برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۹۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
شکل، در انتخاب هر نوع مبلمانی در فضای داخلی جزو گزینه‌های اولیه و مهم است. طرح و دیزاین فضای غذاخوری براساس فرم و اندازه میز غذاخوری تعیین می‌شود.
میز غذاخوری در دکوراسیون

با توجه به اینکه استفاده از میز غذاخوری در دکوراسیون منزل بسیار باب شده است، اما بسیاری از خانواده‌ها هنگام انتخاب مدل و سبک میز غذاخوری دچار اشتباه می‌شوند. همچنین بعد از گذاشتن میز غذاخوری در پذیرایی یا اتاق ناهارخوری، دچار مشکل می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا انواع شکل‌های میز غذاخوری را بر اساس سبک دکوراسیون شما بررسی می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

شکل مستطیل

شکل مستطیل به عنوان محبوب‌ترین انتخاب برای میز غذاخوری است. این میز به‌گونه‌ای است که می‌تواند بیشتر از ظرفیتش در طول خود صندلی جا دهد. اگر شکل منزل یا اتاق غذاخوری شما کشیده است، بهتر است از میز مستطیلی استفاده نکنید، زیرا باعث کشیده‌تر دیده شدن فضا می‌شود و ظاهر خوبی به فضا نمی‌دهد.

میز غذاخوری دکوراسیون داخلی

اگر از میز مستطیلی در فضای داخلی که شکل کشیده دارد، استفاده کردید، سعی کنید آن را عمود بر فضای خود قرار دهید.

شکل مربع

شکل مربع، ساده‌ترین شکل میز غذاخوری است. شکل مربع میز برای فضاهای کوچک مناسب است. درواقع اگر متراژ فضای شما کوچک است و علاقه دارید در فضای خود حتما میز غذاخوری داشته باشید، میز مربعی مناسب‌ترین گزینه برای فضای شما است.

میز غذاخوری مربعی

معمولا این فرم میز با ظرفیت‌های ٢ الی ۴ نفر طراحی می‌شود زیرا اگر با ظرفیت بیشتری طراحی شود، بیشتر سطح میز غیرقابل دسترس است یا دسترسی به آن سخت است.

شکل دایره

میز غذاخوری با شکل دایره معمولا از گزینه‌های میزهای کم‌جا هستند، یعنی اگر میز دارای ظرفیت کمی باشد، فضای کمی را اشغال می‌کند. اما اگر میز با ظرفیت بالا باشد، بیشترین مقدار فضا را اشغال می‌کند.

میز دایره ای شکل

میز دایره‌ای هم مانند میز مربعی اگر از یک حدی بزرگ‌تر شود، دسترسی به مرکز میز کار غیرممکنی است. میز دایره‌ای شکل این امکان را می‌دهد که شما تعداد صندلی‌های اضافه‌تری را نسبت به ظرفیت میز قرار دهید.

شکل بیضی

شکل بیضی از گزینه‌های خاص و محبوب است و به دلیل اینکه طول بیشتری نسبت به دایره دارد، فضای بیشتری برای پذیرایی دارد. میز بیضی شکل مانند فرم میز مستطیلی است.

میز غذاخوری در دکوراسیون

در واقع اگر شما فضایی دارید که دارای شکلی کشیده است، سعی کنید از میز بیضی شکل در فضای خود استفاده نکنید و اگر استفاده کردید، آن را به صورت عمودی قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی برای انتخاب آویز و لوستر شیک  را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
مکان بدون نور به شدت خالی از روح، سرزندگی و انرژی است. پس با انتخاب زیباترین لوستر و آویز به فضای خانه خود، جانی دوباره ببخشید.
انتخاب لوستر شیک و لوکس

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل طراحی دکوراسیون، نورپردازی فضای داخلی است. نورپردازی، باعث می‌شود مبلمان فضای داخلی شما از نظر رنگ، فرم و… به زیباترین شکل خود جلوه کنند. با انتخاب لوستر شیک و لوکس علاوه بر اینکه نور و روشنایی فضا را تامین می‌کنید؛ باعث زیبایی و درخشندگی دکوراسیون منزل هم می‌شوید. با مجله دلتا همراه باشید.

لوستر را با توجه به متراژ فضا خریداری کنید

کوچک یا بزرگ بودن فضا، اولین نکته‌ای است که در هنگام انتخاب لوستر شیک و لوکس باید به آن توجه کنید. زیرا ممکن است لوستری با شاخه‌های زیاد و آویز بلند انتخاب کنید و پس از نصب، متوجه اشتباه خود شوید و مجبور باشید از تعداد شاخه‌های آن کم کنید که در این حالت زیبایی اولیه لوستر، از بین خواهد رفت.

لوستر شیک

در هنگام خرید لوستر، کوتاهی و بلندی سقف را در نظر بگیرید

طول سقف فضای شما مانند متراژ آن، در انتخاب لوستر اهمیت دارد. به عنوان مثال شما فضایی دارید که دارای چندین طبقه است که از طریق پله‌های داخلی به یکدیگر متصل شده‌اند، در این حالت شما نیازمند لوسترهای آویزی هستید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

اما اگر فضای شما دارای سقفی کوتاه است باید لوسترهای سقفی که در ادامه نمونه‌هایی از آن را قرار داده‌ایم، انتخاب کنید.

به سقف کاذب و هالوژن‌ها توجه داشته باشید

سقف‌های کاذب معمولا فضا را کوچک و شلوغ نشان می‌دهند؛ مخصوصا اگر در آن از هالوژن‌ها هم استفاده شده باشد. پیشنهاد ما این است که در این نوع سقف‌ها، از کوچکترین لوستر با سبکی ساده و کم‌ترین شاخه استفاده کنید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

انتخاب بر اساس سبک دکوراسیون خانه

در اینجا منظورمان همان سبک است. سبک دکوراسیون شما از عوامل تعیین کننده لوستر هستند که باید به آن توجه داشته باشید. اگر فضای شما دارای سبکی کلاسیک و سلطنتی است و از مبلمان کلاسیک و استیل استفاده کرده‌اید، بهترین انتخاب می‌تواند لوسترهای کریستالی و سبک کلاسیک باشد.

سبک دکوراسیون خانه

همچنین اگر فضای شما مدرن است و از مبلمان راحتی استفاده کرده‌اید، لوسترهای مدرن و امروزی مناسب‌ترین نوع است.

کاربری فضا را مشخص کنید

همیشه بر اساس کاربری فضا، نوع روشنایی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید برای بالای میزناهارخوری خود لوستر تهیه کنید، بهتر است لوستر از نوع آویز و بلند باشد که تمام محدوده‌ میز شما را روشن کند. در این حالت علاوه‌بر اینکه از چیدمان خود لذت می‌برید؛ فضای صمیمانه‌تری را خلق می‌کنید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

علاوه بر مدل لوستر به رنگ آن هم توجه کنید

علاوه‌بر نوع و فرم لوستر، رنگ آن هم باید مطابق با سبک، چیدمان و دکوراسیون شما باشد تا همان‌طور که مدنظر دارید فضای داخلی را جذاب کند. انتخاب رنگ‌های شیک و جدید می‌تواند به شما کمک کند تا لوستر و آویز با تمامی وسایل منزل شما هماهنگی داشته باشند.

نکات انتخاب چراغ

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل راحتی خاص و شیک برای خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
ست کردن رنگ فرش با مبل از جمله مرسوم‌ترین راه‌های چیدمان خانه است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند رنگ فرش را با رنگ مبل‌های خود ست کنند که کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.
ست کردن فرش و مبل

یکی از کهن‌ترین لوازم منزل که همواره در دکوراسیون داخلی کاربرد داشته، فرش است. فرش‌ها به غیر از زیبایی دادن به فضای زندگی ما، باعث گرم شدن محیط می‌شوند و می‌توانند، فضاها را تعریف و مشخص کنند. در این مطلب از مجله دلتا راه‌های مختلف ست کردن فرش با مبلمان را با شما در میان خواهیم گذاشت.

به طور کلی رنگ فرش به سه دسته؛ فرش به رنگ تیره، فرش به رنگ روشن و فرش به رنگ خنثی تقسیم می‌شود.

ست کردن فرش تیره با مبلمان

رنگ‌های تیره‌تر و پررنگ‌تر فرش علاوه بر این که آلودگی و لکه‌ها را کم‌تر نشان می‌دهند، فضای دنج و صمیمی‌تری را نیز ایجاد می‌کنند. اما در عین حال برای خانه‌‎های کوچک و کم‌نور مناسب نیستند. از جمله این فرش‌ها می‌توان به دو رنگ لاکی و سورمه‌ای اشاره کرد.

فرش لاکی

رنگ قرمز لاکی رنگی بسیار خاص است که می‌توانید با مبلمان کرم، طوسی و سبز ست کنید. همین‌طور در هنگام خرید مبلمان برای این فرش هم می‌توانید به سراغ مبلمان راحتی و نئوکلاسیک بروید.

ست کردن فرش و مبل

 فرش سورمه‌ای

برای این فرش می‌توانید از مبل با رنگ‌های سفید، کرم و آبی روشن استفاده کنید. البته اگر به دنبال ایجاد تضاد در دکوراسیون هستید، مبل چرم قهوه‌ای فضای خاص‌تری را ایجاد می‌کند. برای فرش سورمه‌ای، می‌توانید از سبک مبلمان راحتی یا کلاسیک استفاده کنید.

ست کردن فرش روشن با مبلمان

استفاده از رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر شدن و دلبازتر شدن فضا می‌شود.

فرش کرم

فرش کرم یکی از فرش‌های با رنگ روشن است که با اکثر رنگ‌ها نیز ست می‌شود. بنابراین انتخاب رنگ مبل برای این فرش بستگی زیادی به ترکیب رنگی دکوراسیون‌ خانه شما دارد. فرش کرم هم برای مبلمان کلاسیک، هم مبلمان نئوکلاسیک و هم مبلمان راحتی مناسب است.

ست کردن فرش روشن با مبلمان

ست کردن فرش به رنگ خنثی با مبلمان

رنگ‌های خنثی نسبت به دو دسته قبلی خیلی راحت با بقیه رنگ‌ها ست می‌شوند. رنگ‌های سفید، طوسی و خاکستری در همین دسته قرار دارند.

 فرش طوسی

رنگ طوسی همیشه نماینده سبک‌های مینیمال و امروزی بوده و با مدل مبل‌های راحتی و چستر خیلی خوب هماهنگ می‌شود. در مورد رنگ مبلمان هم باید بدانید که اکثر رنگ‌ها به خوبی با فرش طوسی ست می‌شوند.

ست کردن فرش به رنگ خنثی با مبلمان

گاهی اوقات برای ست کردن فرش با مبل می‌توان بین رنگ مبل و فرش تناسب ایجاد کرد، یعنی شما می‌توانید رنگ فرش‌ خود را با رنگ کوسن‌ها ست کنید. بنابراین اگر مبل‌ با فرش هماهنگی ندارد، با تهیه کردن چند کوسن هم‌رنگ فرش‌ خود این مشکل را برطرف نمایید. البته توجه داشته باشید که رنگ فرش و کوسن‌ها با رنگ مبلمان هم‌خوانی داشته و ترکیب زیبایی را به‌وجود بیاورند.

پیشنهاد مطالعه: به مطلب ۵ راز انتخاب بهترین کاغذ دیواری سر بزنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
کفپوش‌یکی از اجزای مهم در بخش دکوراسیون داخلی است. با توجه به استفاده دائمی و طولانی مدت از کفپوش ها، بهتر است برای انتخاب مناسب، شناخت درستی از ویژگی مصالح آن داشته باشیم.
اصول انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یکی از دغدغه‌های همیشگی ساکنین منزل و طراحان بوده است. از بین کفپوش‌های فراوانی که در بازار وجود دارد قطعاً انتخاب بهترین کفپوش امری دشوار است. در راستای داشتن یک انتخاب صحیح، در ابتدا با پارکت و سرامیک و مزایا و معایب هر کدام به درستی آشنا شوید و سپس انتخاب کنید. مجله دلتا در این نوشتار به بررسی این موضوع می‌پردازد.

سرامیک

سرامیک از کفپوش‌های قدیمی به حساب می‌آید و لازم به ذکر است که با کفپوش سنگ تفاوت دارد و یکسان نیست. سرامیک‌ها در حالت کلی به دو دسته لعاب‌دار و بی‌لعاب تقسیم می‌شوند، که با‌ توجه به نوع و درجه کیفیت آن، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

مزایا: داشتن قیمت‌های متنوع، تنوع زیاد در طرح و رنگ، ظاهر جذاب، سازگاری با محیط‌های مرطوب، شستشوی راحت

معایب: لغزندگی بسیار در صورت خیس بودن، شکنندگی بسیار، انتقال سرمای شدیداصول انتخاب کفپوش

پارکت

پارکت کفپوشی از جنس چوب است و قطعا بزرگترین مزایای کفپوش چوبی این است که به عنوان عایق صوتی و گرما عمل می‌کند و زیبایی آن نیز بسیار بیشتر از هر نوع کفپوش دیگر است.

مزایا: لطافت و نرمی، گرما و داشتن دمای یکسان در همه نقاط، تنوع بسیار و راحت بودن ست‌کردن آن با سایر وسایل، داشتن طول عمر طولانی‌تر، ظاهر بسیار زیبا و جذاب

معایب: نیاز به مراقب و درزگیری، ایجاد سر و صدا در صورت عدم نصب درست، نامناسب برای آب و هوای مرطوب به دلیل جذب رطوبت

انتخاب کفپوش مناسب بخش مهمی از یک خانه به حساب می‌آید. شما با کفپوش منزل خود قرار است تا سال‌ها زندگی کنید و از آن استفاده کنید. هیچ زمان به صورت قاطع نمی‌توان اذعان داشت که که کدام کفپوش بهترین است، اما می‌توان با توجه به شرایط هر خانه بهترین انتخاب را داشت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال یک چیدمان خوب برای اتاق نشیمن هستید مطلب ۵ راز انتخاب بهترین کاغذ دیواری را از دست ندهید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
مبلمان راحتی جدید در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون و متنوعی تولید می‌شوند که انتخاب را برای هر خریداری سخت کرده‌‌اند. با ما همراه باشید تا مبل خانه خود را انتخاب کنید.
مبل های راحتی شیک و مدرن

مبلمان راحتی جزو عناصر مهم و اصلی اتاق نشیمن و پذیرایی به حساب می‌آیند. قرار دادن مبلمان راحتی جدید در اتاق نشیمن یا هر اتاق دیگری می‌تواند به آن فضا شخصیت بدهد و سبک دکوراسیون اتاق را مشخص کند. در این مطلب از مجله دلتا جدیدترین مدل‌های مبل های راحتی شیک و مدرن را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مبلمان راحتی با دسته مستطیل شکل

یکی از مبل‌های راحتی مدرن و شیک، مبل‌هایی با دسته‌های مستطیلی شکل هستند. باید بدانید که این دسته‌ها، نسبت به دسته‌های گرد و منحنی، فضای کمتری را در‌بر می‌گیرند. بنابراین برای استفاده در نشیمن و اتاق‌های کوچک مناسب هستند.

مبل راحتی شیک و مدرن

شکل ساده این دسته‌ها، باعث می‌شود که بتوانید از آن در انواع سبک‌های دکوراسیون استفاده کنید و از این نظر محدودیتی نداشته باشید.

مبلمان راحتی با دسته گرد

مبل‌های راحتی با دسته‌های گرد، طراحی زیبا و ظریفی دارند و اغلب آن‌ها بسیار نرم و راحت هستند. بنابراین این نوع مبل‌ها را بهتر است برای فضاهای غیر رسمی و خودمانی، مانند نشیمن خانه‌ خود خریداری کنید.

مبل های راحتی شیک و مدرن

دسته‌های گرد، سال‌های زیادی است که در طراحی مبل‌ها به‌کار گرفته می‌شوند. پس بهتر است از آن‌ها، در خانه و مکان‌هایی که دکوراسیون کلاسیک یا سنتی دارند، استفاده کنید. برای اینکه مبلمان را به زیبایی بچینید، مطلب چیدمان مبلمان به شکل استادانه را بخوانید.

مبلمان راحتی با دسته منحنی شکل

دسته‌های منحنی شکل، نوع دیگری از دسته‌های مبل راحتی هستند که جلوه‌ای زیبا و لوکس به فضای اتاق می‌دهند. دسته‌های منحنی باریک مثل تصویر زیر، رسمی هستند و بهتر است آن‌ها را برای پذیرایی استفاده کنید.

مبلمان راحتی با دسته منحنی شکل

مبلمان راحتی با دسته شیب‌دار

مبل‌های راحتی با دسته‌های شیب‌دار، جزو مبل های راحتی شیک و مدرن هستند. شما با قرار دادن دست‌های خود روی آن، احساس راحتی می‌کنید. این نوع مبل‌ها با توجه به جلوه و ظاهری که دارند، در فضاهای رسمی و غیر‌ رسمی قابل استفاده هستند.

 مبلمان راحتی با دسته شیب‌دار

قرار دادن مبل‌هایی که دسته‌های شیب‌دار دارند، نسبت به مبلمان‌ دیگر، فضای اتاق را را دلبازتر جلوه می‌دهند و برای نشیمن‌های کوچک مناسب هستند.

مبلمان راحتی با دسته فوم‌دار

در ساخت دسته برخی از مبل‌ها، چندین لایه فوم یا ابر نرم به‌کار می‌برند تا راحتی آن دو چندان شود. این نوع مبل‌ها برای افرادی که عادت به خوابیدن روی مبل دارند، بسیار مناسب و بهتر است. این نوع مبلمان را در نشیمن و یا فضاهای خودمانی قرار دهید.

مبلمان راحتی با دسته فوم‌دار

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند اشتباه رایج و تاثیرگذار در چیدمان منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
برای چیدمان اصولی دکوراسیون ترفندهایی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه شود می‌توان فضایی متعادل‌تر از نظر زیباشناسی و عملکردی ایجاد نمود.
اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

بسیاری از افراد در چیدمان خانه خود اشتباهاتی را انجام می‌دهند که به دلیل تکرار زیاد، این اشتباهات به اتفاقی عادی تبدیل می‌شوند. این اشتباهات سبب می‌شوند که افراد در خانه احساس آشفتگی و بی‌قراری داشته باشند و از دکوراسیون منزل خود راضی نباشند. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

خرید مبلمان نامناسب

متناسب نبودن اندازه مبل‌ها با اندازه اتاق از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل است. بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند مبلمان را انتخاب نمایند، تنها به مد روز بودن آن فکر می‌کنند و مرغوبیت، راحتی و اندازه‌اش را در نظر نمی‌گیرند.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

برای سالن کوچک، مبلمان بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده نکنید زیرا اندازه اتاق کوچک‌تر نشان داده می‌شود. از کاناپه‌های بزرگ برای سالن‌های بزرگ استفاده کنید. برای سالن‌های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی بخرید.

اهمیت ندادن به روشنایی منزل

از مهم‌ترین اشتباهات رایج در چیدمان خانه نورپردازی نامناسب است. عدم استفاده از نور مناسب در فضا زیبایی دکوراسیون شما را کاهش می‌دهد. بنابراین در فضای نشیمن خود از نورپردازی مناسب استفاده کنید. در دکور منزل خود از چراغ‌های رومیزی و چراغ‌های پایه‌دار مثل آباژور استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید چراغ‌های سقفی کم‌نور را به‌کار ببرید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

نصب کردن تابلوها در ارتفاع بالا

در چیدمان تابلو یکی از مهم‌ترین موضوعات نصب تابلوها در ارتفاع مناسب است، تا با چشم‌ها هم‌سطح باشند و از زمین فاصله یک و نیم متری داشته باشند. نصب تابلوها در ارتفاع خیلی بالا یا خیلی پایین اشتباه است.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

قرار دادن تمام مبل‌ها پشت به دیوار

برای اینکه ظاهر مبلمان زیباتر دیده شود و فضای نشیمن شما کوچک به‌نظر نرسد، هیچ‌گاه مبلمان خود را به دیوار نچسبانید و با اندکی فاصله از دیوار قرار دهید. عدم ایجاد فاصله بین مبل و دیوار سبب می‌شود بعد از مدتی روی دیوار لک ایجاد گردد.

مبل‌ها پشت به دیوار

یک فرش کوچک برای زیر مبل‌ها انتخاب نکنید

انتخاب یک فرش کوچک به طوری که از مبل‌ها فاصله داشته باشد یک کار رایج، اما اشتباه است. فرشی که می‌خواهید برای فضای نشیمن منزل خود انتخاب کنید باید ابعاد آن به‌گونه‌ای باشد که کمی از دیوار فاصله داشته باشد و تنها به فضای چیدمان مبل‌ها محدود شود.

فرش کوچک برای زیر مبل‌ها

باید انتخاب فرش شما به‌گونه‌ای باشد که وقتی روی مبل می‌نشینید پای شما روی فرش قرار بگیرد. انتخاب یک فرش مناسب به طوری است که یک ست مبلمان و میز ناهارخوری روی آن‌ قرار بگیرد.

قرار دادن تلویزیون در نقطه مرکزی

در بسیاری از خانه‌ها تلویزیون را به‌عنوان زیباترین وسیله در نقطه مرکزی خانه قرار می‌دهند. این کار بسیار تکراری است. پس بهتر است به‌جای این کار کمی تنوع و ابتکار به خرج بدهید و تلویزیون خود را در گوشه قرار دهید یا با دیوار گالری ترکیب کنید.

قرار دادن تلویزیون در نقطه مرکزی

نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب است. برای اینکه فضای منزل شما بزرگ‌تر به‌نظر برسد و زیباتر به‌نظر آید، هیچ‌گاه پرده‌ها را در ارتفاع نامناسب نصب نکنید.

نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمان مبلمان به شکل استادانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
برای داشتن دکوراسیون منزل زیبا و چشمگیر راهکارهای متفاوتی وجود دارد. ما در نظر داریم در این مطلب به نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری بپردازیم.
کاغذ دیواری‌ در دکوراسیون

کاغذ دیواری‌ در دکوراسیون اتاق تاثیر چشمگیری دارد و دید کلی آن را دگرگون می‌کند. کاغذ دیواری می‌تواند به اتاق نما و جلوه‌ای خاص بدهد. در این مطلب از مجله دلتا به شما می‌گوییم که چگونه کاغذ دیواری‌هایی را انتخاب کنید که طرح آن‌ها با طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های شما همخوانی داشته‌ باشند.

قبل خرید حتما امتحان کنید

برای این که نتیجه بهتری بگیرید، یک تکه بزرگ از کاغذ دیواری را همراه خود به خانه بیاورید و آن را روی دیوار مورد نظر امتحان کنید. سپس آن را کنار دیگر وسایل دکوری و مبلمان اتاق بگذارید تا میزان ست بودن آن‌ها را با یکدیگر بسنجید.

کاغذ دیواری‌ در دکوراسیون

انتخاب طرح و رنگ

به این فکر کنید که چه طرح و رنگی از همه بیشتر شما را هیجان‌زده می‌کند و همان را انتخاب کنید. وقتی هدف دقیق خود را بشناسید نصف بیشتر راه را رفته‌اید. به این فکر کنید که طرح نرم و لطیف می‌خواهید یا طرحی شلوغ با رنگ‌های براق و گرم. همه این‌ها در تصمیم نهایی شما برای انتخاب تاثیرگذار است. وقتی دقیقا بدانید که چه چیزی می‌خواهید، در وقت و زمان خود هم صرفه جویی کرده‌اید. این یکی از نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا است.

انتخاب طرح و رنگ

هماهنگی با دکور خانه

همه شرایط اتاق خود را برای انتخاب کاغذ دیواری‌ در دکوراسیون در نظر بگیرید. به طرح و رنگ انتخابی خود و ترکیب آن با رو تختی‌ها، نورپردازی اتاق و خلاصه هر آنچه که در اتاق وجود دارد، فکر کنید. یادتان باشد که کاغذ دیواری، جلوه‌ای مدرن در خانه شما است.

هماهنگی با دکور خانه

هماهنگی کاغذ دیواری با سایر فضاها

به این فکر کنید که نمای کاغذ دیواری خانه شما از اتاق‌های دیگر به چه شکل است. ممکن است جلوه کاغذ دیواری انتخابی شما از دور آنقدری هم که شما فکر می‌کنید زیبا و جذاب نباشد. پس حتما این نکته را هم برای انتخاب‌های خود در نظر بگیرید.

هماهنگی کاغذ دیواری با سایر فضاها

توجه به طرح‌ها و جزئیات

به ظرافت طرح‌ها و جزئیات کاغذ دیواری‌ها توجه کنید. برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب حتما به این نکته توجه کنید که آیا بافت آن‌ها برای شما مناسب هستند یا نه. آیا می‌توانند توقع شما را مرتفع کنند یا نه؟ بعضی از کاغذ دیواری‌ها گرچه زیبا هستند اما بافت‌های آن‌ها با دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگ نمی‌شود.

توجه به طرح‌ها و جزئیات

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ایده‌های جذاب دکور خانه خود را خاص کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
شاید همه ما تصویری کلی از چیدمان مبلمان نشیمن و پذیرایی در ذهن خود داشته باشیم، اما واقعا نحوه چیدن وسایل و مبلمان در کنار هم به چه صورتی صحیح است؟
چیدمان مبلمان نشیمن

قطعا شما می‌دانید که برای چیدمان یک فضا فقط یک راه وجود ندارد. اما از کجا می‌فهمید که کدام راه بهتر است؟ چه اصولی را مبنای کار خود قرار می‌دهید؟ اگر از یک طراح نظر بخواهید، نکاتی را به شما گوشزد می‌کند که در اثر سال‌ها تجربه متوجه شده است. ما خلاصه‌ای از نکات چیدمان مبلمان نشیمن را در این مطلب با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همراه مجله دلتا باشید.

قرارگیری مبلمان

اول به وسایلی که دارید، نگاه کنید. مبل‌ها، میز جلومبلی، تلویزیون، پیانو، میز ناهارخوری و بسیاری از وسایل دیگر هستند که شما در نشیمن یا پذیرایی خود استفاده می‌کنید. هر وسیله‌ای باید در جای مناسبی قرار بگیرد. مثلا میز ناهارخوری شما باید تا حد امکان به آشپزخانه نزدیک باشد.

چیدمان مبلمان نشیمن

مبل‌ها را باید طوری قرار دهید که رو به تلویزیون باشد و صد البته تلویزیون باید پشت به دیوار قرار داشته باشد. اگر وسایل اصلی را اول در جای خود قرار دهید، بقیه نیز جای خود را پیدا خواهند کرد.

استفاده از نقطه کانونی

از نقطه کانونی استفاده کنید. شاید بپرسید که نقطه کانونی چیست؟ نقطه کانونی به نقطه‌ای از فضا گفته می‌شود که چیدمان مبلمان در اطراف آن صورت می‌گیرد. وجود یک نقطه کانونی می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. شما می‌توانید تلویزیون را در نشیمن خود، نقطه کانونی در نظر بگیرید. بعد از این که نقطه کانونی را پیدا کردید، بهتر می‌توانید روی چیدن مبلمان حول آن‌ها تمرکز کنید.

چیدمان مبلمان نشیمن

استفاده از تقارن

شاید در دکوراسیون خانه‌های امروزی از تقارن به آن شکلی که در گذشته وجود داشت، خبری نباشد ولی با این حال، تقارن همیشه مهم بوده و هست، زیرا به مبلمان و وسایل خانه نظم می‌دهد. تقارن، تعادل می‌آورد و از هرج و مرج و شلوغی جلوگیری می‌کند.

چیدمان مبلمان نشیمن

حتی اگر می‌خواهید یک دکوراسیون مدرن داشته باشید، تقارن را به صورت کلی در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، طوری مبلمان را بچینید که فضا دارای تعادل باشد.

در نظر گرفتن فضای رفت و آمد

خیلی اوقات، مبلمان نشیمن و وسایل نشیمن و پذیرایی به قدری نزدیک به هم هستند که نمی‌توان به راحتی از بین آن‌ها رد شد. این ایراد بزرگی است که باید آن را برطرف کرد. در نظر گرفتن فضای کافی برای رفت و آمد در فضا مهم و ضروری است.

سعی کنید چیدمان را طوری انجام دهید که مبلمان در هیچ قسمتی از فضا متراکم نشود. خالی بودن یک بخش و شلوغ بودن بخش دیگر، باعث می‌شود در یک محل آزادانه حرکت کنید و در بخش‌های دیگر دچار مشکل شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر، مطلب با ایده‌های جذاب دکور خانه خود را خاص کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
در این مطلب ایده‌های زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی منزل را جمع آوری کرده‌ایم. این ایده‌ها بـه هزینه‌های بالا نیاز ندارند و منزل شـما را بهتر و زیباتر نشان می‌دهند.
ایده های جذاب دکوراسیون منزل

با صرف هزینه کم و کمی خلاقیت می‌توان تغییرات چشم‌گیری را در فضای دکوراسیون منزل به‌وجود آورد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های جذاب دکوراسیون منزل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گالری دیواری درست کنید

روی دیوارهای خالی، می‌توانید با ترکیب تابلوهایی در سایزهای مختلف، یک گالری زیبا ایجاد کنید. نیاز نیست که فقط از تابلو استفاده کنید. می‌توانید تابلوها را با بشقاب‌های تزئینی یا دیوارکوب‌های تزئینی نیز ترکیب کنید. توجه داشته باشید که همه دیوارکوب‌ها از نظر هارمونی کاملا با یکدیگر تناسب داشته باشند.

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

از یک عنصر بصری بزرگ استفاده کنید

ترکیب یک عنصر بصری بزرگ روی دیوار مانند یک ساعت دیواری بزرگ روی دیوار پشت مبل، به همراه یک گلدان زیبا در کنار آن، جلوه بسیار زیبایی را به‌وجود می‌آورد. به جای گلدان می‌توانید از یک مبل یا صندلی خاص هم استفاده کنید. این چیدمان، فضای شما را بسیار زیبا و متفاوت جلوه خواهد داد. در حالت کلی با ایده‌هایی ساده و جذاب برای دکور کنار مبل می‌توان تغییرات زیبایی را ایجاد کرد.

عنصر بصری بزرگ

از گیاهان استفاده کنید

از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای زیبایی بخشیدن به فضای منزل، استفاده از گیاهان آپارتمانی است. گیاهان هوای داخل خانه را مطبوع می‌کنند و انرژی بسیار خوبی را در فضا جریان می‌دهند. همچنین از نظر ظاهری فضای شما را بسیار زیبا جلوه خواهند داد. می‌توانید از گلدان‌های مختلف روی استند استفاده کنید یا آن‌ها را به کمک قاب یا بند‌های مکرومه به دیوار و سقف آویزان کنید.

استفاده از گیاهان

کمی رنگ بپاشید

اجازه دهید شخصیت شما از طریق رنگ‌هایی که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می‌کنید، بازتاب کند. اگر در انتخاب رنگ تردید دارید، کافی است کمی درباره رنگ‌شناسی، چرخه رنگ، رنگ‌های مکمل و هماهنگ تحقیق کنید. با کمی تلاش می توانید مناسب‌ترین رنگ را برای دکوراسیون منزل خود بیابید.

کمی رنگ بپاشید

پارچه‌ها را عوض کنید

یکی از ایده های جذاب دکوراسیون منزل تغییر پارچه‌ها است. با تغییر پارچه‌ها می‌توانید تحول بسیار زیادی را به‌وجود آورید. این پارچه‌ها می‌توانند شامل روکش مبلمان، کوسن‌ها، پرده‌ها و حتی فرش‌ها باشند. با انجام این کار جلوه و حال و هوای تازه‌ای را به فضای خود خواهید بخشید. می‌توانید با ترکیب بافت‌های مختلف از پارچه‌های متنوع، زیبایی خاصی در جلوه بصری فضای خود ایجاد کنید.

پارچه‌ها را عوض کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رنگ محبوب و خاص برای اتاق نشیمن شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
دکوراسیون اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است. اگر می‌خواهید یک اتاق نشیمن رنگی و زیبا بچینید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
رنگ مناسب برای اتاق نشیمن

استفاده از رنگ مناسب برای اتاق نشیمن کاملا به سلیقه شما، هارمونی فضا، نوع دکوراسیون خانه و رنگ وسایل آن بستگی دارد. برای اینکه بتوانید رنگ اتاق نشیمن خود را با دکوراسیون داخلی منزل خود هماهنگ کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ سبز

رنگ سبز از رنگ‌های تکرارشونده و دارای هارمونی متفاوت است. این رنگ انعکاسی از رنگ‌هایی است که در طبیعت بسیار دیده می‌شوند. اگر نشیمن منزل شما از فضای کافی برخوردار نیست، این فضای نشیمن احتیاج به دیوارهایی در طیف رنگی سبز دارد.

رنگ مناسب برای اتاق نشیمن

رنگ سبز می‌تواند یک تازگی و لطافت خاصی را به فضای شما بدهد. همچنین یکی از رنگ‌های خنثی است که می‌تواند فضا را از یکنواختی دربیاورد. رنگ اتاق نشیمن کوچک می‌تواند سبز انتخاب شود.

رنگ خاکستری

انتخاب رنگ خاکستری برای دیوارها باعث می‌شود فضای منزل شما بزرگ‌تر دیده شود. رنگ خاکستری در دکوراسیون مدرن خیلی پرکاربرد است. این رنگ به فضای منزل شما یک چشم‌انداز شیک و درعین‌حال آرام می‌دهد.

رنگ مناسب برای اتاق نشیمن

اگر شما علاقه‌مند به تابلوها و نقاشی‌های مدرن هستید، رنگ خاکستری می‌تواند کمک کند فضای شما هنری‌تر به‌نظر برسد.

رنگ آبی یک انتخاب همیشگی

طیف رنگ آبی همیشه جزو رنگ‌هایی بوده که در فضای خانه‌های قدیمی خیلی به چشم می‌خورد. رنگ آبی دیوارهای نشیمن باعث می‌شود این فضا آرام و رسمی به‌نظر برسد.

رنگ آبی یک انتخاب همیشگی

انواع مختلفی از طیف رنگ آبی برای دیوارها وجود دارد که همه را می‌توان با رنگ طبیعی چوب و کرم ست کرد. اگر کف اتاق شما پارکت است، انتخاب رنگ آبی دیوارها باعث می‌شود فضای شما تمیز و بانظم دیده شود.

رنگ بژ یک انتخاب همیشگی برای دیوارها

در دکوراسیون‌های داخلی رنگ بژ یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها برای دیوار است. یکی از رنگ‌‌های مناسب برای اتاق نشیمن رنگ بژ است که یک رنگ نزدیک به رنگ پایه بوده و جزو رنگ‌های قابل‌اعتماد برای دیوارها است.

اگر نشیمن شما کوچک و باریک است برای چیدمان بهتر آن به مطلب ایده‌های جذاب چیدمان نشیمن باریک سر بزنید.

رنگ بژ برای دیوارها

برای کسانی که علاقه‌مند به دکوراسیون مینیمال هستند رنگ بژ جزو رنگ‌های انتخابی است. در واقع برای داشتن یک دکوراسیون خیره‌کننده می‌توان از سایه‌هایی از رنگ سفید تا بژ استفاده کرد.

دیوارهای اتاق نشیمن به رنگ مشکی

رنگ مشکی شاید جزو رنگ‌های انتخابی همیشگی برای دیوارها نباشد. اما جزو یکی از بهترین انتخاب‌ها است. دیوارهایی به رنگ مشکی باعث می‌شوند فضای نشیمن شما غیرمنتظره و رمانتیک به‌نظر برسد.

دیوارهای اتاق نشیمن به رنگ مشکی

درواقع جزئیات معماری منزل می‌تواند در دیوارهایی به رنگ مشکی بیشتر دیده شود. همچنین اگر فضای اتاق نشیمن شما نورگیر است، رنگ مشکی برای دیوار باعث می‌شود که این نور بیشتر و طبیعی‌تر دیده شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی