برای دیدن مطالب جدید دکوراسیون می توانید از این بلاگ استفاده کنید

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
کنسول آینه‌ای، یکی از انتخاب‌های افرادی است که به دنبال فضاها و دکوراسیون‌های لوکس هستند. میز کنسول اغلب در نشیمن یا پذیرایی استفاده می‌شود و به زیبایی و شیک بودن دکوراسون کمک می‌کند
کنسول آینه ای

حتما با مدل‌های مختلف و متنوع میز کنسول آشنایی دارید. مدل جدیدتر که طرفداران خاص‌تری را نیز به سمت جذب کرده، میز کنسول آینه ای است. در این قسمت از مجله دلتا به بررسی این نمونه می‌پردازیم و وسایل و دکوری‌های مناسب برای تزیین‌شان را معرفی می‌کنیم.

میز کنسول آینه ای جدید

این سبک میز کنسول برای فضاهای لوکس و کسانی که اهل تجملات هستند بسیار مناسب است. اما دقیقا به دلیل همین آینه ای بودن باید دقت زیادی در تزیین و چیدمان‌شان داشته باشید. علت آن هم در این است که آینه تمامی وسایل آن فضا را در خود منعکس کرده و می‌تواند منجر به شلوغی بیش از اندازه فضا شود.

کاربرد میز کنسول آینه ای

معمولا میزهای کنسول در قسمت‌های مختلف خانه، مانند نشیمن و پذیرایی استفاده می‌شوند و انتخاب این محل بستگی به نیاز افراد دارد. اما در مورد کنسول‌های آینه ای می‌توانیم کاربردهای خاصی‌تری را نیز در نظر بگیریم. این مدل‌ها به دلیل آینه ای بودن به روشن‌تر، دلبازتر و بزرگ‌تر نشان داده شدن فضا کمک کرده بنابراین برای این فضاها نیز مناسب هستند:

  • فضاهای کوچک و کم نور
  • راهروهای باریک بین فضاهای مختلف
  • ورودی آپارتمان‌های کوچک

تزیین میز کنسول آینه ای

برای تزیین این کنسول‌ها از چند نوع وسیله می‌توانیم استفاده کنیم:

  • وسایل لوکس:

وسایلی که مثل خود کنسول حالت آینه‌ای یا براق و درخشان دارند، باعث می‌شوند فضا لوکس‌تر نشان داده شود، اما دقت داشته باشید که تعداد کمی از این وسایل را به کار بگیرید تا مانع از شلوغ شدن فضا بشوید.

  • وسایل کریستال یا شیشه ای:

این وسایل همان لوکس بودن را ایجاد می‌کنند اما با سبک‌های امروزی هماهنگ‌تر هستند.

  • وسایل ساده و سرامیکی:

این وسایل بیش‌تر می‌توانند به رنگ سفید باشند و در ضمن از لوکس و تجملی بودن فضا خیلی کم می‌کنند.

میز کنسول آینه ای

نکته: پاف‌هایی که هم جنبه کاربردی دارند و هم جنبه تزیینی برای زیر این کنسول‌ها مناسب هستند. بهتر است برای این که با این کنسول‌ها و سبک لوکس‌شان هماهنگی داشته باشند از جنس مخمل انتخاب شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع کابینت مطلب “کابینت کلاسیک چیست” را مطالعه کنید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
یکی از لذت‌های فصل تابستان دورهمی‌های دوستانه است. لذت این دورهمی در فضای باز دوچندان خواهد شد. اما خیلی وقت‌ها گرمای نور خورشید به ما این اجازه را نمی‌دهد و فقط مجبور هستیم شب‌ها از فضای بیرون استفاده کنیم.
انواع سایبان

یکی از راه‌های رهایی از گرمای خورشید در فصل تابستان، استفاده از سایبان برای بالکن، حیاط و یا فضایی در کنار استخر است. اما اینکه چه نوع سایبانی را می‌توانیم استفاده کنیم مطلب مهمی است که در این قسمت از مجله دلتا به معرفی انواع سایبان خانگی می‌پردازیم.

سایبان چتری بزرگ برای محوطه

شاید مدل چترمانند سایبان‌ها را بیش تر در کنار سواحل و استخرها دیده باشیم، خوبی این سایبان این است که شما محدودیتی برای استفاده از آن ندارید. مسلما هرچقدر که چتر بزرگ‌تر باشد سایه‌اندازی بیش‌تری نیز خواهد داشت. انتخاب رنگ این سایه بان کمک زیادی به طراحی محوطه حیاط شما می کند.

سایبان چتری

یک داربست برای گیاهان رونده

ساده‌ترین روش که در بسیاری از خانه‌های قدیمی نیز پیدایش می‌کنیم به کار بردن داربست‌ها برای گیاهان بالارونده است. اما همان داربست‌های قدیمی را می‌توان به صورت مدرن و امروزی‌تر طراحی کرد به طوریکه به یک فضای جدید در محوطه بیرونی خانه تبدیل شوند. هرچقدر فاصله الوارهای داربست به یکدیگر نزدیک‌تر باشند، نور تابیده شده کمتر خواهد بود.

سایبان تاشو برای بالکن کوچک

سایبان‌ها فقط برای حیاط‌ها و محوطه‌های بزرگ نیستند. شما در یک بالکن کوچک نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. این مدل سایبان در قسمت بالایی تراس نصب شده و در نتیجه شما می‌توانید میزان سایه‌اندازی آن را متناسب با نیازتان تنظیم نمایید. کوچک و قابل جمع بودن این نمونه باعث می‌شود که با فضای بالکن‌های کوچک سازگار شود و سایه مورد نیاز را ایجاد نماید.

انواع سایبان خانگی

یک پرگولای خاص برای پوشاندن تراس

پرگولاها و سایبان‌های چوبی ایده‌های زیبا وکم هزینه‌تری نسبت به سایر موارد هستند. داربست چوبی به همراه پوششی از گیاهان یک فضای ساحلی و شاعرانه را به وجود می‌آورد. سایه روشنی که توسط این پوشش ایجاد می‌شود می‌تواند فضا را برای شما لذت بخش‌تر نماید.

سایبان پارچه‌ای به نام بادبان

یکی از انواع سایبان مناسب برای بالکن و حیاط‌های کوچک، سایبان‌های پارچه‌ای هستند. به دلیل قابلیت نصب آسانی که دارد به راحتی می‌تواند با فضای شما انطباق پیدا نماید. ممکن است تصور کنید که این مدل، سایه‌اندازی کافی ندارد اما اگر در ارتفاع مناسب نصب شود کاملا ایده آل خواهد بود.

سایبان پرده ای لوکس

مدل آلاچیق‌هایی که با پارچه پوشیده می‌شوند نمونه‌هایی لوکس‌تر نسبت به سایرین خواهند بود. وجود پرده‌ها این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی نور تابیده شده را کنترل نمایید. این مدل‌ها بیش‌تر برای حیاط‌های بزرگ و محوطه ویلاها به کار می‌روند و ممکن است از لحاظ هزینه گران تمام شوند. اما به راحتی می‌توانید مبلمان مورد نظر خود را با توجه به ابعاد آن بچینید.

سایه‌بان

سایبان چتری برای تراس کوچک

این طرح که همانند مدل چتری است می‌تواند از یک سمت جمع شده و به حالت نیمه تبدیل شود. در این حالت به راحتی در کنار دیوار قرار گرفته و با چیدن یک میز و صندلی محوطه کوچک شما تکمیل می‌گردد. این طرح جمع و جور نیز اگر در ارتفاع مناسب تنظیم شود سایه‌اندازی خوبی برایتان ایجاد می‌نماید.

سایبان مسافرتی حتی در حیاط

سایبان‌هایی که برای کمپینگ و اردو زدن به کار می‌روند نیز نمونه دیگری هستند که مانند سایبان‌های پارچه‌ای می‌توانند برای فضاهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل‌ها دارای تنوع رنگی بالایی هستند و نصب آسان‌تری دارند. در هرکجا که از آن‌ها استفاده نمایید فضای صمیمی و دوستانه‌ای خلق می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با روف گاردن مطلب ” روف گاردن، مزایا و معایب “ را مطالعه فرمایید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
کفپوش و دیوارپوش هر دو از پرمصرف‌ترین محصولات در دکوراسیون داخلی به شمار می‌روند. این دو محصول را در محل‌های مختلفی می‌توان نصب کرد و محدودیت خاصی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
کفپوش و دیوارپوش

طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در کفپوش و دیوارپوش باعث شده تا خریداران با هر نوع سلیقه‌ای بتوانند به‌راحتی محصول موردنظر خود را تهیه کنند و انتخاب مناسبی داشته باشند. در این بخش از مجله دلتا به بررسی کفپوش و دیوارپوش PVC خواهیم پرداخت.

پلی وینیل کلراید یا پی‌وی‌سی (PVC)

پی‌وی‌سی PVC سومین پلاستیک پراستفاده در جهان به شمار می‌رود و در عصر حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنایع پتروشیمی است. به علت قیمت مناسب و طول عمر بالا بیش از ۵۰ درصد از پی‌وی‌سی تولیدشده، در صنایع ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از خواص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب
  • مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی
  • استحکام بالا
  • مقاوم در برابر مواد شوینده و مواد شیمیایی مانند الکل، روغن و یا اسیدها

 کفپوش های پی‌وی‌سی PVC

این محصولات از پلاستیک تشکیل‌ شده‌اند. کفپوش PVC به علت داشتن مقاومت بالا بیشتر برای محل‌های پررفت‌وآمد استفاده می‌شود و می‌توان عمل نظافت را به‌ راحتی با کمک گرفتن از مواد شوینده برای آن‌ها انجام داد. تکنولوژی‌های به‌ کاررفته در این محصولات باعث شده تا در برابر خط و خش بسیار مقاوم باشند و همچنین بتوان از آن‌ها در محل‌های مرطوب هم به‌راحتی استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های کفپوش پی‌وی‌سی تنوع در طرح و رنگ آن‌ها است. طرح‌هایی مانند چوب، سنگ یا استفاده از رنگ‌های ساده برای برخی از محل‌ها، این محصولات را بسیار جذاب‌تر از قبل کرده است. نصب آن‌ها خیلی سخت و زمان‌بر نمی‌باشد و در صورت وارد شدن آسیب به قسمتی از کفپوش می‌توانید تایل‌ها و یا رول‌های جدیدی خریداری کرده و با نمونه آسیب دیده جابجا کنید.

کفپوش پی وی سی

مزایای استفاده از کفپوش PVC

  • مقاومت در برابر رطوبت و آب
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • عدم نیاز به قرنیز
  • طول عمر زیاد
  • نصب آسان
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به کفپوش‌های چوبی

 دیوارپوش های پی‌وی‌سی PVC

دیوارپوش‌ها نیز از محصولات کاربردی در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. در این محصولات نیز قابلیت‌های خوبی که وجود دارد باعث شده تا بسیاری از افراد آن‌ها را به کاغذدیواری و یا رنگ ترجیح بدهند. یکی از ویژگی‌های این محصولات عایق بودن در برابر صدا و حرارت می‌باشد و باعث شده تا در محل‌های مورد استفاده اتلاف انرژی به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

همچنین در دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی مدل‌ها و طرح‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد که برای انتخاب دست کاربران را باز می‌گذارد و می‌توان برای هر محلی یک یا چند مدل مناسب انتخاب کنید. این محصولات نیز مانند کفپوش‌های پی‌وی‌سی ضد آب می‌باشد و می‌توان آن‌ها را در محل‌هایی مانند حمام و دستشویی نیز استفاده کرد.

دیوارپوش پی وی سی

ویژگی‌های دیوارپوش پی‌وی‌سی

  • کاملا ضد آب و ضد رطوبت هستند (مناسب برای محل‌های مرطوب بخصوص شمال کشور)
  • عمل نظافت برای آنها آسان می‌باشد.
  • طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند.
  • وزن آن‌ها کم است بنابراین برای بناهای ضد زلزله بسیار مناسب هستند.
  • عایق مناسبی برای صدا، حرارت و برودت هستند.
  • نصب آن‌ها آسان است و در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون داخلی، مطلب “دکوراسیون داخلی آرامش‌بخش” را مطالعه کنید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
ایجاد فضای آرام در خانه کار سختی نیست. با کمی تغییر در دکوراسیون می‌توانیم لحظات آرامش‌بخشی را در خانه داشته باشیم.
دکوراسیون آرامش‌بخش

برای اینکه پس از یک روز کاری طولانی، نگرانی‌ها و مشکلات خود را پشت سر بگذارید و مجدد انرژی بگیرید به خانه‌ای آرام نیاز دارید. بنابراین، ایجاد دکوراسیون داخلی آرامش‌بخش در زندگی، برای جوامع پر تنش امروزی ضروری است. در واقع خانه شما باید محلی باشد که به شما در ارتباط و تجدید روحیه کمک نماید. اما چگونه؟ برای آشنایی با ایجاد آرامش در منزل، با مجله دلتا همراه باشید.

روشنایی‌

نور یکی از مهمترین عناصر در ایجاد تغییرات مثبت است. نور، به ویژه نور طبیعی، تأثیر زیادی در خلق و خوی دارد و می‌تواند به شما کمک کند احساس خوش بینی و احساسات آرام‌تری داشته باشید. انتخاب نوع پنجره‌، پرده، رنگ و وسایل روشنایی همگی تصمیمات مهمی برای دور کردن استرس هستند.

وسایل روشنایی

چندین منبع نور را تنظیم کنید و از روشنایی گرم استفاده کنید. از چراغ‌های مستقیم که سایه ایجاد می‌کنند و گزینه‌های روشنایی که نور کم رنگی دارند خودداری کنید. دیمرها از انتخاب‌های عالی برای تنظیم نور متناسب با نیاز روزانه هستند.

دکوراسیون ضد استرس

پرده‌ها

از یک پرده دو لایه با پارچه‌های سبک و سنگین استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد در شب و برای داشتن حریم خصوصی پرده را بسته و در طول روز با ضخامت کم پارچه پرده، نور کافی را دریافت نمایید.

رنگ

همانطور که می‌دانید هر پالت رنگی انرژی‌های خاصی را منتقل کرده و احساس بهتری را در شما ایجاد می‌کند. بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل، شامل رنگ‌های آرامش بخش مانند آبی و یا رنگ‌هایی در تنالیته سبز هستند، از رنگ‌هایی استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند تا شادی، امید و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

دکوراسیون آرامش‌بخش

متریال‌های ضد استرس

متریال‌های طبیعی مانند چوب را انتخاب کنید واز الیاف طبیعی، پنبه، سنگ و متریال‌های دوست دار طبیعت که آرامش بیشتری را به ارمغان می آورند استفاده کنید!

گیاهان و طبیعت ضد استرس

در هر قسمتی از منزل که می‌توانید از گیاهان طبیعی استفاده کنید و علاوه بر زیبایی و ویژگی‌های سلامتی که به همراه دارند از خواص ضد استرس آن‌ها نیز بهره گیرید.

دکوراسیون داخلی

سازماندهی و نظافت

برای آرامش و هماهنگی خانه این شعار را فراموش نکنید! ” بیرون بریزید ، اهدا کنید و بازیافت کنید” سعی کنید همه چیز را منظم سر جای خود قرار دهید و از استرس حاصل از شلوغی و سردگمی دوری کنید. در ضمن، نحوه تمیز کردن خانه نیز نشانگر آن است که شما چه کسی هستید. به یاد داشته باشید ، خانه شما معبد شما است. مراقبت از معبد شما آرامش بیشتری را از آنچه تصور می‌کنید برایتان به ارمغان خواهد آورد.

گوشه‌ای دنج برای خودتان

قسمتی از منزل را برای خلوت با خود یا انجام کارهایی که علاقه دارید اختصاص دهید گوشه ای برای یوگا یا مطالعه! برای تماشای منظره بیرون و یا رسیدگی به گل‌ها! هر کاری که استرس را از روح شما دور و حتی زمان کمی از روز هم که شده احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند!

آرامشبخش

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از انواع کابینت، مطلب “کابینت کلاسیک چیست” را مطالعه کنید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
خیلی از افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند و فضای سبز نزدیک به خود ندارند، به فکر طراحی یک فضای سبز بر روی پشت بام خانه‌شان می‌افتند.
روف گاردن

روف گاردن به پوشش گیاهان روی پشت بام گفته می‌شود که این پوشش گیاهی باعث بهبود در مصرف انرژی در ساختمان خواهد شد. در ادامه این بخش از مجله دلتا با مزایا و معایب روف گاردن آشنا خواهید شد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

اگر در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنید، می‌توانید علاوه بر طراحی مناسب برای دکوراسیون بالکن و تراس به کمک روف گاردن نیز باغی کوچک و ایده آل را به محوطه خانه بیاورید.

بام سبز

 مزایا و معایب

بام سبز یا روف گاردن می‌تواند فضایی بی‌نظیر را در اختیار شما و اعضای خانواده‌تان قرار دهد، از این رو بهتر است در هنگام طراحی روف گاردن دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید و مزایا و معایب آن را نیز در نظر بگیرید.

مزایای روف گاردن

  1.  بام سبز دارای جذابیت بصری است و می‌تواند باعث خلق منظره‌ای بکر در نزدیک‌ترین نقطه به شما شود.
  2. اگر شما در شهری شلوغ زندگی می‌کنید، می‌تواند تا حدی از سر و صدای محیط اطراف بکاهد و آلودگی‌های هوا و صوتی را کاهش دهد.
  3. بام سبز در برابر سرما و گرما عایق خوبی است و نقش موثری را ایفا می‌کند به صورتی که در فصل سرما نیاز کمتری به سیستم گرمایشی دارید و در فصل گرما نیز نیاز به استفاده از سیستم های سرمایشی کمتر می‌شود.
  4.  فضایی مناسب و ایده آل را روی پشت بام ایجاد می‌کند و شما می‌توانید ساعت‌ها در این مکان زیبا و بکر استراحت کنید.
  5. باعث تصفیه هوا و کاهش دی اکسید کربن می‌
  6. بهبود مناظر اطراف ساختمان و فراهم آوردن فضایی سبز و زیبا
  7. به شما این امکان را می‌دهد که به کشاورزی مشغول شوید و با کاشت سبزیجات و صیفی‌جات تا حدودی در خرید مواد غذایی صرفه جویی نمایید.
  8. برای افرادی که به باغبانی و کشاورزی علاقه‌مند هستند، می‌تواند باعث ایجاد حس خوبی ‌شود.

مزایای روف گاردن

معایب روف گاردن

بام سبز علاوه بر اینکه دارای مزایای فراوانی است ، معایبی نیز دارد که بهتر است با آن آشنا شوید و هنگام طراحی این مشکلات را مد نظر داشته باشید

  1. اجرای این طرح از هزینه زیادی برخوردار است زیرا نیاز به نگهداری، عایق بندی، رسیدگی و ضد آب کردن بیشتری نسبت به دیگر سقف‌های ساده یا معمولی دارد
  2. امکان ایجاد روف گاردن در فضاهای کوچک وجود ندارد.
  3. اگر پشت بام نتواند وزن روف گاردن را تحمل کند باعث نشست سقف می‌شود و خسارت‌هایی را برای ساختمان ایجاد می کند
  4. نمی‌توان همه نوع پوشش گیاهی را کاشت، علاوه بر این، پوشش گیاهی باید با شرایط آب و هوایی منطقه مطابقت داشته باشد.
  5. از دیگر معایب بام سبز می‌توان به سنگین شدن سقف و نفوذ ریشه گیاهان در سقف اشاره کرد که این موضوع باعث ته نشین شدن ذرات خاک می‌شود و در نتیجه سقف نشست می‌کند.
  6. مراقبت از روف گاردن با توجه به نوع طراحی آن از ساده تا پیچیده متفاوت می‌باشد و دستور نگهداری در هر یک از این طراحی‌ها با یکدیگر متفاوت است.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های بزرگ نشان دادن اتاق خواب مطلب “۶ ترفند برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب” را بخوانید.

 

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
در تغییر دکوراسیون، اکثرا به دنبال راهکارهایی هستند که باعث بزرگ نشان دادن اتاق خواب شود. می‌توان با تغییراتی در رنگ وسائل و دیوارها اتاق را بزرگتر نشان داد
بزرگ نشان دادن اتاق خواب

چه به تازگی به خانه جدیدتان اسباب‌کشی کرده باشید و چه بخواهید اتاق خواب‌های خانه فعلی خود را طراحیِ مجدد کنید، همیشه تغییرِ اتاق‌های کوچک کارِ چالش‌برانگیزی است. اما شما می‌توانید با بکارگیریِ چند ترفند، یک فضای کوچک را طوری تغییر دهید که احساسِ بزرگتر و جادارتر بودن را به شما القا کند. در ادامه این بخش از مجله دلتا ۶ ترفند برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب را باهم می‌خوانیم.

۱. برای دیوار‌ها رنگِ روشن و برای وسائل از رنگ‌های متفاوت استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در تزئین و طراحی اتاق خواب رنگِ دیوار‌ها و وسائلی است که در آن استفاده می‌شود. توصیه کارشناسانِ طراحیِ داخلی برای اتاق خواب این است که رنگ دیوارها، سقف و در و پنجره روشن باشد و رنگِ وسائلی که در آن چیده می‌شود تنوع داشته باشد تا از شدتِ مینمالیستیِ سبک کاسته بشود.

کارشناسِ طراحیِ داخلی، روری کارتر، می‌گوید: «وقتی رنگ دیوار‌ها سفید است و شما هم یک میز سفید رنگ در آن می‌گذارید، میز در دیوار محو می‌شود و این باعث می‌شود یک حجمِ سنگین در اتاق کمتر به چشم بیاید.» در واقع نکته نخست این است که نه زیاد از رنگ سفید استفاده کنیم و نه کم!

اتاق خواب

۲. هماهنگی بین رنگ‌ها بسیار مهم است.

علاوه بر به کار بردن رنگ روشن در دیوارها، رعایت هماهنگی وسائلی که در اتاق استفاده شده هم نکته بسیار مهمی است ومی‌تواند به بزرگ نشان دادن اتاق کمک کند. قالیچه، مبلمان، آثار هنری و اقلامِ تزئینیِ دیگر باید سایه‌روشن‌های متفاوت داشته باشند تا چشم به سمتشان کشیده شود.
روری می‌گوید: «اگر اتاقِ خواب به خوبی تزئین شده باشد، این وسائل اتاق هستند که توجه را جلب می‌کنند نه کوچکی اتاق»

۳. برای ایجاد فضای خالی از تخت پایه بلند استفاده کنید.

اگر تختان را عوض کنید و یک تختِ پایه‌بلند خریداری کنید، می‌توانید از فضای زیر آن برای ملحفه‌ها و لباس‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود زمین اتاق خواب نیز کمتر تحتِ اشغالِ وسائل به نظر برسد. تخت‌های حجیم که زیرشان پُر است، برای اتاق‌های کوچک مناسب نیستند و هیچ خدمتی هم به شما نمی‌کنند.

۴. از فرش‌های کاملاً تخت استفاده کنید.

داشتن یک قالیچه در اتاق خواب همیشه گزینه بسیار مناسبی برای تزئین است. قالیچه در روز‌های سرد زمستان به اتاق خواب گرما می‌بخشد و اتاق خواب را زیبا می‌کند. بهترین نوع قالیچه، قالیچه بسیار تخت است که با رنگ سفید دیوار‌های اتاق خواب همخوانی دارد و آنقدر‌ هم حجیم نیست که باعث شود سایر وسائل اتاق به چشم نیاید.

دکوراسیون اتاق خواب

۵. بالای تخت از آثار هنری بزرگ استفاده کنید.

برای آنکه به اتاق چهره‌ای ملایم‌تر ببخشید، یک اثر هنری را جایگزین تاج بلند تخت بکنید. این ترفند ساده باعث می‌شود، آثار هنری توجه را به خود جلب کنند و سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

۶. یک آینه در مقابل منبع نور قرار دهید تا نور را بازتاب کند.

یک روش منحصر‌به‌فرد دیگر برای ایجاد توهم بزرگی در اتاق، این است که یک آینه بزرگ را درمقابل منبع نور قرار دهید. روری می‌گوید: «بهترین کار این است که یک آینه قدی را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید.» این کار باعث می‌شود اتاق دو‌برابر بزرگتر به نظر برسد.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون، مطلب “تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون، یکی از وظایف طراحان داخلی است. بیشتر طراحان با روانشناسی رنگ آشنا هستند و با توجه به کارکرد آن فضا، رنگ مناسبی را انتخاب می‌کنند.
تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

شما با آگاهی از تاثیر رنگ‌ بر دکوراسیون داخلی می‌توانید برای طراحی فضای داخلی منزل خود بهترین و مناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا در ادامه درباره تاثیر رنگ‌ها بیشتر صحبت کنیم.

روان شناسی رنگ برای طراحی داخلی

وقتی در مورد رنگ شناسی دکوراسیون صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که رنگ‌ها به طور تصادفی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در نگاه اول ممکن است فکر کنیم مثلا انتخاب رنگ‌ها برای یک اتاق نشیمن، یا برای کل خانه ساده است، زیرا ما رنگی را انتخاب می‌کنیم که دوست داریم.

دکوراسیون داخلی

رنگ شناسی در طراحی دکوراسیون داخلی

با اضافه کردن یک رنگ خاص یا ترکیبی از رنگ‌ها, می‌توانید به سادگی حالت خود را تغییر دهید, اتاق شما با ایجاد توهم نوری، کوچک‌تر یا بزرگ‌تر می‎شود.

رنگ بر روی ذهن افراد تاثیر می‌گذارد, می‌تواند ما را تشویق کند, می‌تواند ما را خوشحال کند, می‌تواند باعث شود احساس امنیت و آرامش کنیم, می‌تواند توانایی تمرکز یا به یاد آوردن چیزهای دلپذیر را افزایش دهد. در مقابل، رنگ هایی نیز وجود دارند که ما را افسرده می‌کنند.

روانشناسی رنگ

۳ نکته در انتخاب رنگ دکوراسیون

در انتخاب رنگ در نظر بگیرید که:

  1.  چه مقدار زمان را در آنجا صرف می‌کنید، چه مواقعی را آنجا هستید و چه کارهایی را انجام خواهید داد.
  2. آیا نور خورشید، وارد اتاق می‌شود یا خیر.
  3. اتاق شما چقدر بزرگ است.

با توجه به این نکات، از رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر استفاده کنید. رنگ‌های روشن احساس فضای بیشتری را می‌دهند و رنگ‌های تیره‌تر یا گرم باعث می‌شود که اتاق کوچک‌تر به نظر برسد.

این نکته را بدانید که تاثیر رنگ بر افراد یکسان نخواهد بود. به طور مثال, بسیاری از افراد رنگ سیاه را رنگ عزاداری یا مسائل غم‌انگیز می‌دانند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دوست داشته باشند و احساس خوبی بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با چیدمان بالکن “چیدمان تابستانی بالکن” را بخوانید.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
نصب پرده مناسب در سالن پذیرایی و هماهنگی و ست بودن رنگ آن با دیگر وسایل می تواند زیبایی ظاهری بسیار بیشتری به منزل ببخشد.
مدل پرده جدید پذیرایی

توجه به جزئیات، رنگ، طرح و حتی سبک دکوراسیون شما تأثیر زیادی روی انتخاب مدل پرده جدید پذیرایی‌ شما خواهد داشت. اما به طور کلی برخی از مدل‌ها و طرح‌ها در سال جدید بیشتر از گذشته مورد استقبال قرار می‌گیرند و فضای خانه شما را نیز به محیطی امروزی‌تر و مدرن‌تر تبدیل می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید پرده‌ها نقش مهمی در زیبایی یک خانه دارند و هر سال طراحان مد و دکوراسیون داخلی، رنگ و نقش و مدل‌هایی خاص را به عنوان مدلهای جدید پرده های سلطنتی و مدرن ارائه می‌دهند. پس اگر قصد دارید تا تغییری اساسی و مطابق مد روز در منزل خود ایجاد کنید، بهتر است در این مطلب با ما در مجله دلتا همراه باشید.

دو لایه پرده

از دو لایه پرده استفاده کنید

شاید این موضوع دغدغه خیلی از افراد باشد که زمانی که از پرده‌های ضخیم استفاده می‌کنند، از نور آفتاب محروم می‌شوند و با استفاده از پرده‌های نازک نیز در فصل تابستان از تابش مستقیم نور خورشید در امان نیستند.

طراحان دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۰ ایده خوبی برای شما در نظر دارند. استفاده از پرده‌های دولایه، با یک لایه ضخیم و یک لایه نازک که مناسب همه فصل‌ها است. این یک انتخاب ساده و هوشمندانه برای تنظیم نور به داخل خانه شما است.

طراحی این نوع پرده‌ها کاملا ساده و بدون مدلی خاص است و تنها دو لایه پرده روی هم با دو ضخامت مختلف در نظر گرفته می‌شود و از این رو ظاهری شبیه به کرکره‌های مدرن یا شیدهای امروزی دارد.

میله پرده‌ها

میله پرده‌ها را مخفی کنید

امسال برعکس سال‌ها گذشته قرار نیست که از انواع میله پرده‌های مختلف و کتیبه‌ها برای جلوه بخشیدن به پرده‌ها استفاده کنید. بهتر است مدل پرده جدید پذیرایی منزل خود را طوری طراحی کنید که میله پرده‌های آن پوشیده شوند. می‌توانید پرده‌ها را از سقف آویزان کنید و از طرح و رنگ پرده جدید در فضای خانه لذت ببرید.

با استفاده از این سبک چشم‌ها بیشتر به سوی طرح و رنگ پارچه پرده‌ شما معطوف می‌شود و به همین دلیل جذابیت پارچه پرده‌ نیز بیشتر نشان داده خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جدیدترین دکوراسیون خانه ” دکوراسیون تابستانی منزل” را مطالعه کنید.

مدل فرانسوی

از مدل فرانسوی غافل نشوید

یکی دیگر از مدل پرده جدید پذیرایی انتخاب طرح پرده فرانسوی است که شاید به خاطر داشته باشید که تا چند سال پیش هم جز مدل‌های پر طرفدار پرده محسوب می‌شد؛

اگر دوست دارید این مدل پرده جدید پذیرایی را در خانه‌ خود امتحان کنید، بهتر است از پارچه‌هایی با کیفیت از جنس ساتن و مویر استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که این سبک پرده از مدل پرده های جدید اتاق پذیرایی با متراژ بالاتر است و برای خانه‌های بزرگ جلوه زیباتری خواهد داشت.

مدل پرده جدید

از سبک رومی استفاده کنید

یکی دیگر از مدل پرده های جدید اتاق پذیرایی که از دیرباز بیشتر در خانه‌های سلطنتی و روم باستان مورد استفاده قرار می‌گرفت، پرده رومی است. برای این مدل پرده جدید پذیرایی از پارچه‌هایی سنگین و متراکم استفاده می‌شود و از مدلهای جدید پرده های سلطنتی در خانه‌های امروزی نیز محسوب می‌شود.

مدل پرده جدید

به پرده‎های اتریشی توجه کنید

پرده  سبک اتریشی پرده‌‌ای است که ظرافت بیشتری در مقایسه با سبک رومی و فرانسوی دارد و در عین حال در قسمت زیرین آن پین‌های طبیعی و زیبا به چشم می‌خورد.

برای دوخت این پارچه‌ها باید از پارچه‌هایی ظریف‌تر استفاده شود و به همین دلیل انتخاب فوق‌العاده‌ای برای سبک دکوراسیون مدرن و یا سلطنتی محسوب می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع پرده آشپزخانه ”پرده آشپزخانه و انواع آن” را مطالعه کنید.

مدل پرده جدید

پرده‌های طرح‌دار کلاسیک این بار مدرن می‌شوند

مدل پرده جدید پذیرایی امسال با ایده گرفتن از سبک‌های قدیمی و کلاسیک طراحی شده است. استفاده از پارچه‌هایی طرح‌دار و متراکم، یکی از آن سبک‌هایی است که امسال باید بیشتر از گذشته به آن توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون مدرن” دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن”را مطالعه کنید.

سبک ژاپنی

پرده‌های سبک ژاپنی را فراموش نکنید

یک مدل پرده جدید پذیرایی که در سال ۲۰۲۰ توسط طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد شده است، پرده‌های ژاپنی است. این نوع پرده ژاپنی، در واقع برگرفته از سبک و نقوش شرقی و ژاپنی است.

پرده ژاپنی بیشتر در خانه‌هایی به سبک مدرن استفاده می‌شود. به پرده‌های ژاپنی، پرده‌های پنلی نیز گفته می‌شود که ایده جذابی برای سبک‌های مینیمالیسیم محسوب می‌شود.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
پاف‌ها ممکن است به عنوان یک المان ثابت و همیشگی بخشی از چیدمان باشند یا نسبت به شرایط متغیر جابجا گشته و در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.
کاربرد پاف مبل

دکوراسیون خانه متشکل از اجزای متفاوتی است که هر کدام، حتی اگر کوچک باشد، نقش به‌سزایی در دکوراسیون دارد. یکی از این اجزا پاف مبل است. کاربرد پاف مبل در هر بخش از خانه اگرچه یکسان است اما در ترکیب کلی دکوراسیون نقش متفاوتی دارد.

در این مطلب از مجله دلتا به معرفی پاف مبل به عنوان یک المان چندعملکردی در چیدمان داخلی خانه می‌پردازیم و با کاربردهای خلاقانه آن آشنا می‌شویم.

تعریف

پاف مبل چیست؟

پاف مبل که در بازار مبلمان با نام‌های پوف، جلومبلی یا صندلی عثمانی نیز خوانده می‌شود، یک المان چندمنظوره استوانه‌ای، مکعبی یا کپسولی شکل و فاقد پشتی است.

ظاهر تزئینی و تطبیق‌پذیری پاف‌ها با کاربردهای گوناگون امکان استفاده نوآورانه از آن‌‎ها را در دکوراسیون داخلی و خارجی فراهم کرده است. پاف مبل یک المان چندعملکردی در مبلمان است که می‌تواند با کاربردهای گوناگون تطبیق پیدا کند.

انواع پاف مبل از لحاظ شکل و ساختار

پیش از معرفی کاربرد پاف مبل در دکوراسیون، ابتدا با انواع آن آشنا می‌شویم. پاف‌ها را می‌توان بر اساس شکل ظاهری، جنس روکش و محفظه داخلی دسته‌بندی کرد.

شکل و ساختار

پاف مبل مکعبی یا منشوری

پاف مبل با فرم مکعب‌مربع یا مستطیل شاید رایج‌ترین گونه پاف باشد که به دلیل ساختارش  سطح مسطح و مفیدی را برای کاربردهای گوناگون (از نشستن گرفته تا میزکنار مبل) فراهم می‌کند.

از پاف‌های منشوری شکل نیز می‌توانید مشابه پاف‌های مکعبی در چیدمان خانه بهره بگیرید.

استوانه‌ای یا کپسولی

پاف مبل استوانه‌ای یا کپسولی

این پاف‌ها را می‌توانید به خوبی با انواع مبلمان، به‌ویژه با چیدمان شعاعی، جفت‌وجور کنید. این پاف فرمی مدور و دعوت‌کننده دارد و شاید برای بکارگیری در چیدمان‌های سنتی و کلاسیک مناسب‌تر باشد.

ساختار نوآورانه

پاف مبل با ساختار نوآورانه

ساختار پاف‌ها به اشکال هندسی اقلیدسی و منتظم محدود نمی‌شود. در بازار مبلمان می‌توانید گستره متنوعی از پاف‌ها را با تشکچه‌ها، پایه‌ها و ساختارهای نوآورنه ببینید.

کاربردهای پاف مبل در خانه

کاربرد پاف مبل

پاف مبل برای نشستن

شاید ابتدایی‌ترین کاربردی که برای یک پاف به ذهن برسد، فراهم کردن فضایی برای نشستن باشد. پاف‌ها ابعاد کوچک‌تری نسبت به مبل و کاناپه دارند، پس به راحتی می‌توانید آن‌ها را زیر میز، گوشه اتاق یا کنار مبلمان قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب مبل ”انتخاب رنگ مبل برای خانه” را مطالعه کنید.

پاف مبل به عنوان میز

پاف مبل به عنوان میز

کاربرد پاف تنها به نشستن محدود نمی‌شود، این المان جمع‌وجور را می‌توانید به عنوان میز اصلی یا میز عسلی در جلو یا کنار مبل، کاناپه و صندلی‌ها قرار دهید.

اگر هدفتان از خریدن پاف استفاده از آن به عنوان میز است، بهتر است به دنبال پافی باشید که سطح روی آن صاف، سفت و افقی است. به ابعاد و وزن پاف نیز توجه داشته باشید؛ برای مثال، اگر می‌خواهید پاف نقش میز اصلی و ثابت را در مبلمانتان ایفا کند، باید به دنبال گزینه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر بگردید که لزومی ندارد چندان سبک باشد.

کاربرد پاف مبل

پاف مبل به عنوان زیرپایی

می‌توانید پاف‌هایی را که سبک و کوچک بوده و به راحتی امکان جابه‌جایی دارند، در موقعیت‌های مختلف کنار مبل یا صندلی قرار دهید و از آن‌ها برای استراحت استفاده کنید. همچنین در صورت استحکام کافی می‌توانید از پاف به عنوان چهارپایه برای دسترسی به طبقات بالایی کتابخانه‌ها، قفسه‌ها و کمدها بهره بگیرید.

کاربرد پاف

پاف مبل برای استفاده در فضای باز

پاف‌های سبک و کوچک را می‌توانید به منظور نشستن و وقت گذراندن در هوای آزاد مورد استفاده قرار دهید. از پاف‌های بزرگتر نیز می‌توانید به عنوان نیمکت و میز چای‌خوری در فضاهای باز و نیمه‌باز خانه (حیاط، تراس، پاسیو، باغ و…) بهره بگیرید. پاف‌های حصیری، پارچه‌ای و بافته شده ترکیب هماهنگی با مبلمان فضای باز، گیاهان و المان‌های طبیعی بدست می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با زیباسازی حیاط خلوت ”طراحی حیاط خلوت” را مطالعه کنید.

سخن پایانی

بهره‌گیری از المان‌های چندکاره و تطبیق‌پذیر مانند پاف مبل در چیدمان خانه گام موثری در استفاده مفید و بهینه از فضا و صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به خرید مبلمان است. زیرا این المان‌ها از امکان جابجایی، هماهنگی با ترکیب‌بندی‌های گوناگون و پاسخگویی به کاربردهای متنوع برخوردارند.

  • فائزه پیروی
  • ۰
  • ۰
هندوانه هزاران سال است که کشت می‌شود و بنابر برخی شواهد قدمت استفاده از این میوه به دوران مصر باستان باز می گردد.
فواید هندوانه

هندوانه یک میوه خوشمزه تابستانی است که در سنت‌های دیرین ایرانی مانند شب یلدا هم جایگاه ویژه‌ای دارد. بررسی فواید هندوانه نشان می‌دهد این میوه واقعا برای سلامتی مفید است.

بدون شک قرار دادن این خوراکی مفید در رژیم غذایی برای سلامتی شما مفید خواهد بود. در این مطلب از مجله دلتا شما را با فواید هندوانه آشنا خواهیم کرد.

به تأمین آب بدن کمک می‌کند

۹۲ درصد از هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. حجم زیاد آب در میوه و سبزیجات موجب می‌شود که بعد از خوردن آنها احساس سیری کنید. ترکیب آب و فیبر در این خوراکی‌ها به این معنی است که بدون اینکه کالری زیادی را وارد بدن خود کنید، در حال مصرف حجم مناسب ماده غذایی هستید.

مواد مغذی

حاوی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید است

هندوانه یکی از کم‌کالری‌ترین میوه‌ها به شمار می‌رود. همان‌طور که گفته شد در هر پیمانه از هندوانه که وزن آن ۱۵۴ گرم است، فقط ۴۶ کالری وجود دارد. یک پیمانه هندوانه مواد مغذی بسیاری دارد که شامل ویتامین و مواد معدنی زیر می‌شود و درصدی از نیاز روزانه را برآورده می‌کند:

  •  ویتامین ث: ۲۱ درصد
  • ویتامین آ: ۱۸ درصد
  • پتاسیم: ۵ درصد
  • منیزیم: ۴ درصد
  • ویتامین ب ۱، ب ۵ و ب ۶: ۳ درصد

همچنین هندوانه حاوی میزان زیادی کاروتنوئید از جمله بتاکاروتن و لیکوپن است. سیترولین که یک آمینواسید ضروری است، نیز در هندوانه یافت می‌شود. مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های هندوانه عبارتند از:

  • ویتامین ث
  • کاروتنوئید
  • ویتامین آ
  • لیکوپن
  • کوکوربیتاسین ای

جلوگیری از سرطان

به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند

مصرف لیکوپن که در هندوانه فراوان است، با احتمال ابتلا به برخی از سرطان‌ها را کم می‌کند. قوی‌ترین ارتباط دیده شده بین لیکوپن و سرطان سیستم گوارش بوده است.

التهاب و استرس اکسیداتیو را کم می‌کند

التهاب یکی از دلایل اصلی در بسیاری از بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود. هندوانه می‌تواند سبب کاهش التهاب و آسیب اکسیدانی شود، چرا که غنی از آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهابی لیکوپن و ویتامین ث است.

هندوانه دارای هر دو ماده لیکوپن و ویتامین ث است. لیکوپن به عنوان یک آنتی‌اکسیدان می‌تواند برای سلامت مغز نیز مفید باشد. برای مثال، ممکن است شروع و پیشرفت بیماری آلزایمر را به تأخیر بیندازد.

سلامت قلب

سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

مواد مغذی بسیاری در هندوانه وجود دارد که برای سلامت قلب مفید است. بر اساس مطالعات انجام شده لیکوپن می‌تواند کلسترول و فشار خون را کم کند.

هندوانه حاوی ماده‌ای به نام سیترولین است، این اسید‌آمینه می‌تواند سطح اکسیدنیتریک بدن را افزایش دهد. اکسیدنیتریک به انبساط رگ‌های خونی کمک می‌کند و همین نکته باعث کاهش فشار خون می‌شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر مانند ویتامین آ، ب ۶، ث، منیزیم و پتاسیم موجود در هندوانه نیز برای قلب مفید شناخته شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با عادات مضر برای قلب ”دشمنان پنهان قلب” را مطالعه کنید.

فواید هندوانه بر سیستم گوارش تاثیر دارد

هندوانه شامل مقدار زیادی آب و کمی فیبر است که هر دو موجب هضم سالم می‌شوند. خوردن میوه‌ها و سبزیجات غنی از آب و فیبر مانند هندوانه، می‌تواند برای ارتقای حرکات طبیعی روده مفید باشد.

درمان و مراقبت از مو

موجب شادابی پوست و مو می‌شود

هندوانه دارای ویتامین آ و ث است که هر دو برای سلامت پوست و مو ضروری محسوب می‌شوند. ویتامین ث به تولید کلاژن بدن کمک می‌کند، این پروتئین پوست را تقویت می‌کند و باعث استحکام مو می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با منابع ویتامین C ”ویتامین ث و منابع آن” را مطالعه کنید.

ویتامین آ نیز برای پوست سالم اهمیت دارد چرا که به تولید و ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند.

تخم هندوانه خواص زیادی دارد

تخمه هندوانه حاوی میزان زیادی منیزیم است که به پاک‌سازی روده و پوست کمک می‌کند. این ماده همچنین برای درمان جوش مفید است. منیزیم از ریزش مو جلوگیری می‌کند و رشد مو را هم تحریک می‌کند.

بارداری

برای بارداری مفید است

از فواید هندوانه در دوران بارداری می‌توان به این نکته اشاره کرد که ویتامین ب ۶ موجود در تخم هندوانه در جلوگیری از بروز مشکلات سیستم عصبی جنین تأثیرگذار است.

همچنین آهن موجود در تخم هندوانه نه تنها در دوران بارداری مفید است بلکه برای همه سنین و در همه شرایط برای درمان کم‌خونی پیشنهاد می‌شود.

موجب کاهش وزن می‌شود

گفته می‌شود فیبر موجود در تخم هندوانه اشتها را کم می‌کند و از این طریق موجب لاغری می‌شود. همچنین ویتامین و مواد معدنی موجود در تخمه باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.

هندوانه در بهبود دیابت کمک می‌کند

در مورد خواص هندوانه و دیابت مطالب بسیاری گفته‌اند تخم هندوانه می‌تواند به دلیل کاهش گلوکز خون در درمان دیابت تأثیرگذار باشد، ولی بهتر است قبل از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص توت‌ها ”توت‌فرنگی، خواص و مضرات آن” را مطالعه کنید.

  • فائزه پیروی