید در بین اجاق گاز و سینک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی از قفسه‌ها  و یا کابینت‌های چوبی و ام دی اف و یا عناصر با رنگ سبز استفاده کنید.

قرار دادن گیاهان طبیعی و خانگی در فضای آشپزخانه

اصول فنگ شویی در فضای آشپزخانه

گیاهان و گل‌های طبیعی باعث ایجاد انرژی مثبت در فضای داخلی می‌شوند بنابراین  بهتر است از گیاهان طبیعی و خانگی در آشپزخانه استفاده کنید. توجه داشته  باشید که از قرار دادن گیاهان تیغ دار و تیز در فضای آشپزخانه باید خودداری  کنید زیرا زوایای تیز با اصول فنگ شویی مغایرت دارند.

همچنین بخوانید:

آشپزخانه مدرن با کمترین هزینه 

بهترین رنگ برای طراحی آشپزخانه کوچک 

اصول نورپردازی در آشپزخانه 

اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه 

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

مبلمان  در مرکز اتاق پذیرایی چیده می‌شوند و روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون سالن  پذیرایی تاثیر زیادی دارند بنابراین بهتر است در انتخاب طرح و رنگ مبلمان  سالن پذیرایی حساسیت لازم را به خرج دهید.

رنگ مناسب برای مبلمان

اغلب  افراد تصور می کنند انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان چالش برانگیز است در  صورتیکه اگر شما اولویت های خود را بشناسید می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین  رنگ را برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید. در ادامه در این مطلب از مجله دلتا انتخاب مناسب ترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی را مشاهده خواهید کرد.

۱. آبی مایل به سبز

رنگ مناسب برای مبلمان

رنگ  آبی مایل به سبز یکی از ملایم‌ترین رنگ‌هاست که با بسیاری از رنگ‌های دیگر  جلوه زیبایی ایجاد می‌کند و بسیار آرامش‌بخش است؛ به همین علت جزو  پرطرف‌دارترین رنگ‌های مبلمان است. این گزینه، رنگ مناسب برای مبلمان کلاسیک، مبل سلطنتی یا راحتی است و با انواع رنگ چوب‌ مورد استفاده در ساخت مبل‌ها هماهنگی دارد.

۲. سفید

انواع رنگ سفید

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید رنگ مبل راحتی انتخاب کنید یا به‌سراغ مبل سلطنتی بروید: رنگ سفید یک انتخاب همیشگی است.

۳. خاکستری

رنگ خنثی

خاکستری یکی از رنگ‌های خنثی است که با اغلب دکوراسیون‌ها هماهنگ است. این رنگ طیف گسترده‌ای از روشن تا تیره را در بر می‌گیرد و دست شما در انتخاب بازتر است.

۴. قرمز

رنگ قرمز

قرمز جوان‌پسندترین و گرم‌ترین رنگ از میان رنگ‌های سال است: بهترین انتخاب برای جوانان پرشور.

۵. زرد، نارنجی و رنگ‌های شاد

رنگ گرم

شاید خیلی‌ها این رنگ را مناسب برای مبلمان ندانند اما با دکور خنثی،‌ این رنگ‌ها محیط را غرق شور و شادی می‌کنند.

۶. طرح‌های ظریف

انواع مبلمان

لازم  نیست حتما مبلمان شما یک رنگ باشد؛ می‌توان از الگوهای چند رنگ و مبل‌هایی  با پارچه‌های طرح‌دار چند رنگ استفاده کرد و جلوه شیک‌تری به اتاق پذیرایی  داد.

۷. قهوه‌ای

رنگ مبل نشیمن

قهوه‌ای رنگی همیشه پرطرف‌دار در انتخاب مبلمان منزل و انتخابی بدون ریسک است. و مناسب هر نوع سبک دکوراسیونی است.

۸. رنگ‌های روشن خنثی

رنگ مبل

رنگ‌های روشن خنثی مانند شنی، سنگی، قارچی و بژ مناسب کسانی است که آرامش و پختگی را می‌پسندند.

۹. مشکی

رنگ مبل

مشکی هم در دسته رنگ‌های همیشه پرطرف‌دار است چون با هر چیزی ست می‌شود.

۱۰. رنگ‌های گرم خنثی

رنگ مناسب برای مبلمان

رنگ‌های گرم خنثی مانند قهوه‌ای مایل به زرد و نیز بیسکویتی هم مناسب محیط‌های خانگی و خانوادگی است.

همچنین بخوانید:

مبل مخملی، درخششی در نشیمن خانه 

نکاتی طلایی که برای انتخاب رنگ مبل باید در نظر بگیرید 

اصول چیدمان مبل نیم دایره 

ایده خلاقانه برای داشتن یک اتاق خواب آرامش‌بخش 

کرسی، سبکی قدیمی در چیدمان مدرن 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

اتاق  پذیرایی در بسیاری از خانه‌ها همان اتاق نشیمن است که آدم‌ها بیشترین زمان  را در آن سپری می‌کنند. بنابراین باید هر از‌ گاهی آن را با توجه به شرایط و  روحیه‌تان ریزبینانه تغییر بدهید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

همچون طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک، برای طراحی دکوراسیون پذیرایی نیز ایده‌های جذاب بسیاری وجود دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا شما را با ترفندهایی از طراحی چیدمان پذیرایی برای داشتن خانه‌ای منظم و شاد آشنا کنیم.

نشیمن و پذیرایی را شلوغ نکنید

دکور پذیرایی

شکوه  در سادگی است. البته سادگی به این معنی نیست که در هر اتاق فقط یک صندلی  یا یک میز بگذارید، بلکه باید طراحی دکوراسیون پذیرایی به‌خوبی تحلیل‌شده  باشد تا کمترین به‌هم‌ریختگی را ایجاد کند. سادگی نه‌تنها برای محیط خوب  است بلکه تأثیر خوبی بر حال‌تان دارد و در کاهش اضطراب هم مؤثر است.

از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

چیدمان پذیرایی

هرچند سادگی مبنای کار است اما نباید از رنگ‌ها غافل شد. اصل مهم این است که رنگ‌های خنثی بر پایه‌ی سیاه، سفید و در نهایت بژ را به‌کار بگیریم. این اصل در مورد دیوارها و مبلمان هم صادق است و نقش مهمی در جلب توجه آدم‌ها دارد.

سادگی کف را فراموش نکنید

دکوراسیون پذیرایی

زمین  و کف ساختمان هم نقش مهمی در زیبایی محیط دارد. مانند دیوارها، کف هم باید  ساده و خنثی باشد؛ این‌گونه عناصر مهم دیگر مانند مبلمان، کارهای هنری و  مانند آن بیشتر به چشم می‌آیند. درصورت استفاده از فرش، طرحی ساده با  رنگ‌هایی مشابه کف انتخاب کنید.

توصیه‌هایی برای چیدمان داخلی

طراحی دکوراسیون پذیرایی

در  طراحی داخلی مدرن بُرایی اهمیت زیادی دارد. بنابراین کاربرد خطوط  زاویه‌دار و مربع‌های نوک‌تیز و حتی دایره بسیار رایج است. به‌عبارتی  مهم‌ترین مسئله نمایش صریح و روراست است. این اصل به‌ویژه در چیدمان مبلمان  نقش مهمی دارد. طرفداران پروپاقرص طراحی مدرن، چیدمان کم‌جا مانند چینش  خطی مبل یا میز غذاخوری را ترجیح می‌دهند.

دو اصل رایج کمینه‌گرایی و انعطاف‌ناپذیری است، البته تا جایی که راحتی‌تان را قربانی نکند. راز موفقیت در ترکیب مناسب قرینه‌های همیشگی با برخی نامتقارن‌های مقطعی است؛ کاری که به‌سادگی با چند کار هنری ساختارشکن و حتی چند بالشتک پف‌دار ممکن می‌شود.

رنگ‌هایی  که به‌کار می‌گیرید باید با زمینه‌ی خنثی کف و دیوارها در تضاد باشد؛  به‌شکلی‌که توجه آدم‌ها را به قسمتی که مورد‌نظرتان است جلب کند.

همچنین بخوانید:

انواع چیدمان بوفه در دکوراسیون 

هوشمندانه از تمام فضای خانه خود استفاده کنیم 

نکات کلیدی در نورپردازی نشیمن 

دکوری‌های ساده برای اتاق نشیمن 

ایده‌ ناب برای زیباتر شدن چیدمان پذیرایی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی