برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۶۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زندگی  در خانه‌های کوچک در زندگی شهری امروز به یک دغدغه تبدیل شده است و باید  با کمک چیدمان بهینه، شرایط زندگی را جذاب کنیم و خانه‌ای کوچک، اما زیبا  داشته باشیم.

تخت خواب تاشو

استفاده  از وسایل کم‌جا مانند تخت خواب تاشو معجزه‌ای طلایی برای زندگی در  خانه‌هایی با متراژ پایین است.در خانه‌هایی با اتاق خواب کم یکی از  دقدقه‌های افراد چیدمان اتاق با فضای کم می‌باشد، تا بتواند استفاده بهینه  از اتاق خواب داشته باشند. امروز در مجله دلتا به برسی تخت خواب کم جا می‌پردازیم.

تخت تاشو دیواری را به کمد تبدیل کنید

تخت در کمد

با وجود استفاده از تخت تاشو دیواری، کودکان شما فضای کافی برای بازی در اتاق خودشان دارند و تخت خواب آنها در زمان  بسته بودن، تنها بخشی از دیوار اتاق را به خود اختصاص داد و ظاهری جمع‌وجور  مثل یک کمد دارد. کمدی که یک تخت گرم و نرم را در خود پنهان کرده است و  ظاهر ساده شبیه به کمد دیواری دارد. برای آنکه دکوراسیونی شیک و کاربردی در  اتاق کوچک فرزندتان داشته باشید،

تخت تاشو دیواری معجزه‌ای در چیدمان اتاق

تخت دیواری

وقتی  که قرار است با وجود فرزند، در یک آپارتمان کوچک زندگی کنیم، کمبود جا  بیشتر به چشم می‌آید و کاربرد وسایل کم‌ جا بیش از گذشته اهمیت پیدا  می‌کند. اگر وسایل فرزند شما قرار است در اتاقی کوچک چیده شود، بهتر است  فضای اتاق را با قرار دادن تخت اشغال نکنید و از یک تخت تاشو دیواری  استفاده کنید. اهمیت استفاده از تخت تاشو دیواری در اتاق خواب کودکان در  زمانی که فرزندان شما بیش از یک نفر باشد، بیشتر لمس می‌شود. به‌خصوص اگر  دو فرزند دارید، برای چیدمان دکوراسیون اتاق، دیگر امکان استفاده از دو تخت  جاگیر معمولی نیست و تخت تاشو دیواری در این مواقع به کمکتان می‌آید و  فضای محدود اتاق را به شکلی کاربردی برایتان بهینه می‌کند.

آیا تخت خواب‌های تاشو واقعاً خطرناک هستند؟

تخت کم هزینه

در  حقیقت چندین مورد مستند از تخت خواب‌های تاشو وجود دارند که موجب آسیب و  کشته شدن افراد شده است. این اتفاق زمانی می‌افتد که تخت به طور ناخودآگاه  از جای خود خارج می‌شود و اگر فردی در زیر آن قرار داشته باشد، دچار آسیب  می‌شود. امروزه، تخت خواب‌های تاشو دارای مکانیزم‌های  مجهزی جهت قفل شدن هستند، بنابراین واقعاً لازم نیست نگران تا شدن یکدفعه  آن باشید. فقط مراقب باشید که صبح با دقت از رختخواب خارج شوید و تخت را به  درستی قفل کنید.

مزایای استفاده از تخت تاشو

اتاق کوچک

مهم‌ترین  مزیت تخت خواب تاشو هنگامی که نیازی به استفاده از آن ندارید، آن را جمع  کنید. این باعث می‌شود که در طول روز بتوانید از فضایتان برای مقاصد دیگری  استفاده کنید یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزیت‌های این مدل تخت خواب کم جا  این  است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

همچنین بخوانید:

اصول دکوراسیون اتاق خواب 

دکوراسیون اتاق خواب کم جا 

چند ترفند برای اتاق خواب کوچک و نقلی 

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک! 

۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

انتخاب  رنگ مناسب برای خانه، نه تنها می تواند زیبایی طراحی داخلی خانه را تحت  تاثیر قرار دهد، بلکه می تواند در حس و حال موجود در فضا نیز موثر باشد.

رنگ رنگ های خنثی در دکوراسیون

همیشه  طراحان داخلی و کارشناسان دکوراسیون توصیه می کنند که در انتخاب رنگ  دکوراسیون منزل خود، نهایت دقت و حوصله را به کار بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا چیدمان رنگ های خنثی در دکوراسیون را برسی می‌کنیم.

کدام رنگ ها، رنگ خنثی هستند؟

رنگ بژ

رنگ های خنثی مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری، دودی و رنگ‌های دسته کرم، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی، رنگ هایی هستند که به عنوان رنگ‌های بی‌طرف و خنثی در دکوراسیون و به عنوان رنگ‌های زمینه کاربرد فراوانی دارند.

تاثیر رنگ خنثی در دکوراسیون

ترکیب رنگ

این  رنگ‌ها ماهیتی ملایم و بی‌رنگ دارند و به همین سبب که تاثیر کمی نسبت به  رنگ‌های پررنگ‌تر بر فضا دارند، خنثی نامیده می‌شوند و در دکوراسیون به  دلیل قابلیت انطباق با اجزای دکوراسیون کاربرد فراوانی دارند و همچنین  هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند.

با رنگ خنثی پاییز را به خانه ببریم

رنگ پاییزی

رنگ  خنثی در بعضی موارد تلفیقی از رنگ‌ها هستند و یا ته زمینه رنگ‌های دیگر را  در خود دارند برای مثال در رنگ بژ ممکن است سایه‌هایی از صورتی،  قهوه‌ای مایل به زرد و یا طلایی وجود داشته باشد و یا سفید ممکن است کمی  عاجی، زرد، صورتی یا هلو در خود داشته باشد اما در همه موارد از رنگ خنثی  به دو روش می‌توان در دکوراسیون بهره گرفت اولین روش کاربرد آن‌ها به  تنهایی برای ایجاد فضایی ملایم و لطیف و یا در روش دوم استفاده به عنوان پس  زمینه رنگ فضا و استفاده از رنگ متضاد برای ایجاد کنتراست رنگی می باشد.

 رنگ خنثی را در کجا استفاده کنیم

رنگ طوسی

اگر  تمایل به استفاده از رنگ‌های خنثی به تنهایی دارید، می‌توانید برای جلب  توجه و افزایش زیبایی فضا از پارچه طرح‌دار و یا از تلفیق سبک‌های  دکوراسیون و اجزای دکوری و یا از تُناژ‌های متفاوت چوب برای زیبایی بیشتر  استفاده نمایید. همچنین استفاده از بافت ایده‌ای هوشمندانه برای روح و گرما بخشیدن به فضا است تا فضا از بی‌رنگی خارج شده و سبب یکنواختی و ایجاد فضایی کسالت بار نشود.

همچنین بخوانید:

ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون 

استفاده از کمد‌های مخفی در اتاق‌خواب 

اتاق خوابی به سبک مینیمال 

انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب 

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

هیچ  چیزی در دکوراسیون داخلی خانه مانند دیوار آجری دلپذیر و گرم کننده نیست،  گرمی و نمای روستیک آجر یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش و تزیین دیوار  است.

ددیوار آجری در فضای داخلی

دیوار  آجری در منزل یکی از صمیمی ترین مصالح ساختمانی می‌باشد که حضور آن در  دکوراسیون داخلی علاوه بر منحصر به فرد کردن آن حالت صمیمی و ساده ای به آن  می‌بخشد. به همین منظور امروز در مجله دلتا می خواهیم کاربرد دیوار آجری در فضای داخلی را با شما در میان بگذاریم .

دیوار آجری در ورودی و راهرو

درب ورودی

در دکوراسیون این خانه با طراحی بسیار زیبا و متفاوت دیوار راهروی ورودی مواجه هستیم. برای طراحی این دیوار آجری از چیدمان قاب عکس و همچنین چراغ دیواری استفاده شده است. طراحی سقف این راهرو هم بی نظیر و  متفاوت است و برای تزیین آن از کلاف نخ های رنگی استفاده شده است و ظاهر  این فضا را بیش از بیش منحصر به فرد کرده است.

دیوار آجری در دکوراسیون نشمین

پذیرایی

همان طور در تصویر می‌بینید در دکوراسیون داخلی این نشیمن برای تزیین دیوار پشت تلویزیون از آجر استفاده شده است، دیوار آجری در منزل  ظاهری صمیمی‌تر و با اصالتی به این دکوراسیون مدرن بخشیده است. تلفیق رنگ  گرم آجر با رنگ سرد مبلمان توانسته به سادگی تعادل را در فضای این  دکوراسیون برقرار کند.

دکوراسیون آشپزخانه با دیوار آجری

تزیین دیوار

شاید  انتخاب آجر به دلیل نظافت سخت برای فضایی مانند آشپزخانه کمی دور از ذهن  به نظر برسد، اما با کمی زیرکی می‌توانید از آن برای فضاهایی مانند دیوار ورودی آشپزخانه و یا اطراف کابینت‌های دور از گاز و سینک استفاده کنید و ظاهر صمیمی با دیوار آجری به دکوراسیون آشپزخانه خود ببخشید.

دیوار آجری در اتاق غذاخوری

پذیرایی

یکی  از زیباترین کاربرد‌های آجر در دکوراسیون سنتی است. استفاده از دیوار آجری  در دکوراسیون داخلی نه تنها برای دکوراسیون سبک‌های سنتی بلکه برای انواع  سبک مینیمال و مدرن نیز استفاده می‌شود، که شما بسته به نوع سلیقه و سبک  خانه خود یا محیط کار خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب با دیوار آجری

اتاق خواب

سرویس  خواب از ضروریات جدایی ناپذیر یک اتاق خواب است. باید در انتخاب سرویس  خواب، به تمام نکات مخصوصا رنگ و طرح دیوارهای اتاق خواب توجه زیادی داشت.  تلفیق دیوار آجری با سرویس تخت و روتختی‌های کرم قهوه‌ای فضای گرم و دلچسبی را به وجود آورده است.

ترکیب دیوار آجری با چوب در دکوراسیون داخلی

چوب

یکی  از متریال‌هایی که می‌توان به راحتی در کنار آجر قرار داد، چوب است. چوب و  دیوار آجری در منزل در کنار هم هماهنگی بسیار زیادی دارند و جلوه خاصی به  محیط می‌بخشند. برای ترکیب این دو متریال می‌توانید یکی از دیوارها را به  عنوان دیوار آجری انتخاب کنید و برای کف از پوشش پارکت استفاده کنید. از مبلمان‌های رنگ روشن‌تر هم برای داشتن تنالیته مناسب رنگی و طیف بیشتر می‌توانید بهره ببرید.

همچنین بخوانید:

چه طرح کاغذ دیواری خانه را بزرگ تر نشان می‌دهد 

چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟ 

رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟ 

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید 

اتاق بدون پنجره را چگونه دکوراسیون کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

استفاده  از نورپردازی خانه اشتباه می‌تواند تمام هنر معماری را از بین ببرد و باعث  شود زیبایی‌های منزل به چشم نیاید. از همین رو باید در انتخاب لوستر مناسب  بسیار دقت کرد.

انواع مدل لوستر

انتخاب  نور مناسب برای منزل مانند خلق یک اثر هنری می‌ماند. با انتخاب صحیح بین  انواع مدل لوستر می‌تواند زیبایی‌ خانه را دوچندان کرد و همچنین نورپردازی  خانه غلط می‌تواند یک دکوراسیون زیبا را زشت نمایش دهد. برای انتخاب لوستر  مناسب چند نکته ساده باید رعایت شود که در مجله دلتا به آن ها اشاره می‌کنیم.

لوستر مناسب برای فضاهای مختلف خانه

لوستر

نور  مناسب برای هر اتاق باید بسته به کاربری آن فضا انتخاب شود. به این معنی  که هنگام انتخاب نور مناسب باید در نظر گرفت در این اتاق چه کاری انجام  می‌شود و بر همین اساس نور و منبع نور مناسب را انتخاب کرد. روشنایی خانه  در همه بخش‌های آن یکسان و یک شکل نیست. به همین ترتیب لوستری که برای اتاق  پذیرایی انتخاب می‌شود با اتاق خواب فرق می‌کند.

لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی

آباژور

اگر تصمیم دارید تا لوستر اتاق پذیرایی خود را تغییر دهید و به دنبال منبع نور جدیدی می‌گردید باید با توجه به  شرایط اتاق انتخاب لوستر مناسب را انجام دهید. برای این انتخاب باید به  دکوراسیون اتاق و رنگ‌های استفاده شده در مبلمان دقت کرد. انتخاب لوستر  کلاسیک و بسیار بزرگ برای فضاهای کوچک باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر  برسد.

چگونه یک لوستر مناسب انتخاب کنیم

سبک لوستر

لوسترها  تنها به عنوان منبع روشنایی خانه کاربرد ندارند بلکه آن‌ها به عنوان یک  وسیله دکوراسیون خانه را تکمیل می‌کنند. هنگام انتخاب لوستر مناسب منزل  باید دقت شود تا با باقی وسایل  هماهنگی داشته باشد. برای تامین نور مورد  نیاز لازم نیست تمام لوسترها سقفی باشند با انتخاب لوستر دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی می‌توان نور را از منابع کوچک‌تری گرفت.

سبک لوستر

نورپردازی

هنگام انتخاب لوستر سبک دکوراسیون ‌تان را در نظر بگیرید. در انواع مدل لوستر که غالبا  روشنایی کمتری دارند و در ترکیب ‌شان فلز یا چوب به کار رفته مناسب  خانه‌های مدرن هستند و در مقابل لوسترهای بزرگ، کلاسیک و پرنور که معمولا  بلوری و کریستال هستند، هماهنگی بیشتری با دکوراسیون و سبک چیدمان خانه‌های سنتی دارند.

محل آویزان کردن لوستر

نورپردازی خاص

این  نکته مهمی است که هنگام دکوراسیون خانه باید به آن توجه داشت. اما برخلاف  قانون معمول دکوراسیون سنتی که لوسترها از مرکز اتاق آویزان می‌شوند در  دکوراسیون مدرن می‌توان فضاهای دیگری را برای نصب در نظر گرفت.درخصوص اتاق  نشیمن اما جای تغییر بسیار وجود دارد. لوستر اتاق نشیمن می‌تواند در  گوشه‌ای از اتاق آویزان شود و پیرو قوانین دکوراسیون داخلی نشود. آویزان  کردن لوسترهای بلند در گوشه اتاق نیز یکی از تکنیک‌هایی است که به زیبایی  اتاق نشیمن اضافه می‌کند.

کاربرد لوسترهای دیواری در انتخاب روشنایی خانه

اتاق نشیمن

لوسترهای  دیواری و نورهای کوچک دیگری که به عنوان نورهای غیرمتمرکز شناخته می‌شوند  می‌توانند به زیبایی فضای شما اضافه کنند. استفاده از این منبع‌های نور  می‌تواند توجه را به سوی خاصی جلب کند. مدل دیواری در روشن کردن راهروها و  همچنین تابلوهای آویزان‌شده کاربرد بسیاری دارند. با نصب در بخشی از اتاق  می‌توان فضایی خاص ایجاد کرد. به عنوان مثال قرار دادن یک آباژور ایستاده  به همراه یک مبل راحتی در گوشه اتاق می‌تواند فضای مناسبی برای مطالعه آخر  شب باشد.

همچنین بخوانید:

یک چیدمان زیبا با آباژور 

ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون 

استفاده از کمد‌های مخفی در اتاق‌خواب 

اتاق خوابی به سبک مینیمال 

انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب 

 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

این  روزها سقف اکثر خانه‌ها که معمولا آپارتمانی هستند کوتاه ساخته می‌شود اما  با کمک رنگ و اصول دکوراسیون می‌توانیم سقف را بلندتر و حتی خانه را  دلباز‌تر کنیم.

بلندتر نشان دادن سقف خانه

بلند  نشان دادن سقف خانه یک روش اجرایی توسط یک وسیله یا تخریب و ساخت دوباره  نیست، بلکه به کمک روش‌ها و تغییراتی در موجودیت خانه‌ با سقف کوتاه این  امکان برای بیننده فراهم می‌شود تا سقف را بلندتر از آنچه هست ببیند. برای  این که این اتفاق رخ دهد موارد متعددی در این راه به شما کمک خواهند کرد.در  این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم.

برای بلند نشان دادن سقف خانه چه رنگی بهتر است؟

رنگ روشن

برای  بلندتر نشان دادن سقف خانه باید هم به رنگ خود سقف و هم رنگ دیوارهای خانه  توجه کنید. در مجموع می‌توان اذعان کرد که هم‌رنگ بودن رنگ هر دو بخش یعنی  هم دیوار و هم سقف باعث بلند نشان دادن سقف خانه می‌شود. این یعنی بهتر  است هنگام انتخاب رنگ اولاً رنگ‌های سرد و پس از آن رنگ‌های سرد روشن در  اولویت هستند مانند رنگ آبی روشن یا فیروزه‌ای و رنگ سبز کاهویی.

پرده‌ها

پرده

پرده‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه‌ ها با سقف کوتاه دارند. پرده‌ها  از نظر ارتفاع و رنگ و مدل و جنس پارچه بسیار حائز اهمیت هستند. پرده‌های  توری شکل از نظر نور موقعیت مناسبی برای خانه‌ با سقف کوتاه به شمار  می‌آیند و از نظر رنگی نیز قابلیت همگام سازی با دیوارها را دارند. جنس  آن‌ها نیز مناسب هر‌فضایی است. در مجموع پرده‌های توری بهترین انتخاب برای  یک وسیله تزیینی در خانه‌ای است که قصد بلند نشان دادن ارتفاع سقف آن را  داریم. پرده‌های کرکره‌ای نیز از جمله پرده‌های مناسب برای اجرای این کار است.

استفاده از آینه برای بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه

آینه کاری

مورد  دوم از این بخش آینه‌ها هستند که با توانایی‌هایی که در خود دارند کمک  شایانی به بلند نشان دادن سقف خانه می‌کنند. قرار دادن آینه‌ها در مقابل هم  بر روی دو دیوار موازی روشی است که می‌توانید علاوه بر کاهش توجه به  ارتفاع از نظر عرضی نیز خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری مناسب سقف های کوتاه

کاغذ دیواری

امروزه  کاغذ دیواری تنها برای پوشاندن زیرکار دیوار و معایب آن نیست، بلکه نقش  ثابت شده‌ای در تزیین و دکوراسیون منزل ایفا می‌کند. نقشی که برای آن در  این مقاله در نظر گرفته‌ایم، کمک به بلندتر نشان دادن سقف خانه است، در بخش  طرح‌های مناسب برای این کار، طرح‌های مستطیلی نسبت به مربعی و دایره‌ای  اولویت اصلی هستند، در بخش رنگی نیز می‌توان همان روش تک رنگ روشن و یا راه  راه را برای آن استفاده کرد. راه راه کردن دیوارها به شدت در بلند دیده  شدن سقف مؤثر است، که شرط آن استفاده صحیح از یک طرح با دو رنگ نزدیک بهم و  یا تا حدودی متضاد است.

همچنین بخوانید:

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

انواع پرده برای اتاق خواب 

ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون 

بزرگ‌ تر نشان دادن خانه 

چه طرح کاغذ دیواری خانه را بزرگ تر نشان می‌دهد 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

این  روزها داشتن یک اتاق خواب کوچک در یک خانه‌ی جمع ‌وجور می‌تواند، یک نعمت  بزرگ باشد. دردسر کمتر برای چیدمان و فضای کمتری که می‌تواند باعث شود تمیز  کردن خانه یک دغدغه‌ی بزرگ نباشد.

اتاق خواب با فضای کم

کافی  است با دانستن چند نکته در مورد چیدمان اتاق خواب با فضای کم کاری کنید که  اتاق خواب کوچک شما دل‌باز و بزرگ به نظر برسد.برای اینکه بدانید چطور  می‌توانید از فضای خود بهترین استفاده را بکنید. این مطلب از مجله دلتا را از دست ندهید.

از رنگ‌های روشن و شفاف استفاده کنید

چیدمان فضای کوچک

رنگ سفید یک رنگ کاربردی و همیشگی برای اتاق خواب‌های کوچک است، سفید از اینکه اتاق  خواب شما کوچک، فشرده و به اصطلاح قوطی کبریتی دیده شود جلوگیری می‌کند.  رنگ سفید یا هر رنگ روشن و شفاف دیگری جای خالی دیوارهای گسترده و  پنجره‌های بزرگ را برای شما پر می‌کند.

تخت خواب را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید

رنگ پاستلی

برای  اینکه بهترین استفاده را از فضای اتاق خواب خود داشته باشید، بهتر است تخت  خواب را کنج اتاق قرار دهید. قرار گرفتن تخت در گوشه‌ی اتاق یک حالت  جمع‌وجور و راحت به اتاق خواب شما می‌دهد.

تخت خواب‌های کتیبه‌دار را کنار بگذارید

اتاق خواب کوچک

در اتاق خواب با فضا کم، تخت خواب بزرگ کتیبه‌دار  را فراموش کنید و به جای آن از یک تخت خواب جدید ساده اما مدرن استفاده  کنید.استفاده از تخت خواب‌های ساده و مینیمال به شما این اجازه را می‌دهد  که بالای تخت از تابلوها یا قاب عکس‌های کوچک و جذاب استفاده کنید. چیزی که  در دکوراسیون خانه مد روز است.

طرح‌های مینیمال بهترین انتخاب هستند

مینیمال

در چیدمان اتاق خواب کوچک فقط اکسسوری‌ها و لوازم تزیینی محبوب‌تان را نگه دارید و با ساده نگه داشتن تزئینات و استفاده از طرح‌های مینیمال،  روی فضای باز بیشتر تمرکز کنید.به جای کمد دیواری‌ها یا کتابخانه‌های  بیرون دیوار از قفسه‌هایی استفاده کنید که داخل دیوار کار گذاشته می‌شوند  تا فضای بیشتری برای وسایل خود داشته باشید و کمتر چیزی را سر راه قرار  بدهید.

از جادوی آینه‌ها استفاده کنید

آینه

قرار  دادن یک آینه در برابر پنجره می‌تواند نور طبیعی را دو برابر کند و همین  باعث می‌شود اتاق خواب با فضای کم شما بزرگ‌تر و دل‌بازتر دیده شود. بهترین  انتخاب، یک آینه‌ی قدی بزرگ است که می‌توانید آن را به سادگی به یکی از  دیوارها تکیه دهید.

از فضای زیر تخت خواب استفاده کنید

تخت خواب

اگر  به فکر خرید سرویس خواب جدید هستید، تخت خوابی را انتخاب کنید که فضای زیر  آن کشو داشته باشد. تخت خواب‌های کشودار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید  می‌توانند به شما در ایجاد فضای اضافی کمک کنند.

چیدمان عمودی را انتخاب کنید

 چیدمان عمودی

البته  در چیدمان اتاق خواب کوچک این انتخابی نیست که همه بتوانید داشته باشید،  اگر از تخت خواب‌هایی که بالای میز کار یا کتابخانه قرار می‌گیرند بدتان  نمی‌آید، می‌توانید این ایده را اجرا کنید. سعی کنید از دیوارها تا  می‌توانید بهره ببرید و هر چیزی را لایه لایه روی هم قرار دهید.

قفسه‌ها را داخل دیوار ایجاد کنید

کتابخانه

قفسه‌های  داخل دیوار وقتی به کارتان می‌آید که بخواهید خانه را بازسازی کنید. این  قفسه لازم نیست چندان عمیق باشند؛ فقط تا حدی عمیق که به کارتان بیایند و  بتوانید برخی از خرده‌ریزها یا لوازم تزئینی مثل قاب عکس را در آن‌ها جای  دهید.

همچنین بخوانید:

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه 

دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک 

دکوراسیون اتاق خواب کم جا 

اتاق خوابی به سبک مینیمال 

ریسه‌های نوری در اتاق خواب 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

اکثر  افراد برای زیبایی بیشتر و سهولت در نصب کاغذ دیواری به نسبت رنگ کردن  دیوارها برای فضاهای مختلف خانه از کاغذ دیواری استفاده می‌کنند.و از  آنجایی که دیوارها بخش اعظم یک فضای داخلی را تشکیل می‌دهند یکی از اصلی  ترین راه حل‌هایی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها فضای داخلی خانه را بزرگتر  نشان داد.

کاغذ دیواری برای خانه

کاغذ  دیواری ابزاری است که امروزه اکثر افراد برای زیباسازی دیوارهای داخلی  خانه از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که طرح های کاغذ دیواری بسیار متنوع  است، ما در این مقاله از مجله دلتا به نکاتی درباره رنگ کاغذ دیواری برای خانه اشاره کرده‌ایم که با آن‌ها می‌توانید خانه نقلی و کوچک را بزرگ و دلباز نشان بدهید.

کاغذ دیواری به رنگ روشن فضا را دلباز می‌کند.

دکوراسیون سفید

استفاده  از رنگ‌های روشن اولین گزینه ای است، که در بزرگ نشان دادن خانه به ذهن  می‌رسد. بهتر است برای رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک یا سالن پذیرایی  نقلی و هر فضای کوچک دیگری از تنالیته رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید تا  علاوه بر دلبازتر کردن دکوراسیون داخلی منزل مبلمان فضا را نیز چشم گیرتر  کنید.

کاغذ دیواری رنگ شاد را در کنار رنگ‌های روشن بیاورید.

احتمالا  ترس استفاده از رنگ‌های شاد برای خانه‌های کوچک را دارید. استفاده از  رنگ‌های شاد در کنار رنگ‌های روشن یک انتخاب هوشمندانه است که هم فضا را  دلبازتر می‌کند و هم با لکه‌های رنگی شاد فضا روح می‌گیرد.

رنگ‌های پاستیلی کاغذ دیواری در خانه آرامش ایجاد می‌کند.

رنگ‌ پاستلی

آرامش  یکی از آیتم‌هایی که اکثر افراد آن را در خانه الزامی می‌دانند. زیرا فضای  خانه برای جمع شدن افراد در کنار هم است که به آرامش برسند که برای رسیدن  به این آرامش رنگ‌های موجود در فضا نیز دخیل هستند. پس استفاده از رنگ‌های پاستیلی در کاغذ دیواری برای خانه شیک و لوکس را فراموش نکنید.

از کاغذ دیواری ساده در کنار کاغذ دیواری طرح‌دار استفاده کنید.

خانه کوچک

معمولا  خیلی از ما از یک ست رنگی ساده یا طرحدار برای تمامی دیوارهای فضا استفاده  می‌کنیم که این موضوع انتخاب اشتباهی است و تمامی مرزهای دیوارها را از  بین می‌برد. سعی کنید یک دیوار را مخصوصا دیواری که نقطه کانونی فضا است را  با کاغذ دیواری طرحدار و دیگر دیوارها را با کاغذ دیواری ساده و  مینیمال بپوشانید. این نکته باعث می‌شود فضای شما دارای عمق شود و بزرگتر  از حد معمول احساس شود.

کاغذ دیواری راه راه را فراموش نکنید.

کاغذ دیواری های راه راه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه‌های کوچک هستند. اگر خانه ای کوچک با ارتفاع کمی دارید از کاغذ دیواری با طرح عمودی  استفاده کنید که باعث می‌شود سقف مرتفع تر احساس شود. و اگر خانه ای دارید  که اتاق خوابی با عرض کمی دارد با استفاده از کاغذ دیواری با طرح راه  راه‌های افقی می‌توانید آن را عریض تر نشان بدهید.

از رنگ هماهنگ با مبلمان برای کاغذ دیواری انتخاب کنید.

کاغذ دیواری

وجود  رنگ‌های مختلف در فضا باعث شلوغی فضا و در کنار آن باعث دلگیر شدن فضا  می‌شود که بهتر است برای اینکه فضا شلوغ احساس نشود از رنگی برای کاغذ  دیواری ها استفاده کنید که هماهنگ با رنگ‌های موجود در مبلمان و دکوراسیون  داخلی فضا است. با رعایت کردن این نکته نیز باعث دلبازتر دیده شدن فضا  می‌شوید.

کاغذی دیواری با طرح‌های هندسی را فراموش نکنید.

طرح هندسی

کاغذ دیواری با طرح‌های هندسی برای کسانی که به نصب کاغذ دیواری طرحدار برای خانه کوچک اصرار دارند  انتخاب مناسبی است. این گزینه از آنجایی که دارای طرح‌های هندسی مشابهی است  که پست سرهم تکرار شده است این حس را  القا می‌کند، که فضا بزرگ است.

همچنین بخوانید:

چگونه فضای خانه را گرم و صمیمی کنیم؟ 

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک! 

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید 

بلند‌تر نشان دادن سقف با چند ترفند ساده 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

فرقی نمی‌کند خانه شما کوچک باشد یا بزرگ. تفاوتی ندارد با چه سبکی آن را چیده باشید. به‌هر حال باید فکری برای تزیین ورودی بکنید.

دکوراسیون ورودی

اثری  که دکوراسیون ورودی منزل می‌گذارد،‌ خیلی زیاد است، چرا که هر کس وارد  خانه می‌شود، اول جذب این‌ مکان می‌شود. یا خودتان اولین صحنه‌ای که بعد از  یک روز کاری سخت هنگام ورود به خانه با آن مواجه می‌شوید، همینجا است. پس  اگر تا حالا حواس‌تان به طراحی و چیدمان ورودی خانه‌ نبوده، با خواندن این  مطلب در مجله دلتا تغییر را شروع کنید.

پاف یا نیمکت؛راحت و چشم‌نواز

آینه کاری

هر  کسی که وارد خانه می‌شود، می‌خواهد کفشش را از پا درآورد. این‌جاست که  نیمکت یا پاف حسابی کارتان را راه می‌اندازد. پاف و نیمکت گذشته از کاربردی  بودن، ظاهر جذابی دارند و اگر در انتخاب رنگ و استایل آن دقت کافی داشته  باشید، همه در نگاه اول جذب خانه می‌شوند. پاف ممکن است با پایه یا بدون آن  باشد. این دیگر به سلیقه شما برمی‌گردد.بعضی از مدل‌های نیمکت فضای  ذخیره‌سازی دراختیار شما می‌گذارد.

آینه؛ زیبا و کاربردی

آینه‌های  گروهی که به شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند و می‌توانند چیدمان متفاوتی هم  داشته باشند، حسابی به ورودی خانه جان می‌دهند. هم قشنگ هستند و هم نور را  بازتاب می‌دهند.

نورپردازی؛ انتقال حس گرما و صمیمیت

نورپردازی

ورودی  کم‌نور و دلگیر هیچ حس خوبی به شما نمی‌دهد. خواه نور طبیعی داشته باشد یا  نه، نورپردازی ورودی خانه را دست‌کم نگیرید. در دکوراسیون ورودی منزل نور  حس خوش‌آمدگویی را تقویت می‌کند؛ از طرف دیگر با انتخاب لوستر یا آباژور قشنگ، سلیقه‌تان را به رخ می‌کشید.

کاغذ دیواری با رنگ و طرح شلوغ

ممکن  است رنگ‌ محافظه‌کارانه و خنثا را برای رنگ‌آمیزی خانه بپسندید که خیلی هم  عالی ا‌ست. ولی برای ورودی خانه می‌توانید به رنگی تند یا کاغذ‌دیواری  طرح‌دار فکر کنید. چیزی که در موقع ورود فرد را غافلگیر کند. ممکن است  انتخاب شما رنگی باشد که دوستش دارید.

کنسول

کاغذ دیواری

یکی از روش‌ها در طراحی و چیدمان ورودی، اگر خانه شما جای کافی داشته باشد، انتخاب کنسول خیلی هوشمندانه است. بالای کنسول را با آینه یا تابلو تزیین می‌کنید. از  داخل آن به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برید، و رویش را با لوازم جانبی  دکوراتیو مثل گل، کتاب یا مجسمه تزیین می‌کنید.

جالباسی؛ یک دیزاین کاربردی

در  طراحی و چیدمان ورودی، هیچ خانه‌ای نیست که نیاز به جالباسی نداشته باشد.  هر کس از راه می‌رسد، کت، مانتو، کاپشن، کیف یا وسایلی دارد که بهتر است در  جلوی ورودی از آن‌ها جدا شود. خوشبختانه انواع جالباسی برای انواع  سلیقه‌ها وجود دارد. بعضی از مدل‌ها فضای ذخیره‌سازی برای کیف، کفش و چتر  هم دارند.

تابلو

تخته سیاه

بعضی‌ها چیدمان شلوغ دوست ندارند، اما می‌خواهند دکوراسیون ورودی منزل جذابی داشته باشند. این طور وقت‌ها می‌شود سراغ تابلو رفت. یک تابلوی بزرگ یا چند تابلوی کوچک کنار هم جلوه قشنگی به راهرو یا ورودی خانه می‌دهند.

تخته سیاه

در  دکوراسیون ورودی هیچ‌ عاملی به‌اندازه خلاقیت اثرگذار و چشم‌گیر نیست.اگر  بیشتر آدم‌ها آینه و تابلو به دیوار می‌کوبند، شما تخته سیاه بخرید. تخته  سیاه و گچ‌های سفید و رنگی نه‌تنها حس نوستالژیک را زنده می‌کنند، امکان  نوشتن یادداشت‌های مهم، لیست خرید، درست کردن تقویم هفتگی به شما می‌دهند.

همچنین بخوانید:

ترفندهای کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون 

دیزاین دیوار، دکوراسیون خانه شما را زیبا می کند! 

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید 

یک چیدمان زیبا با آباژور 

اتاق بدون پنجره را چگونه دکوراسیون کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

تزیین  اتاق خواب با ریسه یک انتخاب هوشمندانه است که شما برای چیدمان اتاق خود  انتخاب کرده اید. گاهی اوقات تغییرات جزئی در یک اتاق می‌تواند تاثیر زیادی  در زیباتر شدن آن داشته باشد.

ریسه های نور

همواره  در دکوراسیون داخلی نور و روشنایی بسیار حائز اهمیت بوده است. تزیین با  ریسه های نور یا ریسه‌های برقی و درخشان یکی از همان وسایل ساده هستند که  از خاص ترین ایده‌ها برای تزیین اتاق بشمار می‌آیند و فضای اتاق شما را  بسیار رویایی و رمانتیک می‌کنند.امروز در مجله دلتا انواع چیدمان آن را مورد برسی قرار می‌دهیم

تزئین دیوار

نورپردازی

مهم  ترین عنصر در طراحی دکوراسیون هر اتاقی دیوار‌های آن هستند. دیوار‌ها به  ترکیب هر فضا و دکوراسیونی شخصیت می‌بخشند، پس برای ایجاد کردن فضای منحصر  به فرد در اتاق خود می‌توانید از ایده‌های استفاده از ریسه برای تزئین  دیوار استفاده کنید. دیوار‌ها بزرگترین قسمت‌های قابل مشاهده در هر اتاقی  هستند و شما می‌توانید با کمک مجموعه ای از ریسه‌های تزئینی وسایل مورد نظر  خود را از دیوار‌ها آویزان کنید تا دیوار‌های ظاهری زیبا و دلنشین پیدا  کنند.

 عکس روی ریسه

قاب عکس

در  تزئین اتاق خواب با ریسه می‌توانید عکس‌هایی که در آن خاطرات شادی دارید و  دیدن آن‌ها منجر به حسی خوب در شما می‌شود را انتخاب کنید و عکس‌ها را به  هر صورتی منظم و نامنظم و یا به اشکال مختلفی همچون قلب و یا ستاره بر روی  ریسه در کنار هم بچینید، سپس ریسه را به دیوار آویزان کنید. یادتان باشد  ابعاد و تعداد عکس‌ها بسیار مهم هستند.

ریسه روی پارچه

تزیین دیوار

یکی  از راه‌های ساده دیگر برای تزئین با ریسه این است آن قسمتی که می‌خواهید  را پارچه نصب کنید و روی پارچه را با این ریسه‌ها تزئین کنید. اما باید  توجه داشته باشید که با دقت و ظرافت پارچه خود را انتخاب کرده باشید.

ریسه روی صفحه مشبک 

یکی  دیگر از استفاده‌های تزیین با ریسه های نور در اتاق خواب این است که یک  صفحه مشبک را بر روی یک تکه از دیوار نصب کنید. می‌توانید یک گالری دیواری زیبا خلق کنید و بر روی آن وسایل تزیینی که علاقه مند به دیدنشان هستید را  قرار دهید، می‌تواند عکس‌ها، کارت پستال‎ها و نوشته‌های زیبایتان باشد و  سپس برای تزیین بیشتر از ریسه‌های نورپردازی در کنار آن استفاده کنید و با  یک اقدام ساده زیبایی بسیاری را به اتاق خواب خود هدیه کنید.

 تزیین سقف با ریسه

اتاق خواب

در  تزیین اتاق خواب با ریسه اگر سقف اتاق شما بیش از حد کوتاه است و باعث  می‌شود فضای اتاق خفه و کم ارتفاع به نظر برسد با آویختن ریسه از سقف به  شکل عمودی این ارتفاع کم تا حدی جبران می‌‌شود و موجب می‌شود سقف بلند تر  به نظر برسد.

تزئین اشیاء و وسایل

وسایل دکوری

زمانی که نور ریسه‌‌ها از پشت یک بوم نقاشی پوشیده شده با رنگ طلایی، چشمک می‌‌زنند، فضایی جذاب خلق می‌کنند. یا به  هنگام پیچیدن به دور یک شاخه خشک، تبدیل به شکوفه‌های نورانی خواهند شد، یا  با استفاده از چراغ‌های ریسه‌ایی تاج تخت خواب خود را نورانی کنید و با  استفاده از یک صفحه نیمه‌ شفاف و نصب ریسه‌‌ها پشت آن، در طول شب نوری  ملایم و همیشگی داشته باشید. اگر در اتاق خود آینه دارید می‌توانید دور آینه را نیز با این ریسه‌ها تزئین کنید.

همچنین بخوانید:

چراغ‌خواب مناسب برای اتاق‌خواب 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه 

ایده‌هایی برای نورپردازی اتاق خواب 

استفاده از کمد‌های مخفی در اتاق‌خواب 

اتاق خوابی به سبک مینیمال 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

مبلمان  نیز یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که شما باید به آن توجه کنید تا  بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید، مبلمان رابطه مستقیمی با ایجاد حس راحتی و  آرامش در فضا دارد.

انواع مبلمان در چیدمان

مبلمان‌  به راحتی می‌توانند بر احساس و تجربه شما از فضای داخلی تاثیر گذار باشند،  می‌توانند به شما حس راحتی بدهد یا برعکس وادارتان کنند تا رسمی و خشک  رفتار کنید.این مطلب می‌خواهد به شما نشان دهد که چگونه می‌توانید از انواع  مبلمان در چیدمان داخلی استفاده کنید. پس این مطلب جذاب در مورد انواع  مبلمان منزل از مجله دلتا را از دست ندهید.

توجه به بافت مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

مبل فلزی

اگر در دکوراسیون داخلی خانه تان از وسیله‌های دکوری چوبی زیاد استفاده کرده اید، بهتر است که از دیگر انواع مبلمان منزل استفاده کنید، تا دکوراسیون داخلی خانه سنگین و تیره نشود، بهتر است  در کنار این وسیله‌های چوبی از مبلمان‌های تمام پارچه با رنگ‌های روشن  استفاده کنید چرا که چوب به طور ذاتی جاذب نور است و این رنگ‌های روشن این  کمبود نور را در فضای داخلی خانه جبران خواهد کرد.
بر عکس این قضیه نیز  صادق است، یعنی اگر فضای داخلی خانه تان روشن، یکدست و یکنواخت و کسل  کننده است، مبلمانی که در طراحی آن از چوب استفاده شده است می‌تواند به فضا  گرمی و انرژی بخشد. ترکیب چوب و پارچه هم می‌تواند نتیجه خوبی را رقم  بزند، فقط کافی است تا به سبک طراحی دکوراسیون تان توجه کنید.

مبلمان L شکل در طراحی دکوراسیون داخلی

خانه کوچک

بر  خلاف تصور خیلی از مردم که فکر می‌کنند مبل‌های L شکل نجات بخش دکوراسیون  داخلی خانه آن‌ها است، اما همیشه هم این طور نیست، اگر در دکوراسیون داخلی  خانه تان از یک دست مبل بهره می‌برید، بهتر است از این مبل‌ها صرف نظر کنید  چرا که این کار فضای خانه را خالی نشان می‌دهد و باعث بر هم خوردن نظم و  تقارن دکوراسیون داخلی خانه تان خواهد شد و بر عکس اگر از دو دست یا تعداد  بیشتری مبلمان بهره می‌برید، این مبل‌های  L شکل به شما در تفکیک فضایی کمک خواهند کرد.

استفاده از مبلمان چند تکه در طراحی دکوراسیون داخلی

مبل کلاسیک

مبلمان‌های  چند تکه برای فضاهای بزرگی مناسب هستند که شما می‌خواهید در هر گوشه خانه  هماهنگی و نظم پیوسته میان مبلمان‌ خود را پیاده کنید، این مبلمان‌ که  معمولا دارای چند صندلی هستند بیشتر در فضاهایی که طراحی دکوراسیون داخلی  استفاده می‌شوند. شما می‌توانید هر‌تکه آن‌ را در یک گوشه خانه استفاده  کنید و به آن جذابیت ببخشید.

راحتی با مبلمان ها در طراحی دکوراسیون داخلی

مبل چوبی

باید یادمان باشد که انواع مبلمان در چیدمان مقدم بر هر چیزی در دکوراسیون هستند، که برای راحتی و استراحت، قرار گرفته  است تا در طول روز مرتب از مبلمان تان استفاده کنید، پس آن ها باید خیلی  راحت باشند، مبلمان های رسمی تر را بگذارید برای مهمان های تان و مواقعی که  خیلی کم از آن ها استفاده می‌کنید، پس برای مصرف روزمره تان از مبلمان های  مدرنی که راحت تر و زیبا تر و در عین حال متنوع تر هستند استفاده کنید.

هماهنگی رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی

چیدمان مبل

اگر  خانه کوچک یا کم نوری دارید بهتر است قید مبلمان پارچه ای پفکی و بزرگ  تیره رنگ را بزنید. سعی کنید مبلمان‌ ظریف با ابعاد کوچک و از رنگی هایی که  با هر دکوراسیونی ست می‌شوند استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟ 

نحوه چیدمان مبل و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن 

وسایل دکوری که هر خانه به آن نیاز دارد 

رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟ 

۷ وسیله که اتاق خواب شما کم دارد! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی