برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۳۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه در یک  بخش اصلی، در اصول طراحی کابینت خلاصه می شود. طراحی کابینت آشپزخانه یک  سری اصول و قوانین دارد که باید بصورت کامل و درست اجرا شوند.

طراحی کابینت های آشپزخانه

زمانی که صحبت از طراحی آشپزخانه می‌شود، کابینت‌ها از جایگاه ویژه‌ای  برخوردار هستند. شکل، چیدمان و فضای داخل کابینت‌ها به طور مستقیم بر روی  کاربرد راحت آشپزخانه تاثیر دارند. به همین دلیل هر آشپزخانه‌ای بسته به  فرم و اندازه‌ای که دارد، نیاز به کابینت‌های مخصوص به خود خواهد داشت. اما  چگونه می‌توان با طراحی کابینت های آشپزخانه، آشپزخانه‌ای زیبا و کاربردی  ایجاد کرد؟ با مجله دلتا همراه باشید.

کابینت‌های سبک کانتری برای آشپزخانه

کابینت‌های سبک کانتری یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در سال‎‌های اخیر بشمار  می‌روند. در کابینت‌های سبک کانتری، بیشترین ویژگی که به‌چشم می‌خورد،  درب‌های شیشه‌ای برای کابینت‌های ردیف بالا و همچنین دستگیره‌های بسیار خاص  و منحصر به فرد است.

کابینت های آشپزخانه

کابینت‌های اضافه برای آشپزخانه‌های طرح باز

در آشپزخانه‌های باز، معمولا یک کانتر، فضای بین آشپزخانه و اتاق نشیمن  را از یکدیگر جدا می‌کند. این کانترها هم می‌توانند فضایی برای نشستن و غذا  خوردن باشند و هم فضایی برای ایجاد کابینت های اضافه. اگر فضای دیگری برای  میز غذاخوری و غذا خوردن دارید، بهتر است که از این کانترها مانند یک  جزیره کوچک استفاده کنید. با طراحی کابینت‌های اضافه در زیر آن، فضای  بیشتری را برای ذخیره سازی اشیاء ایجاد کنید.

کابینت های آشپزخانه

استفاده از کشو به جای کابینت در زیر کانترها

معمولا کابینت‌های زیر کانتر، دارای طراحی‌های مشابهی هستند. اما استفاده از کشو به جای این کابینت‌ها می‌تواند بسیار کاربردی‌تر باشد. طراحی‌هایی که در آن‌ها از کشوهای بزرگ و  جادار در زیر کانتر، به جای کابینت‌های ردیف پایین استفاده می‌شود، در  سال‌های اخیر بسیار پرکاربرد شده است. این‌ها از جمله مدل‌های بسیار  کاربردی هستند که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

کابینت های آشپزخانه

کابینت‌هایی از کف زمین تا سقف

یکی از ویژگی‌های ثابت در طراحی اکثر آشپزخانه‌ها این است که کابینت‌ها  از زمین کمی فاصله داشته باشند. همچنین از سقف پایین‌تر بوده و فضایی خالی  در پایین و بالای آن‌ها باقی بماند. اما اگر در بخشی از آشپزخانه‌،  کابینت‌ها از کف زمین تا سقف ادامه دارند در این صورت فضای ذخیره سازی شما  تقریبا دو برابر خواهد شد. با استفاده از درب‌های شیشه‌ای در این نوع  کابینت‌ها‌، می‌توانید از دلگیر شدن فضا جلوگیری کنید.

کابینت های آشپزخانه

جزیره‌های کابینتی در آشپزخانه

جزیره‌ها یکی از بایدها در آشپزخانه‌های امروزی بشمار می‌روند. بخصوص در  آشپزخانه‌های بزرگ می‌توان جزیره‌هایی را مشاهده کرد که هم گاز و هم سینک  بر روی آن طراحی می‌شوند. این جزیره‌ها فضای قابل توجهی از آشپزخانه را به  خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل ایجاد کابینت در زیر آن‌ها می‌تواند فضای  ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همچنین یک ویژگی دیگر  جزیره این است که می‌تواند به عنوان کانتر مورد استفاده قرار بگیرد.  بنابراین به شما این امکان را می‌دهد تا در کابینت‌های دیگر، فضای بین  کابینت‌ها را حذف کنید.

کابینت های آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ راه برای پیوند مناسب اتاق‌ها با رنگ را بخوانید.

همچنین بخوانید:

باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

کابینت‌های رنگی، پیشنهادی جذاب در دکوراسیون آشپزخانه 

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

طوسی، رنگی که هرگز در دکوراسیون نمی‌میرد! 

ترفندهای نورپردازی آشپزخانه کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

رنگ‌‌ها تاثیر شگرفی بر محیط و روحیه اشخاص حاضر در آن دارند. از این اثرگذاری به نفع خودتان استفاده کنید.

رنگ ‌های دکوراسیون خانه

قبل از شروع برای برقراری جریان در رنگ ‌های دکوراسیون خانه باید از خود  بپرسید آیا رنگ‌ ها در خانه شما به خوبی نقش خود را ایفا  می‌کنند؟ اگر  نه، ممکن است پیوند خوبی بین فضاها اتفاق نیفتاده باشد. برای حل این مساله  با مجله دلتا همراه باشید.

ایجاد جریان

در یک خانه با پلان باز یا فضایی که در آن اتاق‌ها از طریق راهروهای  وسیع به هم متصل می‌شوند، انتخاب رنگ‌هایی که به شیوه‌ای شبیه به هم بوده و  دارای هارمونی با یکدیگر هستند، بسیار مهم است. در این وضعیت، چالش این  است که هر فضایی را با توجه به عملکرد خود هویت بخشیده و در عین حال احساس  یکپارچگی و جریان بصری ایجاد کنید.

از یک موضوع از رنگ استفاده کنید

به هر اتاق شخصیت رنگی خود را بیفزایید و از طیف‌های رنگی آن کمک  بگیرید. اگر علاقه زیادی به یک رنگ دارید، می‌توانید یک جریان واحد در  اتاق‌ها ایجاد کنید. می‌توانید از عناصر متحد کننده چوبی، پایه‌های چوبی،  قاب‌های درب و پنجره و قالب‌سازی سقف استفاده کنید. پیوند اتاق‌ها می‌تواند  ظریف‌تر باشد. به عنوان مثال، رنگ تکراری در پارچه ها، لوازم جانبی و  مبلمان در هر اتاق!

رنگ در دکوراسیون خانه

پیوند با ترکیب چند رنگ دلخواه

پیوند با چند رنگ به این معنی نیست که شما باید همه فضاهای اتصال را تک  رنگ در نظر بگیرید. هر منطقه را با هویت و شخصیت خود در نظر بگیرید. با  انتخاب دو یا سه رنگ که به خوبی با هم کار می‌کنند و همچنین با توجه به  کاربرد آن‌ها در مقادیر مختلف، یک نگاه یکپارچه در کل ایجاد کنید.

رنگ در دکوراسیون خانه

به کف نگاه کنید!

ممکن است رنگ اتاق‌های مجاور در دکوراسیون متضاد باشند. همچنین برای شما  امکان تغییر رنگ‌ها وجود نداشته باشد. آنها را با استفاده از فرش‌های کف و  یا هر حوزه‌ای که دارای دو رنگ مشترک هستند، تطبیق دهید. رنگ‌های دیوار و  فرش لازم نیست دقیقا مطابقت داشته باشند. یکی می‌تواند کمی تیره یا روشن‌تر  از دیگری باشد. اما از نظر بصری و در دید چشم یکسان به نظر می‌رسد.

رنگ در دکوراسیون خانه

ایجاد جریان با رنگ سفید

بدون شک استفاده از رنگ سفید راهی برای ایجاد احساس جریان از اتاقی به  اتاق دیگر است. سایه‌های بسیار ملایمی از رنگ سفید وجود دارد، بنابراین اول  رنگ دیوار را انتخاب کنید. سپس سفیدی را  انتخاب کنید که قابل هماهنگی با  سایر حوزه ها باشد. برای مثال یک رنگ ملایم صورتی یا آبی که با میزان رنگ  سفید بیشتری ترکیب شده است ایده خوبی برای برقراری جریان است.

رنگ در دکوراسیون خانه

فراموش نکنید!

نور، تاثیر زیادی بر رنگ‌‌های دکوراسیون خانه دارد. برای مثال نور زرد  یا سفید در هر اتاق، در مقایسه با نور ورودی طبیعی خورشید، رنگ‌های یکسان  در فضا را متفاوت نشان می‌دهند. برای رسیدن به یک احساس تداوم، حتما نور  را  متناسب با رنگ‌های انتخابی در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج در دکوراسیون را بخوانید.

همچنین بخوانید:

طوسی، رنگی که هرگز در دکوراسیون نمی‌میرد! 

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

اشتباهات رایج در دکوراسیون 

تغییر رنگ در دکوراسیون آشپزخانه 

ترفندهای نورپردازی آشپزخانه کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون داخلی خانه، یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه‌ای زیبا و مدرن است. 

اشتباهات دکوراسیون داخلی

همیشه پرسش مشترکی در بین مخاطبان وجود  دارد که چرا دکوراسیون خانه دل‌نشین نیست؟ برخلاف این که همه چیز را از قبل  تهیه و تدارک دیده‌اند، سبک مناسب را انتخاب کرده‌اند، حتی با هزینه زیاد مبلمان و وسایل را خریداری کرده‌اند اما باز هم به آن چیزی که می‌خواستند نرسیده‌اند. پاسخ این سوال را در این نوشتار از مجله دلتا بیان کرده‌‎ایم که اشکال کار در عدم آگاهی از اشتباهات دکوراسیون داخلی است.

طراحی شلوغ اطراف تلویزیون

بعضی از افراد به این علاقه دارند که تمام  دکوری‌ها و وسایل تزئینی به خوبی دیده شوند. بنابراین آن‌ها را در اطراف  تلویزیون می‌چینند. اما باید بدانید که واقعا لازم نیست تلویزیون مرکز توجه  خانه باشد! بهتر است ابتدا قبل از قرار دادن تلویزیون، دیوار پشت آن را  طراحی کنید. این کار باعث می‌شود که همه چیز تعریف شده باشد و به یک طراحی  شیک برسید.

اشتباهات دکوراسیون داخلی

چیدن قاب عکس های زیاد در دکوراسیون

یکی دیگر از اشتباهات دکوراسیون داخلی این  است که فضاهای مختلف خانه را پر از قاب عکس می‌کنید. در صورتی که این کار  نه تنها باعث دیدن نشدن عکس‌ها می‌شود، بلکه شلوغی و هرج و مرج را به همراه  دارد. برای ایجاد گالری دیواری، بهتر است یکی از دیوارهای خالی خانه را  انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید آن را به یک گالری عکس تبدیل نمایید.

اشتباهات دکوراسیون

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

فضای ورودی، فرصتی فوق العاده برای نشان  دادن شخصیت شما است و نماینده آن چیزی است که در خانه وجود دارد. خیلی از  افراد به این فضا اهمیتی نمی‌دهند و آن را به حال خود رها می‌کنند. یک  طراحی بسیار ساده خلق نمایید. گاهی با استفاده از یک رنگ یا کاغذدیواری  برای دیوارها، نصب آینه یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و …. می‌توان یک ورودی  جذاب طراحی نمود.

مبلمان یکپارچه

بعضی از افراد فکر می‌کنند که حتما باید  همه مبلمان و وسایل با یکدیگر ست شوند. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ  است. سعی نمایید تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار کرده و تنوعی بین  آن‌ها ایجاد کنید. به طور مثال اگر مبل‌های بزرگ و سنگین دارید از  میزجلومبلی شیشه‌ای و آباژور ظریف در کنارش استفاده کنید.

دکوراسیون

خانه نامرتب

نامرتب و نامنظم بودن خانه نه تنها باعث  ایجاد یک زندگی پر از استرس می‌شود، بلکه تمام زیبایی یک فضا را نیز خراب  می‌کند. استفاده از فضای ذخیره‌سازی مخفی و سبدهای حصیری متناسب با  دکوراسیون، می‌توانند به راحتی در کمدها و قفسه‌ها؛ فضای مناسبی برای نگهداری وسایل اضافی باشند.

چیدمان دکوراسیون

فرش نامناسب برای دکوراسیون

فرش‌هایی که بیش از اندازه کوچک است علاوه  بر این که فضا را خالی نشان می‌دهند به راحتی حرکت کرده و روی کف‌پوش سر  می‌خورند. اگر فرش انتخابی شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتی تا  پایه‌های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی‌کند.

کاور مبل نامناسب

اگر مبلمان خود را دوست دارید، راه‌های  جالب دیگری به جز استفاده از روکش‌های ضخیم پلاستیکی برای محافظت از آن‌ها  وجود دارد. استفاده از روکش‌های شیک، بهتر از پارچه‌های سبک و ساده برای  مبلمان است. گاهی اوقات پهن کردن یک پتو به عنوان شال مبل نیز می‌تواند همان کار را برای شما انجام دهد.

دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه : مطلب ۳ ترفند برای انتخاب طرح کاغذ دیواری را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ایده‌هایی ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه 

انتخاب پرده مناسب برای اتاق نشیمن 

نکاتی برای انتخاب تابلو در دکوراسیون 

نکاتی برای کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب 

ترفندهایی برای دیزاین مبلمان خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

نوع طرح کاغذ دیواری اهمیت زیادی دارد،  چرا که انواع طرح‌های کاغذ دیواری در بازار از طرح‌های آجری گرفته تا طرح  درختان و جنگل و یا طرح های ساده موجود هستند.

انتخاب طرح کاغذ دیواری

زمانی که وارد بازار می‌شوید، تنوع زیاد کاغذ دیواری‌ها شما را سردرگم  می‌کند. همچنین انتخاب برای شما سخت می‌شود. برای مثال با خودتان می‌گویید،  کاغذ دیواری ‌های ساده را انتخاب کنم یا سه بعدی؟ کدام طرح برای اتاق خواب  من مناسب است؟ در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات و ترفندهای انتخاب طرح کاغذ دیواری پرداخته می‌شود.

طرح را بر اساس سبک فضا انتخاب کنید!

برای انتخاب طرح کاغذ دیواری، اولین کاری که باید انجام دهید، توجه به  سبک فضایی است که می‌خواهید آن را کاغذ دیواری کنید. به طرح، مدل و سبک  مبلمان، دکوری‌ها و دیگر وسایل خانه خود دقت کنید. برای مثال اگر مبلمان  کلاسیک دارید، مانند تصویر زیر، کاغذ دیواری شما نیز باید کلاسیک و رسمی  باشد.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

ممکن است فضایی که می‌خواهید آن را دکور کنید، دارای مبلمانی راحتی باشد و حالت غیر رسمی داشته باشد. در اینصورت می‌توانید از کاغذ دیواری‌های غیر رسمی زیبا استفاده کنید که نمونه آن را در نشیمن زیر می‌بینید.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

اما اگر خانه شما سبکی مدرن با مبلمان مدرن و مینیمال دارد، حتما باید از کاغذ دیواری ‌های ساده با طرح‌های مدرن استفاده کنید.

اندازه طرح را بر اساس اندازه فضا انتخاب کنید!

باید بدانید که اندازه فضا نیز در انتخاب طرح کاغذ دیواری بسیار تاثیر  دارد. شما می‌توانید با طرحی که انتخاب می کنید، خانه را بزرگ‌تر یا  کوچک‌تر جلوه دهید. همچنین دیوارها را بلند‌تر یا عریض‌تر نشان دهید.

طرح درشت

کاغذ دیواری با طرح‌های درشت، چشم را به خود محصور می‌کنند و باعث  می‌شوند تا فضا کوچک‌تر به نظر برسد. بنابراین برای خانه‌های کوچک مناسب  نیستند. اگر علاقه به استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های درشت دارید، باید  از آن تنها برای یک دیوار استفاده کنید. می‌توانید مانند اتاق خواب زیر،  برای دیوار پشت تخت از این کاغذ دیواری استفاده کنید و مابقیه دیوارها را  طرح ساده بزنید.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

طرح ریز

به طور کلی کاغذ دیواری با طرح های ریز، چشم را محصور نمی‌کنند پس مناسب  برای فضاهای کوچک می‌باشند و می‌توان برای بیش از یک دیوار از آن‌ها  استفاده کرد. اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این طرح  باعث خستگی چشم می‌شود.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

طرح متوسط

کاغذ دیواری‌هایی که طرح متوسط دارند، برای فضاهای کوچک و بزرگ مناسب  هستند. شاید بخواهید برای کل دیوارهای اتاق از این طرح استفاده کنید. بهتر  است مانند عکس زیر، رنگ طرح کاغذ دیواری با رنگ پس زمینه آن تفاوت زیادی  نداشته باشد تا باعث خستگی چشم نشود.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

طرح‌های عمودی و افقی

کاغذ دیواری‌هایی که دارای طرح‌های عمودی هستند، ارتفاع دیوار را بیشتر  نشان می‌دهند. همچنین کاغذ دیواری‌هایی که دارای طرح‌های افقی هستند، عرض  دیوار را بیشتر جلوه می‌دهند. بنابراین می‌توانید از این ترفند برای بلندتر  و عریض‌تر نشان دادن دیوارهای خانه خود استفاده کنید.

طرح کاغذ دیواری را برای ایجاد هارمونی انتخاب کنید!

شما می‌توانید مانند عکس زیر بین طرح کاغذ دیواری و طرح دیگر وسایل خانه  هارمونی ایجاد کنید. این کار باعث بوجود آمدن فضایی منظم و منسجم می‌شود.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب تغییر دکوراسیون آشپزخانه سفید، با ایده‌های رنگی را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

ترفندهایی برای دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل 

انتخاب آباژور مناسب برای دکوراسیون 

باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

کابینت‌های رنگی، پیشنهادی جذاب در دکوراسیون آشپزخانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید با مدل‌های مختلف کابینت سفید، ترندی است که هیچ گاه تازگی خود را از دست نمی­‌دهد. 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه سفید

استفاده از رنگ سفید، باعث می‌شود فضا روشن­‌تر، بزرگ‌تر و تمیزتر به  نظر برسد. اغلب افراد آن را به عنوان رنگ غالب برای کابینت آشپزخانه و سایر  اجزاء آن در نظر می‌گیرند. استفاده از رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه،  باعث بی‌روح شدن فضا می‌شود. بهتر است با رنگ‌های مختلف جانی دوباره به این  فضای بی روح ببخشیم. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ایده‌های رنگی در تغییر دکوراسیون آشپزخانه سفید پرداخته می‌شود.

دیوارپوش بین کابینتی رنگی یا طرح‌دار

می‌توانید از رنگ‌های تیره که در تضاد با رنگ روشن کابینت و سایر وسایل  آشپزخانه‌ شما هستند، برای دیوار پوش بین کابینتی استفاده کنید. این کار  موجب ایجاد نقطه کانونی قدرتمندی در آشپزخانه می شود. همچنین در کنار  کابینت‌های سفید یک‌دست، تضاد بسیار زیبایی را خلق می‌کند. این دیوار پوش  می‌تواند از جنس سرامیک، کاشی‌های رنگی و طرح‌دار یا از جنس لمینت یا چوب  نیز باشد.

دکوراسیون آشپزخانه سفید

کفپوش طرح‌دار و رنگی

برخی افراد تمایل دارند یک آشپزخانه سفید مدرن و یک‌دست داشته باشند. بنابراین ترجیح می‌دهند از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنند. اگر می‌خواهید یک آشپزخانه مدرن و مینیمال داشته باشید، از یک کفپوش طرح‌دار برای آشپزخانه استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه سفید

سرامیک و سنگ‌های طرح‌دار سیاه و سفید، ایده خوبی برای ترکیب رنگ‌ها در  دکوراسیون آشپزخانه سفید به حساب می‌آیند. این کفپوش‌ها در رنگ‌ها و  طرح‌های متنوعی وجود دارند. می‌توانید رنگ و طرح آن را با توجه به دیگر  بخش‌های آشپزخانه انتخاب کنید.

استفاده از صندلی و چهارپایه رنگی

ممکن است کانتر و کابینت جزیره، سفید رنگ باشد. در این صورت از صندلی یا  چهارپایه رنگی برای میز کابینت جزیره استفاده کنید. رنگی بودن صندلی‌های  جزیره، تضاد زیبایی را در آشپزخانه سفید ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید  رنگ این صندلی‌ها را در دیگر وسایل آشپزخانه تکرار کنید. به این ترتیب  انسجام دکوراسیون آشپزخانه حفظ می‌شود.

دکوراسیون آشپزخانه سفید

چراغ‌های آویز رنگی

همیشه ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه سفید نیازمند تغییرات بزرگ و  گران قیمت نیست. تنها کافی است از چراغ‌های آویز رنگی در بالای میز کابینت  جزیره استفاده کنید. سعی کنید رنگ این چراغ‌ها را با رنگ دیگر وسایل رنگی  آشپزخانه سفید ست کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید رنگ  چراغ‌ها، با رنگ صندلی‌های جزیره ست شده است.

پرده رنگی و طرح دار

پرده، یکی از اجزای آشپزخانه است که در کنار دیوارها و کابینت سفید،  تاثیر زیادی در تغییر دکوراسیون آشپزخانه سفید دارد. انتخاب یک پرده رنگی و  طرح‌دار، نقشی شبیه به نقش یک کاغذ دیواری زیبا را در آشپزخانه سفید ایفا  می‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه سفید

درب رنگی کابینت زمینی

کابینت‌­های دو رنگ، یکی از ترندهای مدرن و شیک است. ممکن است حساسیت  خاصی به تمیزی آشپزخانه داشته باشید و در عین حال می‌خواهید دکوراسیون  آشپزخانه سفید را با ایده های رنگی تغییر دهید. در اینصورت توصیه می‌کنیم  درب کابینت‌های زمینی رنگی باشند. در مقایسه با کابینت سفید، لکه‌های ایجاد  شده روی کابینت‌های رنگی کمتر دیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟ را بخوانید.

همچنین بخوانید:

۶ ترکیب رنگ زیبا با رنگ سفید برای دکوراسیون خانه 

باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

تغییر رنگ در دکوراسیون آشپزخانه 

ترفندهای نورپردازی آشپزخانه کوچک 

کابینت‌های رنگی، پیشنهادی جذاب در دکوراسیون آشپزخانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

نشیمن، یکی از پر‌رفت وآمدترین  قسمت‌های خانه است و نیازمند داشتن یک طراحی دکوراسیون مناسب است، چیزی که  باید بر اساس اصول و شرایط موجود در خانه انتخاب و پیش برده شود.

دکور اتاق نشیمن

اتاق نشیمن همیشه به عنوان یکی از  مهم‌ترین بخش‌های خانه شناخته می‌شود، قسمتی که تمامی اعضای خانواده و  البته مهمان‌ها در آن جمع می‌شوند و زمان نسبتاً زیادی را به گفتگو و  تماشای تلویزیون می‌پردازند. در این مطلب همراه مجله دلتا باشید تا مروری بر چگونگی چیدمان و دکور اتاق نشیمن داشته باشیم.

مبلمان در دکوراسیون نشیمن

یکی از مهم‌ترین اصول در دکوراسیون اتاق  نشیمن نحوه چیدمان مبلمان است. باید مبل و صندلی را به گونه‌ای قرار دهید  که تا حدودی روبه‌روی هم قرار بگیرند. بسیاری از افراد، مبلمان را به شکل  ردیفی و چسبیده به دیوار قرار می‌دهند. در صورتی که باید در وهله اول میان  دیوار و مبل فاصله‌ای قائل شد و بعد هم مبلمان را به شکل یکپارچه و با  رعایت فاصله چیدمان کرد.

برای بهتر شدن این فرآیند بهتر است که از  وسیله‌ای به عنوان نقطه کانونی استفاده کرده و بعد مبلمان را با مرکزیت آن  چیدمان کنید. این نقطه کانونی می‌تواند یک تلویزیون، تابلو یا حتی یکی از  مبل‌ها و… باشد. پس با برنامه دقیق، زمینه‌ای برای مبلمان تعیین کرده و بعد  آن‌ها را چیدمان کنید.

مبلمان نشیمن

فرش در اتاق نشیمن

برای انتخاب فرش نشیمن، باید معیار‌هایی  را در نظر داشته باشید. از آنجایی که رفت‌و‌آمد در اتاق نشیمن زیاد است،  بهتر است که برای این بخش از خانه به سراغ فرش‌های گران قیمت یا لطیف و  حساس نروید. علاوه بر این داشتن فرش‌هایی که ریشه‌ها و بافت آن‌ها بسیار  بلند هستند نیز توصیه نمی‌شود. چراکه این نوع از فرش‌ها آلودگی و  خرده‌ریزه‌های بسیاری را به خود می‌گیرند. همچنین باعث کثیف‌تر شدن فرش  می‌شوند.

اتاق نشیمن

نورپردازی دکوراسیون نشیمن

اگر خانه‌ شما نورگیر طبیعی خوبی دارد،  باید بدانید که چندین قدم جلو هستید. در این شرایط با انتخاب یک پرده نازک،  می‌توانید پذیرای نور طبیعی خورشید به داخل خانه‌ باشید. اما اگر منزل به  نسبت تاریک است، باید با انتخاب نورپردازی مدرن، جایگزین نسبتا خوبی برای  آن پیدا کنید. بنا بر اینکه چه نوع نورپردازی را دوست دارید، انتخاب‌های  مختلفی پیش رو دارید.

نورپردازی نشیمن

استفاده از گیاهان آپارتمانی در نشیمن

وجود گل ‌و گیاه آپارتمانی در دکور اتاق نشیمن، مزایای بسیاری دارد. البته این موضوع صرفا  به اتاق نشیمن خلاصه نمی‌شود. می‌توانید از گیاهان آپارتمانی در جای‌جای  خانه نیز بهره بگیرید. وجود گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون نشیمن در کنار  افزایش زیبایی فضا، می‌تواند انرژی مثبت بسیاری را نیز در خانه به گردش درآورد.

گیاهان آپارتمانی

وسایل تزئینی در دکوراسیون نشیمن

بخش جذاب و هیجان‌انگیز ماجرا استفاده از  وسایل تزئینی در دکوراسیون نشیمن است. می‌توانید با تهیه وسایل تزئینی  متفاوتی از قبیل مجسمه، گلدان، تابلو و… دکوراسیون نشیمن خود را زیباتر  کنید. برای این کار نیز راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد. می‌توانید با نصب  تابلو‌هایی مکمل و یکپارچه روی دیوار یا قرارگیری آن‌ها روی یک شلف به این  هدف برسید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ست کردن رنگ پرده با مبلمان را بخوانید.

همچنین بخوانید:

نحوه چیدمان مبل و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن 

اصول استفاده از مبل رنگارنگ در دکوراسیون داخلی 

راهنمای انتخاب کوسن برای انواع مبلمان 

ایده هایی جذاب برای دکوراسیون سبز خانه! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

اتاق نشیمن یکی از اتاق‌های مهم خانه  است. اعضای خانواده در اتاق نشیمن دور هم جمع می‌شوند و گفتگو می‌کنند و از  صحبت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.

ست مبل با پرده

برای اینکه اتاق نشیمن خانه شما دلنشین  شود و دکوراسیونی متوازن داشته باشد، باید از نحوه انتخاب ست مبل با پرده  آگاهی کامل داشته باشید. هم پرده و هم مبل، دو وسیله بزرگ دراتاق نشیمن و  دیگر اتاق‌های خانه هستند. همچنین رنگ و طرح آن‌ها تاثیر بسیار مهم و تعیین  کننده‌ای بر کلیت فضای خانه شما دارد. ما در این بخش از مجله دلتا با توجه به رنگ‌های احتمالی و پرطرفدار مبل، چند مثال ست مبل با پرده را مطرح می‌کنیم.

ست کردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبی، زیرطیف‌های رنگی خودش را دارد. قرمز هم همین‌طور است. اگر مبل قرمز دارید، بهتر است که دیوارهای اتاق شما سفید نباشند. در عوض دیوارها  را به رنگ عاجی یا یک رنگ خنثی خیلی روشن رنگ آمیزی کنید تا با رنگ قرمز  مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نیز دقیقا با توناژ و طیف  رنگی مبل هماهنگ کرده و رنگ قرمز پرده را مشابه قرمزی مبلمان خود انتخاب  کنید. اگر قرمزی پرده‌ها کمی نارنجی‌تر یا زرد‌تر از رنگ قرمز مبلمان بشود،  ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همین‌طور اگر قرمزی پرده کمی  صورتی‌تر یا قرمز‌تر از قرمزی مبلتان بشود، باز هم به مشکل برخواهید خورد.

اگر دلتان نمی‌خواهد که اتاق بیش از حد  قرمز شود، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای پرده‌ها استفاده کنید. استفاده  از رنگ‌های خنثی برای تمام ست‌ها، در تمام زمینه‌ها جواب می‌دهد.

طیف رنگی

مبل طوسی و پرده مناسب برای آن

رنگ طوسی هم یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان است. می‌توانید مبل طوسی را با پرده‌های نوک مدادی یا مشکی ست کنید.

مبل طوسی همچنین با پرده‌های آبی و طوسی  بسیار روشن هم ست می‌شود و فضا را به تعادل و زیبایی می‌رساند. استفاده از  کفپوش‌های طرح چوب، سردی رنگ طوسی را می‌گیرد و فضا را صمیمی و گرم جلوه  می‌دهد. یادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسی دیوارها را خیلی سفید  نکنید تا توازن فضا به هم نریزد. در عوض می‌توانید از رنگ‌های طوسی روشن یا  انواع کرم‌ها استفاده کنید.

در استفاده از رنگ طوسی برای ست مبل با  پرده، اگر می‌خواهید کمی رنگ به فضا اضافه شود، می‌توانید اندکی رنگ یاسی  به فضا اضافه کنید. کوسن‌ها، شال مبل، پرده، و دیگر لوازم تزئینی، می‌توانند مقدار بسیار کمی از رنگ یاسی داشته باشند تا فضا رنگین‌تر شود.

رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانند  به فضای طوسی رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولی هیچ کدام آرامش رنگ یاسی  را ندارند و با رنگ طوسی به خوبی ست نمی‌شوند.

ست مبلمان

مبل قهوه ای و سیاه

مبل قهوه‌ای تیره و سیاه، از آن  انتخاب‌های خاص است که هر اتاق نشیمنی را بسیار شیک و منحصر به فرد می‌کند.  ولی اگر اتاق نشیمن کوچک باشد، انتخاب این رنگ‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.  ولی با انتخاب پرده‌هایی با رنگ مناسب می‌توانید این احساس خفگی فضای کوچک  را از بین ببرید.

استفاده از پرده‌های حریر و روشن، تیرگی  مبل سیاه یا قهوه‌ای تیره را خنثی می‌کند و احساس دلباز بودن را به فضا  می‌دهد. همچنین ترکیب سیاه و قهوه‌ای تیره با آبی، حسی دلنشین و صمیمی را  القاء و فضا را بسیار زیبا و متوازن می‌کند.

مبل مشکی همچنین به خوبی با پرده قرمز و سفید هماهنگ می‌‎شود و فضایی بسیار زیبا و دل‌پسند به وجود می‌‌آورد.

انواع مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ترفندهایی برای دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل 

طوسی، رنگی که هرگز در دکوراسیون نمی‌میرد! 

انتخاب آباژور مناسب برای دکوراسیون 

باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

استفاده از رنگ آبی برای دکوراسیون  داخلی اتاق خواب، بسیار ایده خوبی است. این رنگ فوق العاده می‌تواند هم به  اتاق خواب آرامش بخشیده و هم آن را سرشار از زندگی و نشاط کند. 

رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ آبی، یادآور دریا و آسمان است. به دلیل آرامشی که در این رنگ وجود  دارد، دکوراسیون اتاق خواب آبی همواره یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای  طراحان داخلی است. پس این رنگ را با آرامش و بدون نگرانی برای اتاق خواب  خود استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا نکات استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب ارائه می‌شود.

با دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید، یک ترکیب رنگی خوب بسازید!

سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها است که در کنار رنگ آبی استفاده  می‌شود. سفید رنگی خنثی است و به راحتی می‌توانید آن را برای دیوارها و یا  روتختی در کنار رنگ آبی استفاده کنید. مانند عکس زیر، دیوارهایی با رنگ آبی  را با روتختی سفید هماهنگ کنید و در اتاق خواب خود از اکسسوری‌های آبی و  سفید استفاده کنید.

رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب

 یک دیوار تاکیدی آبی رنگ درست کنید!

اگر شما تمام دیوارهای اتاق خواب خود را آبی تیره کنید، باعث می‌شود تا اتاق شما کوچک و دلگیر جلوه کند. یک  دیوار مانند دیوار پشت تخت را به عنوان دیوار تاکیدی انتخاب کنید و آن را  به رنگ آبی تیره در بیاورید.

رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب

نکته : شما می‌توانید از رنگ‌های آبی که تناژ روشن تری دارند، برای تمامی دیوارها استفاده کنید.

در کنار رنگ آبی از رنگ قهوه ای نیز استفاده کنید!

قهوه‌ای از دیگر رنگ‌هایی است که در کنار رنگ آبی زیبا می‌شود. اما باید  توجه داشته باشید که از آن زیاد در فضای اتاق خواب استفاده نکنید. برای  مثال شما می توانید از پارکتی با رنگ قهوه‌ای یا تختی به این رنگ در کنار فضایی آبی استفاده کنید.

رنگ آبی اتاق خواب

از رنگ صورتی در کنار رنگ آبی استفاده کنید!

یکی دیگر از رنگ‌هایی که در کنار رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب بسیار  زیبا می‌شود، صورتی است. ترکیب رنگ آبی و صورتی ترکیبی بسیار پرطرفدار و  شیک بوده و برای اتاق خواب‌های امروزی و جوان پسند مناسب است.

از دو رنگ سرد آبی و سبز استفاده کنید!

رنگ سبز و آبی در چرخه رنگی در کنار یک‌دیگر قرار دارند. این دو رنگ جزو  رنگ‌های سرد بوده و برای استفاده در اتاق خواب مناسب هستند، همچنین باعث  خوابی آرام می‌شوند. اما در کنار آن‌ها از یک رنگ گرم مانند قهوه‌ای، کرم و  طلایی استفاده کنید تا فضای اتاق خواب بیش از حد سرد نشود.

رنگ آبی اتاق خواب

از رنگ طوسی در کنار رنگ آبی استفاده کنید!

اگر می‌خواهید ظاهری مدرن‌تر به اتاق خواب خود بدهید از رنگ طوسی در  کنار رنگ آبی استفاده کنید. رنگ طوسی به دلیل این که رنگی خنثی است. همچنین  به راحتی با رنگ‌های مختلف از جمله آبی ست می‌شود. از رنگ طوسی برای سطوح  بیشتر، مانند دیوارها و از رنگ آبی در سطوح کمتر، مانند رو تختی استفاده  کنید.

رنگ آبی اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهاتی که انرژی مثبت در خانه را از بین می‌برد! را بخوانید.

همچنین بخوانید:

اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک 

رنگ‌ های خنثی در اتاق خواب 

با این روتختی‌ها اتاق خواب خود را زیباتر کنید! 

چگونه پرده را با روتختی در اتاق خواب ست کنیم؟ 

نکات کلیدی برای دکوراسیون اتاق خواب صورتی! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل شما پر از انرژی مثبت باشد و انرژی‌های منفی از آن دور باشد از این تکنیک‌ها استفاده کنید.

انرژی مثبت در خانه

انرژی مثبت در خانه، با خود حس سبکی و آرامش همراه دارد. همچنین روابطی  با عشق، صلح و صمیمیت بین افراد خانواده ایجاد می‌کند. در مقابل خانه‌ای با  انرژی منفی، حس سنگینی و استرس و اضطراب به انسان انتقال می‌دهد. ما به  دنبال روش‌هایی هستیم تا بتوانیم انرژی مثبت در خانه را به جریان بیندازیم.  در کنار این روش‌ها، باید از عواملی که انرژی مثبت محیط را از بین می‌برند  نیز آگاه باشیم تا حس خوب و مثبت، در خانه وجود داشته باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

بهم ریختگی خانه، انرژی مثبت را از بین می‌برد!

بهم ریختگی و نامرتب بودن، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که انرژی  مثبت خانه شما را از بین می‌برد. در واقع، بودن در محیط نامرتب و بی‌نظم به  شما حس اضطراب و نگرانی می‌دهد. همچنین باعث می‌شود که در آن حس مثبت و  خوشایندی نداشته باشید. بنابراین همیشه محیط تک تک بخش‌های خانه خود را  مرتب، تمیز و پاکیزه نگه دارید.

دکوراسیون و چیدمان نامناسب مانع حرکت انرژی مثبت در خانه شما می‌شود!

اگر خانه شما به صورت اشتباه دکوراسیون و چیدمان شده باشد، انرژی مثبت ممکن است که از آن خارج شود و یا به درستی  در آن جریان نیابد. به عنوان مثال ورودی خانه نامرتب و نظافت نشده، مانع  ورود انرژی مثبت می‌شود.

راه های انرژی مثبت در خانه

رنگ و وسایل دکوری که یادآور خاطرات بد هستند، انرژی منفی در خانه شما ایجاد می‌کند!

همانطور که می‌دانید، دیدن برخی از اشیاء و شنیدن برخی از موسیقی‌ها، در  ذهن ما خاطرات غم انگیز و آزاردهنده‌ای را یادآوری می‌کنند. پس با توجه به  این موضوع، در خانه خود چنین وسایل و اشیائی را قرار ندهید. همچنین در  خانه موسیقی‌های غم انگیز پخش نکنید تا انرژی منفی در فضای آن جریان پیدا  نکند.

فضای تاریک و گرفته، انرژی منفی در خانه ما ایجاد می‌کند!

مطمئنا، با بودن در فضایی که نور مستقیم خورشید به آن وارد نمی‌شود و یا  اتاقی که دیوارهای تیره رنگ دارد، احساس خوشایندی نخواهید داشت. زیرا به  مرور زمان حس افسردگی پیدا خواهید کرد. پس با این تعریف، اگر می‌خواهید  خانه شما فضایی پر نشاط و پر انرژی داشته باشد، دیوارها را به رنگ روشن  نقاشی کنید. گاهی اوقات پرده‌ها را کنار بزنید تا نور خورشید بدون مانع  وارد شود.

هوای آلوده و راکد انرژی منفی در خانه بوجود می‌آورد!

یکی از اشتباهات مهم دیگری که باعث ایجاد انرژی منفی در خانه می‌شود،  هوای راکد و آلوده فضای آن است. در واقع اگر هوای خانه در جریان نباشد،  باکتری و ویروس‌ها در آن فرصت رشد پیدا می‌کنند و انسان حس مریضی و خمودگی  پیدا می‌کند. بنابراین در طول روز چندین بار پنجره‌ها را باز کنید و اجازه  دهید که هوا جریان پیدا کند تا محیط خانه شما با طراوت شود.

راه های انرژی مثبت در خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی برای دیزاین مبلمان خانه را بخوانید.

همچنین بخوانید:

نکات چیدمان برای استفاده مناسب‌تر از فضای خانه 

نکات مهم در طراحی خانه به سبک مینیمالیسم 

ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

نکاتی برای کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰

مبلمان، یکی از اثاثیه مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می‌آید و وجود آن، رنگ و بویی خاص، به فضای خانه می‌بخشد.

دیزاین مبلمان خانه

در حالی که نشیمن شما دارای وسایل دکوری زیادی است، هیچ چیز مهم‌تر و  برجسته‌تر از مبلمان شما نیست. مبلمان یکی از بزرگ‌ترین عناصر دکوری منزل  شما است. از کوسن‌های دکوری تا میز جلوی  مبل با هر روشی که برای دیزاین مبلمان خانه انجام دهید بر روی فضای خانه  تاثیر خواهد گذاشت. شما با دیزاین مبلمان خود می‌توانید ظاهر جدیدی به  دکوراسیون نشیمن خانه دهید. با مجله دلتا همراه باشید.

به رنگ مبل توجه کنید

قبل از اینکه شروع به خریدن هر محصول جدیدی برای مبل کنید، به رنگ آن توجه کنید. بهترین مبل‌های راحتی که می‌توان آن‌ها را دیزاین کرد، مبل‌هایی به رنگ خنثی هستند. اگر چه این  جمله به این معنی نیست که  مبل‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر زیبا نیستند. یک یا  دو عکس از مبلمان خود بگیرید که هنگام خرید دکوریجات، به آن‌ها مراجعه  کنید.

دیزاین مبل خاکستری

همانطور که در عکس زیر می‌بینید مبل‌های خاکستری این روزها به عنوان رنگ  خنثی، بسیارجذاب و پرطرفدار هستند. این مبل‌ها با رنگ‌های روشن به خوبی  دیزاین می‌شوند. اگر سبک دکوراسیون شما اجازه می‌دهد، از رنگ شاخص با طرح و  نقش‌های مدرن استفاده کنید. برای مثال رنگ زرد و فیروزه ای، یک دکوری خوب  برای مبل خاکستری است و مکمل خوبی برای این رنگ خنثی است.

دیزاین مبلمان در دکوراسیون

دیزاین مبل قهوه ای

برای مبل‌های قهوه ای نیز می‌توانید ترکیب و ست‌های زیبایی در نظر بگیرید. مبل‌های  قهوه ای تیره به خوبی با رنگ های روشن خنثی ترکیب می شوند که بهترین گزینه  نیز هست. ترکیب مبل قهوه‌ای و دیگر دکوریجات رنگارنگ مانند فرش و پرده  رنگارنگ نیز می‌تواند، مناسب و زیبا باشد. از سوی دیگر در نظر بگیرید که  رنگ قهوه ای با رنگ‌های سبز و قرمز هم به خوبی ترکیب می‌شود. پس می توانید  از این دو رنگ نیز کنار مبل قهوه‌ای استفاده کنید.

دیزاین مبلمان در دکوراسیون

دیزاین مبل چرمی سیاه

در حالی که رنگ مبل شما بسیار مهم است، جنس و ظاهر آن هم می‌تواند جلوه  خاصی به خانه شما بدهد. چرم سیاه هم می‌تواند داخل خانه را هیجان انگیز  کند. همه رنگ‌ها به خوبی با رنگ سیاه ترکیب می‌شوند. ولی بهتر است بدانید  که چه جنس و متریالی با چرم به خوبی ترکیب می شود. محصولاتی مات را به جای  محصولات درخشان و پر زرق و برق برای مبل چرم انتخاب کنید تا تعادل به وجود  آورید. از دکوریجات مات با طرح و نقش‌های فراوان برای دیزاین مبلمان  استفاده کنید.

دیزاین مبلمان در دکوراسیون

دیزاین مبل و دکوراسیون دیوار پشتی آن

در حالی که کل تمرکز خود را به روی دیزاین مبلمان خانه و فضای نزدیک آن  گذاشته‌اید، باید بگوییم که تزئین دیوار پشت مبل را نباید فراموش کنید.  دکور دیوار پشتی مبل، فضایی عالی با دکوراسیونی زیبا برای اتاق نشیمن به  وجود می‌آورد. برای مثال می‌توانید از آینه روی دیوار استفاده کنید تا فضا  را روشن و بزرگ‌تر جلوه دهد.

دیزاین مبلمان در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکاتی برای کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ایده‌هایی ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه 

انتخاب پرده مناسب برای اتاق نشیمن 

نکاتی برای انتخاب تابلو در دکوراسیون 

ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

نکاتی برای کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .

  • فائزه پیروی