برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۸۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
اگر احساس می‌کنید فضای منزل شما بی‌روح و تکراری شده است بهتر است به دنبال روشی ساده‌تر از نقاشی ساختمان باشید.
تغییر خانه بدون نقاشی

به خانه رنگ و روح ببخشیم

نقاشی کردن ساختمان و دیوارهای منزل کار پردردسری است، شما برای انجام آن مجبور می‌شوید همه وسایل منزل را جمع کنید و تا زمانی که نقاشی و خشک شدن رنگ به پایان نرسیده است نمی‌توانید به زندگی عادی بازگردید. پس اگر احساس می‌کنید فضای منزل شما بی‌روح و تکراری شده است بهتر است به دنبال تغییر خانه بدون نقاشی باشید. روش‌هایی مثل اضافه کردن مبلمان جدید، منسوجات و چیزهایی که با یک نصب ساده به دکوراسیون منزل شما اضافه می‌شوند. اما هر اتاقی شرایط متفاوتی دارد و برای هر یک از اتاق‌های منزل باید روشی خاص و متفاوت به کار بگیرید. در این نوشتار از مجله دلتا به شما راهکارهایی برای تغییر خانه بدون نقاشی و صرف هزینه زیاد ارایه خواهیم داد.

اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین اتاق‌های منزل

اگر بودجه محدودی دارید می‌توانید وسایل ارزان‌ و کوچک‌تر مثل روکش مبل‌ها، رومیزی، گلدان‌ها و اکسسوری‌های تزیینی اتاق را عوض کنید یا چیزهای جدیدی به دکوراسیون اضافه کنید، مثل یک پتو روی کاناپه یا چند گیاه سبز زیبا یا در صورت داشتن بودجه بیشتر مبلمان اتاق را تغییر دهید و از وسایل رنگی‌ و شادتر استفاده کنید. پس اگر احساس می‌کنید که اتاق نشیمن به تنوع و نو شدن نیاز دارد لازم نیست به نقاش ساختمانی زنگ بزنید، کافی است نگاهی به وسایل و مبلمان موجود در اتاق بیندازید و با انتخاب رنگ‌های زیبا و شادتر رنگ و روح تازه‌ای به فضا بدهید.

 تغییر خانه

اتاق ناهارخوری

برای رنگ و رونق دادن به اتاق ناهارخوری هم راه‌های زیادی وجود دارد. مثلا می‌توانید یک سینی بزرگ و زیبا وسط میز قرار دهید و از دو عدد شمعدانی چشمگیر و جذاب برای کامل کردن ست میز استفاده کنید. این اشیا را در رنگ‌هایی شاد و زیبا انتخاب و برای جذاب‌تر شدن دکوراسیون اتاق ناهارخوری یک اثر هنری با رنگ و طرحی جذاب که برای فضای اتاق ناهارخوری هم مناسب باشد انتخاب و به دیوار آویزان کنید. می‌توانید از روکش‌های صندلی در رنگ‌های شاد استفاده و رومیزی را نیز به رنگی جذاب و متناسب با محیط انتخاب کنید.

تغییرات دکوراسیون

آشپزخانه

بدون تردید مهم‌ترین بخش منزل شما که قلب خانه هم به شمار می‌رود آشپزخانه است. آشپزخانه محیطی بسیار مناسب برای اضافه کردن رنگ و زیبایی به دکوراسیون است اما برای این کار لازم نیست حتما کابینت‌های آشپزخانه را عوض کنید یا به فکر نصب سرامیک‌های جدید باشید. چیزهای دیگری هم در آشپزخانه وجود دارند که اگرچه به اندازه کابینت‌ها به چشم نمی‌آیند ولی بر فضای آشپزخانه تاثیر فوق العاده‌ای دارند.

مثلا فرشی که در کف آشپزخانه پهن کرده‌اید می‌تواند یک فرش رنگی و زیباتر باشد و کاشی‌هایی را که از دیدنشان خسته شده‌اید مخفی کند. اگر در آشپزخانه خود فرش ندارید بهتر است برای تهیه آن اقدام کنید، چون فرش آشپزخانه کار شما را برای نظافت و … بسیار راحت خواهد کرد و از نظر زیبایی نیز تعیین کننده است به شرط آن که دوام زیادی داشته و قابل شستشو باشد.

تغییرات خانه بدون هزینه

اتاق خواب

اگر اتاق‌های دلباز و زیبایی ندارید نگران نباشید، تنها می‌توانید با عوض کردن چند اکسسوری و منسوجات مورد استفاده، رنگ و روح تازه‌ای به اتاق خود بدهید. روتختی‌ اولین چیزی است که در هر اتاق خواب به چشم می‌آید، بنابراین آن‌ را از رنگی زیبا و شاد انتخاب کنید. فرش اتاق هم می‌تواند رنگی‌ و شادتر شود به شرطی که دیگر اثاثیه اتاق تیره و خنثی باشند، در غیر این صورت بهتر است فرش را از رنگی ملایم و خنثی انتخاب کنید.

تغییر خانه بدون هزینه

حمام و دستشویی

تغییر دادن فضای این بخش‌ها هم نیاز به هزینه زیادی ندارد. به جای عوض کردن کاشی‌ها و سرامیک‌ها و وان حمام و … کافی است یک پرده حمام خوش‌رنگ و طرح‌دار برای حمام تهییه و از حوله‌های حمام جدید و جذاب استفاده کنید. اکسسوری‌های دیگر را نیز دست کم نگیرید، قفسه‌های حمام و قسمت‌های دیگر نیز اگرچه جزیی است اما تغییرات چشمگیری در فضا ایجاد می‌کنند.

تغییر دکوراسیون

راهروها

این قسمت شاید جزو قسمت‌هایی باشد که کمتر کسی به دکوراسیون آن توجه می‌کند. حتی طراحان هم ممکن است دکوراسیون راهروها را بی‌اهمیت تلقی کنند اما این قسمت پررفت و آمدترین قسمت منزل است و هر کسی هر روز بارها از آن‌ها عبور می‌کند. در نتیجه این فضا روی روحیه و احساس شما اثر خواهد داشت.

برای زیباتر کردن این قسمت شما می‌توانید از یک آینه و کنسول استفاده کنید و تعدادی لوازم آنتیک روی آن قرار دهید تا نور را انعکاس دهند و راهروها را روشن کنند و نظر کسانی را که از این فضا عبور می‌کنند به خود جلب کنند.

 تغییر خانه

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اشتباه‌های رایج در دکوراسیون” را بخوانید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
مدل سوپرمارکت کابینت آشپزخانه فضای کمی از آشپزخانه منزل را اشغال می‌کند و می‌توانید در کوچک‌ترین فضا نیز این طرح از کابینت‌ها را نصب نمایید.
سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

کابینت سوپر مارکت‌دار چیست؟

امروزه به دلیل کمبود وقت خریدهای روزانه جای خود را به خریدهای هفتگی داده‌اند. جای دادن خریدهای هفتگی و ماهانه، طبقه‌بندی و نظم‌دهی آن‌ها به نحوی که همواره در دسترس باشند کمی دشوار است، به خصوص اگر فضای کافی در کابینت برای این منظور نداشته باشید. برای حل این چالش اکسسوری‌های داخل کابینت یا کابینت‌های سوپری می‌تواند بسیار کمک کند. سوپرمارکت کابینت آشپزخانه معمولا فضای کمی را از آشپزخانه اشغال می‌کند و در کوچک‌ترین فضاها هم قابل استفاده است و چون به صورت عرضی یا ریلی باز می‌شوند، وسایلی که در انتهای آن‌ها قرار گرفته‌اند نیز به‌راحتی قابل دسترس‌اند. در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با معجزه کابینت سوپرمارکت‌دار در آشپزخانه آشنا کنیم با ما همراه باشید.

سوپرمارکت آشپزخانه

انواع مدل کابینت سوپرمارکت دار

کابینت سوپری به طور کلی به یک انباری متحرک گفته می‌شود که در هر بخش آشپزخانه می‌توان به شکل خاصی آن را طراحی کرد. کابینت سوپرمارکت دار به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • کابینت سوپری ضروری
  • کابینت سوپری زینتی

کابینت سوپری مواد غذایی

به طور کلی سوپری‌ و اکسسوری‌هـای آشپزخانه، به دو دسته تقسیم شده اند، یا به عنوان اکسسوری‌های ضروری یا جنبه زیبایی و تجملاتی دارند.کابینت سوپری مواد غذایی جزو دسته اول است که مدل‌های مختلف آن برای طبقه‌بندی انواع مواد غذایی در فضای کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شوند اقلام خود را به راحتی در دسترس داشته باشید. کابینت سوپری مواد غذایی معمولا در نزدیکی یخچال قرار می‌گیرد و مواد غذایی را که نیاز به دمای محیط دارند در خود نگه می‌دارد.

سوپرمارکت کابینت

کابینت سوپری ظروف

کابینت سوپری ظروف یکی از تجهییزات داخلی کابینت از نوع دوم است، که علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری برای فضای داخلی کابینت، سبب می‌شود که ظروف چینی و شکستنی ایمن‌تر در فضای کابینت قرار گیرد.

کابینت سوپرمارکتی

کابینت سوپری کنار گاز

نوع دیگر کابینت‌های سوپری که معمولا در کنار گاز و برای گذاشتن ادویه‌ یا روغن و سایر اقلام مورد نیاز برای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سوپری‌ها معمولا کوچک‌تر و کم عرض‌تر از سایر سوپر مارکت کابینت آشپزخانه در دکوراسیون آشپزخانه است.

کابینت سوپری مواد شوینده

نوع دیگری از مدل سوپرمارکت در کابینت آشپزخانه، اکسسوری‌های نظم‌دهنده مواد شوینده است که معمولا در کنار ماشین لباس‌شویی یا ماشین ظرف‌شویی یا فضاهایی خدماتی قرار می‌گیرد، کابینت سوپری موادشوینده است. برای این منظور می‌توان از سبدریلی داخل کابینت استفاده کنید و به مواد شوینده خود نظم ببخشید.

کابینت سوپرمارکت دار

سبدریلی داخل کابینت

سبدریلی داخل کابینت از انواع سوپرهای الحاقی پرطرفدار به کابینت‌ها است که می‌توانید خود سوپری مناسب آشپزخانه را خریداری کرده و داخل کابینت نصب کنید و لوازم و وسایل شوینده خود را در آن جای دهید. معمولا این سبدها زیر سینک قرار می‌گیرند که می‌توانید سطل زباله تفکیک شده را هم در کنار آن‌ها در نظر بگیرید.

کابینت آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
اتاق‌خواب در عین پرداختن به نیازهای جسمی و رفع خستگی‌ها باید از لحاظ روحی و ذهنی نیز انسان را از خستگی خارج کند.
وسایل اتاق خواب

اتاق خواب

در دید اکثر ما در نگاه اول اتاق‌خواب محدود به تخت‌خواب و کمد می‌شود، اما شاید جزییات ریزی کنار این دو عنصر اصلی و اولیه قرار می‌گیرد که نقش بیشتری در جلوه و زیبایی بصری دکوراسیون داخلی اتاق خواب داشته باشد، جزییاتی که تاثیرگذاری آنها در برخی موارد بیشتر از داشتن یک تخت‌خواب نرم می‌تواند در آرامش‌پذیری ما موثر باشد. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید تا با هم به بررسی برخی از وسایل اتاق خواب ساده اما کاربردی بپردازیم.

آباژور

یک آباژور منحصر به فرد همان چیزی است که در نگاه اول شما را جذب می‌کند. این آباژور حتی اگر در ترکیب رنگی با دیگر عناصر اتاق نباشد به عنوان یک عنصر جذاب و منحصر به فرد می‌تواند عمل کند. آباژور زیبا و جذاب از آن عناصر ویژه‌ای است که نیاز نیست فقط در زمان کاربرد حضورشان مفید باشد. حتی زمانی که خاموش است و کاربردی ندارد می‌تواند جذاب باشد و تاثیر خود را در محیط ایجاد کند.

اباژور اتاق خواب

آینه

آینه الزاما نباید با یک کنسول همراه باشد. خودتان را از قید و بندهای قوانین طراحی دکوراسیون رها کنید. آنچه که  بیشتر از همه برای شما با اهمیت است حس فردی و درونی نسبت به وسایل اتاق خواب است. البته این موضوع را نباید نادیده گرفت که هنجارشکنی‌ها هم باید روی قاعده و قانون باشند. به سادگی دیوار مقابل تخت را با یک آینه شیک و منحصربه‌فرد پر کنید.

وسیله اتاق خواب

کتابخانه

کتابخانه‌ یکی دیگر از همان عنصرهای دوست داشتنی است که کاربردی بیشتر از یک اکسسوری نظم دهنده دارد. می‌توانید این طبقات را با کتاب‌های رنگارنگ یا حتی مجلات روزمره و لوازم دکوری جذاب کنید. قطعا داشتن یک کتابخانه جذاب شما را بیشتر برای مطالعه ترغیب می‌کند.

تابلو

تاثیر چشم‌گیر تابلو‌ها را در فضای اتاق‌خواب جدی بگیرید. این تابلوها می‌تواند اثر هنری، منظره‌ای روح‌نواز یا حتی لحظات دوست‌داشتنی و خصوصی شما باشند. حتی می‌توانید از قاب عکس‌های زیبا استفاده کنید که پس زمینه آن‌ها قابل تعویض است و هر از گاهی عکس پس‌زمینه را عوض کنید و به سادگی یک تغییر دکوراسیون جذاب و بی‌دغدغه و مقرون به صرفه داشته باشید.

اتاق خواب

پاف

پوف‌های جذاب همان دوست داشتنی‌های خارق العاده‌اند که به سادگی می‌توانند با روح و روان ما بازی کنند. یکی از آن‌ها را تهیه کنید و در اتاق خواب قرار دهید و مطمئن باشید که همه شیفته‌اش می‌شوند.

دکور اتاق خواب

فرش

از فرش غافل نشوید. فرش‌ عنصر کاربردی در فضا است که می‌تواند فضا را منحصربه‌فرد کند. حتی اگر فرش شما ابعاد کوچکی دارد باید روی طرح و کیفیت آن تمرکز کنید. فرش می‌تواند نقطه کانونی اتاق‌خواب و در زیبایی بصری اتاق‌خواب تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

سبد

اگر از آن دسته افراد پر مشغله هستید که فرصت شست و شو و اتو کشی لباس را ندارید و این پروسه خطیر را به آخر هفته‌ها موکول می‌کنید برای لباس‌های خود سبدی تهیه کنید و در کمد قرار دهید. طبقه‌بندی و نظم‌دهی کمدها به اندازه خود فضای داخلی اتاق بااهمیت است و در آرامش فکری  بسیار موثر خواهد بود.

دکوراسیون اتاق خواب

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “دکوراسیون اتاق خواب بی نقص!” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
دیوارهای فرورفته برخلاف تصور رایج، امکان ایجاد فضاسازی‌های خلاقانه و کاربردی را به شما می‌دهند و می‌توانند از فضایی بلااستفاده به بخش محبوب و جالب خانه تبدیل شوند.
پوشاندن فرورفتگی‌های روی دیوار

فرورفتگی روی دیوار

شاید برای شما هم پیش آمده است در فضای کار یا زندگی خود با فرورفتگی‌ها یا برجستگی‌هایی روی سطح دیوار مواجه شوید، این برجستگی‌ و فرورفتگی‌ها که معمولا ستون‌ها و فضای بین ستون‌ها را تشکیل می‌دهند، براساس ستون‌گذاری نامطلوب یا باتوجه به نیاز فضا به ستون اضافه، ایجاد می‌شود که غالبا این فضا را در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان تبدیل به فضاهای کاربردی و نقطه عطف طراحی تبدیل کرد. به همین منظور در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با ایده‌های پوشاندن فرورفتگی‌های روی دیوار آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

پوشاندن فرورفتگی‌های کوچک دیوار

طاقچه‌ها به عنوان یکی از فرورفتگی‌های دکوراتیو و کاربردی در معماری‌های گذشته ایرانی به شمار می‌روند، اما در معماری امروزی حضور چنین طاقچه‌هایی درفضای داخلی ممکن است با سبک و سیاق دکوراسیون همخوانی نداشته باشد، اما می‌توانید به سادگی با کمی خلاقیت مثل نورپردازی و نصب تابلو، این فرورفتگی‌ها را تبدیل به نقطه عطف دکوراسیون داخلی کنید و ظاهر منحصر به فردی به آن ببخشید.

پوشاندن فرورفتگی‌ دیوار

پوشاندن فرورفتگی دیوار ورودی

برای پوشاندن فرورفتگی دیوار ورودی یا راهروها می‌توانید از ایده کمددیواری استفاده کنید! با این روش می‌توانید به سادگی فضایی برای نظم‌دهی لوازم و وسایل ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برای این منظور می‌توانید خلاقانه‌تر عمل کنید و تمام فضای فرورفتگی را تبدیل به کمد نکنید؛ به طور مثال بخشی از فرورفتگی را تبدیل به کمد و قسمت بالای آن را تبدیل به فضای دکوری کنید و ظاهر ویژه‌ای به ورودی و راهروهای خود ببخشید.

تبدیل فرورفتگی دیوار به بوفه

یکی از جزییاتی که از گذشته در فضای نشیمن خانه‌های ایرانی محبوب بوده، ویترین و بوفه است. شما هم می‌توانید فرورفتگی دیوار را به ویترین یا بوفه تبدیل کنید؛ برای این منظور کافی است از یک متخصص کمک بخواهید تا در فضای فرورفته دیوار بوفه‌ای را ایجاد کند تا علاوه بر پوشاندن فرورفتگی دیوار یک ویترین جذاب در دکوراسیون داخلی داشته باشید.

پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار

تبدیل فرورفتگی‌های دیوار به فضای نشیمن

اگر فرورفتگی‌های دیوار خانه در فضایی مانند فضای نشیمن یا اتاق‌خواب قرار دارد، می‌توانید آن را به نشیمن‌های دنج و جمع و جور تبدیل کنید و ظاهر متفاوتی به آن‌ها ببخشید. برای این منظور کافی است فضای فرورفتگی را تا ارتفاع مشخصی پر و با کوسن‌های تزیینی فضای دنجی را برای خود ایجاد کنید. می‌توانید با قرار دادن شلف‌های تزیینی در این فرورفتگی‌ها ظاهر مستقل‌تری به این فضا ببخشید و از داشتن آن در دکوراسیون داخلی لذت ببرید.

فرورفتگی‌های دیوار

پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار نشیمن

راه حل دیگر پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار فضای نشیمن با استفاده از شلف‌ است که می‌توانید با کمک آنها این فضا را با چند المان دکوری یا عناصر کاربردی مثل آباژور به فضای دکوراتیو و جذاب دکوراسیون داخلی تبدیل و اگر اهل مطالعه هستید و کتاب‌های زیادی دارید می‌توانید از آن به عنوان کتابخانه استفاده کنید و به کتاب‌ها نظم ببخشید.

فرورفتگی‌های روی دیوار

پوشاندن فرو رفتگی‌های دیوار آشپزخانه

برای پوشاندن فرورفتگی‌های روی دیوار آشپزخانه می‌توانید از شلف‌ها استفاده کنید. با این کار علاوه بر ایجاد ظاهر متفاوت برای فضای آشپزخانه به سادگی می‌توانید به لوازم و وسایل مختلف موجود در آشپزخانه نظم ببخشید و ظاهر مرتبی به آشپزخانه خود ببخشید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “فضاهای پرت خانه را رها نکنید!” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
میز اتوها در انواع مختلف سبک‌ها تولید شده‌اند که هر کدام از آنها را می‌توانید در قسمتی از خانه قرار دهید.
فضاهای مناسب برای میز اتو

فضاهای مناسب برای میز اتو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با میز اتو خود درگیر و از جا دادن آن در فضای داخلی خانه عاجز شده باشید. ما امروز می‌خواهیم فضاهای مناسب برای میز اتو را ارائه دهیم تا برای میز اتو جایی ثابت پیدا کنید و دیگر نگران در چشم بودن آن و مشکلات مخفی کردن آن را نداشته باشید. پس تا انتهای این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

میز اتو جمع شونده پشت در کابینت

کابینت‌هایی که در فضای رخت‌شوی خانه قرار دارند بهترین مکان برای گذاشتن میزهای اتو است، می‌توانید صفحات میز اتو را توسط اهرم‌هایی  به پشت در کابینت‌ها متصل کنید، البته توجه داشته باشید که صفحه رویی میز اتو باید تاشو باشد.

فضای میز اتو

میز اتو درون کمد

اگر در خانه رخت‌شوی خانه ندارید و لباس‌ها را در اتاق خواب اتو می‌کنید، کمدهایی که در این فضا قرار دارند بهترین گزینه است تا میز اتو را درون آن‌ها قرار دهید. این میزها به راحتی قابل دسترسی است و به راحتی هم جمع و از جلوی چشم ناپدید می‌شوند.

فضاهای مناسب برای اتو

میز اتو جمع شونده درون کشو

برخی از میزهای اتو صفحه‌ای تاشو دارند که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است، این میزهای اتو به راحتی در هر فضایی جایی میگیرند، مخصوصا در فضاهای کوچکی مثل کشوها . این میزهای جمع‌شوند به راحتی قابل دسترس است. آن‌ها به وسیله صفحات و اهرم‌هایی خاص درون کشو‌ها  یا هر فضای کوچک دیگری جای می‌گیرند. برای این که چنین میز اتویی داشته باشید، می‌توانید از نجاری یا شرکت‌هایی که طراحی کابینت انجام می‌دهند کمک بگیرید.

فضای مناسب برای میز اتو

میز اتوهای کشویی

در قسمت قبل راجع به میز اتوهایی گفتیم که درون کشوها جای می‌گیرند، ولی در این قسمت می‌خواهیم میز اتوهایی را به شما معرفی کنیم که دارای غلتک است و عملکردی مانند کشو‌ها دارند. فقط کافی است تا ریل‌های زیر کشو را در زیر میز اتو‌ها قرار دهید و به راحتی آن‌ها را به زیر هر صفحه‌ای که خواستید جای دهید.

میز اتو

میز اتوهای دیواری

همان‌طور که از اسم این میزهای اتو مشخص است، می‌توان حدس زد که این میزها به دیوار متصل می‌شوند و می‌توانید بنا بر سلیقه خود این میزهای اتو را درون یک کمد مخفی کنید، یا این که آن‌ها را همان ‌طور به دیوار آویزان کنید.

فضاهای مناسب میز اتو

میز اتوهایی در فرورفتگی‌های دیوار

میز های اتو دیواری را که در قسمت قبل به آن ها اشاره کردیم  می‌توانید در فرورفتگی‌های دیوار هم جای دهید، این هم می‌تواند یک ایده دیگر باشد.

فضا مناسب برای میز اتو

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اشتباهات رایج چیدمان کمد لباس” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
دکوراسیون داخلی خانه یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه زیبا و مدرن است.
اشتباهات دکوراسیون داخلی

اشتباهات‌ دکوراسیون داخلی

همیشه پرسش مشترکی در بین مخاطبان وجود دارد که چرا دکوراسیون خانه به دلمان نمی‌نشیند؟ برخلاف این که همه چیز را از قبل تهیه و تدارک دیده‌اند، سبک مناسب را انتخاب کرده‌اند، حتی با هزینه زیاد مبلمان و وسایل را خریداری کرده اما باز هم به آن چیزی که می‌خواستند نرسیده‌اند. پاسخ این سوال را در این نوشتار از مجله دلتا بیان کرده‎ایم و اشکال کار در عدم آگاهی از اشتباهات دکوراسیون داخلی است.

طراحی شلوغ اطراف تلویزیون

بعضی از افراد به این علاقه دارند که تمام دکوری‌ها و وسایل تزیینی به خوبی دیده شوند. بنابراین آن‌ها را در اطراف تلویزیون می‌چینند. اما باید بدانید که واقعا لازم نیست تلویزیون مرکز توجه خانه باشد! بهتر است ابتدا قبل از قرار دادن تلویزیون، دیوار پشت آن را طراحی کرده و محل دقیقی مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که همه چیز تعریف شده باشد و به یک طراحی شیک برسید.

اشتباهات دکوراسیون داخلی

عدم وجود گیاهان خانگی

دکوراسیون بدون حضور گیاهان بسیار سرد و بی‌روح خواهد بود. به خصوص فضاهایی مانند نشیمن و اتاق‌خواب بدون وجود سبزی و گیاهان خانگی ناکامل به نظر می‌رسند. شما مجبور نیستید که خانه را به یک گلخانه بزرگ تبدیل کنید! فقط کافی است که گیاه مورد علاقه خود را پیدا کرده و چند گلدان کوچک تهیه و حتی می‌توانید از آن‌ها فقط برای روی میز استفاده کنید.

انتخاب آباژور نامناسب در چیدمان

یک آباژور با یک سبک منحصر به فرد می‌تواند جذابیت را به یک فضا اضافه کند، اما انتخاب کلاهک نامناسب می‌تواند نتیجه کاملا برعکس داشته باشد. بهتر است در انتخاب مدل کلاهک آباژور دقت بیشتری داشته و سبک و اندازه آن را متناسب با اتاق در نظر بگیرید.

اشتباهات چیدمان دکوراسیون

چیدن قاب عکس های زیاد در دکوراسیون

بعضی از افراد به عکس‌ها و خاطرات قدیمی علاقه دارند و به همین دلیل فضاهای مختلف خانه را پر از قاب عکس می‌کنند. در صورتی که این کار نه تنها باعث دیدن نشدن عکس‌ها می‌شود، بلکه شلوغی و هرج و مرج را به همراه دارد. برای ایجاد گالری دیواری بهتر است یکی از دیوارهای خالی خانه را انتخاب کرده و آن را به یک گالری عکس تبدیل نمایید. با این کار عکس‌های موردعلاقه خود را روی دیوار نصب کرده و هر زمان می‌توانید آن را عوض کنید.

اشتباهات دکوراسیون

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

فضای ورودی فرصتی فوق العاده برای نشان دادن شخصیت شما است و نماینده آن چیزی است که در خانه وجود دارد. خیلی از افراد به این فضا اهمیتی نمی‌دهند و آن را به حال خود رها می‌کنند.یک طراحی بسیار ساده خلق نمایید. لازم نیست حتما ایده‌های خیلی خاص و پیچیده داشته باشید. گاهی با استفاده از یک رنگ یا کاغذدیواری برای دیوارها، نصب آینه یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و …. می‌توان یک ورودی جذاب طراحی نمود.

مبلمان یکپارچه

بعضی از افراد فکر می‌کنند که حتما باید همه مبلمان و وسایل با یکدیگر ست شود. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است.سعی نمایید تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار کرده و تنوعی بین آن‌ها ایجاد کنید. به طور مثال اگر مبل‌های بزرگ و سنگین دارید از میزجلومبلی شیشه‌ای و آباژور ظریف در کنارش استفاده کنید.

دکوراسیون

نگه داشتن وسایلی که دوستشان ندارید

یکی از بزرگترین اشتباهات دکوراسیون داخلی نگه‌داشتن چیزهایی است که واقعا علاقه‌ای به آن‌ها ندارید. خلاص شدن از آن بهترین راه حل است.  این وسایل را از خانه بیرون برده و جایگزین بهتری انتخاب نمایید.

خانه نامرتب

نامرتب و نامنظم بودن خانه نه تنها باعث ایجاد یک زندگی پر از استرس می‌شود، بلکه تمام زیبایی یک فضا را نیز خراب می‌کند. استفاده از فضای ذخیره‌سازی مخفی. سبدهای حصیری متناسب با دکوراسیون می‌توانند به راحتی در کمدها و قفسه‌ها قرار گرفته و فضای مناسبی برای نگهداری وسایل اضافی باشند.

چیدمان دکوراسیون

پیروی از مد روز

پیروی از یک مد که بعد از مدتی نیز قدیمی می‌شود از اشتباهات بزرگ دکوراسیون داخلی خواهد بود. زیرا برای رسیدن به آن مد هزینه می‌کنید اما پس از مدتی زیبایی خود را از دست داده و وسایل خریداری شده را نیز نمی‌توانید دور بیندازید. سبک خود را انتخاب کنید. رسیدن به سبک شخصی در دکوراسیون باعث می‌شود همیشه از دیدن آن لذت ببرید و هیچ‌گاه هم قدیمی نخواهد شد.

فرش نامناسب برای دکوراسیون

فرش‌هایی که بیش از اندازه کوچک است علاوه بر این که فضا را خالی نشان می‌دهند به راحتی حرکت کرده و روی کفپوش سر می‌خورند. اگر فرش انتخابی شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتی تا پایه‌های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی‌کند.

کاور مبل نامناسب

اگر مبلمان خود را دوست دارید، راه‌های جالب دیگری به جز استفاده از روکش‌های ضخیم پلاستیکی برای محافظت از آن‌ها وجود دارد. استفاده از روکش‌های شیک بهتر از پارچه‌های سبک و ساده برای مبلمان است. گاهی اوقات پهن کردن یک پتو به عنوان شال مبل نیز می‌تواند همان کار را برای شما انجام دهد.

دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
پترن، عنصری تکرارشونده است که بر یک شبکه منظم و یکنواخت قرار می‌گیرد. پترن‌ها چه در پارچه به کار روند و چه در پوشش دیوارها و کف به سطوح اتاق هیجان دیداری می‌دهند.
ترکیب پترن در دکوراسیون

استفاده از پترن

ترس بیشتر افراد برای استفاده از پترن‌ها، شلوغی و ایجاد عدم توازن در دکوراسیون است، اما در حقیقت، ترکیب پترن در دکوراسیون زمانی که به درستی استفاده می‌شود، می‌توانند جذابیت‌های داخلی را افزایش دهند، اما هنگامی که به اشتباه استفاده می‌شوند، ممکن است یک فضای ایده‌آل با دکوراسیونی متناسب را نیز خراب کرده و در آن عدم توازن ایجاد کنند. از این رو با این نوشتار از مجله دلتا در ادامه با برخی نکات کاربردی در مورد نحوه ترکیب متناسب پترن‌ها همراه باشید.

تصمیم‌گیری درباره طرح رنگی

اول و مهمتر از همه، شما باید بدانید که چه رنگی برای دکوراسیون داخلی شما مناسب است. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هم ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند. این یک شروع خوب برای انتخاب رنگ پترن‌ها خواهد بود. به عنوان مثال اگر در دکوراسیون منزل رنگ‌های سیاه و سفید دارید می‌توانید از خال خال  یا راه راه  سفید مشکی استفاده کنید و الگوی رنگی موجود در دکوراسیون را در پترن‌ها نیز تکرار نمایید. مزیت انجام این کار ایجاد هماهنگی و نگاهی منسجم در دکوراسیون فضاست.

پترن مختلف در دکوراسیون

 

از طرح‌های چاپی و پترن‌ مورد علاقه خود شروع کنید

از طرح‌های چاپی و گرافیکی و پترن‌های مورد علاقه خود کمک بگیرید و سپس با رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون منزل آن‌ها را امتحان کنید یا در صورت علاقه، از رنگ‌های دارای هارمونی با سایر اجزا یا در تضاد کامل برای ایجاد نقاط کانونی و قسمت‌های مورد علاقه برای قرار دادن مرکز توجه بصری از آن‌ها استفاده کنید. برای انتخاب طرح به کوچکی و بزرگی پترن‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر توجه کنید. از پترن‌های ریز در نقاط دور از دید چشم استفاده نکنید و مقیاس پترن را با ابعاد اجزایی از دکوراسیون که در آن پترن به کار می‌رود مورد نظر قرار دهید تا به خوبی دیده شوند و هم تاثیر بصری مثبتی در دکوراسیون ایجاد کنند.

پترن مختلف

بازی با رنگ‌های خنثی

اگر فکر می‌کنید افزودن الگوهای بیشتر و رنگارنگ دکوراسیون منزل را شلوغ و نا‌به‌سامان می‌کند، می‌توانید به جای صرف نظر از  به کارگیری پترن‌های مختلف در کنار هم از رنگهای خنثی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از تناژهای رنگی سفید، کرم یا بژ استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند رنگ پایه و زمینه خوبی برای پترن‌ها باشند تا بدون نگرانی از پترن‌های بیشتری در صورت تمایل استفاده کنید.

ترکیب پترن در دکور

توجه به اندازه پترن‌ها

ضروری است که به اندازه الگوهایی که با هم ترکیب می‌کنید، توجه داشته باشید. بهتر است از استفاده از پترن‌هایی با اندازه و مقیاس‌های مشابه در کنار یکدیگر اجتناب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از الگوی بزرگتر برای پرده و کوچکتر برای کوسن‌ها استفاده کنید. ترکیب‌های متفاوت مقیاس و اندازه الگوها باعث ایجاد هماهنگی بیشتر در منزل خواهند شد.

دکوراسیون

ترکیب پترن‌هایی به رنگ سفید در کنار یک تک رنگ

از دیگر راه‌های امن برای استفاده از الگوها این است که آن را با سفید ترکیب یا فقط یک الگو با پس زمینه سفید انتخاب کنید. می‌توانید با ترکیب رنگ‌های مختلف پترن خاصی را با پایه سفید امتحان کنید. البته باید بدانید با این کار پترن‌ها کمتر به چشم می‌آیند و اگر دکوراسیون شلوغی دارید و علاقه به استفاده از پترن‌ها دارید یا دکوراسیون مینیمال‌تر را ترجیح می‌دهید، این انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. البته شایان ذکر است طرح پترن‌ها و ظرافت آن‌ها نیز در این سادگی بسیار تاثیرگذار است.

ترکیب پترن مختلف

ترکیب رنگ‌های پررنگ با پترن‌ها

در واقع فارغ از شکل و طرح‌های متفاوت، پترن ها به دلیل داشتن طرح و افزودن الگوهای گرافیکی به فضا کمی فضا را شلوغ تر می‌کنند و این تاثیرات بصری می‌تواند با رنگ‌های شاد و پررنگ بیشتر شده  و تاثیرات بیشتری در دکوراسیون ایجاد کنند.

ترکیب پترن

تعداد پترن‌ها در کنار هم

درباره این موضوع که چگونه می‌توان چند الگو را در یک فضای مورد استفاده قرار داد می‌توان گفت پیشنهاد طراحان استفاده از سه تا چهار الگو در مقیاس و اندازه‌های مختلف است که بهتر است یکی از پترن‌ها با مقیاس بزرگتر استفاده شود تا بقیه الگوها را تحت تاثیر قرار دهد و ترکیب مناسب‌تری ایجاد کند.

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “پارچه سوزن دوزی، برای یک دکوراسیون امروزی!” را بخوانید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
نشیمن‌ پشت پنجره می‌تواند برای نشستن باشد یا افزودن یک فضای شیک به دکوراسیون داخلی منزل.
نشیمن پشت پنجره

نشیمن مدرن پشت پنجره

داشتن یک گوشه دنج در خانه که بتوان ساعاتی از روز را در آن به مطالعه، نوشتن اتفاقات روزانه یا نوشیدن چای پرداخت، کمک زیادی به روحیه می‌کند، مخصوصا اگر در خانه پنجره‌هایی دارید که از دریچه آن می‌توانید به منظره زیبای روبرو نگاه کنید. پنجره بهترین مکان برای ایجاد چنین گوشه‌های دنج و راحتی است. نشیمن پشت پنجره پناهگاه خستگی‌های شما است و اجازه می‌دهند ساعتی را به روش خود زندگی کنید و از آن لذت ببرید. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی را برای چنین گوشه‌هایی خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

کاربرد نشیمن پشت پنجره

این گوشه‌های دنج می‌تواند فضایی جذاب برای ترغیب کودکان به کتاب خواندن باشد. چرا که شفافیت پنجره نور کافی را برای خواندن در اختیار آن‌ها می‌گذارد و هم این که کودک می‌تواند با نگاه کردن به مناظر زیبای اطراف خستگی را از چشمان خود دور کند. کتابخانه‌ معمولا جزو فضاهایی‌ است که دارای پنجره‌های سرتاسری‌ است. از این رو پتانسیل بالایی برای ایجاد نشیمن‌های زیبای پشت پنجره دارند.

پشت پنجره

پشت پنجره، می‌تواند به‌سان نشیمن‌ خصوصی برای پذیرایی از یک دوست صمیمی هم عمل کند. این نشیمن‌های زیبا را با رنگ‌های انرژی بخش نظیر قرمز یا نارنجی تزیین کنید و از زیبایی و تاثیرگذاری آن لذت ببرید.

نشیمن‌ پشت پنجره در طراحی دکوراسیون اتاق کار هم می‌تواند کاربرد داشته باشد. هر گاه نشستن طولانی مدت روی صندلی چوبی مخصوص میزکار شما را خسته کرد می‌توانید به این نشیمن‌ها که در کنار آن طراحی کرده‌اید پناه ببرید. کوسن‌های زیبا بگذارید، پاها را دراز کنید و از ادامه کار خود لذت ببرید.

گوشه دنج

راهروهای ارتباطی هم فضایی مناسب برای داشتن گوشه‌ای دنج است. اگر در راهروهای خانه پنجره دارید که رو به منظره‌ای زیبا باز می‌شود حتما از این ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی آن استفاده کنید با این کار شما راهرویی متفاوت و منحصر به فرد خواهید داشت.

شما حتی در اتاق‌خواب هم می‌توانید گوشه‌ای دنج و مخصوص به خود داشته باشید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما برای انتخاب رنگ عناصر تزیینی این گوشه‌های دنج به رنگ‌های غالب و سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب توجه کنید.

پنجره

اگر فکر می‌کنید گوشه‌های دنج پشت پنجره یکنواخت و کسل‌کننده است، با اضافه کردن چند کوسن زیبا به آن این حس را از بین ببرید. یادتان باشد که کوسن های کوچک، تغییرات بزرگی در دکوراسیون‌داخلی خانه ایجاد می‌کند. در انتخاب رنگ کوسن دقت کنید تا از رنگ‌های مکمل و هماهنگ با طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید.

نشیمن

برای داشتن نشیمن‌های پشت پنجره‌ای و گوشه‌های دنج با هیچ محدودیتی روبرو نیستید، اگر در فضایی احساس آرامش می‌کنید می‌توانید این نشیمن‌ها را در آن به وجود بیاورید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “فضاهای پرت خانه را رها نکنید!” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
همه ما به دنبال نور کافی در دکوراسیون منزل هستیم و برای خرید، طراحی و … نور طبیعی منزل را در نظر می‌گیریم. 
پذیرایی بدون پنجره

 پذیرایی بدون پنجره 

وقتی اتاقی در خانه بدون پنجره است ما نور طبیعی ورودی به داخل فضا را از دست می‌دهیم و فضا حالتی گرفته و کسل‌کننده به خود می‌گیرد. پنجره‌ها به فضا حس و حالی باز و سرزنده می‌دهند و باعث ورود نور طبیعی چه در روز و چه در شب به خانه می‌شوند. اما با استفاده از راه‌های مشخص می‌توان این حس و حال را به فضا اضافه کرد.پس با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید تا راه‌هایی را معرفی کنیم تا به وسیله آن‌ها بتوانید مشکل پذیرایی بدون پنجره را حل کنید.

استفاده از نورهای تاکیدی

یکی از ایده‌های عالی برای نورپردازی دکوراسیون پذیرایی بدون پنجره، استفاده از نورهای تاکیدی است. این لامپ‌ها گرچه انرژی کمی برای تامین نور استفاده می‌کنند اما در روشنایی محیط منزل بسیار تاثیر گذار اند. ضمن اینکه شیوه جدیدی از نورپردازی به شکل مدرن را به نمایش می‌گذارند و از این رو بسیار مورد توجه اند. اگر چه نور مصنوعی جایگزین کاملی برای نور طبیعی محسوب نمی‌شود اما با شیوه به کارگیری صحیح، می‌توان کمبود نور را به شکلی عالی در منزل جبران کرد.

دکور پذیرایی

استفاده از رنگ‌های روشن

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های تیره در فضای دکوراسیون بدون پنجره کار اشتباهی است. چنین رنگ‌هایی محیط منزل را بیش از اندازه تاریک می‌سازد. البته در صورت تمایل می‌توانید رنگ‌های خنثی را در دکوراسیون پذیرایی به کار ببرید. این رنگ‌ها نیز کمبود نور را تا حد قابل قبولی جبران می‌کنند. از این رو گزینه مناسبی برای ااستفاده در محیط‌های بدون پنجره است. بهتر است درصد نورهای روشن به کار رفته در آن، نسبت به رنگ‌های تیره بیشتر باشد.

دکوراسیون پذیرایی

استفاده از رنگ دیوار خنثی یا روشن

رنگ دیوار پذیرایی را روشن، ترجیحاً سفید انتخاب کنید. تصور نکنید دکوراسیون پذیرایی بدون پنجره محیطی دلهره آور و کمبود نور غیر قابل جبران است. شما می‌توانید با شگردهای دکوراسیون این تاریکی و فقدان نور را جبران کنید.

لامپ‌های ایستاده

در طراحی پذیرایی بدون پنجره حتماً از لامپ‌های ایستاده استفاده کنید. این لامپ‌ها ضمن اینکه محیط منزل را زیبا می‌سازند، جلوه‌ای از دکوراسیون پرنور را در منزل خلق می‌کنند. به همین خاطر بسیار مورد توجه اند.

دکوراسیون بدون پنجره

 ساده گرایی

برای چیدمان وسایل در این طراحی باید از وسایل تزیینی جذاب در عین سادگی کمک بگیرید. در چنین دکوراسیونی نباید محیط اتاق نشیمن را بیش از اندازه شلوغ کرد.

پذیرایی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “آینه کاری سالن پذیرایی” را بخوانید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
هر فضای خانه وسایل ضروری مخصوص به خود را دارد که به فضا شخصیت مستقل از دیگر فضاهای داخلی خانه می‌بخشد.
دیوار پشت تخت خواب

دیوار پشت تخت خواب

یکی از وسائلی که دکوراسیون‌داخلی اتاق‌خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد تخت خواب است. تخت‌خواب‌ها را می‌توان متناسب با دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب تزیین کرد، مثلا می‌توانید با ایجاد تغییراتی در دیوار پشت تخت خواب آن‌ را با اتاق هماهنک کنید. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم چند ایده را به شما پیشنهاد دهیم. پس با ما همراه باشید.

استفاده از کاشی‌های نقش برجسته در دیوار پشت تخت‌خواب

شما می‌توانید با ایجاد تغییر در دیوار پشت تخت‌خواب بر زیبایی چهره آن تاثیرگذار باشید. به طور مثال می‌توانید از کاشی‌های نقش برجسته  روی دیوار اتاق استفاده و بعد رو تختی را هماهنگ با رنگ این کاشی‌ها انتخاب کنید تا زیبایی چهره تخت‎خواب دوچندان شود.

طراحی دیوار تخت خواب

کاغذدیواری‌های منحصر به فرد برای دیوار پشت تخت‌خواب

می‌توانید دیوار پشت تخت خواب را با استفاده از کاغذدیواری‌های منحصربه‌فرد تزیین کنید تا هم دکوراسیون‌داخلی اتاق خواب دست‌خوش تغییرات شود، هم تخت‌خواب جلوه جذاب‌تر پیدا کند.

دیوار تخت خواب

استفاده از رنگ‌ها و نقش‌های جذاب برای دیوار پشت تخت‌خواب

اگر روحیه هنرمندانه دارید می‌توانید از نقش‌ها و طرح‌های هنری به همراه رنگ‌های جذاب در دیوار پشت تخت خواب استفاده کنید و دیواری هنرمندانه و جذاب در اتاق خواب داشته باشید.

زیبایی اتاق‌خواب با رنگ‌های جذاب

اگر می‌خواهید بر تاثیر گذارترین عنصر اتاق‌خواب که همان تخت است تاکید کنید، دیوار پشت تخت را یک دست مشکی کرده و پشتی تخت‌خواب را با استفاده از رنگ سفید و طرح‌های کوچک مشکی رنگ تزیین کنید، جمله‌ای انرژی بخش روی یک تابلو بنویسید و آن را بر دیوار نصب کنید، به این ترتیب شما یک اتاق و تخت‌خواب جذاب و منحصر به فرد خواهید داشت.

تخت خواب

دیواری با متریال متفاوت در پشت تخت‌خواب

اگر به دنبال تغییرات چشمگیرتری هستید می‌توانید از مواد و مصالح متفاوت‌تری برای دیوار پشت تخت خواب استفاده کنید. مثلا متریال پشت دیوار را از سنگ‌های آنتیک کار کنید و کنسولی کوتاه پایه پشت تخت قرار دهید تا بتوانید آباژورهای زیبا و جذاب را روی آن قرار دهید. روی دیوار تابلویی جذاب یا یک آینه شیک و منحصر به فرد نصب کنید تا در نهایت اتاق‌خوابی منحصر به فرد و زیبا داشته باشید.

طراحی دیوار پشت تخت خواب

استفاده از پارچه‌هایی جذاب برای پشت تخت خواب

اگر در طراحی دکوراسیون‌داخلی اتاق‌خواب از رنگ روشن استفاده کرده‌اید، بهتر است که با استفاده از یک پارچه زیبا و جذاب به آن روح و انرژی بیافزایید. استفاده از پارچه گلهبی ملایم رنگ برای کوسن‌ها و پشتی دیوارتخت این اتاق را به اتاقی جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل کرده است.

قاب عکس‌ برای دیوار پشت تخت‌خواب

استفاده از قاب عکس می‌تواند دیوار پشت تخت‌خواب را دست خوش تغییرات دلنشین کند. استفاده از این قاب عکس‌ها شاید ایده ساده به نظر بیاید، اما دکوراسیون‌داخلی اتاق را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس دست به کار شوید و نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینیند.

اتاق خواب

استفاده از چوب در پشت تخت‌خواب

استفاده از چوب در فضای داخلی خانه می‌تواند حس طراوت طبیعت را مهمان فضای داخلی خانه کند، برای این که بتوانید این حس و حال را به فضای اتاق‌خواب خود هم وارد کنید، بهترین گزینه استفاده از یک تکه چوب در پشت تخت‌خواب است. این تکه چوب می‌تواند منقوش و حتی حکاکی شده باشد تا زیبایی آن بیش از بیش در اتاق به چشم بیاید.

دیوار پشت تخت خواب

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “دکوراسیون اتاق خواب بی نقص!” را بخوانید.

  • فائزه پیروی